در مسابقهٔ U-Drag، آیا تسلا مدل S پلد با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت حریف لوسید ایر سافایر با ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت خواهد شد؟
مسابقات درگ معمولی صرفاً سرعت و شتاب خودروها را نشان میدهند ولی در مسابقهٔ U-Drag، ترمزها، چسبندگی و توانایی پیچیدن خودروها هم آزمایش میشود. حال سریعترین سدانهای جهان یعنی لوسید ایر سافایر و تسلا مدل S پلد در این رقابت جذاب به مصاف هم رفتهاند. این خودروها هرچند هردو سدانهای برقی بسیار قدرتمند و سریعی هستند که از سه موتور الکتریکی بهره میبرند ولی از لحاظ مشخصات تفاوتهای قابلتوجهی باهم دارند.
مدل S پلد ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد درحالیکه ایر سافایر با ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۵ نیوتن متر گشتاور، بسیار قویتر است. البته از سوی دیگر، تسلا ۲۵۰ کیلوگرم از لوسید ۲۴۳۰ کیلوگرمی سبکتر است که میتواند کمبود قدرت آن را جبران کند. نمونهٔ حاضر در این رقابت همچنین از پکیج پیست سفارشی ۲۰ هزار دلاری هم بهره میبرد که شامل ترمزهای بزرگتر برای توقف بهتر میشود. از سوی دیگر، سافایر هم به حالت رانندگی مختلفی برای پیست مثل حالت درگ، هات لپ و استقامت مجهز است.
با آغاز مسابقه، لوسید از همان ابتدا جلو میافتد و تا پایان ۴۰۰ متر چراغهای عقب خود را به تسلا نشان میدهد. هنگام رسیدن به پایان مسیر و دور زدن نیز تسلا علیرغم برخورداری از ترمزهای بزرگتر، نمیتواند عقبماندگی خود را جبران کند و سافایر با اختلاف زیادی برنده میشود. در مسابقهٔ دوم که رانندهها جابجا میشوند، تسلا شروع بهتری دارد ولی بازهم برای گرفتن سافایر کافی نیست. درواقع، این سدان الکتریکی آمریکایی آنقدر سریع است که رکورد جدیدی را در رقابتهای U-Drag ادموندز به ثبت میرساند. سافایر این مسیر را ۱.۷ ثانیه سریعتر از رکورددار قبلی یعنی مکلارن 765LT طی میکند درحالیکه مدل S پلد با زمان ۲۹.۸ ثانیه پس از 765LT و 750S در جایگاه چهارم قرار میگیرد.
مقایسه مشخصات فنی
لوسید ایر سافایر | تسلا مدل S پلد | |
قوای محرکه | سه موتوره | سه موتوره |
قدرت | ۱۲۳۴ اسب بخار | ۱۰۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۹۴۰ نیوتن متر | ۱۴۲۵ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۴۳۰ کیلوگرم | ۲۱۸۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۲۵۰,۵۰۰ دلار | ۹۱,۳۸۰ دلار |
قیمت تستشده | ۲۵۰,۵۰۰ دلار | ۱۱۱,۳۸۰ دلار |
Galant.VR4(JDM)
۳۰ مهر ۱۴۰۳دربرابر 510 نیوتون گشتاور بیشتر ,250 کیلو گرم اضافه وزن هیچی نیست شما اگه 250 نیوتون رو برای وزن فدا کنی 260 نیوتون بازم توی شتاب به لوسید کمک میکنه ومشخصات روی کاغذ برنده رو کاملا مشخص میکنه
خدایی از حق نگذریم طراحی اسپلد خیلی خفن تر و پخته هست نسبت به لوسید که سروته نداره
پیرمرد قدیمی
۳۰ مهر ۱۴۰۳حق که… سلیقه هست، هرکسی یه مدلی میپسنده هرچند بدرد مایی که تو ایران این دو خودرو نیستن نمیخوره؛
اما S پلد ارزونتر هست.
SMS
۳۰ مهر ۱۴۰۳برتری معلومه که لوسید هست و نهایتا تسلا شاید یکم زیباتر باشد که اونهم مشکل از لوسیده
amirkhanzadeh
۳۰ مهر ۱۴۰۳تسلا زیبا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Ali A
۳۰ مهر ۱۴۰۳طراحی بیرون و داخل لوسید. عملکرد هم لوسید . قیمت تسلا
مهران
۳۰ مهر ۱۴۰۳BlackWing@
اونوقت میشه با دوتاش رانندگی کرد یا موتوراشو با چسب چسبوند بهم😑
با پول تسلا هم میشه ۲۰ تا پراید گرفت.
