تسلافراری

درگ مدل S پلد با دوازده سیلندرهای ایتالیایی، انزو، MC12 و F12 برلینتا

تسلا مدل S پلد با بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت زیر ۲ ثانیه، برای هر سوپرکار و یا حتی هایپرکار امروزی یک رقیب جدی محسوب می‌شود اما این سوپرسدان الکتریکی در برابر ابرخودروهایی که در دهه‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ پوستر اتاق نوجوانان بودند چگونه عمل خواهد کرد؟ ویدئوی زیر که موزهٔ خودروی پترسون در کانال یوتیوب خود منتشر کرده است قصد دارد به ساده‌ترین شکل ممکن یعنی برگزاری مسابقات درگ به این سؤال پاسخ دهد.

در این ویدئو، یک مدل S پلد که توسط Unplugged Performance اصلاحاتی را تجربه کرده است در برابر سه رقیب ایتالیایی جذاب V12 قرار می‌گیرد. شناخته‌شده‌ترین خودرو از این سه، فراری انزو است که در سال ۲۰۰۲ معرفی شد. این ماشین آن‌قدر مهم بود که نام مؤسس شرکت فراری را روی آن گذاشتند. انزو با یک پیشرانهٔ ۶ لیتری ۶۶۰ اسب بخاری که می‌تواند تا ۸,۲۰۰ rpm دور بگیرد، در کمتر از چهار ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

خودروی بعدی مازراتی MC12 محصول سال ۲۰۰۴ است که پسرعموی انزو محسوب می‌شود زیرا از همان پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 فراری استفاده می‌کند اما با ۶۲۴ اسب بخار قدرت، کمی ضعیف‌تر است. این ماشین ظرف حدود ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. جدیدترین خودروی این جمع ایتالیایی هم فراری F12 است که در سال ۲۰۱۲ با پیشرانهٔ ۶.۳ لیتری V12 به بازار آمد. این موتور که ۷۴۰ اسب بخار قدرت دارد، به گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه‌ای متصل شده که از فرمول یک الهام گرفته است. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این سوپرکار زیر ۳.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت است.

اعداد میگویند پیروز این جمع قطعاً مدل S پلد است اما در این ویدئو درگ‌هایی متفاوت از چیزی که تاکنون دیده‌ایم برگزار می‌شود که می‌تواند شرایط را تغییر دهد. پس ویدئوی زیر را تماشا کنید تا هم از نتیجهٔ درگ‌ها باخبر شوید و هم با صدای غرش موتورهای V12، پوستر سوپرکارهایی که روی دیوار اتاق خود چسبانده بودید را به یاد بیاورید. ‌

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari 🇮🇹

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    ادای احترام به هنر دست هنرمندان ایتالیایی

    موافقم 120
    مخالفم 11
    1. گلاب

      ۱۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (186 ديدگاه)

      ادای احترام به خالق این صدا ها
      لالاییه لامصب
      کاش ایتالیایی ها بازم ۱۲ سیلندر تولید کنن در حجم کوچک تر مثلاً ۱۲ سیلندر یک لیتری درسته استهلاک بالاست اما صدای بی نظیری دارن

      موافقم 59
      مخالفم 8
      1. Ali_x76

        ۲۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1206 ديدگاه)

        از یه حدی کوچکتر دیگه امکان پذیر نیست.
        ضخامت سیلند، طول میل لنگ، شاتون و پیستون، سوپاپ و میل سوپاپ
        همه اینا یه حد بهینه دارن، سر همینه که ۴ سیلندر ۶ لیتری نمیبینیم یا ۱۲ سیلندر ۲ لیتری
        الان بنز داره از سیلندرهای نیم لیتری استفاده میکنه
        ۴ سیلندر ۲ لیتری
        ۶ سیلندر ۳ لیتری
        ۸ سیلندر ۴ لیتری
        حالا بعضی شرکتا ۸ سیلندر ۳ لیتری هم دارن، یا قدیما ۱۲ سیلندر ۳-۴ لیتری هم بوده، فورد هم ۸ سیلندر ۷.۳ لیتری داره.
        ولی در کل کمتر و بیشتر از یه حدی، دیگه امکان پذیر نیست.

        موافقم 35
    2. Regra loaded

      ۱۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (228 ديدگاه)

      درگ از این مزخرف تر ندیده بودم

      موافقم 37
      مخالفم 8
    3. ممد ژانگولر

      ۲۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (4151 ديدگاه)

      خبر فوری :
      فرانسه با دو گل انگلیسو سولاخ کرد

      من برم آب انگورمو بخورم 🏃

      موافقم 21
      مخالفم 21
      1. Muty

        ۳ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        منظورت همون ساندیسه ؟

    4. علی

      ۲۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      ایتالیا یعنی عشق ، فراری یعنی شاه

      موافقم 30
      مخالفم 5
  2. MILADZM

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (345 ديدگاه)

    همه این محصولات با ورود تسلا و در آینده ای نه چندان دور جایی جز موزه ها و کلکسیون ها نخواهند داشت
    عین گرامافون های قدیمی که زمانی استفاده میشدن ولی الان در بهترین حالت فقط جنبه تزیینی و نمایشی تو بعضی از خونه ها دارن و جاشون رو به دستگاه های مدرن امروزی دادن .
    بالاخره آینده نزدیکه و راهی جز پذیرفتنش نیست
    درود بر تسلا .

    موافقم 48
    مخالفم 127
    1. Ferrari

      ۱۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1956 ديدگاه)

      پروفسور یعنی برند های سوپر اسپرت ساز قرار نیست ماشین برقی تولید کنن؟

      موافقم 73
      مخالفم 16
      1. MILADZM

        ۱۹ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (345 ديدگاه)

        من هم که نگفتم برندهای اسپورت ساز قرار نیست ماشین برقی تولید کنن
        گفتم (((خودروهای درونسوز )))با رسیدن آینده برقی به رهبری تسلا فقط جنبه کلکسیونی پیدا خواهند کرد نه بیشتر .
        این برا همه کمپانی ها صادقه
        از همون آمریکایی ها _ که دیوانه وار عاشقشون هستم _ بگیر تا آلمان و …
        اینجا هدف نیروی محرکه محصولاته نه یه خودروساز خاص و چیزی که مشخصه خودروهای درونسوز به اندازه الکتریکی ها کارایی ندارن .
        کافیه راندمان یه انجین درونسوز رو با یه موتور برقی مقایسه کنی تا ببینی هر کدوم چند درصد از انرژی دریافتی رو به کار مفید و چند درصد رو به گرما تبدیل میکنن .

        موافقم 26
        مخالفم 60
        1. Hemn

          ۱۹ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (101 ديدگاه)

          درود خوب گفتی

          موافقم 12
          مخالفم 23
        2. d1123

          ۲۰ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (100 ديدگاه)

          مشکلت همینه دیگه …
          ولی خریداران این آثار هنری(ازونجایی که گفتی جاشون تو موزه ست) اینجوری فکر نمیکنن
          در این گونه خودرو ها دینامیک خودرو و حسی که به راننده منتقل میکنه ارجح داده شده به چیزی مثل راندمان یا مصرف سوخت…ولی حیف که همون اعدادو میبینی فقط

          موافقم 20
          مخالفم 2
        3. Ferrari

          ۲۰ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          بله در این صورت حق با شماست. درون سوزها درسته صدای زیبایی دارن اما اینده متعلق به الکتریکی ها و اتومبیل های هیدروژنی هست.

          موافقم 15
          مخالفم 2
        4. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

          ۲۰ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (526 ديدگاه)

          اگه فراری فسیل هم بشه باز تسلا بی ارزشه دقت ساخت یک فراری رو با یک تسلا مقایسه کنید میفهمید من چی میگم

          موافقم 15
          مخالفم 3
        5. امید

          ۲۰ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (36 ديدگاه)

          کاملا حق با شماست دوست عزیز،، آینده رو نمیشه پیش‌بینی کرد، اما با این اتفاقات قطعا خودروهای درون سوز آینده ای ندارند

          موافقم 5
          مخالفم 1
      2. Mostafa

        ۱۹ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (131 ديدگاه)

        سوپر اسپورت ساز ها هم از همین میترسن که روزی در زمینی بازی بکنن که برتری ندارن
        وگرنه این همه تقلا و لابی برای حفظ موتور های درون سوز نمی‌کردن

