سابقه بد تسلا در قولهای بی حساب و کتاب و عدم تحویل محصولات در موعد مقرر شهره عام و خاص است و رودستر جدید را میتوان مثال بارز این موضوع دانست. چند روز قبل مایک لوین از مدیران ارشد فورد، این موضوع را دستمایهی طعنه زدن به رقیب برقی خود کرد.
اخیراً توییتی در فضای مجازی منتشر شد که در آن تسلا رودستر را نشان میدهد و در کپشن آن نوشته شده بود: “اگه میتونی منو بگیر!” لوین هم پاسخی جالب به این توییت داده و گفته است:
موافقم! گرفتن چیزی که اصلاً وجود ندارد سخت است و مهم نیست که با چه سرعتی ۵۰ هزار دلار را از حساب بانکی شما کم میکند!
اظهارات لوین واقعیتی دردناک است زیرا دومین نسل تسلا رودستر حدود ۵ سال پیش معرفی شد و ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۰ راهی بازار شود. این موضوع هرگز رخ نداد و هر از گاهی برخی اخبار جدید درباره این محصول برقی منتشر میشود. ایلان ماسک در سال ۲۰۲۱ گفته بود رودستر جدید در سال ۲۰۲۳ از راه خواهد رسید؛ اما حالا به نظر میرسد این بازه زمانی با شک و تردیدهایی مواجه شده زیرا ظاهراً تسلا روی وانت برقی سایبرتراک تمرکز دارد و میخواهد آن را تولید کند. این خودروساز آمریکایی همچنین تحویل کامیون برقی سِمی را شروع کرده و قطعاً به دنبال بالا بردن تولید آن در سریعترین زمان ممکن است.
اگرچه تاریخ دقیق عرضه رودستر جدید مشخص نیست اما تسلا قول مشخصات دیوانه کنندهای را داده است. این شرکت میگوید رودستر در عرض ۱.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت خواهد رسید و مسافت ۴۰۰ متر را در ۸.۸ ثانیه طی خواهد کرد. رودستر چهار چرخ محرک همچنین سقف سرعتی فراتر از ۴۰۲ کیلومتر در ساعت و شعاع حرکتی ۹۹۸ کیلومتری خواهد داشت. البته قول دادن و عمل کردن دو چیز کاملاً متفاوت هستند…
هاتف
۲۱ آذر ۱۴۰۱همه خودروسازای بزرگ دنیا واقعیت وجود تسلا رو قبول کردن. شرکتی پیشتاز با گیگا فکتوری های جدید التاسیس که از نظر تکنولوژی الکتریکی چندین سال از بقیه جلوتره. نمونه اش مقایسه موستانگ مک ای مزخرف فورد با تسلا مدل وای. حالا چندتا توییت و کل کل و مقاله هم نوشته بشه تاثیری نداره.
Powered by 2jz
۲۱ آذر ۱۴۰۱آبی شدن زیر فشار به سبک فورد فکر میکنم چون تولید سایبرتراک نزدیک هستش و خودشون هم میدونن f150 برقی شانسی مقابلش نداره چنین واکنشی نشون داده
Elmiraj
۲۱ آذر ۱۴۰۱بله فشار Cybertruck هر روز داره بر رقبا سنگین تر میشه…
خصوصا از ۱۲ روز پیش که ایلان ماسک اعلام کرد که Cybertruck هم همچون Semi معماری پیشرفته ۱۰۰۰ ولتی خواهد داشت و از مگاشارژر های ۱ مگاواتی تسلا پشتیبانی خواهد کرد !
پیشتیبانی از شارژرهایی که بیش از یک میلیون وات قدرت دارن به این معناست که باتری Cybertruck که حدس زده میشه در بزرگترین نسخه ۲۵۰ کیلووات ظرفیت داشته باشه را در عرض تنها ۱۵ دقیقه صفر تا صد شارژ خواهند کرد…!! و شارژ ۷۰ درصد باتری آن هم تنها در عرض ۸ دقیقه خواهد بود…!!!
