تسلا مدل S پلد با بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت زیر ۲ ثانیه، برای هر سوپرکار و یا حتی هایپرکار امروزی یک رقیب جدی محسوب میشود اما این سوپرسدان الکتریکی در برابر ابرخودروهایی که در دهههای ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ پوستر اتاق نوجوانان بودند چگونه عمل خواهد کرد؟ ویدئوی زیر که موزهٔ خودروی پترسون در کانال یوتیوب خود منتشر کرده است قصد دارد به سادهترین شکل ممکن یعنی برگزاری مسابقات درگ به این سؤال پاسخ دهد.
در این ویدئو، یک مدل S پلد که توسط Unplugged Performance اصلاحاتی را تجربه کرده است در برابر سه رقیب ایتالیایی جذاب V12 قرار میگیرد. شناختهشدهترین خودرو از این سه، فراری انزو است که در سال ۲۰۰۲ معرفی شد. این ماشین آنقدر مهم بود که نام مؤسس شرکت فراری را روی آن گذاشتند. انزو با یک پیشرانهٔ ۶ لیتری ۶۶۰ اسب بخاری که میتواند تا ۸,۲۰۰ rpm دور بگیرد، در کمتر از چهار ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
خودروی بعدی مازراتی MC12 محصول سال ۲۰۰۴ است که پسرعموی انزو محسوب میشود زیرا از همان پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 فراری استفاده میکند اما با ۶۲۴ اسب بخار قدرت، کمی ضعیفتر است. این ماشین ظرف حدود ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و به حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند. جدیدترین خودروی این جمع ایتالیایی هم فراری F12 است که در سال ۲۰۱۲ با پیشرانهٔ ۶.۳ لیتری V12 به بازار آمد. این موتور که ۷۴۰ اسب بخار قدرت دارد، به گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهای متصل شده که از فرمول یک الهام گرفته است. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این سوپرکار زیر ۳.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت است.
اعداد میگویند پیروز این جمع قطعاً مدل S پلد است اما در این ویدئو درگهایی متفاوت از چیزی که تاکنون دیدهایم برگزار میشود که میتواند شرایط را تغییر دهد. پس ویدئوی زیر را تماشا کنید تا هم از نتیجهٔ درگها باخبر شوید و هم با صدای غرش موتورهای V12، پوستر سوپرکارهایی که روی دیوار اتاق خود چسبانده بودید را به یاد بیاورید.
Ferrari 🇮🇹
۱۹ آذر ۱۴۰۱ادای احترام به هنر دست هنرمندان ایتالیایی
گلاب
۱۹ آذر ۱۴۰۱ادای احترام به خالق این صدا ها
لالاییه لامصب
کاش ایتالیایی ها بازم ۱۲ سیلندر تولید کنن در حجم کوچک تر مثلاً ۱۲ سیلندر یک لیتری درسته استهلاک بالاست اما صدای بی نظیری دارن
Ali_x76
۲۰ آذر ۱۴۰۱از یه حدی کوچکتر دیگه امکان پذیر نیست.
ضخامت سیلند، طول میل لنگ، شاتون و پیستون، سوپاپ و میل سوپاپ
همه اینا یه حد بهینه دارن، سر همینه که ۴ سیلندر ۶ لیتری نمیبینیم یا ۱۲ سیلندر ۲ لیتری
الان بنز داره از سیلندرهای نیم لیتری استفاده میکنه
۴ سیلندر ۲ لیتری
۶ سیلندر ۳ لیتری
۸ سیلندر ۴ لیتری
حالا بعضی شرکتا ۸ سیلندر ۳ لیتری هم دارن، یا قدیما ۱۲ سیلندر ۳-۴ لیتری هم بوده، فورد هم ۸ سیلندر ۷.۳ لیتری داره.
ولی در کل کمتر و بیشتر از یه حدی، دیگه امکان پذیر نیست.
Regra loaded
۱۹ آذر ۱۴۰۱درگ از این مزخرف تر ندیده بودم
ممد ژانگولر
۲۰ آذر ۱۴۰۱خبر فوری :
فرانسه با دو گل انگلیسو سولاخ کرد
من برم آب انگورمو بخورم 🏃
Muty
۳ دی ۱۴۰۱منظورت همون ساندیسه ؟
علی
۲۰ آذر ۱۴۰۱ایتالیا یعنی عشق ، فراری یعنی شاه
MILADZM
۱۹ آذر ۱۴۰۱همه این محصولات با ورود تسلا و در آینده ای نه چندان دور جایی جز موزه ها و کلکسیون ها نخواهند داشت
عین گرامافون های قدیمی که زمانی استفاده میشدن ولی الان در بهترین حالت فقط جنبه تزیینی و نمایشی تو بعضی از خونه ها دارن و جاشون رو به دستگاه های مدرن امروزی دادن .
