دو خودرو، بیش از ۲ هزار اسب بخار قدرت، نه به بنزین!
از زمان معرفی لوسید ایر جدید تاکنون افراد زیادی منتظر مسابقه درگ این خودرو و تسلا مدل S پلد بودهاند اما تاکنون نسخههای زیادی از ایر به دست مشتریان و اصحاب رسانه نرسیده است. به همین خاطر رویارویی این دو خودرو ساده نبوده است اما حالا نوبت این درگ جذاب فرا رسیده است. افتخار شاخبهشاخ لوسید ایر و تسلا مدل S پلد نصیب درگ تایمز شده است. البته محل برگزاری این مسابقه خیلی معمول نیست. درگ موردبحث در تأسیسات هنسی در تگزاس برگزار شده است یعنی جایی که از تجهیزات زمانگیری استفاده نمیشود. به همین خاطر مسابقه این دو خودروی الکتریکی بر پایه تلمتری برگزار شده است و مسیر نیز آن چیزی نیست که در مسابقات درگ ویژه دیده میشود. البته هنوز هم فضای مناسبی برای رویارویی ایر و مدل S پلد وجود دارد.
در روی کاغذ مسابقه فشردهای را میبینیم. لوسید ایر دریم ادیشن پرفورمنس از دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ۱۱۱۱ اسب بخاری استفاده میکند و مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۹ ثانیه طی میکند. تسلا مدل S پلد هم یک خودروی الکتریکی زیر ۱۰ ثانیه است و در واقع علیرغم قدرت ۱۰۲۰ اسبی، مسافت ۴۰۰ متر را زیر ۱۰ ثانیه طی میکند. بهطور خلاصه باید گفت منتظر یک مسابقه نفسگیر و هیجانانگیز هستیم. و همینطور هم هست چراکه علیرغم پیشی گرفتن اولیه تسلا، شاهد درگ های بسیار نزدیکی هستیم. در درگ اول تسلا استارت خوبی دارد و پیش میافتد و زمان ۹.۸۳ ثانیه را ثبت میکند. در مسابقه دوم استارت تسلا حتی بهتر هم شده است ولی ایر با فاصله یک خودرو پیش میافتد و این برتری را حفظ میکند هرچند تسلا در ادامه کمی به رقیب نزدیک میشود؛ اما در نهایت پیروزی از آنِ لوسید است.
مسابقه سوم بازهم به معنی پیش افتادن تسلا در زمان لانچ است هرچند این بار فاصله کمتر است. کشش هم بهتر شده است زیرا پلد لوسید را پشت سر میگذارد. پلد رکورد احساسبرانگیز ۹.۶۷ ثانیه برای مسافت ۴۰۰ متر را ثبت میکند اما خبری از دادههای لوسید در هیچیک از مسابقات نیست. همچنین دادههای درگ رولینگ آخر منتشر نشده است، درگی که پیروزی را به نام تسلا ثبت میکند. کشش مسیر نقش مهمی در درگ ها ایفا میکند اما این موضوع درباره خودروهای الکتریکی حیاتیتر است. به همین خاطر منتظر برگزاری یک مسابقه درگ دیگر بین لوسید ایر و تسلا مدل S پلد در مسیرهای مخصوص درگ هستیم. شاید مزیت قدرت بیشتر لوسید در چنین مسیری به کمکش بیاید.
رضا
۷ بهمن ۱۴۰۰تسلا با قدرت کمتر شتاب بیشتری داره ، جالبه ، احتمالا لوسید وزنش بیشتره ،، البته از نظر تکنولوژی تسلا از همه ۱۰ سال جلوتره و نمیشه با اتومبیلهای معمولی مقایسش کرد ولی خوب برای سرگرمی مسابقه جالبیه
مردیم از خوشی
۷ بهمن ۱۴۰۰اینجا پلید رکورد ۹.۶ را زد در حالی رکورد واقعیش ۹.۲۴ هست (خود پدال هم خبرش را کار کرد ) یعنی اگه رانند حرفه ای باشه و شرایط جاده خوب شانس رقبا صفر هست
A ... She just reminds Me of love ... A
۷ بهمن ۱۴۰۰خب من نفهمیدم یه شتاب ۳ ثانیه پلاد چه درد خانواده میخوره؟!