        موافقم 13
        مخالفم 34
    2. مهران

      ۱۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (605 ديدگاه)

      😅

    3. Radmehr

      ۱۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (541 ديدگاه)

      همون گرامافونی که میگی الان هنوزم طرفداراشونو دارع
      تو هر چقدم بخایی ادای روشن فکرائو ایدنده نگرارو در بیاری نمیتونی باعث فراموش شدن شاهکار هایی مثل اینا بشی

      موافقم 31
      مخالفم 8
      1. Radmehr

        ۱۹ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (541 ديدگاه)

        بعدم سید
        من کل چیزی که از حرفای تو فهمیدم اینه که تو درخاست پاک ترین انرژی هارو داری
        با این حساب اصلا نباید درباره ماشین حرف بزنی
        باید بری اتوبوسای برقی یا مترو سوار بشی
        چون ته حرفات همینه

        موافقم 24
        مخالفم 3
    4. حسین

      ۱۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1157 ديدگاه)

      با ورود تسلا😁 اون یکی طرفدار تسلا میاد میگه همه دارن پشت سر تسلا حرکت می کنن این یکی میگه با ورود تسلا فلان میشه🤦‍♂️😁 دقیقا ربطش به تسلا و ورود تسلا چی بود؟
      موضوع خیلی واضحه ایده خودروی الکتریکی یک چیز قدیمی هست، خودروی الکتریکی هم قبل از تسلا وجود داشت، ایده خودروی الکتریکی قدرتمند هم در تصاحب تسلا نیست!!! چرا که اساسا ایده ساخت خودروی high performance در انحصار تسلا نیست!!! آنی بودن قدرت و گشتاور موتور الکتریکی هم شاهکار تسلا نیست!!! با این اوصاف دقیقا از چی دارین حرف میزنین؟ خیلی عجیبه چیزهایی که به تاریخ بیش از صد ساله صنعت خودرو مربوط هست رو به اسم یک برند با قدمت کمتر از بیست سال می زنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! شدت منطق حرف های شما و دوستان تان اینقدر پایینه که مغز انسان رو به تحیر وادار می کنه.
      با ورود تسلا اینا جاشون تو کلکسیونه؟ واقعا شماها فکر می کنید اون میلیونری که فراری می خره مثلا از این به بعد میره به جاش تسلا اس میخره؟ جاشون تو کلکسیونه؟ تا الانم جاشون تو کلکسیون بوده، تو پیست بوده، تو مسابقات قهرمانی بوده از این به بعد هم جاشون همون جاست جایی که درهای ورودش برای تسلا و امثال تسلا بسته است. جای اینا هیچوقت تو یوتیوب و درگ های یوتیوب نبوده

      موافقم 37
      مخالفم 18
    5. محمدهادی

      ۱۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      متاسفانه هنوز تسلا از لحاظ ظاهر و طراحی بصری خیلی زشت و پیش پا افتاده ست که بتونه این هیولاهای کم ارتفاع با عرض بالای دومتر رو که در جای جای بدنه حفره هایی مخوف برای خنک سازی و جریان عبور باد و تولید دانفورس و ایجاد چسبندگی بیشتر لاستیک ها به آسفالت و تحمل شتاب جانبی بالاتر از ماشین های با بدنه معمولی خانوادگی مثل تسلا فس پلید ساخته و ایجاد شده رو بتونه به حاشیه ببره
      تسلا اگر میخواد اینکار بزرگ رو با بزرگان بکنه بره اول یه فکری به حال طراحی ضایع بدنه و آیرودینامیکش بکنه
      مگه بچه بازیه
      با یه شتاب ۴۰۰ متر که همه چی به فراموشی سپرده نمیشه!!
      خخخ

      موافقم 37
      مخالفم 11
    6. علی

      ۲۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      متاسفم برات . کسی که از فراری بدش بیاد ، از هیچ چیز زیبایی تو دنیا خوشش نمیاد

      موافقم 20
      مخالفم 4
    7. جناب ایکس

      ۲۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      بهتره یادت باشه خیلی از همون سازنده های گرامافون دارن “دستگاه های مدرن امروزی” میسازن

  3. ali(chevynova)

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    انتخاب من باارزش ترین برند خودروسازی جهان که تسلا باشه هست

    موافقم 22
    مخالفم 92
    1. HamiD

      ۲۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      بعد میگن اروپایی ها پول برند میگیرن و برند پرستن و فلان
      خو خودتم داری برند پرستی میکنی

      موافقم 18
      مخالفم 3
    2. کسرا

      ۲۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (28 ديدگاه)

      درون سوز ها شاید تولیدشون متوقف بشه اما همیشه طرفدار های خاص خودشو دارند کسایی که غرش وی هشت را با صدای اگزوز عوض نمیکنن کسایی صدای جیغ لاستیک را به مصرف انرژی ترجیح نمیدن

      موافقم 12
    3. جناب ایکس

      ۲۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      موقعی که اینا داشتن ۱۲ سیلندر میساختن تسلا نمیتونست آب بینیش رو بالا بکشه

      موافقم 13
      مخالفم 4
  4. زیزیگولو

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (6038 ديدگاه)

    رانندگی با ماشینای هیجان انگیز و مسابقه درگ روی آسفالت و هیجان برنده شدن با این ماشینا 👌👌👌

    موافقم 22
    مخالفم 5
  5. HS

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    بی هدف ترین درگی بود که در تاریخ بشریت انجام شده

    موافقم 40
    مخالفم 20
    1. Hemn

      ۱۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (101 ديدگاه)

      چرا درگایی که با تسلا انجام میشه و اغلبشون مغلوب تسلا هستند بی هدفن؟

      موافقم 20
      مخالفم 23
      1. Sobhan

        ۱۹ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (422 ديدگاه)

        منظور از بی هدف بودن اینه که میدونی که قراره کودوم برنده شه ،وقتی میدونی واسه چی باید وقت خودتو با انجام دادن کاری که میدونی نتیجه اش چیه هدر بدی ،پس بی هدفه 🙌

        موافقم 11
        مخالفم 4
  6. matin

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (415 ديدگاه)

    یدونه از این ایتالیایی هااندازه کل شرکت تسلا میارزه

    موافقم 37
    مخالفم 18
    1. مهردادکمال

      ۱۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (2000 ديدگاه)

      احسنت

      موافقم 12
      مخالفم 8
  7. Royal Driver UK

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1291 ديدگاه)

    حالا یک سدان ۱۰۰۰ اسبی میخرن، میان با هر ماشینی که فکرشو کنی درگ میندازن. بعضیا فکر میکنن شکست دادن ماشینای قدیمی هنره ولی بیشتر خودشون رو ضایع میکنن.

    موافقم 27
    مخالفم 11
  8. Sobhan

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (422 ديدگاه)

    تسلا مثل موشک میمونه 😂

    موافقم 18
    مخالفم 17
    1. Sobhan

      ۲۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (422 ديدگاه)

      طرفدار تسلا نیستم ولی همیشه حقیقت رو میگم 🙌😂مثل موشک پرتاب میشه خب

  9. AHMADREZA

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (878 ديدگاه)

    به نظر هرچیزی جای خودش جذابه چون برقی ها هنوز کامل نشدن و مشکلات خودشونو دارن و بنزینی ها هم مزایا و معایب خودشونو دارن
    خودروهای برقی باهم سنجیده بشن
    بنزینی ها هم باهم سنجیده بشن
    اینکه بخوای برقی رو با بنزینی بسنجی کاملا مسخره هستش

    موافقم 21
    مخالفم 1
  10. Muty

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    برلینتا واقعا خداس
    دیدمش…

    موافقم 25
    مخالفم 1
  11. germanlover

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    اگر میشد که طراحی ایتالیایی و صدای دلنشین موتور های ۱۲ سیلندر رو با شتاب تسلا ادغام کرد اونوقت میتونستیم کامل ترین ماشین جهان رو داشته باشیم.