برای هر کسی قابل فهمه که ترس فورد و دیگر رقبایی که یک قرنه پیکاپ میسازن و هرگز هایپرکاری نداشتن از جانب نخستین هایپرتراک دنیا خواهد بود نه رودستر…
بهزاد
۲۱ آذر ۱۴۰۱از صبح تحریف پشت تحریف!
شارژهای مگاواتی برای وسایل حمل و نقل سنگین تقریبا از ۲۰۱۸ مطرح شده و بسیاری از انجمن ها و اتحادیه ها سعی در استانداردسازی و پشتیبانی از راه کارهای حمل و نقل آینده دارن.
https://m.arenaev.com/charin_launches_megawatt_charging_system_at_evs35_oslo-amp-383.php
همانطور که میبینی قدرت این شارژرها برای خودروهای سنگین ۳۷۵۰ کیلوواته یا ۳/۷۵ مگاوات البته بدون علامت تعجب.
هیچ رقمه تو باغ نیستی و با کوچکترین خبر سر ذوق میای و احساس میکنی این شرکت تک و تنها داره صنعت خودرو را پیش میبره.
معماری پیشرفته ی ۱۰۰۰ ولتی!!!!!!
باور کن اگر یک درصد فکر میکردم از صنعت برق چیزی میدونستی در این لحظه متوجه شدم صفر صفر.
Elmiraj
۲۱ آذر ۱۴۰۱این لینک میگه کمپانی CharIN نروژی در سال ۲۰۱۸ استاندارد MCS را که یک نوع پورت اتصال قوی هست را پایه گذاری کرده که از وسایل نقلیه سنگینی که قراره در آینده معماری ۱۲۵۰ ولتی داشته باشند ، انتقال قدرتی به میزان ۳.۷۵ مگاوات ارائه خواهد داد…
الان دقیقا کجان این ایستگاه های شارژ مگاواتی و کجان اون کامیون هایی که قراره ازش پشتیبانی کنند ؟
غیر از تسلا کدوم شرکتی به این قدرت رسیده؟
بگو که همه بدونن…
( بزودی همه میفهمن کی دچار توهم شده )
Elmiraj
۲۱ آذر ۱۴۰۱((هیچ رقمه تو باغ نیستی و با کوچکترین خبر سر ذوق میای و احساس میکنی این شرکت تک و تنها داره صنعت خودرو را پیش میبره.
معماری پیشرفته ی ۱۰۰۰ ولتی!!!!!!
باور کن اگر یک درصد فکر میکردم از صنعت برق چیزی میدونستی در این لحظه متوجه شدم صفر صفر.))
از اول صبح گشتی تا یه لینک پیدا کنی که بگی چیزی که تسلا تازه به آن رسیده سالها پیش وجود خارجی داشته و استفاده هم میشده ولی باید بگم که لینکت مثل همیشه بی ربط بود و یه توهم خنده داری بیش نبود…
(آقای متبحر در صنعت برق 😂)
بهزاد
۲۱ آذر ۱۴۰۱دوستان شاید یادشون نباشه اما المیراج یک زمانی میگفت تسلا با آپدیت نرم افزاری تونسته قدرت شارژ ماشیناشو بالا ببره!
المیراج باز هم متوجه نشدی و تو باغ نیستی!
توانی که در شبکه انتقال قدرت برق هست بسیار بیشتر از این اعداد شارژرهاست منتها نوع جریان AC هست و زمانی که میخوان باتری شارژ کنن باید تبدیل به DC بشه و وقتی بخوان توان شارژرهارو بالا ببرن قطعات و اتصالات باید توان تحمل جریان بالای DC را داشته باشند وگرنه مدارات و اتصالات در اثر گرمای زیاد آسیب میبینن و تلفات گرمایی باعث هدررفت انرژی خواهد شد.
شرکت های پشتیبان و سازنده شارژر با برندهای خودرویی در تعامل هستن تا استانداردهای آینده را با هم یکسو کنند.