والا شتاب ۱۰ ،،، ۱۲ ثانیه پژو پارس هم برای خانواده کافیه ، منظورم عدد مناسبی است برای خانواده ، حالا شتاب تا ۷ ،، ۸ ثانیه هم خوبه ، چه درد میخوره شتاب ۳ ثانیه پلاد ، آها عقده🚫‼️
AMIR / ARMI
۷ بهمن ۱۴۰۰همون جور که هیچ کس بدش نمیاد توانایی های یه دوربین حرفه ای بدون اینه به گوشی های موبایل اضافه بشه
هیچ کس هم بدش نمیاد توانایی های یه سوپر اسپورت چند صد هزار دلاری
به سدان خانوادگی اضافه بشه
با اضافه شدن مود های مختلف رانندگی به خودرو ها میشه با قرار دادن خودرو در حالت راحت خانواده رو به سفر برد
و با قرار دادن خودرو در حالت اسپورت آخر هفته توی پیست به رقابت پرداخت
( ولی همه میدونن امثال شما از چی میسوزه از اینکه دیگه سریع بودن منحصر فقط برای یه سری برند تولید محدود نیست . و برند های کوچکی عقب افتادن )
A ... She just reminds Me of love ... A
۷ بهمن ۱۴۰۰شما از هر لحاظ که بخوای مقایسه کنی M5 و E63s بهتر و محشر تر از پلاد هستند . دلیل بیار.
ALIREZA
۷ بهمن ۱۴۰۰A … She just reminds Me of love … A
شما در صورتی که واردات این محصول به ایران آزاد شد و از نظر مالی شرایط خرید داشتی میتونی واسه استفاده های خانوادگی از محصولات خودروسازهای دیگه استفاده کنی
محمدرضا
۷ بهمن ۱۴۰۰الان شتاب m5 cs به چه درد یه خانواده میخوره.اینم به همون درد میخوره.
یعنی هرچی تسلا بزنه یه ایراد بنی اسرائیلی بهش میگیرن
اینقدر بی منطق هیت نکنین
M.Kkarimi
۷ بهمن ۱۴۰۰خداوکیلی اگه کمپانی مثل بی ام و ، مدلی مثل i4M50 این تایم ها رو میزد بازم اینجور حرف میزدین ؟!؟!!؟
البته که تایمی که زده اختلاف زیادی هم نداره …
امین
۷ بهمن ۱۴۰۰اگر شتاب پلد واسه خانواده خوب نیست شتاب سدان های جدید بی ام و و بنز هم پس به درد نمیخوره اونام ۲.۵ و ۳ هستن
Taha Malek
۷ بهمن ۱۴۰۰در جواب به محمد رضا
M5 CS یه ماشین خانوادگیه باویژگی های اسپورت
به این معنی نیست که یه شتاب عجیب غریب داشته باشه با ترمز های مسخره
به معنی هندلینگ فوق العاده شتاب خیلی خوب برای ماشین خانوادس بقول یه ماشین خانوادگیه فانه
ولی به یه ماشین مسخره و بی کیفیت خانوادگی که شتاب خیلی خفن داره و از اون شتاب فقط میشه در خط مستقیم استفاده کرد ماشین فان و اسپورتی نمیگن
امین
۸ بهمن ۱۴۰۰۱.۹ ثانیه نه ۳ سانیه
legatuspropraetore
۸ بهمن ۱۴۰۰واقعا یه درگ چرت و بی لذت بود
محمد امین
۷ بهمن ۱۴۰۰تسلا ۹.۶۷ زد اینجا
همین کانال با sf90 روی همین آسفالت ۹.۵۹ زد
مردیم از خوشی
۷ بهمن ۱۴۰۰در کل بهترین رکورد تسلا بهتر بوده
Elmiraj
۷ بهمن ۱۴۰۰نسبت قدرت بر وزن دو ماشین دقیقا برابره و هر دو به ازای یک اسب بخار ۲.۱ کیلوگرم وزن دارن…
اما این تکنولوژی پوشش کربن الکتروموتور های تسلا هست که سیستم درایو plaid را سالها جلوتر از بقیه قرار میده .
.
.
(( اینم اضافه کنم که در درگ دوم لانچ تسلا را خاموش میکنن که باعث جلو افتادن air میشه ))
AMIR / ARMI
۷ بهمن ۱۴۰۰آینده به سبک آمریکایی
کی جرعت عرضه اندام با غول های آمریکایی رو داره حالا ؟
مسابقه درگ سال موتور ترند دیدنی خواهد بود
Philipp
۷ بهمن ۱۴۰۰شما با ریمک آشنایی ندارید؟
AMIR / ARMI
۷ بهمن ۱۴۰۰آویزون ریمک که حتی لوگوش رو هم احتمالا یادت نیست نشید
ریمک هایپرکار میسازه به تعداد انگشت های دست
تسلا رودستر بیاد آویزون اونم دیگه نمیتونید بشید
( حالا وقتش بگید رودستر که قرار بود سال پیش بیاد و اصلا قرار نیست بیاد و از. این حرف ها )
mahdi.abdi
۷ بهمن ۱۴۰۰حالا بزارید رودستر بیاد بعد شاخو شونه بکشید
Hamid
۷ بهمن ۱۴۰۰بشین تا رودستر بیاد …
Elmiraj
۷ بهمن ۱۴۰۰AMIR / ARMI @
لازم نیست چیزیو براشون توضیح بدی….
اینا خودشون خوب می دونن اگه نِوِرا ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت داشت به تایم های پنج سال پیش model S هم نمیرسید
.
.
خیلی خوب میدونن کت تن کیه…
Silent
۷ بهمن ۱۴۰۰فاصله TESLA با LUCID برابری می کنه با فاصله استارتاپ LUCID با کللل صنعت خودرو اروپا.
همین 2025 هم که ازش دم می زنن از سر ناتوانی شون هست! اوومدن تایکان رو از مدل S اسکی برن خبر نداشتن PLAID توو راهه :)))
در کل امسال بلطف باطری های 4680 که از مدل Y شروع به سوار شدن رو شاسی ها می شه ارقام مفهوم جدیدی پیدا می کنن در بعد وزن و قیمت.
Silent
۷ بهمن ۱۴۰۰“””در مسابقه دوم استارت تسلا حتی بهتر هم شده است ولی ایر با فاصله یک خودرو پیش میافتد …..”””
سیستم Launch mode پلد خاموش هست! وقتی در مورد اهمیت اپدیت های تسلا نظیر Track mode که برا سر پیچ ها توسعه پیدا کرده صحبت می شه برا همین تفاوت های اثرگذارش هست.
mahdi.abdi
۷ بهمن ۱۴۰۰تایکان چه اسکی از رو مدل اس رفته؟ شما چرت نگید شبتون روز نمیشه؟!
TOM KRISTENSEN
۸ بهمن ۱۴۰۰تایکان همون ماشینیه که تسلا با صد اسب بخار بیشتر نتونست شکستش بده و دست به دامن یه پوشش کربنی ۱۰۰۰ اسبی شد؟
Philipp
۷ بهمن ۱۴۰۰البته درگ با نورا سریع تره
محمد امین
۷ بهمن ۱۴۰۰تست های داینو تسلا پلد، سر چرخ ۱۰۶۰ اسب نشون میداد
تحت پیگرد
۷ بهمن ۱۴۰۰دوستم دارم درگ نورا رو با اسپارک اول ببینم چی میشه
gamer
۷ بهمن ۱۴۰۰تسلا که عالی بود اینجا
امین
۷ بهمن ۱۴۰۰اسپارک فکر کنم کلا نیومد فقط حرف موند مثل بولید و اف ۵ که حرف موندن
Farimani
۷ بهمن ۱۴۰۰عرض ادب و احترام
اغلب دوستانیکه با عقده نظری رو میذارن :
آخه چطور در خصوص چنین ماشینهاییکه حتی سازندگانش آمار درستی ازش بیرون نمیدن نظر میدید؟!!!
