شرکت آنپلاگد پرفورمنس که تیونر محصولات تسلا در کالیفرنیاست این هفته همکاری خود با کونیگ زگ را اعلام کرد. این کمپانی مشهور سوئدی اقدام به تولید قطعات فیبر کربنی برای نصب در محصولات تسلا خواهد کرد. این قطعات با استفاده از فرایند تولید فیبر کربن کونیگ زگ و در کنار قطعات محصولات خود این برند تولید خواهند شد. این قطعات باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشند و به همین خاطر با استفاده از یک بافت اختصاصی که از قبل به اپوکسی رزین آغشته شده است تولید خواهند شد. این قطعات سپس با کامپیوتر دقیق برش داده میشوند و در نهایت توسط صنعتگران ماهر مونتاژ میشوند.
بِن شافر مدیرعامل آنپلاگد پرفورمنس گفته است:
آینده فرهنگ ماشین بازها به استفاده از بهترین روشهای تولید، تکنولوژی و خلاقیت در تولید محصولات لذتبخش بستگی دارد. ما میخواهیم با همکاری کونیگ زگ مالکان محصولات تسلا را هیجانزده کنیم و به سمت آیندهای الکتریکی و هیجانانگیز حرکت کنیم
این قطعات شامل اسپویلر برای تمامی محصولات تسلا و همچنین سِت گلگیر جلو برای تسلا مدل ۳ است. این تیونر میگوید همکاری با کونیگ زگ تنها در ابتدای راه خود قرار دارد و در سال جاری محصولات بیشتری معرفی میشوند. اگرچه موجودی انبار این تیونر محدود است اما میگوید این قطعات را میتواند در هر جای دنیا تحویل مشتریان دهد.
شافر ادامه میدهد:
ما به همکاری با بهترین مهندسان و کارخانهها در دنیا افتخار میکنیم. کونیگ زگ پیشروی بلامنازع دنیا در خلاقیت و تولید هایپرکارها است. آنها همچنین دارای ایده آل های مشترک با ما در زمینه پایداری و هیجان رانندگی هستند
باید منتظر ماند و دید همکاری این دو شرکت در آینده چه سمت و سویی به خود خواهد گرفت.
Aboalfazl demon
۱ بهمن ۱۴۰۰کونیگزگ تنها رقیب بوگاتی
واقعا هنوزم که هنوزه آگرا انگار از آینده اومده
حسام
۲۰ بهمن ۱۴۰۰البته الان ریمک هم هست هم مدل ۱ و هم مدل ۲ کلا اونم خیلی سریع و هوشمند هست
جناب ایکس
۱ بهمن ۱۴۰۰کونیگزگ، تسلا…
غیر قابل هضمه! ولی جالب میشه
Silent
۱ بهمن ۱۴۰۰باس دید تیونرای اروپایی با PLAID چی کار می کنن! غیر از بخش موتورها, دستشون برا سیستم تعلیق و بادی کیت باز هست.
عاشق پدال
۱ بهمن ۱۴۰۰لامبورگینی بزرگترین تاسیسات تولید قطعات فیبر کربن تو خودرو رو داره. بعدش ایرباس.
اما تو یه مستند دیدم، اون اقا کچل مهربون رفته بود ایتالیا تا قطعات فیبر کربن رو برون سپاری کنه به لامبورگینی. یعنی لامبورگینی قطعات فیبر کربن رو براشون تولید کنن. اما اقا کچله ی مهربون از کیفیتشون راضی نبود. برا همین برمیگرده سوئد و تاسیسات تولید قطعات فیبر کربن رو همونجا تو کارخونه ی خودش راه میندازه.
تو مستند میگه دقیقت ترین تکنولوژی تولید قطعات فیبر کربنی تو دنیا رو ایجاد کردن. با کلی تاسیساتت دیگه برا ازمایش و تولید و تحقیق توسعه ی تولید قطعات فیبر کربنی. حتی تکنولوژی رو به ایرباس میدن. تو هلیکوپترهای ایرباس استفاده میشه.
هرچی بیشتر از این شرکت مطلب میخونم بیشتر به شاهکار و مهندسی شون پی میبرم. ادم یاد این فیلمای ساینس فیکشن میوفته.
شرکتی که موتور از فورد گرفت اما ناراضی بود و خودش موتور میزنه
شرکتی که رفت لامبورگینی از فیبر کربن لامبورگینی ناراضی بود و الان کوئنیگزک پیشروترین شرکت خودروسازی تو تولید قطعات فیبر کربن شده. چون چندتا اختراع داشتن تو پژوهشهاشون, و یه فرودگاه اجاره کردن همه ازمایشاتشون رو باند فرودگاهه.
عاشق پدال
۱ بهمن ۱۴۰۰اینو پستو بخونین
https://www.pedal.ir/koenigsegg/koenigsegg-advanced-camless-engine/
خیلیا میگن موتور برا فورده. یادمه یه پستی پدال گذاشته بود توضیح داده بود که موتور برا فورد نیست. بلکه بلاک موتور رو فورد میده.
و دادن بلاک تو دنیای خودرو عادیه. مثلا هوندا به بنز بلاک موتور میده و بنز موتور رو تراشکاری میکنه و موتور خودشو میسازه. بلاک موتور با موتور فرق داره. بلاک موتور مثل ارد هست. کلی باید کار کنی تا نان تهیه بشه
شاهین
۱ بهمن ۱۴۰۰سلام
ابن پست رو میفرمایین
https://www.pedal.ir/vision/%da%a9%d9%88%d9%86%db%8c%da%af-%d8%b2%da%af-%d9%be%db%8c%d8%b4%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%87%e2%80%8c-8-%d8%b3%db%8c%d9%84%d9%86%d8%af%d8%b1-%d9%81%d9%88%d8%b1%d8%af/
R@m!n
۱ بهمن ۱۴۰۰موتور برای فورده اما انقدر ارتقا تجربه کرده که بیشتر از 90% تفاوت وجود داره. بیس کار رو با موتور فورد شروع کردن چون موتورهای modular و پوشراد به راحتی تیون میشن و برای شرکت های کوچک که توانایی تولید یه موتور از صفر رو ندارن بهترین گزینه هستن. آخرین مثال هم هنسی ونوم با موتور LS7 که بشدت تیون شده و شباهت کمی به نمونه اصلی نداره.
حالا دوست ندارین این بخشه قضیه رو قبول کنین با خودتونه تو همون موقع پستم یادمه چند نفر مثله اینکه سهام کونیگزک رو داشتن یا ماله پدرشون بوده یا باید فقط اروپا باید بریزه بقیه بخورن به هر حال تو کتشون نمی رفت. متاسفانه همه اینا از کمبود اطلاعات و عقده هایی که نمی دونم از کجا هست میاد که فقط تو فروم های ایرانی پیدا میشه.
حتما هم راجب بلاک انجین بیشتر مطالعه کنین. بلاک خالی آرد و این مثل ها نیست و کونیگزگ با بلاک خالی به جایی نمی رسید و نزدیک چندین سال رو موتور فورد کار کرد و مرحله به مرحله ارتقا داد تا به اینجا رسید.
R@m!n
۱ بهمن ۱۴۰۰موتور 8 سیلندر جدیدشون هم همینه اما ارتقاهای بسیار زیادی دیده که تقریبا یه موتور جدیده اما بیس همچنان بر اساس موتورهای فورده.
این بده بستان ها اصلا چیزه بدی نیست و نشانه ضعف هم نیست، همیشه بوده و خواهد بود.
عاشق پدال
۱ بهمن ۱۴۰۰به هر حال موتورشون اون موتور فوردنیست. وقتی خودشون میگن اینقدر تغییر کرده شما چرا لج بازی میکنی ؟
وقتی نیست نیست دیگه
R@m!n
۱ بهمن ۱۴۰۰من لج بازی کردم ؟؟؟ داری اطلاعات اشتباه میدی مهندس، میگی فورد بلاک داده در صورتی که موتور داده تاریخو تحریف می کنی که چی ؟؟؟ چهار نفرم به اشتباه میندازی.
میخوای یه بحثی رو شروع کنی اول دو خط تحقیق کن بعد بیا. بازم دمه آقا شاهین گرم اشتباهتو بهت گوشزد کرد. کامنت گذاشتن به کسی ربطی نداره ولی اطلاعاته غلط اینجا جاش نیست.
Swedish Arrogant Tiger
۱ بهمن ۱۴۰۰کمی عجیبه یه شرکت خودروسازی تو این سطح برای یه تیونر قطعه بسازه اون هم چی، تیونر تسلا!