    موافقم 18
    مخالفم 1
  12. یوسف

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    هیچ چیز از ارزش‌های فراری کم نمیشه

    موافقم 17
    مخالفم 7
  13. علی

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باید دید تسلا در ۱۰ ،۲۰ سال اینده همین کیفیتو از خودش نشون میده یا خودرویی ساخته واسه ۲ سال نقش موشکو بازی کنه بعدش ولتاژ باتری کم کنه هزارن مشکل دیگه .فراری انزو ۲۰ سال از تولیدش میگذره .شک نکنین زمان تولیدش میشده ازش ۱۰۰۰ اسبم قدرت گرفت ولی فکر الانو کرده که با ۲۰ سال سن هنوز با همون کیفیت اول قابل استفادست. در ساخت ماشین همچی سرعت و شتاب نیست

    موافقم 12
    مخالفم 3
  14. HamiD

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    اگه بهم بگن بین هایپرکار ها و سوپر کار ها فقط حق انتخاب یه خودرو رو داری تا آخر عمر من F12 برلینتا رو انتخاب میکنم …
    بی نظیره این ماشین (دوستان نمیگم بقیه خوب نیستن بقیه هم شاهکارن اما خب انتخاب من اینه …)

    موافقم 12
    مخالفم 2
  15. بهنام

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (905 ديدگاه)

    برخی درگ ها واقعا ناراحت کننده هست . این برقی ها دارن یکی از بهترین لذت های ماشین بازی یعنی عشق بازی با اسطوره ها رو از بین میبره .

    موافقم 7
    مخالفم 1
  16. بهنام

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (905 ديدگاه)

    اینم بگم بنظرم اس پلاد هنوزم قشنگه .

    موافقم 6
    مخالفم 9
  17. تحت پیگرد

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (359 ديدگاه)

    شرکت هایی مثل تسلا که آینده رو پیش بینی میکنند و تمام بودجه و وقتشون رو صرف اون میکنن به شدت از رقبا جلوترن منتها الان شاید زیاد متوجه اون نشیم ولی 10 سال دیگه تسلا از فراری به اندازه همین 10 سال جلوتره این یک واقعیت تلخه

    موافقم 4
    مخالفم 8
  18. وی

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (376 ديدگاه)

    میدونستید طبق فرمولای سینماتیک وقتی از اسمون پرت شیم پایین صفر تا صدمون کمتر از 2.8 ثانیس؟
    نتیجه : هر شتاب زیادی لذت این اسطوره ها رو نمیده و شتاب تنها بخش کوچکی از این شاهکار های ایتالیایی هست

    موافقم 7
    مخالفم 6
  19. Mf1

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (243 ديدگاه)

    اصلا مهم نبود کی برنده میشه فقط لذت بردم از انزوه و بیشتر mc12 افسانه‌ایی

    موافقم 6
    مخالفم 4
  20. net

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (3404 ديدگاه)

    s پلد که مثل ماشینهای بنزینی زیر سپر جلو سوراخ هست و زیر چراغ جلو چراغ افقی کوچک قرار داره خوبه ولی صندوق عقبش کشیده نیست و چراغ عقب قرمز نداره بد هست و طراحی چراغ عقب و جلوپنجره بد هست

    موافقم 4
    مخالفم 7
  21. MASOUD 0099

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (424 ديدگاه)

    از نظر من نتیجه اینجا مهم نیست چون اگر اینجوریه محصولات جدید مازراتی و فراری رو بیارن ببینیم اونوقت تسلا چیمیگه و یه آدم حسابی نمیره تسلا سوارشه می‌ره یه ماشین لوکس تر مثل مازراتی گرند کابریو جدید می‌خره

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. Sobhan

      ۲۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (422 ديدگاه)

      تسلا همه رو زده ،بوگاتی دیوو رو هم زده چه برسه مازراتی و فراری ،این درگ کلا بی جهت گرفته شده

  22. TESLA

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    این پلد چرا انقدر کند بود !!!! علتش حتما به خاطر نصب کیت بدنه سنگین و ناکارآمد روش هست ، پلد حتی با شارژ زیر ۵۰ درصد هم ۴۰۰ متر رو ظرف کمتر از ۹/۵ ثانیه طی میکنه و با شارژ فول هم درگ تایمز ، موتورترند و کارانددرایور و دیگران ، حدود ۱/۹۸ تایم صفر تا ۹۶ و ۹/۳ هم ۴۰۰ متر میزنن ، وقتی میگن کار رو باید داد دست کاربلد به خاطر این هست که یه ناشی و تازه کاری مثل این شرکت میاد و پرفورمنس ماشین رو نابود میکنه

    موافقم 3
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا