تسلانیسان

نیسان GT-R در برابر تسلا مدل 3، کدام‌یک سریع‌تر است؟

تا همین چند سال پیش و قبل از اینکه خودروهای الکتریکی به پادشاهان مسابقات درگ تبدیل شوند یک سوپرکار منحصربه‌فرد از ژاپن سنگ محک شتاب گیری محسوب می‌شد. زمانی که نیسان GT-R R35 در سال ۲۰۰۸ معرفی شد دنیای سوپرکارها به خاطر قوای محرکه پیشرفته و توانایی این خودرو در شکست دادن اکثر محصولات اسپورت در مسابقات درگ شوکه شد. بیش از یک دهه از زمان حضور این خودرو در بازار گذشته اما گودزیلا هنوز هم محصولی احساس‌برانگیز است هرچند رقبای الکتریکی آن به سرعت جای این سوپرکار را در مسابقات درگ پر کرده‌اند.

نسل فعلی GT-R تقریباً سنی مشابه اپل آیفون داشته، محصولی که در سال ۲۰۰۷ رونمایی شده است. از آن زمان تاکنون آیفون سریعاً از نظر طراحی و توانایی تغییر یافته اما همین موضوع را نمی‌توان درباره GT-R گفت. قطعاً نسخه فعلی این خودرو بسیار تواناتر از مدل اولیه معرفی شده بوده اما تغییرات رخ داده در R35 هم از نظر طراحی و هم از نظر مهندسی تکاملی بوده‌اند تا انقلابی و بنابراین GT-R به نوعی در میان خیل عظیمی از سوپرکارهای مدرن و محصولات الکتریکی پرقدرت و سریع گم شده است.

زمانی که GT-R فعلی برای اولین بار معرفی شده بود یک جادوی مهندسی محسوب می‌شد و بهترین پیشرانه درون‌سوز را با تکنولوژی پیشرفته ترکیب کرده بود تا سواری منحصربه‌فردی ارائه کند. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی این سوپر اسپورت ژاپنی قدرت ۴۸۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۸۳ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه دست‌ساز از توربوهای موازی IHI و استوانه سیلندر با تکنولوژی اسپری پلاسما سود برده تا پرفورمنسی قابل‌اعتماد و توانایی تیونینگ عالی داشته باشد.

با گذشت زمان قدرت و پرفورمنس GT-R هم به‌صورت تدریجی بهبود یافته و شما امروز می‌توانید نیسان GT-R R35 صفرکیلومتر را با قدرت ۵۶۵ اسبی و گشتاور ۶۳۳ نیوتون متری خریداری کنید. خب با همه این تفاسیر، آیا این سوپرکار سالخورده می‌تواند با رقیب تازه‌نفس تسلا برابری کند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال تماشای این ویدئو را توصیه می‌کنیم!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. محسن

    ۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (176 ديدگاه)

    دود از کنده بلند میشه ماشاالله گودزیلا

    موافقم 45
    مخالفم 7
    1. IMAN99

      ۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      دلیل اینکه نیسان جی تی آر لانچ معروفی داشت بر میگرده به طراحی و مهندسی گیربکس دوکلاچه اون که توسط شرکت امریکایی بورگوارنر که به طور خاص برای نیسان جی تی آر طراحی و مهندسی شد
      درحقیقت به طور کلی گیربکس نیسان جی تی آر یعنی مجموعه کلاچ دوبل و مجموعه لاچ کنترل و طراحی و مهندسی مجموعه عملکردی اون توسط همین شرکت امریکایی بورگ وارنر انجام شده و با کمک بورگ وارنر بود که تونست اون زمان به نتایج مناسبی برسه و به درگ هاش معروف شد و تو درگ ها عملکرد مناسبی داشت

