لوسید ایر سافایر با ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت، سدان بسیار سریعی است اما آیا میتواند در ۴۰۰ متر تسلا S پلد با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت را مغلوب کند؟
تسلا مدل S پلد بهعنوان یکی از سریعترین سدانهای تولیدی جهان، در پیستهای درگ قاتل تقریباً همهٔ خودروهایی بوده که زیر کاپوت خود سیلندر و پیستون دارند. پلد به چند دلیل خودروی فوقالعادهای است. این ماشین با قیمت زیر ۱۰۰ هزار دلار میتواند رقبایی با ۱۰ برابر قیمت بیشتر را مغلوب کند. علاوه بر این، خودروهایی که برای درگ ساخته میشوند تا حد امکان سبک هستند و حداکثر دو در و دو صندلی دارند درحالیکه با مدل S میتوانید پس از رساندن بچهها به مدرسه در مسیر برگشت راهی پیست درگ شده و تایم ۹ ثانیه ثبت کنید.
بنابراین، به نظر میرسد مغلوب کردن چنین خودرویی غیرممکن باشد اما لوسید نسخهٔ سافایر از سدان ایر خود را ارائه کرده تا خلاف این را ثابت کند. حال درگتایمیز این دو سوپرسدان الکتریکی را در برابر هم قرار داده است تا سرانجام بتوانیم تقابل آنها را ببینیم. در اعداد روی کاغذ برتری کاملاً با لوسید است. این خودرو ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت و ۱۹۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد که بسیار بیشتر از تسلا با ۱۰۲۰ اسب بخار و ۱۴۲۵ نیوتن متر است. البته سافایر با وزن ۲۴۲۰ کیلوگرم، از پلد ۲۱۹۰ کیلوگرمی سنگینتر است.
بااینحال، مسابقهٔ دنیای واقعی نشان میدهد که اضافهوزن تأثیری روی عملکرد لوسید ندارد زیرا در هر سه درگی که بین دو خودرو برگزار میشود سافایر بهراحتی و با اختلاف زیادی پیروز میشود حتی در درگ اول که تسلا زودتر حرکت را آغاز میکند. در آخرین مسابقه که هردو ماشین دقیقاً همزمان راه میافتند، سافایر زمان ۸.۹ ثانیه و پلد ۹.۲ ثانیه را ثبت میکنند؛ بنابراین، مشخص است که روی پیست درگ تسلا در برابر لوسید حرفی برای گفتن ندارد اما باید توجه داشت که سافایر یکچهارم میلیون دلار قیمت دارد درحالیکه قیمت پلد از تنها ۸۸ هزار دلار آغاز میشود.
مقایسه مشخصات فنی
لوسید ایر سافایر | تسلا مدل S پلد | |
قوای محرکه | سه موتوره | سه موتوره |
قدرت | ۱۲۳۴ اسب بخار | ۱۰۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۹۴۰ نیوتن متر | ۱۴۲۵ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۴۲۰ کیلوگرم | ۲۱۹۰ کیلوگرم |
قیمت | ۲۵۰ هزار دلار | ۸۸ هزار دلار |
پیام
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳دو موشک برقی
JaMsHiD
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳به زانتیا اکتیویا بگو موشک به اینا نگو موشک …
اینا تهش آلمیچر و باطری باشن
Roham
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳یعنی واقعا حجم اینترنتم رو واسه دیدن دو تا جارو برقی حروم کنم؟!!!!
پیام
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳دلیل اینکه ایرانی جماعت پیشرفت نمیکنه همینه. همیشه دوست داره تو زمان گذشته باقی بمونه.
Mr. gt c
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ربطی نداره توی کل دنیا علاقه مندان یه ماشین بازی از این پاندمی برقی سازی صنعت خودرو احساس انزجار دارند، چرا چون ماشین ها دارن بی روح و شبیه به هم میشن و جذاب ترین جزئشون ازشون برداشته میشه و داره صرفاً وسیله ای برای حرکت از یک نقطه به نقطه دیگر میشه نه هیچ چیز دیگری، موقعی میشه اسمشو پیشرفت گزاشت که از هر لحاظ برتری داشته باشه تکنولوژی جدید و نه اینکه با زور و مالیات و موشفق مردم رو وادار به تغییر اجباری کرد
A
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳چه خبره لوسید ایر قیمتش زیادی تنده با این قیمت BMW M5CS و BMW M5 Competition.
سوشیانت
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳خب لوسید بهترین سدان پرفورمنس برقی جهانه ولی بی ام و تو کلاس سدان های پرفورمنس بنزینی بهترین نیست
مهران
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/cadillac/amg-gt63-s-comparison-test-review/
مشکل چیز دیگس…
زیزیگولو
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳تو دهه های اخیر در همه جای دنیا افزایش جمعیت شهرنشینی و تمرکز جمعیت تو شهرهای بزرگ رو شاهد هستیم و این ماشینا هم که قراره بیشتر تو همین شهرای بزرگ مورد استفاده عموم قرار بگیرن …. ولی اونوقت یه همچین شتابای بالایی تو شهرهای پر جمعیت و شلوغ چه کاربردی میتونه داشته باشه؟؟؟
Dark Knight
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳این ماشین ها قرار نیست همیشه روی حالت درگ باشن ! هم تسلا و هم لوسید هر دو برای کار ها روزمره هم ساخته شدن و وقتی روی حالت نرمال باشن شتابشون خیلی کنترل شده و ایمن هست
B
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳یعنی امکان نداره فردی بخواد مسافرت بره ؟ برای کسی که حرفه ایه اتفاقا شتاب ماشین زیاد باشه میتونه از بعضی مهلکه ها در بره و اگه شتابش کم باشه شاید نتونه ! و بنفعشه مثل یه چاقو تیز میمونه برای آشپز هر چی چاقو تیز تر باشه خطرش کمتره
این حرفت دقیقا مثل حرف کسایه که میگن گوشی پرچمدار ب چه درد میخوره این همه قدرت و کیفیت دوربین داره که چی … ولی صرفا خودشون نیازی نمیبینن ازش استفاده کنن
زیزیگولو
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳جواب به Dark Knight و B
همه اینایی رو که گفتین میدونم و بی اطلاع نیستم ولی بطور کُلی گفتم چون یه نفر که یکی از اینا رو بخره مطمئناً ۳۶۵ روز سال رو مسافرت نمیره!!! و بیشتر اوقاتش رو تو محیط کار و کنار خانواده در شهر میگذره ……. بنظر من این ماجرای شتاب بالاتر بیشتر برمیگرده به رقابت بین کمپانیها که برتری مهندسی خودشون رو به رخ بکشن و بیشتر اوقات چنین چیزی هیچ کاربردی واسه مالک نداره
Dark Knight
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳انتخابم قطعا لوسید هست ولی تسلا plaid هم به عنوان یه ماشین زیر ۱۰۰ هزار دلار توانایی های فوق العاده ای داره ( همین که تقریبا میتونه همه هایپرکار ها چند میلیون دلاری رو تو مسیر درگ شکست بده نشون میده کارش درسته ) اما در حال حاضر پادشاه بی چون چرا سدان های برقی یا کلا برقی ها پرفورمنس تایکان توربو gt هست که خیلی مشتاقم اولین تقابلش با این دو تا هیولا رو تو خط مستقیم ببینم
سوشیانت
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳پورشه تایکان توربو جی تی شتاب و سرعتش از تسلا و لوسید کمتره
amir
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳بخاطره همینه ۱۷ ثانیه تو نوربرگرینگ جلو میوفته؟ حالا هی خودتو تسکین بده صندلی هاشو برداشت موتور نداشت باتری نداشت سدان نبود ماشین کنترلی بود
مهردادکمال
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳امیدوارم روزی این ها رو توی ایران ببینم. فقط بنظرم با توجه به رانندگی خطرناکی که تو ایران میبینیم در صورت ورود این اتوموبیل ها گواهی نامه مخصوص برای راننده های اینها در نظر گرفته بشه! خودتون دیگه میبینین امار تصادفات با ماشین های خودمون که شتابشون 12-14ثانیه هست چقدر فاجعه بار هست.
ابوالفضل
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳هر کی دوم میشد برنده بود ؟
چرا امتیاز دهیش برعکس بود ؟؟!! 🤔