الجی در حال آماده شدن برای عرضه باتریهای لیتیوم فرو فسفات LFP است. باتریهای یاد شده برای استفاده در خودروهای تسلا مدل ۳ و مدل Y مناسب خواهند بود و نکته مهم اینکه توانایی بهبود شعاع حرکتی خودروهای یاد شده را خواهند داشت.
الجی باتریهای یاد شده را در نیمه اول سال ۲۰۲۳ برای مصارف ذخیره انرژی عرضه خواهد کرد و درعینحال به توسعه سلولهای LFP پیشرفته با ۲۰ درصد تراکم انرژی بالاتر نسبت به باتریهای CATL بکار رفته در خودروهای تسلا ادامه خواهد داد. الجی به عنوان سازنده باتری میتواند از نظر تأمین مواد اولیه و الزامات یافتن منابع موردنیاز برای ساخت قطعات مشمول مشوقها و یارانههای دولتی باشد و به همین خاطر گزینهای مطلوب برای تسلاست زیرا هرگونه بهبود در زمینه تکنولوژی باتری میتواند به سود تسلا نیز باشد.
الجی هماکنون باتریهای ۲۱۷۰ محصولات پرفورمنس تسلا را تأمین میکند و به دنبال تأسیس کارخانههای جدید تولید باتری در خاک آمریکاست تا بتواند از مشوقهای فدرال جدید بهرهمند شود. رسانههای کرهای میگویند الجی جدای از سلولهای ۴۶۸۰ شاید تکنولوژی باتری LFP خود را نیز در اختیار تسلا قرار دهد. خودروهای تسلا مدل ۳ و مدل Y استاندارد رنج از باتریهای مشابه استفاده میکنند. شایان ذکر است باتریهای آهن فسفات از فلزات ارزانتر و فراوانتر به عنوان مواد خام استفاده میکنند و از نظر ترکیبات شیمیایی نیز خیلی فرار نیستند. به همین خاطر باتریهای LFP ایمنی بالاتری نسبت به باتریهای دارای نیکل و کبالت دارند. ظاهراً الجی از تابستان سال جاری باتریهای جدید LFP را برای مصارف ذخیره انرژی عرضه خواهد کرد و در آینده نیز آنها را با ۲۰ درصد تراکم انرژی بیشتر نسبت به باتریهای CATL بکار رفته در محصولات تسلا تولید میکند.
درصورتیکه تسلا از باتریهای جدید الجی استفاده کند برخی از نقاط ضعف باتریهای LFP در مقایسه با باتریهای نیکل و کبالت خودروهای پرفورمنس و برد بلند تسلا خنثی خواهد شد. برای مثال تسلا مدل ۳ دیفرانسیل عقب با باتری بهبود یافته LFP الجی شعاع حرکتی تقریباً مشابهی با مدل ۳ چهار چرخ محرک برد بلند با همان ابعاد باتری خواهد داشت. تراکم انرژی بالاتر باتری LFP الجی در تستها اثبات شده است هرچند تولید آن هزینه بالاتری نسبت به باتریهای CATL دارد و بنابراین برای رسیدن به تولید انبوه کمی زمان نیاز خواهد داشت. در همین اثنا بزرگترین سازنده باتری خودرو در دنیا بیکار نخواهد نشست زیرا CATL قبلاً تحویل باتریهای آهن فسفات M3P با ۱۵ درصد تراکم انرژی بیشتر را شروع کرده است. البته این باتریها در آمریکا تولید نمیشوند و نخواهند توانست از مزایای قانون کاهش تورم آمریکا بهرهمند شوند.
TESLA
۳ اسفند ۱۴۰۱ببنید کره چقدر پیشرفت کرده که میخواد برای بزرگ ترین تولید کننده خودرو الکتریکی جهان باتری بسازه ، ایستاده تشویق کنیم 👏👏👏👏
Amiro
۳ اسفند ۱۴۰۱نون عملشون رو میخورن نه نون حرف هاشون برعکس ما 🤍🇰🇷🤍
کرگدن باواریا
۳ اسفند ۱۴۰۱جالبه مردم کره جنوبی ۲ بار برای رسیدن به این حد از استدلال سیاسی و صنعت باشکوهش جنگیدن ؛ که مهمترینش سال ۱۹۷۶ بود که کمر به همت بستن تا یه دموکراسی پایدار داشته باشن.
ممد ژانگولر
۳ اسفند ۱۴۰۱تسلا پادشاه خودروهای برقی الخصوص سیستم خودران فوق العادش بدجوری دلبری میکنه
جدیدترین آپدیت خودرانشو تو آمریکا داشتم میدیدم کیف کردم یعنی تو شهرشم فعال شده
طرف ۱۰۰ کیلومتر تو شهر ماساچوست رانندگی کرد بدون اینکه فرمون دست بگیره فقط یجاش دستشویش گرفت ماشینو تو ایستگاه شارژ گذاشت ی جیش کرد دوباره امد سوار شد
مهران
۳ اسفند ۱۴۰۱امیدوارم شروع هوش مصنوعی پایان مرگ باری نداشته باشه برای بشریت…
Dian
۳ اسفند ۱۴۰۱از تیم تایید کامنت پدال خواهشمندم در تایید کامنت ایشون تجدید نظر کنن
مردیم از خوشی
۳ اسفند ۱۴۰۱اشکالی نداره آزادی یعنی همین
آگه میخوای از این نظرات کم تر ببینی باید خودت به طرف محترمانه هشدار بدی این کاز زشتی هست و از لحاظ فرهنگی کار بشه نه ماست مالی کردن مثل بقیه جا های مملکت
به جای رفع تحریم دنبال دور زدن تحریم هستند
بهنام
۳ اسفند ۱۴۰۱خداحافظ دوام باتری تسلا .
Amirreza.M
۳ اسفند ۱۴۰۱اینقدر کینه غیر عادیه نه اینکه تا الان تسلا صددرصد باتری هاشو خودش می ساخت
Ehsan
۳ اسفند ۱۴۰۱سلام و دست بوسی جاپونی ها به چانگان و سایر چینی ها برای اینکه واسشون باتری بسازن ،البته بعد از اینکه تونستن مشکل چرخو حل کنن 😂
Ehsan
۳ اسفند ۱۴۰۱چه میکنه ال جی 👑