هیوندای آیونیک برای رقابت با تسلا مدل Y همهچیز دارد اما آیا میتواند پرفروشترین خودروی جهان را مغلوب کند؟ در ادامه خواهیم فهمید.
تا ماه جولای، تسلا مدل Y پرفروشترین خودروی جهان در سال جاری بوده است. هرچند چین نقش پررنگی در این موضوع دارد اما در آمریکا هم مدل Y پرفروشترین خودروی سواری پس از پیکاپها محسوب میشود. چرا بسیاری از مردم سراسر جهان تصمیم میگیرند مدل Y بخرند؟ چون این خودروی فوقالعادهای است. کاربردی، کارآمد، همهکاره، سرشار از تکنولوژی و با رانندگی عالی. هیوندای اما سؤال میکند که چرا نباید بجای مدل Y آیونیک ۵ خرید؟ این سؤال بسیار خوبی است که این رقابت را ترتیب داده است.
خودروها
آیونیک ۵ مورد آزمایش ما از تیپ لیمیتد با دو موتور و مجموع خروجی ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتن متر گشتاور است. این خودرو به یک پکیج باطری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی مجهز است که برد ۴۳۰ کیلومتری را فراهم میکند. به لطف معماری ۸۰۰ ولتی، آیونیک ۵ میتواند از شارژرهای سریع ۳۵۰ کیلوواتی استفاده کند که در ۱۸ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد باطریها را شارژ میکند. خودروی آزمایشی ما با آپشنهای مختلف ۵۸,۰۴۵ دلار قیمت دارد.
تسلا مدل Y هم به دو موتور مجهز است که مجموعاً ۳۸۴ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. این ماشین از باطری بزرگتر ۸۴.۶ کیلووات ساعتی بهره میبرد که برد ۵۳۰ کیلومتری را فراهم میکند. بااینحال، تسلا به دلیل معماری ۴۰۰ ولتی، کندتر شارژ میشود و در جایگاههای سوپرشارژر تسلا برای شارژ از ۱۰ تا ۸۰ درصد باید ۴۰ دقیقه صبر کرد. ازآنجاییکه برخلاف دیگر خودروسازان، تسلا هیچ خودرویی در اختیار رسانهها قرار نمیدهد، ما یکی اجاره کردیم که ۵۵,۱۳۰ دلار قیمت داشت.
اعداد و ارقام
از لحاظ فضای بار تسلا برتری کامل دارد زیرا به صندوق جلوی بزرگی مجهز است درحالیکه در صندوق جلوی هیوندای فقط میتوان یک کولهپشتی کوچک و کابل شارژ را قرار داد. همچنین وزن آیونیک ۵ هم با ۲۱۲۰ کیلوگرم به میزان قابلتوجهی بیشتر از تسلا با ۱۹۶۷ کیلوگرم است. دلیل این وزن سنگینتر مشخص نیست زیرا هیوندای هم ابعاد و هم باطری کوچکتری دارد. بااینحال، هردو خودرو ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسند اما قدرت بیشتر تسلا خود را در پایان ۴۰۰ متر نشان میدهد جایی که با زمان ۱۲.۷ ثانیه، رقیب کرهای را با اختلاف نیم ثانیه مغلوب میکند.
قدرت توقف دو خودرو نیز بسیار نزدیک است اما ترمزهای بزرگتر و وزن کمتر تسلا به آن کمک میکند تا از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت در ۳۵.۹ متر متوقف شود که از آیونیک ۵ با ۳۷.۲ متر کمتر است. شگفتی بزرگ این قسمت در آزمایش هندلینگ در پیست Figure-8 ما رخ داد جایی که هیوندای سنگینتر و ضعیفتر تنها یکدهم ثانیه از رقیب آمریکایی کندتر بود. دلیل این موضوع شاید لاستیکها باشد زیرا کراساوور کرهای چسبندگی بهتری (۰.۸۷ جی) را نسبت به تسلا (۰۸۵ جی) ثبت کرد.
برتریها
در این آزمایش مشخص شد که هرکدام از خودروها در بخشی برتری دارند. بهعنوانمثال، تسلا فرمان بهتری داشت اما هیوندای سواری و هندلینگ بهتری را ارائه میکرد. تسلا فضای بار و محفظههای اشیاء بسیار بیشتری دارد درحالیکه هیوندای در ظاهر بسیار زیباتر به نظر میرسد. علاوه بر طراحی بیرونی که یکی از شجاعانهترین و جسورانهترین طراحیهای سالهای اخیر محسوب میشود، ما در داخل هم هیوندای را بیشتر از تسلا دوست داشتیم.
هرچند خیلیها کابین سادهٔ مدل Y را آیندهنگرانه میدانند ولی از دید ما، این فضا خیلی بیروح به نظر میرسد و ما هنوز هم علاقهای به نگاه کردن به نمایشگری بزرگ برای مشاهدهٔ سرعت خودرو نداریم. البته این نمایشگر که همهچیز را کنترل میکند، عملکرد بسیار خوبی دارد. در داخل آیونیک ۵ برخلاف بیرون هیچ ویژگی انقلابی یا برجستهای وجود ندارد ولی بااینحال آن را به مدل Y ترجیح میدهیم. این خودرو همچنین در داخل کمی جادارتر از رقیب آمریکایی است.
رانندگی
یکی از ویژگیهای خودروهای الکتریکی، بازیابی انرژی از طریق سیستم احیای ترمزها است که امکان رانندگی با یک پدال را فراهم میکند و برای کاهش سرعت بجای ترمزها از موتورها استفاده میکند؛ بنابراین، بهندرت به فشردن پدال ترمز نیاز خواهید داشت و از این لحاظ، تسلا عالی است. مدل Y بهگونهای برنامهریزی شده که هنگام برداشتن پا از روی پدال گاز، در همان نقطهای که میخواهید متوقف خواهید شد اما هیوندای ا این طریق بهطور کامل متوقف نمیشود.
اما به همان اندازهای که احساس فرمان و قابلیت رانندگی با یک پدال تسلا را ترجیح میدادیم، معتقد بودیم هیوندای خودروی بهتری برای رانندگی است. کیفیت سواری کراساوور هیوندای بسیار بهتر است که یکی از دلایل آن فاصلهٔ محوری بیشتر است. آیونیک ۵ همچنین کنترل بدنهٔ بهتری دارد و در جادههای تنگ و پرپیچوخم رانندگی هیجانانگیزتری خواهد داشت.
نتیجه
هردوی این کراساوورها آنقدر قدرتمند هستند که انتخاب برنده بسیار سخت بود ولی بااینحال این عنوان به تسلا مدل Y رسید. چرا؟ فرایند شارژ. پس از رانندگی تصمیم گرفتیم خودروها را شارژ کنیم. تسلا را به سوپرشارژر متصل کردیم و پس از ۴۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ شد. برای این کار نه نیازی به گوشی هوشمند بود، نه اپلیکیشن و نه هیچچیز دیگری اما برای شارژ آیونیک ۵ تجربهٔ بسیار متفاوتی داشتیم. حدود ۱.۵ کیلومتر دورتر از سوپرشارژر تسلا، جایگاهی از الکتریفای با چهار شارژر پیدا کردیم اما هر چهار شارژر پر بودند درحالیکه از ۱۶ شارژر تسلا ۱۴ شارژر خالی بود.
پسازاینکه نهایتاً یکی از شارژرها خالی شد، وارد شدیم اما شارژر به آیونیک ۵ نمیخورد؛ بنابراین، ۱۳ کیلومتر دیگر رانندگی کردم تا به جایگاه شارژ دیگری برسیم درحالیکه در مسیر دو جایگاه سوپرشارژر تسلا را رد کردیم. در اینجا نیز یکبار به دلیل نخواندن کارت اعتباری و یکبار دیگر به دلیل عدم اتصال اپلیکیشن نتوانستیم خودرو را شارژ کنیم. بااینحال، نهایتاً یک شارژر کار کرد و ظرف ۱۲ دقیقه شارژ آیونیک ۵ را از حدود ۴۰ درصد به ۸۰ درصد رساند. این یک نمونه از تفاوت بین جایگاههای شارژ تسلا با سایر جایگاههای شارژ است که اغلب ایراد دارند.
بنابراین در پایان باید گفت هردوی این خودروها هیجانانگیز هستند و آیونیک ۵ در همهچیز با تسلا مدل Y برابر خواهد بود. از دید ما این دو کراساوور کاملاً یکسان هستند اما سهولت شارژ تسلا باعث پیروزی آن میشود.
مقام دوم: هیوندای آیونیک ۵
نقاط قوت: طراحی درخشان، رانندگی عالی، معماری ۸۰۰ ولتی
نقاط ضعف: صندوق جلوی غیرقابل استفاده، باید برد بیشتری داشته باشد، سنگینتر از چیزی که باید
چکیده: یک کراساوور الکتریکی خوب که از زیرساختهای نامناسب لطمه خورده است
مقام اول: تسلا مدل Y
نقاط قوت: برد زیاد، پرفورمنس خوب، فضای بار زیاد
نقاط ضعف: سواری آشفته، کابین ساده
چکیده: دلیلی نمیبینیم که مدل Y پرفروشترین خودروی جهان نباشد
مقایسه مشخصات فنی
هیوندای آیونیک ۵ | تسلا مدل Y | |
قوای محرکه | دو موتوره | دو موتوره |
قدرت | ۳۲۰ اسب بخار | ۳۸۴ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۵ نیوتن متر | ۵۱۰ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۰۰ میلیمتر | ۲,۸۹۰ میلیمتر |
طول | ۴,۶۳۵ میلیمتر | ۴,۷۵۰ میلیمتر |
عرض | ۱,۹,۰۰ میلیمتر | ۱,۹۲۰ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۶۰۰ میلیمتر | ۱,۶۲۳ میلیمتر |
دایرهٔ چرخش | ۱۲.۰ متر | ۱۲.۱ متر |
وزن خالص | ۲۱۲۰ کیلوگرم | ۱۹۶۷ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۰ به ۵۰ جلو/عقب | ۴۹ به ۵۱ جلو/عقب |
حجم صندوق بار | ۷۷۰ لیتر | ۸۵۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
ظرفیت بکسل | ۱۰۵۰ کیلوگرم | ۱۶۰۰ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۴ ثانیه | ۴.۴ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۲ ثانیه | ۱۲.۷ ثانیه |
توقف از ۹۶ | ۳۷.۲ متر | ۳۵.۹ متر |
شتاب جانبی | ۰.۸۷ جی | ۰.۸۵ جی |
تایم پیست Figure 8 | ۲۵.۶ ثانیه | ۲۵.۵ ثانیه |
ظرفیت باطری | ۷۷.۴ کیلووات ساعت | ۸۴.۶ کیلووات ساعت |
مصرف انرژی | ۲۰.۷ کیلووات | ۱۷.۱ کیلووات |
برد | ۴۳۰ کیلومتر | ۵۳۰ کیلومتر |
قیمت پایه | ۴۶,۸۳۵ دلار | ۴۷,۷۴۰ دلار |
قیمت تستشده | ۵۸,۰۴۵ دلار | ۵۵,۱۳۰ دلار |
POUYAN
۱ مهر ۱۴۰۲اینو باید پذیرفت که خودرو های برقی تسلا هنوز توی یه کلاس دیگست نسبت به خودروهای برقی شرکتای دیگه.
X
۱ مهر ۱۴۰۲بهترین خودرو برای شمال رفتن آیونیک هست
فقط باید شلوارک و جوجه کنار دستت باشه اولی پیچی که آتیش گرفت بزنی بقل همون جا شروع کنی به کباب کردن
پیام
۱ مهر ۱۴۰۲این چیزی که در مورد آتیش گرفتن میگی دقیقا توهم هست.
X
۱ مهر ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/kia/hyundai-and-kia-recall-fire-risk/
توهم رو خوب شد هیوندای درست نکرد وگرنه تند تند فراخوان توهم زدن میداد😂😂😂👋
Car love
۱ مهر ۱۴۰۲اما متاسفانه با ۳ چرخه سازان نمیتونی بری شمال چون ده دقیقه بعد حرکت چرخ در میره و ماشین باید بخوابه تو آپاراتی 🤣🤣
امیر
۱ مهر ۱۴۰۲کارگرای پاکستانی و بنگلادشی و ایل و تبار حسین اوباما خیلی به تویوتا تعصب دارن .مواظب باش شلوارک نپوشی جلوشون
JDM
۲ مهر ۱۴۰۲👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻متاسفم واقعا این تعصب از کجا میاد؟
اگه تعصب محصول بود ایران بزرگترین صادر کننده بود
M
۹ مهر ۱۴۰۲خدایی تازه فهمیدی؟
ایرانیا متعصب ترین ملت جهان هستن! تا حالا تو زمینه های دیگه ندیدی؟
چیزی که بقیه جهان الان بهش باور پیدا میکنم رو ایرانیا پنجاه سال دیگه بهش باور پیدا میکنم که اونموقع دیگه اون چیز منسوخ شده و بقیه رفتن سراغ چیزای دیگه باز پنجاه سال بعدش ایرانیا میرن سراغ اون چیزه و …
مهرداد
۱ مهر ۱۴۰۲ببخشید کامنت اول ریپلای میکنم
ولی سوال که دارم این که خودرو های برقی هم رادیاتور و روغن ترمز نیاز دارند .و خودرو تسلا این کجا میگذاره دقیقا چه اب چه ترمز و همین طور شیشه شوی.ممنون اگه کسی پاسخ بده .
Iran khodro
۱ مهر ۱۴۰۲صبر کنید تا ایران خودرو ری را ی برقیشو معرفی که،،،مطمئا همتون مجذوبش میشید.شماها فقط جز خود تحقیری چیزی بلد نیستید.هرکس هم میگه ایران خودرو خودروهاش بی کیفیت با قیمت بالا هستن توان خریدشو نداره.ای ایران خودروی کبیر،به صغیران رحم کن!!!
ایرانین کار ماشالا ماشالاه🇮🇷🇮🇷🇮🇷💫💯💥
دیا
۱ مهر ۱۴۰۲اره بزار معرفی کنه یه کم بخندیم. احتمالا تو سفارت ایران در امریکا رونمایی می کنن. حداقل ۶۰۰ سال از همین هیوندای عقبیم.
Iran khodro
۱ مهر ۱۴۰۲همین ری را با کادیلاک اسکالید v برقی رقابت میکنه!!!
شما چشم و گوشاتونو بستین.فکر کردین ری رای ایران خودرو مثل خودرو های ۱۰ سال پیششه ولی نه!!!
ایران خودرو خیلی پیشرفت کرده.با قیمت ۱ تا ۱۲۰۰ میتونید صاحب یک کراس اور اقتصادی بشید ولی کادیلاک چی؟خدا میدونه قیمتش چقدر زیاده!
اینم یه مقایسه بدون تعصب!!!!
ای ایران خودروی کبیر،،،به صغیران رحم کن.
ماشالا ایرانین کار ماشالاه پرشین ماشالاه.💥💥💯💫🇮🇷🇮🇷
کاربر۳
۱ مهر ۱۴۰۲دیگه خود میرسلیم هم شاخ دراورد با حرفی که زدی.مقایسه کادیلاک با ری را مثل مقایسه *** با نوتلا میمونه😂
Oxygen
۱ مهر ۱۴۰۲سلام آقای میرسلیم به سایت پدال خوش اومدید 😒😒
سوشیانت
۱ مهر ۱۴۰۲اصن چیزی به اسم کادیلاک اسکالید v برقی وجود نداره😂
S.S.A
۱ مهر ۱۴۰۲تو دیگه حرف از یه مقایسه بدون تعصب بزنی باید بریم بمیریم😂😂
M
۹ مهر ۱۴۰۲حاجی … دیگه ۶۰۰ سال هم نیست
تهش ۵۰ سال عقبیم 😂
blackwing
۱ مهر ۱۴۰۲سم جدید تویی داداش یکی تورو تحویل بگیره ، تو دیگه کارت از اسید و روانگردان گذشته ، موفق باشی شاهین ۳
amir
۱ مهر ۱۴۰۲تلفیقی از شعبه دوم علی شوی نوا و کاربر تسلا
Oxygen
۱ مهر ۱۴۰۲نه داداش این همون کاربر khosro هست که تا چند وقت پیش اکانت فقط چین فعالیت میکرد اما الان اومده سمت ایرانخودرو ، جدی نگیر این بنده های خدا درسته که سلامت ذهنی و عقلی ندارن اما هر چه باشه هموطن ما محسوب میشن ، اگه دلشون با گفتن این چیزا شاد میشه بذار شاد بشه 🙌
M
۹ مهر ۱۴۰۲ایران خودرو که مشخصه تکلیفش
ولی چین بنظرم آینده خوبی داره
الان درسته خیلی ماشیناش کیفیت ندارن
ولی سرعت رشدش خیلی زایده الانشو با ده سال قبلش مقایسه کنین!
بنظرم تا ده سال دیگه خیلی قدر میشه تو صنعت خودرو
aryan 25
۱ مهر ۱۴۰۲این صد درصد مولتی اکانت کاربر Tesla هست
صرفا با یه دیسلایک از کنارش رد بشید
خاص
۱ مهر ۱۴۰۲بابا این داره شما رو نسبت به داخلیها متنفر میکنه.
وگرنه مشخصه که داخلیها قابل رقابت نیستند.
حقهی کثیفی هست که آدم، بیاد در لباسِ هوادارِ یک شرکت، با رفتارهای غیر معقولش، مردم رو نسبت به اون شرکت بیزار کنه.
parhamiof
۱ مهر ۱۴۰۲خبر داغ:کاربر تسلا بعد از فهمیدن این که تسلا بهترین برند دنیا نیست
ایرانخودرو فن شد و به این حقیقت پی برد که هیچ برندی قابلیت رقابت با ایران خودرو رو نداره
X
۱ مهر ۱۴۰۲وقتی روی توسان باتری پیچ و مهره میکنن
optima
۱ مهر ۱۴۰۲تسلا با اختلاف رتبه اوله
مازیار
۱ مهر ۱۴۰۲هر دم از باغ پدال بری میرسد!
18:45
۱ مهر ۱۴۰۲مفتی مفتی دوباره تسلا اول شد!! 😑😑😑
انگار سند بخش برقی ها تا یک دهه بعد هم به نام تسلا باید بخوره…
Soroush
۱ مهر ۱۴۰۲ظاهر تکراری تسلا خسته کننده شده
با توجه به عملکرد نسبتا یکسان
انتخابم آیونیک ه
18:45
۱ مهر ۱۴۰۲دقیقا آیونیک 5 هر چی باشه تازگی خیلی بیشتری داره…
Tesla
۱ مهر ۱۴۰۲هر دو خیلی خوب هستن ولی تسلا کبیر یک چیز دیگست
نشناسی بهتره
۱ مهر ۱۴۰۲پس رعد برق و بازو و پرچم آمریکات کو؟😂
amir
۵ مهر ۱۴۰۲موند تو گیگافکتوری چین الان میره میاره یه ده بیست بارم تو راه باید شارژ کنه طوسلاشو تا یه ایالت چینو بره تازه شانس بیاره اتوپایلوته ماشینش کار دستش نده
ماکان
۱ مهر ۱۴۰۲سلام . انتخاب من آیونیک ۵
P
۱ مهر ۱۴۰۲جدا از پرفورمنس ،هیوندا چرا تو طراحی بغل خودرو ها اینقدر بد عمل کرده ،تو نگاه اول فکر میکنی یکی محکم از بغل کوبیده بهشون ،یا اینکه طراح استاد هندسه بوده گفته بیایم یه مثلث از بغل در بیاریم
Elmiraj
۱ مهر ۱۴۰۲فولکس واگن با اون همه نماینده داره تو خاک خودش از تسلا شکست میخوره و میخواد تعدیل نیروی ۲۵۰۰ نفری را در کارخانه zwickau ( جایی که سری ID تولید میشن ) انجام بده بعد این چجوری میخواد با model y کل بندازه در حالی به وضوح از آلمانیا پایینتره….
تسلا فراتر از اعداد و ارقامه و هرگز نمیتوان با اعداد و ارقام بیشتر شکستش داد…
بهزاد
۱ مهر ۱۴۰۲شما کلا عادت داری سر تیتر خبرهارو بخونی بعد با تخیلاتی که داری یک تحلیل هم به اون اضافه کنی.
شرکت vw مثل همه ی شرکت ها دارای یکسری نیروی کار دائم و موقت هست و این شرکت با توجه به پیش بینی های بازار و عدم رشد بالای اولیه خودروهای برقی به خاطر هزینه های بالایی که این خودروها به اقشار متوسط وارد میکنه و اتمام مشوق های دولتی در اروپا تعدادی نیروی کار موقت که در این کارخانه مشغول هستند را تعدیل کنه و در واقع با اونها قراردادی برای کار نمیبنده.
طبق آماری که ارائه شده حدود ۷۰ درصد تقاضاها برای خودروهای برقی در اروپا از نوع سازمانی و تجاری(کرایه ای یا اجاره ای) بوده و روند تقاضا از سوی مصرف کننده های طبقه متوسط کاهشی خواهد بود و اگر بنا باشه حرف شما مصداق ضعف قلمداد بشه فقط سال گذشته تسلا ۱۰ درصد تعدیل نیرو داشت و حتی مدیران vw از ماه ها قبل با جلساتی که با اتحادیه های کارگری در آلمان داشتند عنوان کردن با توجه به خط مشی آینده خودرو و استفاده از ربات های کاری بیشتر و خطوط تولید جدید اونها ناگزیر به تعدیل نیروی کار هستند.
متاسفانه افکار شما محدود به یکسری وقایع زودگذر هست و نمیدونید این شرکت ها ده ها بحران را پشت سر گذاشتن و در صنعت خودرو همواره فرصت بازیابی وجود داره و هیچ شرکتی نمیتونه ۱۰۰ درصد یک محدوده را ساپورت کنه و هرکدام با روش های خودشون درصدی از بازار را کسب میکنند.
Elmiraj
۲ مهر ۱۴۰۲جهت اطلاع شما سال گذشته بدلیل رشد دور از انتظار تسلا و ورود چینی ها ، کل تولید کارخانه zwickau کمی بیش از ۲۱۸ هزار دستگاه بوده که بسیار پایین تر از انتظارات قبلی مدیران فولکس واگن بوده که امسال بد تر هم خواهد شد….
https://www.teslarati.com/volkswagen-job-cuts-zwickau-ev-plant-report/amp/
https://electrek.co/2023/09/13/volkswagens-ev-woes-worsen-low-demand-threatens-jobs/
((شرکت vw مثل همه ی شرکت ها دارای یکسری نیروی کار دائم و موقت هست و این شرکت با
توجه به پیش بینی های بازار و عدم رشد بالای اولیه خودروهای برقی به خاطر هزینه های بالایی که این خودروها به اقشار متوسط وارد میکنه و اتمام مشوق های دولتی در اروپا تعدادی نیروی کار موقت که در این کارخانه مشغول هستند را تعدیل کنه و در واقع با اونها قراردادی برای کار نمیبنده))
تخیل باحالی بود 🤣
بهزاد
۲ مهر ۱۴۰۲مهنتس شرایط به همین منوال نمیمونه.
همانطور که چین در این دو سه سال با چند قانون داخلی باعث رشد شرکت های داخلیشون شد و عملا به یکباره گلوی خارجی ها برای رقابت را گرفت به زودی در اروپا هم تصمیمات خودرویی گرفته میشه.
چین با یارانه های زیادی مشغول تخریب ثبات بازاره و در جدیدترین تصمیم ۷۲ میلیارد دلار یارانه برای بخش خودروهای برقی در نظر گرفته.
توجه کنید تسلا سال گذشته حدود ۴۲۰ میلیون دلار مشوق صادراتی از چین دریافت کرده که به قولی پول مفت.
WHY EXPORT TO EUROPE AND HOW MUCH HAS IT GROWN?
A key driver for their push abroad has been slowing demand in China that has exacerbated overcapacity.
با کاهش رشد و تقاضا در چین این صنایع خودرویی در این کشور دارای مازاد تولید هستند و نتنها مالیاتی از تولیدکنندگان نمیگیره بلکه به هر ترتیبی با انواع یارانه ها به دنبال تقویت اونها هم هست و بدون هیچ شکی این جدال نابرابر با واکنش سایر بازارها روبرو میشه.
تسلا هم با قوانین جدید اروپا بزودی آشنا میشه و البته حال دوستانی که بدون اطلاع از این روند تخیلاتی را به صورت تحلیل ارائه میکنند هم خریداریم.
طرف رفته زمین مفت و میلیاردها دلار پول و وام و کلی حمایت دولتی مثل ۱۰ هزار یورو برای هر خودرو گرفته و انرژی ارزان تا اونجا تولید کنه و ساخت هزاران ایستگاه شارژ بعد در روز روشن از چین ماشین و باتری وارد میکنه و این مصداق بارز عدم تعهد هست و فکر نمیکنم شرایط و قوانین فعلی به دو سال هم برسه و بزودی تعیین تکلیف خواهد شد.
تویوتا میاد ۱۰ میلیارد مالیات بر درآمد پرداخت میکنه بعد تسلا نتنها از بیشتر مالیات ها معافه بلکه ۴۲۰ میلیون مشوق صادراتی و بیش از ۱.۵ میلیارد دلار باج آلایندگی میگیره بعد سنگربان کم دانش اون از رقابت حرف میزنه!
بعد از قوانین جدید شما نتایج رقابت تسلا در اروپا را شاهد خواهی بود.
JDM
۲ مهر ۱۴۰۲دقیقا با شما موافقم حالا بیاین از رو فشار دیس بدین عده ای که تحمل حرف کسی که با اطلاعات درست توضیح میده رو ندارن
Oxygen
۱ مهر ۱۴۰۲فن تسلا نیستم ولی خداییش تسلا بد جوری تویوتا رو شکست داده ! کی فکرشو میکرد تو این مدت کوتاه بتونه پرفروش ترین جهان بشه !
TRD
۱ مهر ۱۴۰۲تویوتا ۲ ساله پرفروش ترین خودروساز جهانه با فروش بیش از ۱۰ میلیون دستگاه در هر سال .
Oxygen
۱ مهر ۱۴۰۲اگه به من باشه که آیونیک میخرم چون هم کیفیت ساخت بالاتری داره و هم طراحی بهتر ، نمیدونم تسلا چی داره که این همه پرفروش شده ! دقت مونتاژ محصولات تسلا صفر هست و متریال بسیار بی کیفیتی هم به کار میبره ( با توجه به قیمت بالایی که داره ) تنها مزیتش دسترسی به سوپرشارژر ها هست اما آیا انقدر مزیت بزرگی که مدل y رو تبدیل به پرفروش ترین خودرو جهان کنه !! خداییش مردم دنیا عقلشون کجا رفته
Ehsan
۱ مهر ۱۴۰۲آیونیک رو انتخاب میکنم بخاطر طراحی خیلی بهتر و سواری بهتر،سرعت شارژ بالایی هم داشت اما تسلا هم که دیگه همه میدونیم چقدر خوبه
کیان
۱ مهر ۱۴۰۲تا وقتی ک یه محصولی هست ک اطمینان و پس بده، پشتیبانی خوب داره، نواوری داره همه جوره و هزار و یک دلیل دیگه چرا ادم بره سراغ یه خودرویی ک همه جوره ریسک هست
قطعا بدون هیچ شکی تسلا تو این مقایسه هزار بار سرتره
Enzo Ferrari 2008
۱ مهر ۱۴۰۲تسلا بهتره از همه لحاظ
sina
۱ مهر ۱۴۰۲به قول مدیر تویوتا این مدل تسلا یه اثر هنریه
Enayat
۱ مهر ۱۴۰۲من به همه اینا نیسان آریا رو ترجیح می دهم
H2
۱ مهر ۱۴۰۲تسلا فعلا داره بهترین برقیهای دنیا رو میسازه