بالاخره آینده نزدیکه و راهی جز پذیرفتنش نیست
درود بر تسلا .
Ferrari
۱۹ آذر ۱۴۰۱پروفسور یعنی برند های سوپر اسپرت ساز قرار نیست ماشین برقی تولید کنن؟
MILADZM
۱۹ آذر ۱۴۰۱من هم که نگفتم برندهای اسپورت ساز قرار نیست ماشین برقی تولید کنن
گفتم (((خودروهای درونسوز )))با رسیدن آینده برقی به رهبری تسلا فقط جنبه کلکسیونی پیدا خواهند کرد نه بیشتر .
این برا همه کمپانی ها صادقه
از همون آمریکایی ها _ که دیوانه وار عاشقشون هستم _ بگیر تا آلمان و …
اینجا هدف نیروی محرکه محصولاته نه یه خودروساز خاص و چیزی که مشخصه خودروهای درونسوز به اندازه الکتریکی ها کارایی ندارن .
کافیه راندمان یه انجین درونسوز رو با یه موتور برقی مقایسه کنی تا ببینی هر کدوم چند درصد از انرژی دریافتی رو به کار مفید و چند درصد رو به گرما تبدیل میکنن .
Hemn
۱۹ آذر ۱۴۰۱درود خوب گفتی
d1123
۲۰ آذر ۱۴۰۱مشکلت همینه دیگه …
ولی خریداران این آثار هنری(ازونجایی که گفتی جاشون تو موزه ست) اینجوری فکر نمیکنن
در این گونه خودرو ها دینامیک خودرو و حسی که به راننده منتقل میکنه ارجح داده شده به چیزی مثل راندمان یا مصرف سوخت…ولی حیف که همون اعدادو میبینی فقط
Ferrari
۲۰ آذر ۱۴۰۱بله در این صورت حق با شماست. درون سوزها درسته صدای زیبایی دارن اما اینده متعلق به الکتریکی ها و اتومبیل های هیدروژنی هست.
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۰ آذر ۱۴۰۱اگه فراری فسیل هم بشه باز تسلا بی ارزشه دقت ساخت یک فراری رو با یک تسلا مقایسه کنید میفهمید من چی میگم
امید
۲۰ آذر ۱۴۰۱کاملا حق با شماست دوست عزیز،، آینده رو نمیشه پیشبینی کرد، اما با این اتفاقات قطعا خودروهای درون سوز آینده ای ندارند
Mostafa
۱۹ آذر ۱۴۰۱سوپر اسپورت ساز ها هم از همین میترسن که روزی در زمینی بازی بکنن که برتری ندارن
وگرنه این همه تقلا و لابی برای حفظ موتور های درون سوز نمیکردن
مهران
۱۹ آذر ۱۴۰۱😅
Radmehr
۱۹ آذر ۱۴۰۱همون گرامافونی که میگی الان هنوزم طرفداراشونو دارع
تو هر چقدم بخایی ادای روشن فکرائو ایدنده نگرارو در بیاری نمیتونی باعث فراموش شدن شاهکار هایی مثل اینا بشی
Radmehr
۱۹ آذر ۱۴۰۱بعدم سید
من کل چیزی که از حرفای تو فهمیدم اینه که تو درخاست پاک ترین انرژی هارو داری
با این حساب اصلا نباید درباره ماشین حرف بزنی
باید بری اتوبوسای برقی یا مترو سوار بشی
چون ته حرفات همینه
حسین
۱۹ آذر ۱۴۰۱با ورود تسلا😁 اون یکی طرفدار تسلا میاد میگه همه دارن پشت سر تسلا حرکت می کنن این یکی میگه با ورود تسلا فلان میشه🤦♂️😁 دقیقا ربطش به تسلا و ورود تسلا چی بود؟
موضوع خیلی واضحه ایده خودروی الکتریکی یک چیز قدیمی هست، خودروی الکتریکی هم قبل از تسلا وجود داشت، ایده خودروی الکتریکی قدرتمند هم در تصاحب تسلا نیست!!! چرا که اساسا ایده ساخت خودروی high performance در انحصار تسلا نیست!!! آنی بودن قدرت و گشتاور موتور الکتریکی هم شاهکار تسلا نیست!!! با این اوصاف دقیقا از چی دارین حرف میزنین؟ خیلی عجیبه چیزهایی که به تاریخ بیش از صد ساله صنعت خودرو مربوط هست رو به اسم یک برند با قدمت کمتر از بیست سال می زنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! شدت منطق حرف های شما و دوستان تان اینقدر پایینه که مغز انسان رو به تحیر وادار می کنه.
با ورود تسلا اینا جاشون تو کلکسیونه؟ واقعا شماها فکر می کنید اون میلیونری که فراری می خره مثلا از این به بعد میره به جاش تسلا اس میخره؟ جاشون تو کلکسیونه؟ تا الانم جاشون تو کلکسیون بوده، تو پیست بوده، تو مسابقات قهرمانی بوده از این به بعد هم جاشون همون جاست جایی که درهای ورودش برای تسلا و امثال تسلا بسته است. جای اینا هیچوقت تو یوتیوب و درگ های یوتیوب نبوده
محمدهادی
۱۹ آذر ۱۴۰۱متاسفانه هنوز تسلا از لحاظ ظاهر و طراحی بصری خیلی زشت و پیش پا افتاده ست که بتونه این هیولاهای کم ارتفاع با عرض بالای دومتر رو که در جای جای بدنه حفره هایی مخوف برای خنک سازی و جریان عبور باد و تولید دانفورس و ایجاد چسبندگی بیشتر لاستیک ها به آسفالت و تحمل شتاب جانبی بالاتر از ماشین های با بدنه معمولی خانوادگی مثل تسلا فس پلید ساخته و ایجاد شده رو بتونه به حاشیه ببره
تسلا اگر میخواد اینکار بزرگ رو با بزرگان بکنه بره اول یه فکری به حال طراحی ضایع بدنه و آیرودینامیکش بکنه
مگه بچه بازیه
با یه شتاب ۴۰۰ متر که همه چی به فراموشی سپرده نمیشه!!
خخخ
علی
۲۰ آذر ۱۴۰۱متاسفم برات . کسی که از فراری بدش بیاد ، از هیچ چیز زیبایی تو دنیا خوشش نمیاد
جناب ایکس
۲۰ آذر ۱۴۰۱بهتره یادت باشه خیلی از همون سازنده های گرامافون دارن “دستگاه های مدرن امروزی” میسازن
ali(chevynova)
۱۹ آذر ۱۴۰۱انتخاب من باارزش ترین برند خودروسازی جهان که تسلا باشه هست
HamiD
۲۰ آذر ۱۴۰۱بعد میگن اروپایی ها پول برند میگیرن و برند پرستن و فلان
خو خودتم داری برند پرستی میکنی
کسرا
۲۰ آذر ۱۴۰۱درون سوز ها شاید تولیدشون متوقف بشه اما همیشه طرفدار های خاص خودشو دارند کسایی که غرش وی هشت را با صدای اگزوز عوض نمیکنن کسایی صدای جیغ لاستیک را به مصرف انرژی ترجیح نمیدن
جناب ایکس
۲۰ آذر ۱۴۰۱موقعی که اینا داشتن ۱۲ سیلندر میساختن تسلا نمیتونست آب بینیش رو بالا بکشه
زیزیگولو
۱۹ آذر ۱۴۰۱رانندگی با ماشینای هیجان انگیز و مسابقه درگ روی آسفالت و هیجان برنده شدن با این ماشینا 👌👌👌
HS
۱۹ آذر ۱۴۰۱بی هدف ترین درگی بود که در تاریخ بشریت انجام شده
Hemn
۱۹ آذر ۱۴۰۱چرا درگایی که با تسلا انجام میشه و اغلبشون مغلوب تسلا هستند بی هدفن؟
Sobhan
۱۹ آذر ۱۴۰۱منظور از بی هدف بودن اینه که میدونی که قراره کودوم برنده شه ،وقتی میدونی واسه چی باید وقت خودتو با انجام دادن کاری که میدونی نتیجه اش چیه هدر بدی ،پس بی هدفه 🙌
matin
۱۹ آذر ۱۴۰۱یدونه از این ایتالیایی هااندازه کل شرکت تسلا میارزه
مهردادکمال
۱۹ آذر ۱۴۰۱احسنت
Royal Driver UK
۱۹ آذر ۱۴۰۱حالا یک سدان ۱۰۰۰ اسبی میخرن، میان با هر ماشینی که فکرشو کنی درگ میندازن. بعضیا فکر میکنن شکست دادن ماشینای قدیمی هنره ولی بیشتر خودشون رو ضایع میکنن.
Sobhan
۱۹ آذر ۱۴۰۱تسلا مثل موشک میمونه 😂
Sobhan
۲۱ آذر ۱۴۰۱طرفدار تسلا نیستم ولی همیشه حقیقت رو میگم 🙌😂مثل موشک پرتاب میشه خب
AHMADREZA
۱۹ آذر ۱۴۰۱به نظر هرچیزی جای خودش جذابه چون برقی ها هنوز کامل نشدن و مشکلات خودشونو دارن و بنزینی ها هم مزایا و معایب خودشونو دارن
خودروهای برقی باهم سنجیده بشن
بنزینی ها هم باهم سنجیده بشن
اینکه بخوای برقی رو با بنزینی بسنجی کاملا مسخره هستش
Muty
۱۹ آذر ۱۴۰۱برلینتا واقعا خداس
دیدمش…
germanlover
۱۹ آذر ۱۴۰۱اگر میشد که طراحی ایتالیایی و صدای دلنشین موتور های ۱۲ سیلندر رو با شتاب تسلا ادغام کرد اونوقت میتونستیم کامل ترین ماشین جهان رو داشته باشیم.