حالا اینجا شما خبر مربوطه را چجوری برداشت کردی جای خود اما اتفاقات یک شبه نمیوفته و سالها کار و تلاش لازم داره و تو این سالها هنوز متوجه نشدی که شرکت ها برنامه و جدول زمانی برای ارائه ی محصولات خودشون دارن و اگر دیدگانت چیزی نمیبینه به معنی نبودش تا ابد نیست.
در موعدش ایستگاه های مگا شارژ و کامیونهای برقی رقبا را خواهی دید.
elonlion
۲۲ آذر ۱۴۰۱یکی به ایشون ( بهزاد ) بگه نمیتونی با عوض کردن بحث حرف های بی ارتباط قبلی که پیش میکشی رو بشوری
الان این شارژر هایی که سال 2018 قبل تسلا معرفی کردن کجان کدوم ماشین دارن شارژ میکنن؟؟
کجاس اون شرکتی که قبل تسلا از مگاکست استفاده کرده کدوم ماشین قبلا با این فناوری ساخته شده
کدوم شرکت و کدوم ماشین قبل تسلا سلول باتری 4680 استفاده کرده
یبار بیا با مثال بگو فلان ماشین قبل تسلا داشت قبل تسلا به کار برده . هدف تو واقعا چیه یبار تکلیف مارو روشن بکن
محمد
۲۱ آذر ۱۴۰۱تازه المیراژ جان این اول راهه به فرض اینکه تسلا معماری جدیدی توسعه نده برای چند سال آینده ترکیب همین معماری با باتری های نسل بعد ( چه حالت جامد چه مدل دیگه ای) و انجین و اینورترهای بهینه تا چهار یا پنج سال بعد یه غول بی شاخ و دم از تسلا سمی و سایبرتراک میسازه غیر از این موارد من خودروسازی دیگه ای رو سراغ ندارم که سیستمی مشابه اتوپایلوت برای ماشین های سنگین استفاده کرده باشه
Elmiraj
۲۲ آذر ۱۴۰۱((دوستان شاید یادشون نباشه اما المیراج یک زمانی میگفت تسلا با آپدیت نرم افزاری تونسته قدرت شارژ ماشیناشو بالا ببره))
افزایش توان با اپدیت نرم افزاری نیست…
سوپر شارژ های V3 تسلا از قبل توان انتقال ۳۵۰ کیلووات را داشتن منتها امسال با آپدیت نرم افزاری به ۳۲۵ کیلووات خواهند رسید ، قدرتی که تاکنون به ۲۵۰ کیلووات ساعت محدود شده…
.
.
((شرکت های پشتیبان و سازنده شارژر با برندهای خودرویی در تعامل هستن تا استانداردهای آینده را با هم یکسو کنند.
حالا اینجا شما خبر مربوطه را چجوری برداشت کردی جای خود اما اتفاقات یک شبه نمیوفته و سالها کار و تلاش لازم داره و تو این سالها هنوز متوجه نشدی که شرکت ها برنامه و جدول زمانی برای ارائه ی محصولات خودشون دارن و اگر دیدگانت چیزی نمیبینه به معنی نبودش تا ابد نیست.
در موعدش ایستگاه های مگا شارژ و کامیونهای برقی رقبا را خواهی دید))
کسی نگفته شرکت ها قرار نیست پیشرفت کنن !!!
منتها تفاوت اینجاست که اولین ها کی هستن و چند سال از بقیه جلو ترن….
فک کنم جناب هربرت دایس واضح گفتن کی چند سال از ما جلوتره….
(حالا جدا از این اینا این بحث پیش پا افتاده AC و DC چی بود 😂)
بهزاد
۲۲ آذر ۱۴۰۱خود شما چندین بار فرمودید تسلا با آپدیت ظرفیت و توان شارژ شدن را بالا برده! یک چیزی تو مایه های اندازه ی باتری که فکر میکردید نوعی فرمول شیمیایی ست.
بازم میگم تو باغ نیستی! وقتی محصولی نیست مثلا ساخت ایستگاه شارژ چند مگاواتی به درد کی میخوره!؟
یه چیزی بگو با عقل جور در بیاد.
