ظاهرا فیسلیفت تسلا مدل ۳ به مراحل نهایی رسیده است و به زودی رونمایی میشود. تصویر منتشر شده از این خودرو در سایتهای مختلف، کاملا واقعی به نظر میرسد.
تسلا مدل ۳، رویای استفاده از خودروی برقی برای خانوادههای سطح متوسط امریکا و اروپا را تحقق بخشید. شتابگیری بسیار خوب، عمکلرد فنی قاب قبول و قیمت منطقی، ارزانترین محصول تسلا را به یکی از محبوبترین وسایل نقلیهی جهان تبدیل کرد.
آغاز تولید تسلا مدل ۳ در سال ۲۰۱۷ شکل گرفت و حالا با ۶ سال سابقه، عرضهی نمونهی ارتقایافته با تغییر چهره، جالب توجه است. از سویی دیگر طی سالهای اخیر، خودروهای کاملا جدید به خط تولید تسلا اضافه نشدهاند. عدم تحقق انبوهسازی برای وانت سایبرتراک یا ابرخودروی رودستر نسل دوم، ارزش برند تسلا و محبوبیت رسانهای آن در جهان را تحت تاثیر قرار داده است.
مدل ۳ هماکنون با مدلهای مختلف تولید میشود. توان پیمایش ارزانترین نمونه، ۳۵۴ کیلومتر است و نسخهی دو موتوره چهار چرخ محرک (Long Range AWD)، شعاع حرکتی ۵۷۶ کیلومتر فراهم میکند. قدرت خروجی نیز، ۲۸۳ تا ۴۵۰ اسب بخار را پوشش میدهد. تسلا مدل ۳ آستانه قیمت ۴۴ هزار دلار دارد و در نسخهی پرفرمنس با سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۲ ثانیه به قیمت ۵۶ هزار دلار فروخته میشود.
تصاویر منتشر شده از مدل ۳ فیسلیفت، کاملا تحت تاثیر تسلا رودستر نسل جدید است. فرم کلی چراغها و حالت سپر جلو، تفاوت چشمگیر با نسخهی اصلی تسلا ۳ را نشان میدهد. اگر این تصاویر، واقعی و متعلق به خودروی تولید انبوه تسلا باشند؛ بهبود ظاهری و افزایش زیبایی مدل ۳ فراهم خواهد شد؛ ضمن اینکه احتمالا تاثیر مثبت بر آیرودینامیک نیز خواهد داشت. بسیاری از رسانههای خودرویی جهان، احتمال واقعی بودن تصویر موجود را بالا دانستهاند.
Elmiraj
۲۶ فروردین ۱۴۰۲چیزی که میبینم حاصل پروژه highland تسلا هست که علاوه بر تغییر ظاهری ، شامل بهبود پلتفرم و قوای محرکه هم خواهد بود .
جای تعجبی نخواهد بود که از این پس model 3 هم به روش Mega cast تولید بشه و یا حتی نسخه ای با پیشرانه های plaid هم به جمع نسخه های پیشین اضافه بشه .
Tesla
۲۶ فروردین ۱۴۰۲Wow 🤩🤩 ، فکرشو بکن برای مدل ۳ قوای محرکه سه موتوره بکار ببرند 😍🚀🚀⚡️⚡️
Elmiraj
۲۶ فروردین ۱۴۰۲دو موتور plaid میتونه قدرت model 3 را به ۷۴۰ اسب بخار برسونه که برای شکست دادن m3 و c63 تا پایان این دهه کافی خواهد بود…
پس هرگز نیازی به سه موتور plaid در این کلاس نخواهد بود…
( البته که فعلا همه چی در حد حدث و گمان رسانه ها هست و تا رونمایی باید منتظر ماند)
Taha Malek
۲۶ فروردین ۱۴۰۲وای باورشم سخته اون موقع یه آشغال دارم با سه تا آرمیچر
ehsan.fa
۲۶ فروردین ۱۴۰۲نوید هنوز نیومده زیر کامنت اول؟ جای تعحب داره
A.m.A
۲۶ فروردین ۱۴۰۲نمیدونم چرا ولی احساس میکنم این فیس لیفت مدل s هست چون خیلی مثل خودرو های لوکسه
R@min
۲۶ فروردین ۱۴۰۲سوال پرسیدم مگا کست یعنی چی ؟؟! چرا کامنت پاک می کنی 😂
Elmiraj
۲۶ فروردین ۱۴۰۲در سال ۲۰۱۹ برای نخستین بار در این صنعت ، تسلا پتنت Mega cast ( ابر ریخته گری) را به ثبت رساند که در آن دو قسمت جلویی و عقب پلتفرم model y را هر کدام قبلاً متشکل از ۷۰ قطعه کوچکتر بودن را در یک قطعه بزرگ در هم آمیخت و این کار توسط دستگاه های پرس غولپیکری که Giga press نام دارن و می تونن این قطعه را از آلمینیوم مذاب در دمای بیش از ۷۵۰ درجه سانتیگراد و تخت فشار ۶۰۰۰ هزار تُن و با سرعت بسیار زیادی نسبت به قبل قالب گیری کنند…
این غول های پرس برای اولین بار در تولید model y بکار رفتن و برای این کار تسلا پلتفرم model 3 را به کل تغییر داد ، و از قرار معلوم شاهد استفاده از این تکنیک در تولید model 3 هم خواهیم بود .
برای تولید cybertruck تسلا هم اکنون دو گیگاپرس ۹۰۰۰ تُنی را در گیگافاکتوری تگزاس مستقر کرده .
و جالب تر اینکه در برای تولید پلتفرم بعدی تسلا که یک کامپکت ارزان قیمت خواهد بود ، تسلا غول های پرس ۱۲۰۰۰ تُنی را بکار خواهد گرفت که کل پلتفرم ماشین را یک ضرب و طی عمل پرس تولید خواهند کرد…
R@min
۲۶ فروردین ۱۴۰۲پس یعنی یه دستگاه شابلون زنی در مقیاس بسیار بزرگ، برای محصولات برقی که پلتفرم یک تکه دارن عملا نقاط جوش و اتصال حذف شده و کلی هزینه و زمان و نیروی کار صرفه جویی میشه و تیراژ هم بالاتر میره، هر روز ساده تر میشه این صنعت !!!
Elmiraj
۲۶ فروردین ۱۴۰۲بله یعنی ده ها قطعهای که قبلاً توسط گروهی از تکنسین و کارگر و کلی دستگاه با صرف وقت و انرژی بسیار ساخته میشدن هم اکنون توسط یک دستگاه پرس غولپیکر یک ضرب و در عرض چند ثانیه آماده نصب به قالب پک باتری هست…!!!
این Giga press ها که هم اکنون تسلا بیش از ۱۲ تای آنها را فعال در کارخانه های خود داره به قدری مهم هستن که بسیاری از کارشناسان آنها را صلاح مخفی تسلا خطاب میکنن و حتی مدیر عامل پیشین فولکس واگن در جلسهای با هیئت مدیره گفت که به واسطه این تجهیزات پیشرفته سرعت تولید در گیگافاکتوری برلین سه برابر بیشتر از کارخانه Zwickau ماست…
بد نیست اضافه کنم گیگاپرس های فعلی که در خطوط تولید model 3/y فعال هستن کوچک ترین نمونه ها هستن ، با این حال این غول ها ۱۹.۵ متر درازا ۶ متر ارتفاع و عرض ۵.۳ متری دارن ، وزن آنها ۴۳۰ تُن هست و نیرو دهنده ۶۰۰۰ تُن دستگاه هم چهار جک ۱۵۰۰ تُنی هستن که توسط ۶ موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۸۵۰ اسب بخار تغذیه میشن.
Aranmilan
۲۶ فروردین ۱۴۰۲ممکنه فقط یه تیون باشه؟
Tesla
۲۶ فروردین ۱۴۰۲امکانش هست ، که در نسخه پرفورمنس با بهبود های جزئی و آپدیت نرم افزاری : قدرت رو از ۴۹۰ به حدود ۷۰۰ اسب بخار ( یا حتی بیشتر ) برسونن
AMANTE
۲۶ فروردین ۱۴۰۲بزودی شاهد پر شدن صفحات مجازی از بررسی فیس لیفت تسلا مدل ۳ خواهیم بود.