      حتی موتور همین نیسان جی تی آر هم به کمک یک شرکت اروپایی باسابقه و کاربلد و موفق در موتور اسپرت طراحی شد چون موتورش برگرفته از موتور مسابقه ای لمانز نیسان هست که همون موتور توسط این شرکت اروپایی که مقر اون در انگلیس هست توسعه داده شد
      نیسان جی تی آر در کل این عملکرد مناسبی که اون زمان داست رو به کمک این شرکت های اروپایی و امریکایی بدست آورده بود
      حتی در نسخه های نیسمو تجهیزات جانبی اونم هم متعلق به شرکت های اروپایی و امریکایی بوده مثل صندلی های اسپرت ریکارو آلمانی و کمک فنر های آلمانی و…
      درکل نیسان جی تی آر همه چیزش بخصوص موتور و گیربکس و طراحی شاسی اون متعلق به شرکت های اروپایی و امریکایی بوده و توسط این شرکت های کاردرست و باسابقه اروپایی و امریکایی طراحی و مهندسی شده
      البته به پای خود محصولات اروپایی و امریکایی نمیرسه چون اونها خیلی بالاتر هستن تو همه چیز نه فقط این مورد ولی در کل گزینه قابل قبول و دوست داشتنیه

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. میثم

    ۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3616 ديدگاه)

    واقعا ماشاالله گودزیلا
    برای زمان خودش عجب طراحی خفنی هم داشته
    البته باید با مدل اس پلاد مقایسه می‌شد که قیمتشون هم به هم نزدیکتره ولی بعید می‌دونم از پس اون بربیاد

    موافقم 24
    مخالفم 4
  3. Philipp

    ۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1109 ديدگاه)

    یک چیزی که برام عجیبه اینه که گودزیلا با قدرت 480 اسبی در سال 2008 به قدری قوی بود که یکی از مجلات به همین دلیل اون رو از لیست خودش کنار گذاشت

    بعد SL65 Black Series که مال سال 2007 670 اسب 1001 نیوتن متر!!!
    اون زمان تنها ماشینی که ازش قوی تر بود ویرون بوده
    واقعا عجیبه

    ای کاش جفتشون یه جانشین درخور براشون پیدا بشه

    موافقم 28
    مخالفم 2
    1. محمد امین

      ۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2186 ديدگاه)

      اقا فلیپ ، شما که اطلاعات زیادی در مورد برند مرسدس داری ، میدونی که نقش مکلارن د توسعه ی slr چی بوده
      یه سوال هست برای خودم

      1. Philipp

        ۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1109 ديدگاه)

        خیلی خلاصه بخوام بگم:
        بعد از اینکه مرسدس شاسی F1 GTR رو برای توسعه CLK GTR استفاده کرد قرار شد که علاوه بر خرید سهام و پرداخت پول حق استفاده از شاسی با هم یک پروژه مشترک هم داشته باشن چون مکلارن اون زمان خیلی گمنام بود و حتی ابرشاهکاری که نامش F1 باشه هم کافی نبود
        توی سال 1999 کانسپت SLR که از 300SLR مشهور گرون ترین ماشین تاریخ بنز با قیمت 100 میلیون دلار الهام گرفته شده بود به طراحی برونو ساکو به نمایش در اومد بعدا تصمیم به ساختش گرفتنو شروع کردن به کار
        طراحی و شاسی کاملا مال بنزن و مکلارن توش هیچ نقشی نداشت
        موتور هم موتور مشهور 5.5 V8 Supercharge بود که قبلا روی CLK DTM نصب شده بود از اینجا دخالت های مکلارن شروع میشه
        اولا که کلی تغییر روی موتور میدن
        دوما که وظیفه تولید همه موتورها به عهده مکلارن میشه
        بعدشم میارنش پشت اکسل جلو و ماشین میشه یچیزی بین موتور وسط و موتور جلو شبیه SLS
        سیستم تعلیق و بدنه و آیرودینامیکش هم از طرف مکلارن بهینه میشه
        و در نهایت بیشتر تولید رو مکلارن انجام میده

        SLR هم مثل LFA یک هیلوکار بود که هم توانایی های مرسدس رو توی ساخت سوپرکار کاملا به دنیا ثابت کرد و از بعد SLR بود که مرسدس وارد بازی فراری و لامبورگینی شد
        هم توی رشد مکلارن تاثیر بشدت مثبتی داشت

        موافقم 14
        1. Khosrow

          ۶ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (2292 ديدگاه)

          ولی تو ویکی طراح رو گوردون موری زده ..