بحث ac و dc برای شما که از صنعت برق چیزی نمیدونی پیش پا افتاده نیست چون اگر فردا اومدن شارژر ۱۰ مگاواتی یا ۲۰ زدن فکر نکنی کار فضایی انجام دادن و حداقل کسی مثل شما فردا نیاد مطالب ساده را با توهم آمیزه کنه.
phonix
۲۲ آذر ۱۴۰۱حضرات یکم دیگه کام بگیرن
تسلا رو میارن بالای شرکت هایی مثل جنرال الکتریک و زیمنس و توشیبا و بوش و…
دوست خوبم تسلا ماشین میسازه در زمینه ساخت زیر ساخت فعالیت نداره مگر اینکه با کسی همکاری کنه مشخصه شرکت ها در زمینه مورد نظر خودشون و تخصصشون از یه شرکت دیگه در زمینه حمل و نقل جلو تر هستن در زمینه زیر ساخت ایسگاه سارژ و وسایل مرتبت تسلا از مپنا هم عقب تره چون این بخش ها بسیار هزینه بر و زمان گیر هستن و شرکت های سازندشون صدتا نمیشه حالا یه شرکت خصوص که سخت در بازار خودرو داره میجنگه بودجش کجا بود که تکنولوژی های زیر ساخت رو توسعه بده؟
مثلا ایسگاه های سوپر سارژ رو تسلا ساخت ؟ یا داد یه پیمانکار مرتبط براش بسازه
مثلا شما میتونی بگی اسپیس ایکس از ناسا بهتره چون تعداد پرتاب های فضاییش بیشتره؟ اونم وقتی ناسا پیشگام تحولات فضایی هست و به دنبال سفر بین ستاره ای
بالا تر هم دوستان حرف از رادار و سیستم خودران زدن تسلا سازنده این سیستم ها نبوده و بهترین هم نیست داخلشون صرفا ازشون استفاده میکنه و میبینید که چه ماجرا های قضایی برش درست کرده بقیه صرفا محافظه کار ترن نه اینکه از تسلا عقب تر باشن و یا علمشو نداشته باشن ماسک که از فضا نیومده
کیانوش
۲۲ آذر ۱۴۰۱هایپرتراک !!!!!! خخخ
Taha Malek
۲۱ آذر ۱۴۰۱درسته چون f150 lightning پیدا نمیشه که خرید مگه اینکه حداقل 10k بیشتر براش پول بدی
سایبر تراک تهش بتونه از سیلورادو بیشتر بفروشه به رم و f150 غیر ممکنه برسه
Reza-a
۲۱ آذر ۱۴۰۱تسلا همچنان هم از نظر قدمت یک خودروساز نوپا به حساب میاد و فراهم کردن شرایط تولید مدلهایی مثل سایبرتراک یا سمی که اولین حرکت های تسلا تو این رده هستن کار آسونی نیست که البته تسلا به نظر خوب داره از پسش بر میاد و در کنار اینا توی مدل رودستر هم که بیشتر جنبه تبلیغاتی برای تسلا داره (چون فروش مدل های دو در چندان بالا نیست) کار سختیه اما مشکل ادعاهای تسلا در مورد زمان عرضه مدلهای جدیدش هست که مثل برند های تازه تأسیس رفتار میکنه.
