آیا تسلا مدل X پلد با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و یک تن وزن بیشتر در ۴۰۰ متر میتواند حریف هایپرکار ۱۳۶۰ اسب بخاری کونیگزگ شود؟
میدانیم که کونیگزگ خودروهای بسیار سریعی تولید میکند تا جایی که در حال حاضر رکورد سریعترین خودروی تولیدی جهان رسماً در اختیار این شرکت سوئدی است. از سوی دیگر، تسلا هم در دنیای الکتریکیها، خودروهای بسیار سریعی میسازد و مدتها است که ثابت کرد حداقل در ۴۰۰ متر الکتریسیته از بنزین سریعتر است؛ بنابراین، اگر خودروهای این دو برند در مسابقهٔ درگ در برابر هم قرار گیرند نتیجه چه خواهد شد؟ مت واتسون در جدیدترین ویدئوی خود قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد.
بدین منظور، یکی از سریعترین ساختههای کونیگزگ یعنی آگرا RS انتخاب شده است. این هایپرکار ۴.۵ میلیون دلاری به یک نیروگاه ۵ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که ۱۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در سمت دیگر، از بین ساختههای تسلا، شاسیبلند مدل X پلد با سه موتور الکتریکی و ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۰ نیوتن متر گشتاور به مصاف رقیب سوئدی آمده است. تسلا نهتنها قدرت و گشتاور کمتری از آگرا RS دارد بلکه بیش از یک تن سنگینتر است که اختلاف بسیار زیادی محسوب میشود. بااینحال، برتری مدل X بهرهمندی از سامانهٔ چهارچرخ محرک و گشتاور فوری موتورهای الکتریکی است درحالیکه در کونیگزگ نیرو فقط به چرخهای عقب منتقل میشود.
در میانهٔ این مسابقه، هایپرکار گرانقیمتی که با پول آن میتوان یک جزیره خرید، از کار میافتد و چراغ چک آن روشن میشود. البته تکنسینهای کونیگزگ از راه دور به خودرو دسترسی دارند و پس از بررسی مشکل نهایتاً توانستند آگرا RS را راه بیندازند ولی شاید اگر این خودرو درست نمیشد و مسابقه نیمهتمام میماند به نفعش بود زیرا با نزدیک به ۱۴۰۰ اسب بخار قدرت، ۴۰۰ متر را در ۱۰.۲ ثانیه طی کرد که بسیار ناامیدکننده است. موضوع عجیبتر اینکه تایم درگ کونیگزگ دقیقاً با تسلای ۲.۵ تنی برابر بود. حتی در مسابقات رولینگ هم آگرا RS نتوانست آبروریزیهای قبلی را چندان جبران کند و تنها در آزمایش ترمز موفق شد کمی زودتر از مدل X متوقف شود.
مقایسه مشخصات فنی
کونیگزگ آگرا RS | تسلا مدل X پلد | |
قوای محرکه | ۴ لیتری V8 توئین توربو | الکتریکی سه موتوره |
قدرت | ۱۳۶۰ اسب بخار | ۱۰۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۵۷۰ نیوتن متر | ۱۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | تک سرعته |
وزن | ۱۳۹۵ کیلوگرم | ۲۴۶۸ کیلوگرم |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
قیمت | ۴.۵ میلیون دلار | ۹۶ هزار دلار |
MOPAR
۷ آبان ۱۴۰۳اوف آگرا عجب صدایی میده حاجی
پیام
۷ آبان ۱۴۰۳چهار و نیم میلیون دلار پول ماشین اونم با این آئرودینامیک بدی اما اینجوری آبروت بره!!! الان یه تعداد میگن که برقی هست و سریع راه میفته! اصلا این یه بحث دیگست!
مسئلهای که پیش میاد اینه که وقتی اون فرد پول چنین ماشینی میده، فقط دنبال اینه یه جای خلوتی برای خودش گاز بده و حالش رو ببره؟! من که اینجوری فکر نمی کنم!