یوسف
۱۹ آذر ۱۴۰۱هیچ چیز از ارزشهای فراری کم نمیشه
علی
۲۰ آذر ۱۴۰۱باید دید تسلا در ۱۰ ،۲۰ سال اینده همین کیفیتو از خودش نشون میده یا خودرویی ساخته واسه ۲ سال نقش موشکو بازی کنه بعدش ولتاژ باتری کم کنه هزارن مشکل دیگه .فراری انزو ۲۰ سال از تولیدش میگذره .شک نکنین زمان تولیدش میشده ازش ۱۰۰۰ اسبم قدرت گرفت ولی فکر الانو کرده که با ۲۰ سال سن هنوز با همون کیفیت اول قابل استفادست. در ساخت ماشین همچی سرعت و شتاب نیست
HamiD
۲۰ آذر ۱۴۰۱اگه بهم بگن بین هایپرکار ها و سوپر کار ها فقط حق انتخاب یه خودرو رو داری تا آخر عمر من F12 برلینتا رو انتخاب میکنم …
بی نظیره این ماشین (دوستان نمیگم بقیه خوب نیستن بقیه هم شاهکارن اما خب انتخاب من اینه …)
بهنام
۲۰ آذر ۱۴۰۱برخی درگ ها واقعا ناراحت کننده هست . این برقی ها دارن یکی از بهترین لذت های ماشین بازی یعنی عشق بازی با اسطوره ها رو از بین میبره .
بهنام
۲۰ آذر ۱۴۰۱اینم بگم بنظرم اس پلاد هنوزم قشنگه .
تحت پیگرد
۲۰ آذر ۱۴۰۱شرکت هایی مثل تسلا که آینده رو پیش بینی میکنند و تمام بودجه و وقتشون رو صرف اون میکنن به شدت از رقبا جلوترن منتها الان شاید زیاد متوجه اون نشیم ولی 10 سال دیگه تسلا از فراری به اندازه همین 10 سال جلوتره این یک واقعیت تلخه
وی
۲۰ آذر ۱۴۰۱میدونستید طبق فرمولای سینماتیک وقتی از اسمون پرت شیم پایین صفر تا صدمون کمتر از 2.8 ثانیس؟
نتیجه : هر شتاب زیادی لذت این اسطوره ها رو نمیده و شتاب تنها بخش کوچکی از این شاهکار های ایتالیایی هست
Mf1
۲۰ آذر ۱۴۰۱اصلا مهم نبود کی برنده میشه فقط لذت بردم از انزوه و بیشتر mc12 افسانهایی
net
۲۰ آذر ۱۴۰۱s پلد که مثل ماشینهای بنزینی زیر سپر جلو سوراخ هست و زیر چراغ جلو چراغ افقی کوچک قرار داره خوبه ولی صندوق عقبش کشیده نیست و چراغ عقب قرمز نداره بد هست و طراحی چراغ عقب و جلوپنجره بد هست
MASOUD 0099
۲۰ آذر ۱۴۰۱از نظر من نتیجه اینجا مهم نیست چون اگر اینجوریه محصولات جدید مازراتی و فراری رو بیارن ببینیم اونوقت تسلا چیمیگه و یه آدم حسابی نمیره تسلا سوارشه میره یه ماشین لوکس تر مثل مازراتی گرند کابریو جدید میخره
Sobhan
۲۱ آذر ۱۴۰۱تسلا همه رو زده ،بوگاتی دیوو رو هم زده چه برسه مازراتی و فراری ،این درگ کلا بی جهت گرفته شده
TESLA
۲۰ آذر ۱۴۰۱این پلد چرا انقدر کند بود !!!! علتش حتما به خاطر نصب کیت بدنه سنگین و ناکارآمد روش هست ، پلد حتی با شارژ زیر ۵۰ درصد هم ۴۰۰ متر رو ظرف کمتر از ۹/۵ ثانیه طی میکنه و با شارژ فول هم درگ تایمز ، موتورترند و کارانددرایور و دیگران ، حدود ۱/۹۸ تایم صفر تا ۹۶ و ۹/۳ هم ۴۰۰ متر میزنن ، وقتی میگن کار رو باید داد دست کاربلد به خاطر این هست که یه ناشی و تازه کاری مثل این شرکت میاد و پرفورمنس ماشین رو نابود میکنه