به تازگی اطلاعات جالبی از تسلا مدل X برد بلند در اسناد ارسالی این خودروساز به EPA مشاهده شده است.
یکی از طرفداران خودروهای الکتریکی متوجه چندین تغییر بین نسخه سال ۲۰۲۱ و نسخه سال ۲۰۲۰ این خودرو شده است. البته فعلاً اطلاعاتی از تسلا مدل X پلاد در دسترس نیست.
گفته میشود وزن خشک این خودرو حدود ۵ درصد کمتر از مدل برد بلند قبلی بوده و این کاهش وزن حدود ۱۲۶ کیلوگرم میباشد. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که تسلا مدل S پلاد جدید هم سبکتر از نسخه پرچمدار قبلی بوده است.
وزن باتری هم با کاهش ۱۴ درصدی از ۶۲۵ به ۵۳۷ کیلوگرم رسیده و تراکم انرژی نیز بهبود ۱۳ درصدی داشته است.
آنگونه که میدانیم تسلا مدل S و X بهروز شده از ماژولهای کاملاً بازنگری شده و مجموعه باتری ارتقا یافته سود میبرند. این تغییرات باعث بهبود تراکم انرژی باتری شده و ولتاژ اسمی سیستم هم از ۳۶۰ به ۴۱۰ ولت رسیده است.
نکته دیگر اینکه تسلا مدل X سال ۲۰۲۱ از پیشرانه سوم سود برده و واحدهای جلو و عقب از نوع مگنت دائمی – مقاومت سنکرون PMSRM هستند درحالیکه پیشرانه جلو در نسخه قبلی از نوع القایی بوده است.
پیشرانه جلو قدرت ۳۲۶ اسب بخاری داشته درحالیکه قدرت پیشرانه عقب به ۳۳۲ اسب بخار میرسد که نسبت به قبل بهبود محسوسی را نشان میدهد. ظاهراً ظرفیت باتری حدود ۱۰۰ کیلووات ساعت بوده اما اطلاعات دقیقی دراینباره منتشر نشده است.
Yasin
۱۲ آبان ۱۴۰۰مثل اینکه تسلا مدل S و X قصد تغییر نسل ندارن 😐😂
پرهام رهام
۱۲ آبان ۱۴۰۰چیکار کنیم دیگه ماشین های الکتریکی هستن دیگه
AMG GT R
۱۲ آبان ۱۴۰۰خوبه دوستش دارم
ولی اون نمایشگر و فرمون خیلی رو اعصاب هست
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
۱۲ آبان ۱۴۰۰هر چقدرم شارژ سریع بکنه
بنزین زدن ماشینی که 200 لیتر باک داره سریع تره
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
۱۲ آبان ۱۴۰۰5 نفر با من مشکل خصوصی دارن؟
یا اشتباه گفتم؟
Reza Waffen SS
۱۳ آبان ۱۴۰۰دیگع تموم شد چرا نمیخوای واقعیتو ببینید
Silent
۱۲ آبان ۱۴۰۰https://www.youtube.com/watch?v=Hiz2HqAd9Oo تیزر اجمالی مدل x که بزودی در دسترس خواهد بود!
البته پرچم دار اصلی که سفارشات و تمرکز اصلی رووش هست PLAID X هست!(با توجه به بازه نزدیک قیمت نسبت به مدل بردبلند) که اوایل سال 2022 قراره مفهوم جدیدی رو توی سگمنت suv های پرفورمنس ارایه کنه! کاری که مدل S PLAID برای احیای سدان ها انجام داد. احتمالا اووج تقاضا برا مدل x لانگرنج برا سال آتی باشه که مجهز به باطری های 4680 خواهد بود با برد و ظرفیت بسیار بالاتر (60% ارزززون تر از هر باک بنزین!!! و گالن نفتی)
Elmiraj
۱۲ آبان ۱۴۰۰بله تسلا با بهبود شیمی سلول های قدیمی ۱۸۶۵۰ علاوه بر افزایش چگالی ، تحمل گرمایی این سلول ها هم به سطح جدیدی وارد کرده که تاکنون در هیچ خودروی الکتریکی پرفورمنسی دیده نشده…
این افزایش چگالی دست تسلا را باز کرد تا در همان چهارچوب قبلی پک ، سلول های کمتری را جاگذاری کنه ( کاهش ۸۸ کیلوگرمی وزن پک باتری ) و در مقابل سیستم خنک کننده را قویتر کنه تا model S/X بدون محدودیت و بصورت پیوسته از تمامی قدرت موتور ها در دفعات درگ و پیست استفاده کنند و حتی در شارژ زیر ۵۰ درصد هم افتی در پرفورمنس دو ماشین دیده نشه…
(بهبود چگالی این سلول ها به قدری بوده که در مقابل افزایش ۳۰ درصدی قدرت دو ماشین و کاهش تعداد سلول ها ، بازم افزایش شعاع پیمایش حاصل بشه…)
نتیجه این بروزرسانی اساسی هم جالب بوده…
در حالی که تسلا کارخانه Fremont را برای تولید ۱۰۰ هزار model S/X در سال ۲۰۲۲ آماده کرده ، تقاضا برای دو خودرو به بیشترین میزان خود تا به امروز رسیده و هم اکنون صف انتظار دوازده ماهه برای model X و چهارده ماهه برای Model S تشکیل شده…!!!
بهزاد
۱۲ آبان ۱۴۰۰نمیدونم دیگه با چه زبانی به شما تفهیم کنیم تسلا باتری نمیسازه و فقط سلولهای باتری های لیتیوم را در پک قرار میده.
Panasonic’s factories in Japan produce the cylindrical lithium-ion “18650” cells, which are used to power Tesla’s Model S and Model X vehicles. Panasonic has already improved 18650 cells, resulting in a reduction in cobalt and improvement in energy density.
در کارخانه ی نوادا پاناسونیک سلولهای ۲۱۷۰ را تولید میکنه و باتری های ۱۸۶۵۰ در تاسیسات ژاپن تولید و در آمریکا به دست تسلا برای دو مدل s و x میرسه و نوع جدید این سایز از باتری هم توسط پاناسونیک برای مدل جدید x تولید میشود.
اینقدر واقعیات را تحریف نکنید.
Elmiraj
۱۲ آبان ۱۴۰۰سلول های ۱۸۶۵۰ در سال ۲۰۰۵ توسط تسلا دستخوش تغییر اساسی شدن چون اصلا قابل استفاده در یک خودروی الکتریکی نبودن…
در طول ۱۵ سالی هم که پاناسونیک تامین سلول های ۱۸۶۵۰ تسلا را بر عهده گرفته ، تمامی تغییرات شیمی این سلول ها در انحصار تسلا بوده و پاناسونیک جز تامین هیچ نقش دیگری بر عهده نداشته .
طراحی و توسعه سلول های ۲۱۷۰ و ۴۶۸۰ هم هیچ ربطی به پاناسونیک ندارن و این شرکت و تعدادی دیگری از باتری سازان بزرگ فقط تامین کننده آن هستن و خواهند بود .
جهت اطلاع ۴۶۸۰ هم در تاسیسات جدید داخلی پاناسونیک در ژاپن تامین و به برلین و تگزاس منتقل میشن .
بهزاد
۱۲ آبان ۱۴۰۰از بیخ و بن داری تحریف میکنی و تسلا هیچ نقشی در ساخت باتری به خصوص پاناسونیک نداره و حتی روشهای ساخت باتری پاناسونیک انحصاری (از نظر کیفیت) بوده و تسلا از باتری های ساخت CATL در چین زیاد رضایت مند نیست و نمونه های ۴۶۸۰ این شرکت چینی و LG از نظر بازدهی نسبت به پاناسونیک ضعیف ظاهر شدن و تسلا در این مورد بسیار نگرانه چون در برخی بازارها پاناسونیک تامین کننده ی این شرکت نیست و این مورد در مواردی غیر از ۴۶۸۰ هم وجود داره.
نگاه شما که عامدانه انحراف ایجاد میکنه مثل شرکت های تولید کننده ی موبایل هست که در بخش بازاریابیش میاد مثلا از دوربین ۱۰۰ مکا پیکسل با فلان مقدار مشخصه و گشودگی دیافراگم و از نوع لنزی که در گوشیش هست کلی حرف میزنه که ما این کارو کردیم و… اما در واقعیت سنسور ساخت مثلا سونی و لنز ساخت یک شرکت اپتیکال تایوانی هست.
حالا شما صحبت های بازاریابی یک شرکت را در مخیلات خودت اینجور جا کردی که خودش ساخته!
هنوز جوابی به سهام آزاد ندادید؟
Elmiraj
۱۲ آبان ۱۴۰۰ربطی به کیفیت نداره چون تسلا یک طرح واحد را به پاناسونیک ، CATL ، ال جی و سایر تأمین کننده گان ارائه میده و این شرکت ها هم بر اساس همان طرح اقدام به تولید میکنن….
تفاوتی که سلول های ۲۱۷۰ ساخت CATL با ۲۱۷۰ های ساخت پاناسونیک دارن ، ساختار LFP سلول های CATL هست که بجای کاتد نیکل از کاتد آهن استفاده میکنند و نتیجه هم میشه مقداری چگالی کمتر باتری ( کاری که با توافق تسلا انجام میشه) ، اگر نیکل به اندازه کافی موجود بود CATL هم از نیکل استفاده میکرد .
Silent
۱۲ آبان ۱۴۰۰یکبار برا همیشه اگر متوجه باشید پتنت!!!!! یعنی چه:
باطری های 4680 به شماره WO/2021/102340 در تاریخ 27.05.2021 داری گواهی US پتنت هستن! که توسط TESLA در اداره ثبت امریکا “”ثبت اختراع”” شده!
حالا اینکه چه کمپانی قصد “”تیراژ”” باطری رو داره موضوع دیگری است.
بهزاد
۱۲ آبان ۱۴۰۰طرح واحد!!!! کمبود نیکل!!!
عملا در روز روشن داری میگی تاریکه.
تسلا کارش چیز دیگریه و تولید کننده ی باتری هم کار خودشو انجام میده.
تسلا تاکنون یک دونه سلول باتری یا همان قلمی خودمون نساخته و اون مدلهای مفهومی روی کاغذ مثل همان ربات بود که نیازی به گفتنش نیست و باعث تاسفه که طرفداران یک برند تمامیه ارزش های کاری دیگران را مصادره میکنند و کار از بزرگنمایی گذشته و به دروغ پراکنی هم تبدیل شده.
Elmiraj
۱۲ آبان ۱۴۰۰کسی نگفته که تسلا اکنون تولید کننده باتری هست …. ( هر چند درحال تبدیل شدن هست و تا پایان سال ۲۰۲۲ مجموع تولید باتری سه کارخانه گیگابرلین ، Kato road و نوادا به بیش از ۱۰۰ گیگاوات ساعت خواهد رسید )
کاری که تسلا انجام میده طراحی و توسعه سلول هست و کاری که تأمین کننده گان ( پاناسونیک ، CATL ، LG ، سامسونگ SDI و…. ) انجام میدن تامین و تولید این سلول ها برای تسلاست…
.
.
جدا از اینا هفته گذشته CATL قرار داد تولید ۴۵ گیگاوات سلول LFP ۲۱۷۰ را با تسلا بست که معادل تولید پک باتری ۸۰۰ هزار دستگاه model 3/y برای سال ۲۰۲۲ هست .
