آیا سوپر شاسیبلندهای بنزینی پورشه، لامبورگینی، بامو و مرسدس بنز در مسابقهٔ درگ حریف تسلا مدل X پلد با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت میشوند؟
همهٔ ما دیدهایم که در مسابقات درگ تسلاها خصوصاً پس از معرفی نسخهٔ پلد سوپرکارها را شرمنده کردهاند. همچنین تاکنون شتاب گیریهایی باورنکردنی از این خودروها دیدهایم مثل مدل X پلد که ظرف تنها ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. در همین حال، میدانیم که این خودرو میتواند با شش سرنشین، ۴۰۰ متر را در ۱۰.۳ ثانیه طی کند؛ اما آیا این سوپر شاسیبلند الکتریکی میتواند در همین مسافت همتایان بنزینی خود را مغلوب کند؟
برای فهمیدن پاسخ این سؤال، لامبورگینی اوروس پرفورمانته، پورشه کائن توربو GT، مرسدس GLE63 AMG و بامو X5 M کامپتیشن در درگ جدید کارواو در برابر مدل X پلد صف کشیدهاند. از لحاظ اعداد، برتری کاملاً با تسلا است زیرا موتورهای الکتریکی آن مجموعاً ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. پس از این، اوروس پرفورمانته و کائن توربو GT با اختلاف زیادی قویترین خودروهای این جمع محسوب میشوند.
این کراساوورهای گروه فولکسواگن هردو از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکنند که ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما قدرت آن با ۶۶۶ اسب بخار در لامبورگینی کمی از پورشه با ۶۵۰ اسب بخار بیشتر است. خودروی بعدی بامو X5 M با موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو است که ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخها تحویل میدهد. در آخر هم به ضعیفترین عضو گروه یعنی GLE63 با ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور میرسیم که توسط یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو تولید میشود.
از لحاظ وزن، لامبورگینی با ۲۱۵۰ کیلوگرم از همه سبکتر است و پس از آن پورشه با ۲۲۲۰ کیلوگرم قرار دارد. X5 M با وزن ۲۴۱۰ کیلوگرمی در میانهٔ گروه قرار میگیرد و پس از آن نوبت به GLE63 با ۲۴۲۰ کیلوگرم میرسد. سنگینترین عضو جمع نیز همانطور که انتظار میرود تسلا با ۲۵۴۰ کیلوگرم وزن است. با توجه به این اعداد، عملکرد مدل X پلد چگونه خواهد بود؟ آیا هیچکدام از سوپر شاسیبلندهای بنزینی در برابر آن حرفی برای گفتن خواهند داشت؟ پاسخ این سؤالات را در ویدئوی زیر ببینید.
مهران
۲۳ بهمن ۱۴۰۱لانچ و شتاب اولیه بی ام و عالی بود.
تسلا هم که نمیدونم چرا اصلا اینجا بود!
لامبورگینی هم خوشم اومد.البته قیمتش…
علی
۲۳ بهمن ۱۴۰۱با احترام به همه بزرگان ، انتخابم عالیجناب وزیر شایسته و پرقدرت ، آقای لامبورگینی ، نمیدونم چرا باید برقی را بیارن برای مقایسه با درون سوزها ، آخه یه ذره عقل و منطق هم خوب چیزیه ، هم بنز هم بی ام و و پورشه برقی دارن ، تسلا باید با برقی ها مقایسه بشه ، باباجون به این تست کنندگان بگین این سخته فهمش!!!!
محمدهادی
۲۴ بهمن ۱۴۰۱داااش این تسلا اس پلاد نخود هر آشی شده
تسلا یه شتر گاو پلنگی ساخته که تو هر درگی شرکت میدنش!
یروز با صندوقدارها
یروز پیش اسپرت ها
امروزم لای شاسی بلندها
بخاطر این بدم میاد ازش دیگه
این ماشین فاقد اصالته
ملوم نیست اصلا دقیقا جایگاهش کجاست
ناشناس به مولا
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ببین ماشین ماشین suv هست و ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داره.