TESLA
۲۱ آذر ۱۴۰۱این توئیت نشون میده که آقای لوین و همتایان او در جنرال موتورز دارن میترسن از روزی که رودستر وارد بشه چون میدونن به شدت برای تسلا پرفروش و سودآور میشه به هر حال یک هایپرکار با قیمتی پایین تر از اکثر سوپرکار ها هست و در ضمن باید بگم بر اساس آخرین صحبت های مجریان پادکست با تسلا ، مدیر بخش اوتوپایلوت گفته : (ما حداکثر تلاش خود را برای نهایی کردن تولید رودستر انجام میدهیم ، مشکل اینجاست که مشتریان رودستر با سایر مشتریان ما فرق دارند هر چه باشد رودستر گران ترین محصول تاریخ تسلا هست و همین موضوع باعث شده توقعات از آن به بالاترین حد ممکن برسد ولی در حال حاضر اگر طبق برنامه درست پیش برویم ، اولین نمونه های رودستر که نسخه های سفارش مدیران هستند اواخر سال ۲۰۲۳ به دست مشتریان خواهند رسید ) جالبه بدونید بعد از آمریکایی ها این ژرمن ها ( مخصوصا پورشه ) هستند که از ورود رودستر وحشت دارند به هر حال دیگه کسی حاضر نیست ۲۲۰ هزار دلار پول به ۹۱۱ توربو s بده که تو درگ از تسلا مدل x هم شکست میخوره به خاطر همین گفته میشه پورشه ار همین الان دست به کار شده تا یه نسخه ۳ موتوره و پرفورمنس بالا رو برای رقابت با مدل s پلد و رودستر تا سال ۲۰۲۴ راهی بازار کنه
کیانوش
۲۲ آذر ۱۴۰۱یکیتون میگه رودسدر مهم نیست واسه تسلا چون خودروهای دودر فروش ندارن بعد تو میای میگی از رودستر میترس چون میدونن به شدت پرفروش میشه و بازار رو میگیره لااقل باهم هماهنگ باشید الان اگه ی خودروساز دیگه پنج شیش سال طول میکشید بین معرفی و تولید محصولش خود شماها چیکار میکردیدن به گه میکشیدین اون برند رو ولی تسلا از نقد مبرا هستش واستون مهم نیست روز روشن هر سال بیاد دذوغ بگه و به بهانه های مختلف بندازه عقب وعده هاش رو اصلا مهم نیست واسه نسخه بتا خودرانش دوازده هزار دلار پول بگیره و اولین کاری هم که وقتی تصادفی پیش میاد میکنه اینه که روشن بودن خودران خودرو رو انکار کنه
TESLA
۲۱ آذر ۱۴۰۱یکی نیست به این آقا بگه : مرد حسابی این همه مسخرش کردی ولی هر روز داره با ارزش تر و پر فروش تر میشه چون در حال حاضر با درآمد حاصل از یک ماه فروش مدل y میشه کل کمپانی فورد و زیر مجموعه هاش رو خرید 🤣🤣🤣😂🙌🙌
محمدرضا
۲۱ آذر ۱۴۰۱اینم میخواسته معروف بشه گفته بیام کله گنده ها هیت کنم.
یکی نیست بهش بگه آخه چاقال ایلان ماسک با فروش نصف سهام شخصی خودش توی تسلا میتونه کل سهام فورد رو بخره🤣
Ferrari
۲۱ آذر ۱۴۰۱سود خالص فورد در سال ۲۰۲۱ حدودا ۱۸ میلیارد دلار بوده یعنی بیش از سه برابر سود تسلا.
Elmiraj
۲۱ آذر ۱۴۰۱۸.۲ میلیارد از ۱۷.۹ میلیارد دلار سود سال ۲۰۲۱ فورد از افزایش ارزش سهام ریویان بدست آمده نه فروش خودرو…
کیانوش
۲۲ آذر ۱۴۰۱بخنیدم الان ؟؟؟؟مشخصه چقدر با صنایع اشنایی
بزرگوار اون درامد حاصل از فروش همه ش سود نیست که بشه باش بره خرید که اگرم بودبازم دنیا هرکی هرکی نیست که بشه با پول هرشرکتیی که میخواد بخره
یکم قبل حرف زدن فکر کنید بد نیست
کحای توییتش ایراد داره خودرویی که پنج سال به بازار نیومدن دارن واسش تبلیغ میکنن که اگه میتونی من و بگیر اینم گفته محصولی که وجود نداره رو نمیشه گرفت
دروغ گفته مگه. خود ماسک بیاد میرینه به همه شرکت ای دیکه ایراد نداره ؟!؟!اونقت یکی دیگه تسلا رو نقد کنه حتما از ترسشه جمع کنید بابا
شرکتی که تو چند ماه نصف ارزشش رو تو بازار از دست بده به تف بنده از نظر من
مردیم از خوشی
۲۱ آذر ۱۴۰۱شما به اس پلید برسید
بعد عرضه رودستر یه فکر به حال اون بکنید 😁
فرامرز
۲۱ آذر ۱۴۰۱ریماک با یک هزارم سرمایه تسلا رسید. مشکل اینه که همه مثل ماسک درآمدهای جانبی ندارن که ۱۰ سال زیان دهی تسلا رو بتونن تحمل کنن. همه هم مثل ریماک ناشناخته نیستن که بتونن بی سر و صدا ابر کار تولید کنن. وقتی واقعیت ها مشخص شد و ماسک نتونست دیگه سرمایه گذاری کنه سهام تسلا نصف شد. معلوم شد سهام بالای تسلا به خاطره برتری خودروهاش نیست. راستی ملت بعد ۴ سال هنوز سقف خورشیدی ماسک دستشون نرسیده و منتظر پول تپل از دادگاه هستن. ماسک بیزنسمن خوبیه ولی نابغه تکنولوژی نیست. ترامپ با کلاسه!