اونی که سافایر میخره میخواد تو یه سدانی بشینه که حداقل کابینش روح داره،در برابر تسلا هم سریع تره و البته زیباتر.پس پول اضافی رو هم میده.کسیم که بخواد اقتصادی فکر کنه اصلا نباید سمت این دوتا بره
Nismo
۳۰ مهر ۱۴۰۳یه زمانی سریعترین و قوی ترین سدانها مال دوج و بی ام و بود اون هم مدلهای بنزینی
اما الان فقط شاهد تازه به دوران رسیده های پرمدعایی هستیم که از بیرون پر و از درون تهی اند
امیر حسین
۳۰ مهر ۱۴۰۳حتی اگر تسلا برنده میشد، بازهم لوسید خیلی زیباتر و لوکس تره… البته اختلاف قیمت هم بسیااار زیاده. تسلا ارزنده تره ولی لوسید بهتره
🥇M🏆Bavaria///👑
۳۰ مهر ۱۴۰۳لوسید همون موشکِ راحت و لوکسیه که میخوام! 😎😉🥇
Siyavash
۳۰ مهر ۱۴۰۳لوسید چقدر خوب عمل کرد همینطور تسلا…رکورد هاشو خیلی جالب هست…
BlackWing
۳۰ مهر ۱۴۰۳با پول لوسید میشه ۲تا پلد خرید!!
Mr wrong
۳۰ مهر ۱۴۰۳کسی که لوسید میخره لوسید میخواد دوتا پلد نمیخواد
sadra gholami
۳۰ مهر ۱۴۰۳کسی که لوسید میخره کیفیت رو انتخاب کرده.
Mr wrong
۳۰ مهر ۱۴۰۳سافایر یه هایپر کار چهار دره
MOPAR
۳۰ مهر ۱۴۰۳پدر سوخته ها عجب صفر تا صد و رکورد 400 متری زدن بیایید منطقی باشیم کم ماشینی میتونه شاخ اینارو بشکونه🤣
Morteza
۳۰ مهر ۱۴۰۳نکته جالب تر اینکه با پول لوسید میشه 2/5 تا تسلا پلد خرید !! در واقع شما ۱۴۰ هزار تا بیشتر باید بدید برای یک دو ثانیه بهتر ! منطقی نیس مگر اینکه هزینش مهم نباشه ! ارزش خرید پلد خیلی بیشتره یعنی چی ؟ یعنی اینکه شما با ۹۰ هزار تا خودرویی بخرید ک در حد خودرو های ۲۰۰ـ۳۰۰ هزار دلاریه !!
و در مجموع بنظر من اونایی ک بودجشون محدوده بهترین گزینس اگرر برقی دوس دارن !
در کل من بعنوان ماشین ۴ـ۵ ام بدم نمیاد داشته باشم ولی نه بعنوان ماشین اول !
KAIZEN
۳۰ مهر ۱۴۰۳اختلاف عملکرد جزئی
اختلاف قیمت دو برابر
انتخابم تسلاست
علی منصوری
۳۰ مهر ۱۴۰۳باز خدارو شکر تو انتخاب ۴,۵ شما جا داره، منت گذاشتی دوست عزیز
در ضمن دوست من برای اختلاف ۲ ثانیه هیچ کسی این اختلاف قیمت پرداخت نمیکنه، اونقدر دلیل برای خریدش داره حاضره این مبلغ بپردازه
مهدیم
۳۰ مهر ۱۴۰۳ماشین 4. 5 م اولی مثلا تیبا ئه😵💫🥹
علی منصوری
۳۰ مهر ۱۴۰۳اعدادشون اعجاب انکیزه، ی زمانی یادمه بالای ۱۰۰۰ هورس پاور رویایی بود ،ولی الان تو سدانها داریم این ارقام میبینم…
لوسید شاهکاره، هیولای زیبا
مهدی
۳۰ مهر ۱۴۰۳تسلا عجیبه نتونست بزنه
بوسید خیلی عالی بود
M power
۱ آبان ۱۴۰۳لوسید تسلارو بوسید خخخ
ارش
۱ آبان ۱۴۰۳بیچاره مردم ایران آرزو به دل موندیم برای این اسباب بازیها. همان بهتر بریم پراید لوکس و پر شتاب و پر قدرت و سوار بشیم .
Ben
۲ آبان ۱۴۰۳تسلا 100 هزار دلار لوسید 250 هزار دلار اگر تسلا بخواد ماشینی با این قیمت بسازه لوسید رو دولپی میخوره