دارین بهترین و قوی ترین suv هارو هم با این مقایسه میکنیم پس این جزوشونه
ولی باید برای ماشینای اسپورت مدل s رو بیارن
درگ کاملا منطقیه هست
TESLA
۲۳ بهمن ۱۴۰۱توجه داشته باشین که مدل x پلد حاضر در این ویدئو نسخه آزمایشی برای بازار اروپا هست چون هنوز اتحادیه اروپا در حال برسی این خودرو برای اعطا مجوز فروش است ، به همین دلیل مدل x یک چهارم مایل رو بالای ۱۰ رفت در صورتی که تو آمریکا راحت ۹/۷ ( یا برخی مواقع ۹/۶ ) تایم میزنه و اینکه مدل x و s پلد های موجود در آمریکا شمالی و آسیا به ترمز های کربن سرامیکی ( کالیپر قرمز ) مجهز شدن و از لحاظ ترمزگیری از رقبا بنزینی خیلی بهتر عمل میکنند
مهران
۲۳ بهمن ۱۴۰۱تسلا آدمک فرضی تست ترمز گیری رو کتلت کرد😄
KF
۲۳ بهمن ۱۴۰۱خوبی تسلا اینه ک علاقت به بقیه شاستی هایی که تو درگ حضور دارن بیشتر میشه
TESLA
۲۳ بهمن ۱۴۰۱این درگ خیلی مشکل داشت از carwow همچین چیزی بعید بود : اول از همه مدل x حاضر در این ویدئو نسخه نهایی ارائه شده به بازار اروپا نیست و همانطور که از برچسب های روی بدنه معلومه یه نسخه آزمایشی هست ( برای درگ باید مدل x پلد غیر آزمایشی میاوردن) ، دوم اینکه راننده اوروس فک کنم همین دیروز گواهینامه گرفته که حتی نتونست یه لانچ معقول با ماشین بزنه ( خودتون میدونید اوروس فابریک خیلی راحت x5 و کاین توربو رو نابود میکنه تو خط مستقیم دیگه چه برسه به نسخه سبک تر و قدرتمند تر پرفورمانته ) و سوم به جای gle 63 معمولی نسخه کوپه رو میاوردن که حدود ۲ دهم تو شتاب اولیه سریع تره و قطعا رقابت رو جذاب تر میکرد
امیررضا
۲۳ بهمن ۱۴۰۱اون داداشمون که راننده لامبورگینی بود مارکماکان بود که همون اونتادور مشکی پر از خاک و خون رو میرونه. با همون اونتادور اسویجی هم نمیتونست درست لانچ کنه البته به گفتهی خودش هم ماشین رو تازه تحویل گرفته هم اوروس به باگداون کردن حین لانچ معروفه، چیز جدیدی نیست تو بیشتر درگ ریس ها باگداون کرده، درحالی که ESC خاموش باید باشه واسه لانچ کردن بازم قدرت رو کات میکنه حین لانچ. یه مشکل نرمافزاریه اما پورشه با همون موتور و قدرت کمتر (روی کاغذ) و وزن بیشتر همییییییییشه عالی لانچ میکنه، گیربکس PDK هم که شکی توش نیست. فوقالعادهاس این ماشین
حسین
۲۳ بهمن ۱۴۰۱لانچ رو میگیم باگ داره ماشین
تو رول ریس
با وزن کم تر و قدرت بیشتر
و کشش بیشتر همیشگی اوروس
اونجا چرا از کاین عقب افتاد
چرا به زور به بی ام با اون مشخصات رسید ؟
درگ های کار واو مرد
همشون زرد
Sobhan
۲۴ بهمن ۱۴۰۱درگاش فیک شدن وگرنه آوروس راحت باید دوم رو میشد 🙌
TESLA
۲۳ بهمن ۱۴۰۱همه میدونن که x پلد زیر ۱۰ تایم ۴۰۰ متر میزنه
مهران
۲۳ بهمن ۱۴۰۱باشه عزیزم چرا اینقدر اصرار داری😂
همش تقصیر مت واتسونه.ببخش شما
Reza Waffen SS
۲۳ بهمن ۱۴۰۱تسلا مقرون به صرفه تره ولی انتخابم اوروس 👍
TESLA
۲۳ بهمن ۱۴۰۱توقع داشتم تو بنزینی ها اوروس با اختلاف اول بشه ( چون حداقل روی کاغذ از رقبا یک سر و گردن بالاتره ) از نظر علت عملکرد ضعیف لامبو راننده اون بود ، این مردک یادمه یکبار آبرو svj هم توی درگ با gtr و m5 cs برد واقعا نمیدونم چرا خود واتسون پشت فرمان لامبو نمیشینه ، مطمئن اوروس پرفورمانته از بقیه بنزینی های حاضر در این ویدئو خیلی سریع تر هست ( چه توی خط مستقیم و چه توی پیست )
Shahab
۲۳ بهمن ۱۴۰۱شاید از x5 سریع تر باشه ولی فکر نکنم دیگه از turbo gt سریع تر باشه . توی درگ و رول هم معلوم بود که نمیتونه پا به پای turbo gt بیاد . تسلا هم که کلا توی یه دنیای دیگه بود هم توی درگ و هم توی ترمز گیری…
مردیم از خوشی
۲۳ بهمن ۱۴۰۱به جای تسلا باید dbx 707 می بود که شتاب اولیش با لامبورگینی برابر هست
امیررضا
۲۳ بهمن ۱۴۰۱رقابت بیشتر بین لامبو و کاین و X5 بود، بنز کلا عقب میموند تسلا هم که یه پنجاه متری جلوتر از مابقی بود حین رد شدن از خط. بخوام انتخاب کنم اول پورشه بعد لامبو بعد بیامو درنهایت بنز. تسلا هم چیز خاصی نداره پیش اینا به جز شتاب.