(Ali(chevynova
۷ آبان ۱۴۰۳چه کرده تسلا
۴ میلیون دلار رو تو یه مسیر مستقیم به باد داد
احسنت
Nismo
۸ آبان ۱۴۰۳خیلی حرفه که با اینکه یه هایپرکار 4 میلیون دلاری رو شکست داده بازم کسی آدم حسابش نمیکنه و همه به چشم جاروبرقی بهش نگاه میکنن
(Ali(chevynova
۸ آبان ۱۴۰۳اگه منظورت از چشم ، چشم امثال تو هست که خوب بی اهمیته ولی از چشم اونهایی که تو آمریکا توان خرید همچین شاهکاری رو دارن جاروبرقی که نه ولی قاتل یه سوپر اسپرت بی خاصیت الکی گرونه
Nismo
۸ آبان ۱۴۰۳همونطور که گفتم هرچی بیشتر زور بزنی و فشار بخوری فایده نداره
در نهایت تسلا ارزشش در حد جاروبرقی های سامسونگه حتی کمتر
داریوش
۸ آبان ۱۴۰۳تو هر وقت ۴ میلیون دلار پول داشتی تسلا بخر.. بهتم میاد!
مجید
۸ آبان ۱۴۰۳این درگه فقط نه رکورد نوربرگرین، رانندگی با یه ماشین خیلی بیشتر از این حرفاست و تا تو پیستی با پیچهای مختلف و زاویههای تنگ نیاد و رکورد نزنه عیارش مشخص نمیشه.
Amir
۸ آبان ۱۴۰۳دوست عزیز کوینگزگ اگرا برا ۱۱ ساله پیش تکنولوژی اون موقعه با الان خیلی فرق میکرده چرا اینارو مد نظر نمیگیرید
(Ali(chevynova
۸ آبان ۱۴۰۳اگه برا ۱۱ ساله پیشه چرا به قیمت ۲۰۲۵ دارن میندازن به مردم؟؟
شکست این الکی گرون بی خاصیت از تسلا ۱۰۰ هزار دلاری هیچ توجیه عقلانی نداره
.khashayar
۷ آبان ۱۴۰۳تسلا ابرو هر چی هایپر کار (هایپر لگن) رو برده.
MOPAR
۷ آبان ۱۴۰۳آگرا لگنه؟
amirkhanzadeh
۷ آبان ۱۴۰۳یکی دوشاخه مت رو از برق بکشه
تو کامنت هاشم بهش گفتن ک… نباش ولی گوش نمیده
Nismo
۷ آبان ۱۴۰۳از قدیم گفتن: قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری
تسلا هر کاری هم بکنه باز هم چیزی به ارزش هاش افزوده نمیشه و همیشه مانند یه جاروبرقی در ذهن میمونه
حالا میخواد بوگاتی رو شکست بده یا کونیگزگ رو یا هر چیزی رو باز هم اهمیتی نخواهد داشت چون خیلی چیز های مهم دیگه هست که تسلا ازشون بی بهره است!