Habib
۲۶ فروردین ۱۴۰۲خوبه که حداقل عکسا شو می بینیم….
AMIRHOSSE IN GERMANY
۲۶ فروردین ۱۴۰۲مشتاقانه منتظرش هستم.
محمد
۲۶ فروردین ۱۴۰۲این ماشین مثل اینکه نسل جدید تسلا مدل ۳ هست نه فیس لیفت ، طبق گفته ها پلتفرم و موتور های کاملا جدید هست ، احتمالا زیاد اواخر سال آینده یا اوایل ۲۰۲۵ نسل جدید مدل ۳ و مدل اس تولید میشن
Elmiraj
۲۶ فروردین ۱۴۰۲تغییر نسلی در کار نیست و حداقل تا ۶ سال آینده هم نیازی به تغییر نسل نداره… ( پروژه highland فقط بروزرسانی هست )
این پلتفرم به قدری پیشرفته هست که بعد ۶ سال حضور در بازار همچنان ماشین اول لیست راندمان هست و در ایمنی هم و پایداری هم تاکنون نظیری نداشته…
کمترین فراخوان و داشته و آنچنان بروز و منحصر بفرد هست که بزرگترین رقبا اونو سال ها جلوتر از خود میبینن…!!!
رقبای درونسوز داشتن به پرفورمنس آن نزدیک میشدن که دیگه به اونم نمی رسن…
محمد
۲۶ فروردین ۱۴۰۲مطمئنی المیراج ؟ inside ev تو بعضی مقالات از نسل بعدی صحبت میکرد ، البته چه تغییر نسل چه به روز رسانی ، چیزی که مهمه اینه که این پلتفرم بسیار پیشرفته تر از قبل میشه ، خود تسلا هم زیاد به تغیر نسل و مدل سال مثل بقیه خودروساز ها کاری نداره به طور مداوم داره خودرو هاش رو بهبود میده
Elmiraj
۲۶ فروردین ۱۴۰۲InsideEvs و دیگر مجلات EV از میانه ماه دسامبر سال گذشته تا به امروز چندین خبر در مورد پروژه highland تسلا داشتن و همواره از بروزرسانی گسترده model 3 خبر دادن…
به دلیل اینکه ابعاد بروزرسانی بزرگ هست و علاوه بر بهبود پلتفرم و اضافه کردن گزینه قدرت بیشتر ، شامل فیس لیفت کلی نمای جلو و عقب ماشین هست و آن طور که حدث زده میشه در داخل هم شاهد تغییرات زیادی خواهیم بود…
بله پلتفرم دستخوش تغییرات زیادی خواهد بود اما از تغییر نسل حرفی به میان نیامده چون در حال حاضر دلیلی برای این کار وجود نداره.
Tesla
۲۶ فروردین ۱۴۰۲جانشین مدل s هم احتمالا تا اواخر ۲۰۲۳ یا اوایل ۲۰۲۴ رونمایی بشه ، رندرهای زیادی تا حالا ازش تو اینترنت منتشر شده ولی هنوز هیچکدوم مورد تایید تسلا نبوده ، چیزی که در مورد جانشین مدل s ( یا نسل جدید مدل s ) میدونیم : اینه که در بخش آیرودینامیک بهبود های قابل توجهی خواهد داشت و احتمال تولید نسخه : plaid+ با ۴ پیشرانه برقی و قدرت فراتر از ۱۳۰۰ اسب بخار ، بسیار محتمل است 😍😍👑🚀🚀⚡️
R/T
۲۶ فروردین ۱۴۰۲جلوش بنظرم خوبه
مهدی
۲۶ فروردین ۱۴۰۲تسلا هم کم کم داره زیبا میشه و از اون حالت بی احساس و بی روح خودش در میاد
سالار فصل
۲۶ فروردین ۱۴۰۲طراحی مینیمال و زیبای ماشین برقی به این میگن
اینکه جلو پنجره رو برداری کور کنی که نشد طراحی خودرو برقی
datsun
۲۶ فروردین ۱۴۰۲ابزار جاسوسی عمو ایلون
امین
۱۴ خرداد ۱۴۰۲رودستر نی ؟ 🗿💀