sepehrg
۲۳ بهمن ۱۴۰۱بعد تو این سایت شاسی بلند بنز از شاسی بلند bmw بیشار رای آورد کامل از رو جوگیری
مهران
۲۳ بهمن ۱۴۰۱چی بگه آدم…
حالا میان میگن اگه اگه فلان مدلشو آورده بود و اگه و اگه…
S
۲۳ بهمن ۱۴۰۱دوست عزیز مگه بنز و bmw یه مدل شاسی بلند دارن که شما این حرف میزنی؟؟؟ هر کدوم یه عالمه مدل شاسی بلند دارن تو یه مدلایی بنز برتره تو یه مدلایی bmw اصلا حرفتون منطقی نبود شاید تو یه مدل دیگه ای بنز برنده بشه این هنه اینجا پست گذاشتن که شاسی بلند بنز برنده شد اون موقع کجا بودین شما؟؟؟ یکیش همین هفته ی پیش بود برید ببینین در کل حرفتون منطقی نیست چون جفت این ماشینا بالای 10 مدل شاسی بلند دارن بستگی به مدلشون داره دوست عزیز…
همایون
۲۴ بهمن ۱۴۰۱تو اون رقابتی که شما فرمودید یه کلاس پایینتر هستش که بنز Glc63 با شایستگس بهتر از BMW x3M. بود ولی کلاس بالاتر با اینکه فن بنزم ولی Bmw واقعا سرتره با این فیس لیفت جدید که داخلشم بهتر شده حتی اگه خودم پولشو داشتم بین این دوتا bmw انتخابم بود متاسفانه بنز تو eکلاس و gle کم گذاشته نسبت به رقیب دیرینه البته تو پرفورمنس منظورمه
مهران
۲۴ بهمن ۱۴۰۱درسته.اما نظرم اینه توی اون دوئل هم بی ام و پرفورمنس بهتری داشت.البته نظر منه
S
۲۴ بهمن ۱۴۰۱خب منم دارم همینو میگم. میگم اینا کلی مدل دارن تو کلاس suv بعضی وقتا بنز بهتر بعضی وقتا bmw مثلا تو کلاس بالاتر از اینا gls هست که حرفی باقی نمیزاره از لحاظ خوب بودن. راجب e کلاس جدیدم بگم که مدل e63 2023 جدید عملکرد بهتری داره
Amir mahdi @-1387
۲۳ بهمن ۱۴۰۱وایسید که فراری پورسانگه بیاد همشون به خاک خون میکشه
یوسفی
۲۳ بهمن ۱۴۰۱فقط تسلا
Sobhan
۲۳ بهمن ۱۴۰۱راننده اوروس معلوم نیست چی کار میکنه که ماشین راه نمیره ،اوروس ساده تامی پایین تری زده بود
Alan.r
۲۳ بهمن ۱۴۰۱مرسدس: SUV خانوادگی لوکس
بیمر : SUV نیمه لوکس
لامبورگینی: SUV اسپرت
پورشه : SUV اسپرت
تسلا: خودروی برقی😐
حالا اینا چه ربطی به هم دارن من نمیدونم
مهدی
۲۳ بهمن ۱۴۰۱بیمر ؟؟؟
شاید منظورت بی ام و بود
نیمه لوکس؟؟؟؟😂😂😂😂😂😂
ببخشید براتون لوکس ترش میکنیم
البته در مقابل کوییک نیمه لوکس حساب میشه
Alan.r
۲۳ بهمن ۱۴۰۱آقا مهدی
وقتی کوچکترین اطلاعی از دنیای خودرو ندارید کامنت نزنید
۲۳ بهمن ۱۴۰۱دوستان بنظرتون تسلا مدل X بهتره یا لامبورگینی اوروس؟
Amir
۲۳ بهمن ۱۴۰۱تسلا ضایع ترین ماشین بین ایناس😐
Sobhan
۲۳ بهمن ۱۴۰۱دیگه از این سوالا نپرس😑
❤BMW❤
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ولی خدایی ابهت بیامو رو نگا کنید …
Ehsan
۲۳ بهمن ۱۴۰۱اورئوس
Muty
۲۴ بهمن ۱۴۰۱مگه اینکه کسی مغزش معیوب باشه کاین توربو و GLE 63 رو ول کنه بره به پلاکباب و اینا اصن فکر کنه
بازم
مکه اینکه اون کس در یه فاز و دنیای دیگه ایی سیر کنه…
علیرضا
۲۷ بهمن ۱۴۰۱درگ های کاروو مزخرف شدن
Shahab
۳۰ بهمن ۱۴۰۱چون لامبورگینی باخت این حرفو میزنی؟ خب از x5 سریعتر بود دیگه ، پورشه هم توی یه درگ حتی آستون dbx 707 که خیلی قوی تر بود سریعتر بود خب طبیعی بود لامبو رو هم میبره . تسلا هم 1000 اسب قدرت داشت طبیعی بود ببره
فرشاد
۱۶ اسفند ۱۴۰۱پورشه پرچمش بالاس.
اوروسم بد نبود