Silent
۱۲ آبان ۱۴۰۰دقیقا علت این موضوع حجم بالای تیراژی هست که پشت خط گیگا تگزاس برلین خوابیده!!! و با راه اندازی شون سال 2022 عملا تیراژ مفهوم جدی خواهد داشت
بهزاد
۱۲ آبان ۱۴۰۰تسلا یا هر شرکت دیگری که از تامین کننده باتری میگیرند فقط اندازه ی فیزیکی باتری را سفارش میدن و دخل و تصرفی در ترکیب شیمیایی و نوع فلزات به کار رفته ندارند.
توسعه ی باتری ۱۰۰ درصد توسط تامین کننده انجام میشه و بنا بر تکنولوژی و قیمتی که میخوان داشته باشه و کیفیت محصول جنسشو به مشتری ارائه میکنه.
پتنت WO/2021/102340 که سایلنت میگه ارتباطی با سلول باتری نداره و فقط اشاره به طراحی یک پک یا محفظه ای که سلول ها در اون آرایش میگیرند داره و توضیحاتی که در مورد شارژ و دشارژ شدن و سیستم خنک سازی داره.
جالبه امروز خبر رسیده که تسلا قراردادی با شرکت کرایه خودرو hertz امضا نکرده و اونها فقط حاضرند محصولات را با قیمت بازار بفروشن و ظاهرا با تخفیفی که هرتز خواسته معامله انجام نشده و در اون زمان گفتم این شرکت اوضاع مالی خوبی نداره و این قرارداد با این وضعیت کمی مشکوکه و المیراج با دیتاهای خودش اثبات کرد که قرارداد بسته شده!
حکم هم صادر میکنید که vw با کلی تخفیف موفق نشد این قرارداد را بدست بیاره!
طرفداران تسلا مدل جدیدی از دیتا شدن که معلوم نیست کی به منطق صنعت و اقتصاد و تکنولوژی دست پیدا میکنند.
Silent
۱۲ آبان ۱۴۰۰“”بهزاد”” نمی دونم دنبال اثبات چی هستی؟ حرفات بدون رفرنس هست و ناشی از عدم فهم کامل مطالب! مطالبی که می گی بسیار اشتباه داره.
حتی بخودت زحمت چک کردن پارت 1 این پتنت رو هم ندادی! WO/2021/102340
پارت اول این چیدمان در اصل با جزییات تک تک سلول ها!! و ضخامت صفحات!! و متریال مورد استفاده!! و ….. داخل هر سلول تک تکش به شماره PCT/US20 19/059691 در شماره WO2020096973A1 به تاریخ 14.05.2020 ثبت شده توسط TESLA نه پاناسونیک و نه هر باطریییی سازه دیگه ای
Silent
۱۲ آبان ۱۴۰۰فاجعه اس سطح دیتااا و دانش یکسری و از اووون بد تر حمایت از این نحوه *** هست که دارید برا هم تاااایید می کنید!
پرت بودن اتفاقی نیست خیلییی جالب بوود اوضاع یکسریا. کاش سایت لایکا رو بکل حذف می کرد جز گمراهی دیگران ارزشی نداره.
Elmiraj
۱۲ آبان ۱۴۰۰((توسعه ی باتری ۱۰۰ درصد توسط تامین کننده انجام میشه و بنا بر تکنولوژی و قیمتی که میخوان داشته باشه و کیفیت محصول جنسشو به مشتری ارائه میکنه.))
https://www.google.com/amp/s/cleantechnica.com/2020/09/22/everything-you-need-to-know-about-teslas-new-4680-battery-cell/amp/
این مقاله تشریح کامل از طراحی و توسعه گرفته تا شیمی و مواد سازنده سلول های ۴۶۸۰ از نگاه مجله Clean technica هست .
( Clean technica یکی از سه مجله معتبر دنیای EV هست )
شما کوچکترین اشاره به پاناسونیک را در این مقاله پیدا کن :::
منتظر هستم…
.
.
.
((تسلا یا هر شرکت دیگری که از تامین کننده باتری میگیرند فقط اندازه ی فیزیکی باتری را سفارش میدن و دخل و تصرفی در ترکیب شیمیایی و نوع فلزات به کار رفته ندارند.))
این مدل مختص به استارتاپ هاست نه بزرگ ترین و پیشرفت ترین الکتریکی ساز دنیا…
Silent
۱۲ آبان ۱۴۰۰این نظرم کلی هست و هیچ ربطی به موضوعات بالا نداره. برداشت بعد از ماه ها حضور بود در بخش کامنتها
بهزاد
۱۲ آبان ۱۴۰۰باز هم شما بدون اینکه متن پتنت را بخونی داری حکم صادر میکنی.
این پتنت عملکرد پک کلی باتری را تشریح میکنه.
بحث شارژ و دشارژ شدن
بحث ایمنی
بحث آرایش و چیدمان
بحث خنک کنندگی
متریالی که ارتباط بین باتری هارو فراهم میکنه
همه ی اونها به هر چیزی اشاره میکنه به غیر از داخل سلول باتری که این مورد به شرکت سازنده مربوطه و فرمولی که به کار بردن.
میگم منطق را در این موارد در نظر نمیگیرید همینه.
یکم به اون سلول های خاکستری حرکت بدی و از خودت سوال بپرسی که فرمول شیمیایی باتری ها برای تسلاست پس چرا تسلا میگه بین سازنده ها اختلاف عملکرد وجود داره مگر فرمول مورد نظر تسلا به تامین کننده ها داده نشده؟!!!
چرا LG و CATL زمان ساخت باتری های جدید را اعلام میکنند و میگن در حال توسعه هستند؟
حد و حدود تحریف در هر دیتایی بیش از حد جا به جا شده.
Elmiraj
۱۲ آبان ۱۴۰۰((جالبه امروز خبر رسیده که تسلا قراردادی با شرکت کرایه خودرو hertz امضا نکرده و اونها فقط حاضرند محصولات را با قیمت بازار بفروشن و ظاهرا با تخفیفی که هرتز خواسته معامله انجام نشده و در اون زمان گفتم این شرکت اوضاع مالی خوبی نداره و این قرارداد با این وضعیت کمی مشکوکه و المیراج با دیتاهای خودش اثبات کرد که قرارداد بسته شده!))
نه من نه هیچ کس و نه هیچ خبرگزاری گفتن که قرارداد نهایی بین هرتز و تسلا رسماً امضا شده…!!!
صبح ۲۵ اکتبر مایک فیلدز مدیر عامل جدید hertz در گفتگو با تلویزیونی با شبکه خبری بلومبرگ گذارش کرد که سفارش ۱۰۰ هزار خودروی model 3 را به تسلا داده و این سفارش در جهت قدم بسوی انرژی پاک و احیای دوباره hertz خواهد بود و ما تا ۱۴ ماه آینده این خودرو ها را از تسلا دریافت خواهیم کرد…
حال بامداد روز دوم نوامبر ایلان ماسک در جواب به توییت یکی از کاربران گفت :
«« اگر هر یک از این ها بر اساس هرتز باشد، می خواهم تاکید کنم که هنوز قراردادی امضا نشده است. تقاضای تسلا بسیار بیشتر از تولید است، بنابراین ما فقط به هرتز خودروها را با همان سود به مصرف کنندگان می فروشیم. توافق هرتز هیچ تاثیری بر اقتصاد ما ندارد »»
این تسلا هست که قرارداد رو فعلا نپذیرفته نه hertz….
.
.
.
((حکم هم صادر میکنید که vw با کلی تخفیف موفق نشد این قرارداد را بدست بیاره!))
این ادعای pierre ferragu از new street research هست که صبح ۲۵م اکتبر ادعا کرد :
Hertz, stating that the rental company’s decision to choose Tesla was obvious. “VW or others would have dreamt of winning this deal and would have offered a discount,” Ferragu wrote. “Tesla won it without discount. It says a lot about the gap with competition on TCO.”
اینم لینکش از پیج توییتر pierre ferragu نقل کرده :
https://www.teslarati.com/tesla-tsla-shares-jump-hertz-4-3-billion-model-3-order-announcement/
بهزاد
۱۳ آبان ۱۴۰۰این لینک معرفی باتری ۴۶۸۰ تسلا یک شو مضحک از نوع کامیون و ربات و سوپر اسپرت و … بود که برای یک عده که چشمشون به وال استریت دوخته شده مفیده و چندبار خدمت شما عرض کردم اینها روشی برای چانه زنی در مذاکراته تا بدین وسیله تامین کننده ها از اینکه این شرکت به روش های ناب تولید متریال مورد نیازش رسیده بترسند.
مدیر بخش باتری پاناسونیک چندین بار به صورت دیپلماتیک اعلام کردم نوع و روش تسلا در باتری ۴۶۸۰ بعد از تست های ما کاملا بدرد نخور بود و همان آشغال خودمون هم معنی میده و پاناسونیک به گفته ی همان مدیر روش ها و متدهای خاص خودشو در ساخت نسل جدید پیش خواهد برد.
در صنعت خودرو این روش ها جواب نمیده و نمیشه با یک لپ تاپ و پروژکتور و یکسری دیتا که معلوم نیست به سرانجام برسه بیای از تکنولوژی حرف بزنی و اینجا دنیای تلاش و عمل هست و این شو ها توسط یک شارلاتان بورسی خیلی آینده ی روشنی نداره و کم کم سرمایه گزار و خریدار بعد از مشاهده ی این شو ها نا امید خواهند شد و زمانی که بخواد به مسیر درست این صنعت برگرده رقبا اونقدری قدرتمند شدن که شما ها به خاطره نویسی روی می آورید مثل چند سال پیش که تو هر مطلب دو تا رمان از موتور ۱۹۶۷ فلان کمپانی آمریکایی مینوشتید!
ما میگیم شارلاتان دقیقا لینکی که از تسلارتی گذاشتی هم مربوطه و ادعای تخفیف vw و گزارشش تو همین منبع و شماها هم کپی پیست میکنی به عنوان دیتا در حالی که مثل معابد قدیم شماها خادمین اون شدید و هر مطلبی که میاد رفرنس میشه در حالی که بسیاری از اونها تو خالی و کذب هست چون هنوز درست نشده.
Elmiraj
۱۳ آبان ۱۴۰۰شیک و مجلسی میگفتی حرفی واسه گفتن ندارم کمتر میخندیدم تا اینکه همه منابع EV رو به نفع خیالات خودت زیر سوال ببری….
ارشیا
۱۳ آبان ۱۴۰۰برای اولین بار میخوام بدون جنگ و دعوا سوال بپرسم.
میشه اطلاعات x پلید رو بگی.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۲ آبان ۱۴۰۰ایکاش یکم طراحیشو کراس اور مانند تر کنن ، خیلی ارتفاعش پایینه ، صندوق عقبشم درسته کوپس ولی خیلی شبیه سداناس و با قوس پایین نیومده ، این مشکل تو مدل وای هم هست ایکاش مسل جدیدشون طراحی قشنگتری داشته باشن
heshmat021
۱۲ آبان ۱۴۰۰واقعا باعث تاسف که یسری از دوستان حتی به خودشون زحمت نمیدن کمی سرچ کنن تو منابع مختلف و مطالعه داشته باشن
فقط دوست دارن بیان اینجا بزور با ۱۰۰ بار کامنت حرفشونو ثابت کنن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ آبان ۱۴۰۰😂😂 عجب تغییراتی پشمام ریخت!
باتری وزنش کم شده، وزن ماشین کم شده، یه موتور دیگه اضافه شده!🤣
ماشین برقی = سم خالص