Sina_carshow
۷ آبان ۱۴۰۳این ذهن شماس تسلا هر ساله فروشش بیشتر میشه
الانم اینکه یه شاسی بلند خانوادگی زده یه هایپرکار ۴ میلیون دلاری رو قهوه ای کرده مشکل تسلا نیس مشکل کونیگزگ و مهندساش هستش نتونستن خودرو در خور بسازن
تسلا با گذاشتن همچین پرفورمنسی تو محدوده قیمتی خودش نامش رو تو تاریخ جاودانه کرده چه خوشتون بیاد چه نیاد لذت رانندگی با تسلا های پلد رو با گشتاور آنی رو هیچ ماشینی نمیده و تست درایو ۳۰ دقیقه ای داره امارات یکی از دوستام که بسته ترین ذهن رو داشت وقتی نشست پشتش حتی نخواست پیاده بشه اصن سیر نمیشد از گاز دادن و لایی کشیدن
کسی که همش لندکروز و پاترول تقویتی سوار میشد الان تسلا خریده
بیا واقع بین باشیم
این هایپر کار ها فقط جنبه تزئین و جنبه کلکسیونی دارن نه بیشتر چون الان همون پرفورمنس رو یه خودرو ۱۰۰ هزار دلاری هم داره راستی کسی شما هایپر کار هم بخرین راتون به نوربرگرینگ نمیده که بگی عوضش داون فورس و هندلینگ خفن داره
این ماشینا نه صندلی های راحتی دارن نه سواری خوبی پشتشون نشستم چون بلاگر بودم استوری هم گذاشتم با اینکه وزن سنگینی ندارم ولی اصلن جا نمیشدم تو صندلیش یه شدت تاریک و تنگ بود کولرش هم برای هوای دبی داغونه
خلاصه که میگن هیچوقت قهرمانت رو از نزدیک نبین مصداق بارز تجربه منه
ولی خوب شد سوار شدم فهمیدم چیز زیادی رو این همه سال از دست ندادم
امید
۷ آبان ۱۴۰۳به شدت موافقم
بهنام
۱۶ بهمن ۱۴۰۳هروقت تسلا با موتور درون سوز و استفاده از تکنولوژی یکسان تونست یه هایپر کار روشکست بده قابل تقدیره.
مقایسه دو تکنولوژی متفاوت درست نیست.
درضمن تسلا فقط میتونه صدای موتور آگرا رو ضبط کنه و بصورت مصنوعی به گوش شرنشین خودرو برسونه وگرنه صدای جاروبرقی که مشخصه
جرمی کلارکسون
۷ آبان ۱۴۰۳عقل تسلا فن:
Mr wrong
۷ آبان ۱۴۰۳این نتایج هیچ تاثیری رو خریدارای هیچ کدوم ازین دو ماشین نداره
نه اونی که قصد داره زگ بخره میره سراغ تسلا و نه برعکس
MOPAR
۷ آبان ۱۴۰۳**ولی شاید اگر این خودرو درست نمیشد و مسابقه نیمهتمام میماند به نفعش بود زیرا با نزدیک به ۱۴۰۰ اسب بخار قدرت، ۴۰۰ متر را در ۱۰.۲ ثانیه طی کرد که بسیار ناامیدکننده است**
خدایی دیگه هر ماشین بازی باید بدونه که بحث عقب دفرانسیل با بقیه فرق داره.. اونی که انتظار داره تو درگ با آسفالت شهری یه ماشین پرفورمنس بالای دف عقب بیاد با ماشین AWD پا به پا بره یه کودک دوست داشتنیه که بحث باهاش بی فایدس
Amir Machine
۷ آبان ۱۴۰۳کونیگزگ تو رولینگ هم حرفی برای گفتن نداشت
فراری ۲۹۶ تو همین کارواو با ۸۳۰ اسب تایم ۱۰.۳ زده
ماشینهای کونیگزگ فقط اعداد رو کاغذن، نه پرفورمنس درست حسابی دارن نه کیفیت فنی
🥇M🏆 Bavaria///👑
۷ آبان ۱۴۰۳آقا امیر مگه تا حالا شما چند تا کنیگ زگ یا هر نوع ابر ماشینی داشتی که این جوری اظهار نظر میکنی؟!!!
تسلا تا حالا ابر ماشینای زیادی رو شکست داده و این وصله ها به کنیگ زگ نمیچسبه…
با شما تسلا فن هستی، یا اینکه از کنیگ زگ خوشت نمیاد.
Amir Machine
۷ آبان ۱۴۰۳من نه از تسلا خوشم میاد نه کونیگزگ
ولی لازم نیست تمام ماشینای جهانو داشته باشی تا بتونی در موردشون اظهارنظر کنی، این همه ویدئو و بررسی مختلف برای کی آماده و منتشر میشه؟ مگه چند درصد مردم جهان میتونن بوگاتی و فراری و لامبورگینی بخرن؟ این بررسیها و ویدئوها بیشتر برای علاقهمندهایی مثل ما درست میشه
از روی همین ویدئوهایی که تا حالا دیدم کاملاً مشخصه که کونیگزگ لااقل در مدل آگرا اصلاً چیزی که اعداد و قیمتش نشون میده نیست، داخلشو میبینی انگار چند نفر تو یه کارگاه با یه مقدار فیبر کربن سر همش کردن، کیفیت فنیش هم که همینجا دیدیم، چراغ چکش بعد از یک درگ روشن شد!
اونم از پرفورمنسش با 1360 اسب!
Galant.VR4(JDM)
۷ آبان ۱۴۰۳مشتی
اینجور افراد نه میفهمن درگ چیه نه معنی پرفورمنسرو میفهمن نه معنی انتقال نیرو به صورت یکجا و سریع به چهار چرخ متحرک فقط میگن بهبه تسلا و فلان
اگه قرار باشه اینطور پیش بره بزودی پرچمدار BYD شرف برای تسلا و هرچی برقیه نمیزاره
علی منصوری
۷ آبان ۱۴۰۳چقدر این کونیگزگ خوب و شکیله
ولی خدایی این چه درگ و چه انتخابیه، تمام گشتاور آنی ماشینهای برقی مجالی برای انجین پایه فسیلی نمیزاره
البته ک این کلیپها فقط جنبه فالوور و جلب مخاطب داره و فاقد بار فنی
hosen
۷ آبان ۱۴۰۳عملکرد آگرا چقد ناامید کننده بود فکر کنم خیلی خسته بود این ماشین وگرنه باید حدود ۱۰ ثانیه میزد یک چهارم مایل رو
B
۷ آبان ۱۴۰۳دقت کنی هر بار که راننده لانچ میکرد عملکردش تغییر میکرد این نشون میده خودرو خیلی حساسه
مازیار
۷ آبان ۱۴۰۳جرف حسابش چیه این کوئنیگزگ؟
با نسبت قدرت به وزن یک!!
Joker
۷ آبان ۱۴۰۳بعد اسم جوکر به بدی در رفته😂این همه ساله میگم هیچ پُخی نیست یه عده تینیج بهم حمله میکنن😂
اینم نتیجه،تازه لقب مگاکار هم داره😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🥇M🏆 Bavaria///👑
۷ آبان ۱۴۰۳جوکر جان شما که انقدر واسه بوگاتی یقه پاره میکنی، بگو ببینم چند نسخه از ویرون و شیرون تو منزلت پارکه؟!!
برو با همون ماکت فلزی هات بازی کن پسرِ تینیجر…
Galant.VR4(JDM)
۷ آبان ۱۴۰۳شخصیت متواتسون: کسی که هایپرکار شاهکاری رو بدون هیچ منطقی با ماشین موردعلاقه LGBT فنها و طرفداران محیطزیست که عقده کودکی دارن مقایسه و درگ میندازم و حتی از راننده آماتور استفاده میکنم.
کجای این قسمت رو نمیفهمین که گشتاور آنی روی ماشینکنترلی هم جواب میده و اسم اینو بعضیا تو کامنتای بالا میزارن پرفورمنس؟
مطمئنمبه شاهین و تارا هم میگین لوکس دیگه اش
در ضمن نتیجهمیگیریم پراید BPT از پورشه باکستر هم بهتره چون تو مسابقات ازش سریعتر بوده 🗿
مازیار
۷ آبان ۱۴۰۳خوب شما میتونی بگی چرا این شاهکار با وزنی معادل ۷۶۵ و قدرتی نزدیک به دو برابرش نتونسته تو صفر تا صد یا ۴۰۰ متر حریفش بشه؟
هردو درونسوز هردو موتور وسط دف عقب
و اساسا چه فاکتوری خودرو رو برازنده لقب شاهکار کرده؟
Amir Machine
۷ آبان ۱۴۰۳و نکته دیگه اینکه همشون حرف از گشتاور آنی و AWD میزنن ولی هیچکس بیش از یک تن وزن بیشتر تسلا رو نمیبینه!!
100 کیلو و 200 کیلو نهها، یک تن!!!
Nismo
۹ آبان ۱۴۰۳مازیار شما که دیگه این حرف رو نزن! وزنش کم این درست اما کجا قدرتش دو برابره؟ قدرتش 300 اسب بیشتر که نمیگم کمه اما در مقابل قدرت آنی الکتریکی کافی نیست. تسلا چهارچرخ هست و کونیگزگ دف عقب، تسلا گیربکس نداره و واسه همین تخته گاز میره اما کونیگزگ 7 تا دنده مجبوره عوض کنه تا قدرت رو انتقال بده
Ali
۷ آبان ۱۴۰۳دوست عزیز یک هورکان با دوتا توربو و ۱۰۰۰ اسب این تسلا رو میذاره تو جیبش.
مگه اختلاف وزن و مهندسی کشکه که هرچی میشه گشتاور آنی گشتاور آنی.
تهشم از فشار بحثو به ال جی بی تی و چمیدونم عقده ای بودن طرفدارای محیط زیست ربط میدید.😂😂
Galant.VR4(JDM)
۸ آبان ۱۴۰۳چقدر فشار خوردین زیر کامنتم
فقط میخواستم کی به خودش میگیره
شاید بهتره کمی درمورد وزن خودروهای برقی که تاثیرشون چقدره تحقیق کنید
شماهم نه توجه به سن اون خودرو کردین نه به محرک اون ماشین نه راننده آماتور
همایون
۷ آبان ۱۴۰۳تعجب نداره من مطمئنم حتی اگه یسکو هم بیاد جلوی این میبازه چون ابرخودروهای کونیگزک برای حداکثر سرعت بالا تنظیم میشن نه درگ
Ali
۷ آبان ۱۴۰۳مسخره تر از این درگ پرفورمنس آگراس
کاری به هیچی ندارم ولی این کندترین ماشین ۱۲۰۰ اسبی با ۱۳۰۰ کیلوعه. اخه ۱۰.۲ مرد حسابی؟
سید همایون حسینی اژدری
۷ آبان ۱۴۰۳اولا آگرا مدلش مربوط میشه به 7، 8، 10 سال پیش و تکنولوژی موتوریش دیگه قدیمی شده
دوما اوموما موتور های الکتریکی قدرت و گشتاور رو فورا ارائه میکنه اما آگرا چون موتورش بنزینیه و چرخدنده های زیادی داره آرام آرام به ماکس قدرتش میرسه
و سوما تا بخواد باتری تسلا شارژ بشه کلی طول میکشه و اگه این دو ماشین مسابقشون مسافتش خیلی طولانی باشه آگرا خیلی سریع تر به مقصد میرسه
دلیل گرونیش هم بخواطر تولید محدودش بود مثل تسلا تولید انبوه نبود
Mehrbod
۸ آبان ۱۴۰۳جناب دهقان گرامی، در تیتر مقاله بجای نام ایکس پلاد، “اس پلاد” آورده شده است.. اصلاح نمایید..
Mehrbod
۸ آبان ۱۴۰۳کافیست بجای مسیر مستقیم، دو خودرو در مسیری چهارصد متر به شکل حرف S درگ کنند و پس از آن نتایج مقایسه شود..!
Mohammad ali
۸ آبان ۱۴۰۳فک کن با ۳۰۰ اسب بیشتر و یه تن وزن کمتر شکست بخوری، واقعا قدرت برقیا عجیب غریبه
V8
۸ آبان ۱۴۰۳من که دلم برای ماشین های اسپرت قدیمی تنگ شده مثل فورد جیتی. دوجوایپر . اونتادور.لافراری.و…
که بیست هیچ از امروزی ها جلوتر هستن
M power
۹ آبان ۱۴۰۳خداروشکر من طرفداره هیچ کدومشون نیستم