بعضی از دوستانیکه حتی یه نمونه مثلا مدل بالای تولید داخلی رو هم سوار نشدند؟!!!!
بعد در خصوص تحقیق و توسعه بیش از ۱۸ سال و در بعضی بیشتر از ده سال بعضی از بزرگان خودروساز اینگونه حرف میزنید؟!!!!!
جناب ایکس
۷ بهمن ۱۴۰۰دقیقا
جناب ایکس
۷ بهمن ۱۴۰۰تجربه ی رانندگی با الکتریکی ها حتی تا. بازی های ویدیویی هم وحشتناک حوصله سربره، مثلا همین نورا شتابش زیاده! ولی حوصله سر بره، وقتی میخوای با دوستات تو مسابقات آنلاین درگ بذاری، با خودت میگی خب که چی! باشه از لافراری و پی وان میبره، ولی واقعا خب که چی، وای به حال موقعی هم که بحث پیست بشه، اصلا بدرد نمخوره از بس سنگینه، دقیقا مث بوگاتی که سنگینه و اصلا سر پیچا هیچ حرفی برای گفتن نداره.
هر وقتم بخوای تو حالت آزاد تو جاده ها دور بزنی، حداقل با بوگاتی یکم حال میده، ولی نورا یا اویجا اصلا،(چون من خودم با فرمون سیمولیتور بازی میکنم و یه مقدری به واقعیت بیشتر نزدیکه)
mohamadreza
۷ بهمن ۱۴۰۰رو کنسول یا pc ؟
جناب ایکس
۷ بهمن ۱۴۰۰هر دو، مخصوصا ایکس باکس، از بچگی،
از گرن توریسمو بگیر تا نید فور اسپید و بیا تا الان فورزا موتور اسپورت و هورایزن.
mohamadreza
۷ بهمن ۱۴۰۰ایول
والا حقیقتا به این خاطر پرسیدم که الان خودم یه ۵_۶ سالی میشه ps4 دارم ولی دیگ کم کم میخوام یه کنسول نسل ۹ بگیرم
از یه طرف از پلی استیشن ۲ بگیر تا ۴ همشو داشتم ولی الان زورم میاد ۲۵ تومن واسه ps5 بدم و از اون طرف هم بشدت طرفدار انحصاری های سونی ام
بعدش هم هر بازی ۷۰ دلار !
( دیگه هم نمیخوام اکانت هکی بریزم راستش )
واقعا هم فکر نکنم توان پرداخت همچین هزینه هایی رو داشته باشم ….
بنظرت ایکس باکس سری اس بهترین گزینه نیس ؟!
گیم پس هم داره
جناب ایکس
۷ بهمن ۱۴۰۰من خودم چون عاشق ماشین و بازی های ریسینگم ایکس باکسو انتخاب میکنم، ولی اگه ریسینگو ر نظر نگیریم یا به گرن توریسمو ۷ امیدوار باشیم پی اس ۵ بهتره بنظرم. ولی اینکه الان پی اس ۵ تقریبا ۱۰۰۰ دلار در میاد تو ایران به جای ۵۰۰ دلار ربطی ایران نداره، کلا همه جای جهان ۱۰۰۰ دلار هست و به خاطر کمبود چیپ تولیدشون محدوده و دوبرابر قیمت فروش میرن
Hamid
۷ بهمن ۱۴۰۰دقیقا جناب ایکس جان!
حرفت کاملا صحیحه …
با وجود اضافه شدن نورا به فورتزا هورایزن 4 و فکر کنم 5 و تجربه ای که باهاش داشتم واقعا ماشین مزخرفیه … خب شتاب سریع که چی!
آخرش که چی؟! هیچی واقعا … هیچ لذتی نداشت روندنش … که خب کلا دوبار سراغش رفتم و دیگه هیچوقت سراغ همچین ماشینی نرفتم …
در کل خیلی با کلاس هایپرکار های اینچنینی حال نمیکنم …
حتی سراغ پی وان و لافراری و … هم نمیرم … خیلی کم …
واقعا ماشین های ارزون تر و جذاب تری واسه رانندگی وجود داره …
در ضمن بنظرم اگه تا حالا استوکورسا بازی نکردی حتما بازی کن …
منظورم استوکورسا قدیمی هست نه این جدیده که کمپتزیونه هست (اگرچه خیلی واقعی تره این نسخه جدید ولی خب ماشینای زیادی نداره و بدرد فان نمیخوره اصلا …)
توی نسخه قدیمی اولا بپر یه ماد گرافیکی بریز جیگرت حال بیاد …
بعدشم هر چی دلت میخواد به بازی اضافه کن …
هر ماشینی فکرش رو بکنی ماد ساز ها تبدیل کردن واسه این بازی …
از سنا و اسپیدتیل و سابر و Elvaو 765 ال تی و آرتورا گرفته!
تا اس وی جی و هوراکان اس تی او و اوروس!!!
همینطور فراری مونزا sp1,2 و SF90 و حتی 296جی تی بی!!!
هر چی فکرش رو بکنی!!!
حتی هنسی ونوم اف 5 … یا مثلا جی تی بلک سریز … همینطور جمرا و خیلیای دیگه … واقعا دیگه یادم نمیاد …
واقعا این ماشینا تو گیم های دیگه خیلی کمیابن و حتی اضافه نشدن! اما میتونی بری یوتوب راحت اسم ماشین رو سرچ کنی و لینک رو بگیری و حال کنی … نصبشون هم بینهایت آسونه …
یه کار جالب هم اینه که مثلا با نصب یه اپ نمیدونم فکنم 5 – 6 مگابایتی میتونی به راحتی انجین روی ماشینت سواپ کنی …
که خب من انجین مزدا 787B رو روی مک لارن سنا سواپ کردم و حقیقتا صداش بینهایت گوش نواز بود … الان نه حوصلشو دارم نه وقتش رو …
در کل همچین بازی باعث میشه دیگه طرف بازی های دیگه نری …
البته اگه سیمولاتور دوس داری …
اگه نه که هیچی …
GMA
۷ بهمن ۱۴۰۰تواناییهای هر دو خودرو در شتاب گیری شگفت انگیزه، واقعا عجیبه که با چنین وزن بالایی اینقدر دیوانه وار به پیش میرن، هر چند شاید در کل زمانی که با این خودرو ها در دنیای واقعی رانندگی میشه کمتر از ده بار از این توانایی ها استفاده بشه ولی برای مسابقه جذاب هستند
شاهین
۷ بهمن ۱۴۰۰در جواب به Taha Malek
هر موقع شتاب ام5 به اندازه اس پلد بود اون موقعس که باید بزاریشون کنار هم و ترمزاشونو مقایسه کنی
این مشکل ترمز تسلا هم دیگه خاطره شد مثل مشکل جا لیوانی بی ام و!!!
ترمز سرامیکی هم میتونن سفارش بدن اونایی که با خانواده میرن پیست درگ میتونن سفارش بدن که با همین ترمز ها تسلا تازه هم قیمت ام5 میشه! حالا بریم سراغ مشکل و ایراد و سوژه بعدیتون از تسلا تا ببینیم چی پیش میاد
ماکان
۷ بهمن ۱۴۰۰سلام . اگر که بعد از مدتی شرایط واردات همه جور خودرویی به کشور فراهم شود ، من نسخه پرچمدار لوسید ایر یا یکی مونده به بالاترین نسخه آن را می خرم .
امین
۸ بهمن ۱۴۰۰۱.۹ ثانیه نه ۳ سانیه
رضا
۸ بهمن ۱۴۰۰آقا توی حالت مسابقه تسلا مدل اس پلد یه موردی که هست باید پات روی ترمز باشه گاز بدی و یکدفعه پات رو از رو ترمز برداری ماشین حرکت کنه ولی شما نگاه کن توی راند دوم مود ماشین روی حالتی جز مسابقه هست و از تمام ظرفیت ماشین استفاده نشده