Elmiraj
۲۱ آذر ۱۴۰۱امثال ریماک با ۱۰۲۰ اسب بخار و نسبت وزن بر قدرت ۲.۱ کیلوگرم بر اسب بخار در نهایت بتونن از پس نسخه Performance شش سال پیش Model s بر بیان که تنها ۸۲۴ اسب بخار قدرت داشت….
بی خیال اسم
۲۲ آذر ۱۴۰۱آره نهایت بتونن
بباف که خوب می بافی
کیانوش
۲۲ آذر ۱۴۰۱اومدن ماسک و با تسلا و انیشتین مقایسه میکنن این کار بزرگترین توهین به علم و دانش بشریه که در طول چند هزار سال توسعه پیدا کرده عیتر دانش ماسک رو میشه از ارائه ای که چند هفته پیش شرکت نورا لیمک انجام داد فهمید همش صحبت مهندس ها و بقیه رو قطع میکرد تا بکه منم هستم منم بلدم ی چیزایی
AMANTE
۲۱ آذر ۱۴۰۱من که خیلی دوست دارم همچین ماشینی ساخته بشه ولی نهایت در دو سال آینده، چون در حال حاظر شرکت هایی زیادی هستن که سوپرماشین هایی با چنین مشخصاتی فنی و عملکردی دارن حالا چه برقی چه بنزینی و اختملا در آینده اون بنزینی ها هم نمونه های الکتریکی شون با چنین مشخصاتی میاد.
شاید اینجا بگید نقطه قوت تسلا رودستر قیمت اش هست که خوب واقعا هست و اگه با قیمتی که گفتن بیاد شاید بشه گفت هیچ ماشین از نظر قیمتی به گرد اش هم نمیرسه.
Scuderia Ferrari
۲۱ آذر ۱۴۰۱این ماشین اگه یه روزی به خط تولید برسه بازم چیز جدید و شاخی برای ارائه نداره
چون پینین فارینا و ریماک فعلاً رکورد داران شتاب و تاپ اسپید در الکتریکی ها هستن و تسلا با معرفی رودستر در ۵۲ سال آینده باید با ۸ نسل بعدی این خودروها رقابت کنه
Sobhan
۲۱ آذر ۱۴۰۱بنظرم عملی کردنش نباید برای تسلا سخت باشه همین الان s plaid بوگاتی رو میزنه ،این اگه طراحیش همین باشه هم وزن کمتری داره هم آیرودینامیک بهتری داره چهارتا موتور برقی هم که داشته باشه راحت میتونه انتظارات رو برآورده کنه 🙌
کیانوش
۲۲ آذر ۱۴۰۱چی میگی مگه بوگاتی برقیه که مقایسه اش میکنی ،همین الان هایپرکار ها و خودروهای برقی هستن که سریعتر از تسلا اس هستن اما تسلا پنج ساله نتونسته رودسدر رو بده بیرون حالا بهونه اینه که وقت نمیکنن مشغول تولید انبوهه مگه بقیه شرکت ها همزمان چطور هم خطوط تولیدشون رو ارتقا میدن هم هر سال محصول جدبد میسازن اونا چطور وقت میکنن ،نیاید بگید که تسلا شرکت کوچیکیه که ….
Sobhan
۲۲ آذر ۱۴۰۱اولندش بوگاتی ۵۰۰اسب بخار قدرت بیشتری داشت من طرفدار بوگاتی و کلا بنزینی هستم ولی تعصبی نیستم و همیشه حقیقت رو میگم ،اون هایپر کار های برقی هم که خودت داری میگی هایپر کار ،ماشین خانوادگی نیستن که با اون شتاب ،نگران نباش تسلا از اونا بهترشو میسازع ،اون راهی که ریماک و بقیه خودرو سازی های برقی دارن میرن رو تسلا آسفالتش کرده
mahdi
۲۱ آذر ۱۴۰۱شعاع ۱۰۰۰ کیلومتری و سرعت ۴۰۲ کیلومتری برای تسلا رودستر محاله
Elmiraj
۲۱ آذر ۱۴۰۱از نظر خیلیا Semi هم هیچ وقت قرار نبود به تولید برسه و سه چهار سال بعد رونمایی آن قرار بود رقبایی از دایملر و ولوو و پککار خیلی پیشرفته تر از آن باشند و مشخصاتی که Semi قول آن را داده بود توسط این رقبا پیش پا افتاده بنظر بیاد….!!!!
حال میبینیم که ولوو VNR و فریتلاینر eCascadis در مقابل نسخه پایه semi هم یه شوخی بیش نیستن….
این داستان را Cybertruck هم سال آینده تکرار خواهد کرد…
.
.
با حضور S plaid که نشان داده هیچ رقیبی با نسبت وزن به قدرت مشابه به گرد پاشم نمیرسه ، فعلا لزومی به حضور رودستر نیست و اگر تولیدش به ۲۰۲۴ هم بکشه خلائی احساس نمیشه….
کیانوش
۲۲ آذر ۱۴۰۱اگه لزومی نبود بزرگوار چرا شیش سال پیش معرفی شد؟! کامیون های ولوو و دایملر برقی به صورت سالانه اپدیت میشن هم دایملر هم ولوو کلی برنامه دارن واسه توسعه باطری های جدید واسه کامیون هاشون و از نظر من استفاده از باتری تو کامیون حماقت محظه و جوری که بوش میاد کامیون ساز های بزرگ برنامه شون واسه صنعت خودروهای تجاری هیدروژن و سوخت های مصونوعی باشه نه باتری
محمد
۲۱ آذر ۱۴۰۱به نظرم رودستر الکتریکی MG زودتر به بازار خواهد آمد
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۱ آذر ۱۴۰۱به قول معروف واق واق سگ از ترسشه
کیانوش
۲۲ آذر ۱۴۰۱اونقت این نقل قول بزرگان چرا راجب خود ماسک به کار نمیبرید ماسک کم راجب برند های دیگه تو توییترش دری وری گفته چطور که هر کی راجب تسلا نقدی داشته باشه یا کل کلی بکنه تو توییتر میشه ترس و لرز ولی ماسک هر چی بگه میشه قدرت و باهوشیش
ی ادیسون رو دارید تبدیل به خود تسلا میکنید اما همین الان ماسک بارها ذات خودش رو نشون داده و دراینده خود شما فن اشم در اخر میفهمید که این شخص پر از دروغ و ریا هستش وزحمات کارمند ها و مهندس های شرکت هاش رو در اخر به نام خودش میزنه اون روز میگه من مهندس ارشد همه شرکت نامم نه مدیرعامل ،مهندس ارشد ؟!؟!؟؟ اینکه نظارت کنی رچ کار بقیه اسمش مهندس ارشد بودن نیست
Jamshid
۲۷ آذر ۱۴۰۱اگر امکانش بود ، تمام شرکت های تسلا رو به خون و آتیش میکشم و هیچ رقمه اجازه تموم شدن موتور های درون سوز رو نمیدم