          موافقم 1
          مخالفم 5
        2. Philipp

          ۷ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1109 ديدگاه)

          ویکی پدیاست دیگه
          اسمش روشه
          یکیم شنیده گوردون موری طراح مکلارن F1 فکر کرده وضعیت مثل بنز و ب ام وست که طراح ارشد داشته باشن گوردون موری فقط مکلارن F1 , F1 LM , F1 GTR رو برای مکلارن طراحی کرد بعدشم رفت سر شرکت خودش
          در ضمن یه نکته دیگه ای رو هم باید بگم برای طراحی یک ماشین حدودا 40-50 نفر روی ماشین کار می کنن
          ولی پروژه یه طراح ارشد داره که اسم اون به عنوان طراح ماشین ثبت میشه
          مثلا برونو ساکو توی حدودا 20 تا ماشین طراح ارشد بوده ولی توی حدودا 70 تا پروژه شرکت کرده
          اینجاهم گوردون موری جزو تیم بوده ولی طراح ارشد نبوده طراح ارشد برونو ساکوعه

          جالبم اینه توی انگلیسیش طراحو زده گوردون موری
          توی فارسی اسم حضرت طراحان گوردون واگنر رو زده

          کلا این سایت چرتی بیش نیست

          موافقم 1
          مخالفم 1
    2. 1123

      ۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      پورشه کررا جی تی، در سال 2003 نزدیک به 600 اسب بخار ارئه میداد
      فراری انزو حدود 660 اسب بخار
      مرسدس SLR حدود 620 اسب بخار
      پورشه 911، GT2RS با حجم موتور یکسان حدود 620اسب بخار
      بی ام و M5 حدود 500 اسب بخار
      کوروت ZR1حدود 620 اسب بخار
      فراری f430 scuderia حدود 480 اسب بخار
      لامبورگینی مورسیه لاگو اس وی حدود 660 اسب
      فورد gtحدود 550 اسب بخار
      اینا فقط تعدادی خودرو هستن که ازش قوی تر هستن

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. Philipp

        ۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1109 ديدگاه)

        خوبه نوشتم 670 اسب 1001 نیوتن متر :|

  4. Avan

    ۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (116 ديدگاه)

    هنوز هم گودزیلا است

    موافقم 15
    مخالفم 4
  5. یک کاربر

    ۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (148 ديدگاه)

    حالا با مزه میشه اگر نیسان gtr برقی بسازند .

    اگر مشکل فنی ، گرم شدن باتری ها حل بشود ، امکان افزایش سرعت و شتاب بیش از الان خواهد شد.

    موافقم 8
    مخالفم 4
  6. 🔥A.H MOTORS🔥

    ۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (489 ديدگاه)

    :/

    موافقم 3
    مخالفم 1
  7. Taha Malek

    ۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (916 ديدگاه)

    میباخت هم اصلا برام مهم نبود

    موافقم 14
    مخالفم 3
  8. جناب ایکس

    ۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1459 ديدگاه)

    جزو معدود خودرو هایی که تمام نسل هاش فوق العاده بودن

    موافقم 5
    مخالفم 1
  9. Saeid rezaei

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میدونی رابطه GT_Rبا تسلا مثل چی میمونه؟ دقیقن مثل اینه ک ادم(تسلا)بخاد کارای شب جمعه رو یاد پدربزرگش(GT_R) بده هاهاها ماشالا گودزیلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا