تسلالوسید

تماشا کنید: درگ سریع‌ترین سدان‌های جهان، تسلا مدل S پلد و لوسید ایر سافایر

لوسید ایر سافایر با ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت، سدان بسیار سریعی است اما آیا می‌تواند در ۴۰۰ متر تسلا S پلد با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت را مغلوب کند؟

تسلا مدل S پلد به‌عنوان یکی از سریع‌ترین سدان‌های تولیدی جهان، در پیست‌های درگ قاتل تقریباً همهٔ خودروهایی بوده که زیر کاپوت خود سیلندر و پیستون دارند. پلد به چند دلیل خودروی فوق‌العاده‌ای است. این ماشین با قیمت زیر ۱۰۰ هزار دلار می‌تواند رقبایی با ۱۰ برابر قیمت بیشتر را مغلوب کند. علاوه بر این، خودروهایی که برای درگ ساخته می‌شوند تا حد امکان سبک هستند و حداکثر دو در و دو صندلی دارند درحالی‌که با مدل S می‌توانید پس از رساندن بچه‌ها به مدرسه در مسیر برگشت راهی پیست درگ شده و تایم ۹ ثانیه ثبت کنید.

بنابراین، به نظر می‌رسد مغلوب کردن چنین خودرویی غیرممکن باشد اما لوسید نسخهٔ سافایر از سدان ایر خود را ارائه کرده تا خلاف این را ثابت کند. حال درگ‌تایمیز این دو سوپرسدان الکتریکی را در برابر هم قرار داده است تا سرانجام بتوانیم تقابل آن‌ها را ببینیم. در اعداد روی کاغذ برتری کاملاً با لوسید است. این خودرو ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت و ۱۹۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد که بسیار بیشتر از تسلا با ۱۰۲۰ اسب بخار و ۱۴۲۵ نیوتن متر است. البته سافایر با وزن ۲۴۲۰ کیلوگرم، از پلد ۲۱۹۰ کیلوگرمی سنگین‌تر است.

بااین‌حال، مسابقهٔ دنیای واقعی نشان می‌دهد که اضافه‌وزن تأثیری روی عملکرد لوسید ندارد زیرا در هر سه درگی که بین دو خودرو برگزار می‌شود سافایر به‌راحتی و با اختلاف زیادی پیروز می‌شود حتی در درگ اول که تسلا زودتر حرکت را آغاز می‌کند. در آخرین مسابقه که هردو ماشین دقیقاً هم‌زمان راه می‌افتند، سافایر زمان ۸.۹ ثانیه و پلد ۹.۲ ثانیه را ثبت می‌کنند؛ بنابراین، مشخص است که روی پیست درگ تسلا در برابر لوسید حرفی برای گفتن ندارد اما باید توجه داشت که سافایر یک‌چهارم میلیون دلار قیمت دارد درحالی‌که قیمت پلد از تنها ۸۸ هزار دلار آغاز می‌شود.

مقایسه مشخصات فنی

لوسید ایر سافایر تسلا مدل S پلد
قوای محرکه سه موتوره سه موتوره
قدرت ۱۲۳۴ اسب بخار ۱۰۲۰ اسب بخار
گشتاور ۱۹۴۰ نیوتن متر ۱۴۲۵ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته تک سرعته
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۴۲۰ کیلوگرم ۲۱۹۰ کیلوگرم
قیمت ۲۵۰ هزار دلار ۸۸ هزار دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. پیام

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2138 ديدگاه)

    دو موشک برقی

    موافقم 7
    مخالفم 10
    1. JaMsHiD

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2827 ديدگاه)

      به زانتیا اکتیویا بگو موشک به اینا نگو موشک …
      اینا تهش آلمیچر و باطری باشن

      موافقم 3
      مخالفم 3
  2. Roham

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (758 ديدگاه)

    یعنی واقعا حجم اینترنتم رو واسه دیدن دو تا جارو برقی حروم کنم؟!!!!

    موافقم 8
    مخالفم 11
    1. پیام

      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2138 ديدگاه)

      دلیل اینکه ایرانی جماعت پیشرفت نمیکنه همینه. همیشه دوست داره تو زمان گذشته باقی بمونه.

      موافقم 4
      مخالفم 13
      1. Mr. gt c

        ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (429 ديدگاه)

        ربطی نداره توی کل دنیا علاقه مندان یه ماشین بازی از این پاندمی برقی سازی صنعت خودرو احساس انزجار دارند، چرا چون ماشین ها دارن بی روح و شبیه به هم میشن و جذاب ترین جزئشون ازشون برداشته میشه و داره صرفاً وسیله ای برای حرکت از یک نقطه به نقطه دیگر میشه نه هیچ چیز دیگری، موقعی میشه اسمشو پیشرفت گزاشت که از هر لحاظ برتری داشته باشه تکنولوژی جدید و نه اینکه با زور و مالیات و موشفق مردم رو وادار به تغییر اجباری کرد

        موافقم 8
        مخالفم 4
  3. A

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    چه خبره لوسید ایر قیمتش زیادی تنده با این قیمت BMW M5CS و BMW M5 Competition.

    موافقم 14
    مخالفم 3
    1. سوشیانت

      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3531 ديدگاه)

      خب لوسید بهترین سدان پرفورمنس برقی جهانه ولی بی ام و تو کلاس سدان های پرفورمنس بنزینی بهترین نیست

      موافقم 5
      مخالفم 10
      1. مهران

        ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (71 ديدگاه)
  4. زیزیگولو

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    تو دهه های اخیر در همه جای دنیا افزایش جمعیت شهرنشینی و تمرکز جمعیت تو شهرهای بزرگ رو شاهد هستیم و این ماشینا هم که قراره بیشتر تو همین شهرای بزرگ مورد استفاده عموم قرار بگیرن …. ولی اونوقت یه همچین شتابای بالایی تو شهرهای پر جمعیت و شلوغ چه کاربردی میتونه داشته باشه؟؟؟

    موافقم 9
    مخالفم 5
    1. Dark Knight

      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (580 ديدگاه)

      این ماشین ها قرار نیست همیشه روی حالت درگ باشن ! هم تسلا و هم لوسید هر دو برای کار ها روزمره هم ساخته شدن و وقتی روی حالت نرمال باشن شتابشون خیلی کنترل شده و ایمن هست

      موافقم 6
      مخالفم 6
    2. B

      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (885 ديدگاه)

      یعنی امکان نداره فردی بخواد مسافرت بره ؟ برای کسی که حرفه ایه اتفاقا شتاب ماشین زیاد باشه میتونه از بعضی مهلکه ها در بره و اگه شتابش کم باشه شاید نتونه ! و بنفعشه مثل یه چاقو تیز میمونه برای آشپز هر چی چاقو تیز تر باشه خطرش کمتره
      این حرفت دقیقا مثل حرف کسایه که میگن گوشی پرچمدار ب چه درد میخوره این همه قدرت و کیفیت دوربین داره که چی … ولی صرفا خودشون نیازی نمیبینن ازش استفاده کنن

      موافقم 1
      مخالفم 9
    3. زیزیگولو

      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (6036 ديدگاه)

      جواب به Dark Knight و B

      همه اینایی رو که گفتین می‌دونم و بی اطلاع نیستم ولی بطور کُلی گفتم چون یه نفر که یکی از اینا رو بخره مطمئناً ۳۶۵ روز سال رو مسافرت نمیره!!! و بیشتر اوقاتش رو تو محیط کار و کنار خانواده در شهر میگذره ……. بنظر من این ماجرای شتاب بالاتر بیشتر برمی‌گرده به رقابت بین کمپانیها که برتری مهندسی خودشون رو به رخ بکشن و بیشتر اوقات چنین چیزی هیچ کاربردی واسه مالک نداره

      موافقم 6
      مخالفم 1
  5. Dark Knight

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (580 ديدگاه)

    انتخابم قطعا لوسید هست ولی تسلا plaid هم به عنوان یه ماشین زیر ۱۰۰ هزار دلار توانایی های فوق العاده ای داره ( همین که تقریبا میتونه همه هایپرکار ها چند میلیون دلاری رو تو مسیر درگ شکست بده نشون میده کارش درسته ) اما در حال حاضر پادشاه بی چون چرا سدان های برقی یا کلا برقی ها پرفورمنس تایکان توربو gt هست که خیلی مشتاقم اولین تقابلش با این دو تا هیولا رو تو خط مستقیم ببینم

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. سوشیانت

      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3531 ديدگاه)

      پورشه تایکان توربو جی تی شتاب و سرعتش از تسلا و لوسید کمتره

      موافقم 2
      مخالفم 7
      1. amir

        ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (3609 ديدگاه)

        بخاطره همینه ۱۷ ثانیه تو نوربرگرینگ جلو میوفته؟ حالا هی خودتو تسکین بده صندلی هاشو برداشت موتور نداشت باتری نداشت سدان نبود ماشین کنترلی بود

  6. مهردادکمال

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2004 ديدگاه)

    امیدوارم روزی این ها رو توی ایران ببینم. فقط بنظرم با توجه به رانندگی خطرناکی که تو ایران میبینیم در صورت ورود این اتوموبیل ها گواهی نامه مخصوص برای راننده های اینها در نظر گرفته بشه! خودتون دیگه میبینین امار تصادفات با ماشین های خودمون که شتابشون 12-14ثانیه هست چقدر فاجعه بار هست.

  7. ابوالفضل

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (319 ديدگاه)

    هر کی دوم میشد برنده بود ؟
    چرا امتیاز دهیش برعکس بود ؟؟!! 🤔

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا