تسلا

سیستم صدای هشدار عابران، مشکل جدید تسلا

تسلا به خاطر ارائه ویژگی‌های منحصربه‌فرد و جدید در محصولات خود شناخته می‌شود. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به صداهای نفخ شکم و بازی‌های ویدئویی داخل خودرو اشاره کرد. یکی از این ویژگی‌های جالب بوم باکس نام دارد که منجر به فراخوان بیش از نیم میلیون دستگاه خودرو شده است. NHTSA می‌گوید این ویژگی خطرناک است زیرا سیستم هشدار عابران پیاده خودرو می‌تواند تحت تأثیر بوم باکس قرار گیرد. PWS (سیستم هشدار عابران پیاده) ویژگی‌ای است که در تمامی خودروهای الکتریکی دیده می‌شود و حتی برخی خودروهای هیبریدی نیز به این سیستم مجهز هستند. هدف از نصب این سیستم ایمن نگه داشتن عابران پیاده با هشدار دادن درباره نزدیک شدن خودرویی الکتریکی است. معمولاً خودروهای الکتریکی کاملاً آرام و ساکت هستند.

البته خودروهای بنزینی و دیزلی نیازمند چنین سیستمی نیستند زیرا آرام ترین خودروهای درون‌سوز نیز صدای کافی برای جلب‌توجه اکثر افراد نزدیک را تولید می‌کنند. بوم باکس به‌طور ویژه برای اجازه دادن به کاربران برای پخش صدا طراحی شده است و این صدا تقریباً همیشه بیشتر از صدایی است که توسط سیستم هشدار عابران پیاده پخش می‌شود. تسلا دراین‌باره گفته است:

بوم باکس که یک برنامه در توی باکس است از بلندگوی سیستم هشدار عابران پیاده برای پخش مدیا در زمان پارک خودرو، بوق زدن، رانندگی و احضار خودرو استفاده می‌کند

با این وجود تسلا از سمت NHTSA تحت‌فشار قرار گرفته است. ظاهراً قرار است این خودروساز آمریکایی توانایی مالکان در استفاده از بوم باکس در زمان حرکت را حذف کند. گفته شده است این فراخوان تعداد ۵۷۸۶۰۷ دستگاه خودرو را تحت تأثیر قرار داده است. البته برخلاف فراخوان‌های معمولی، انتظار می‌رود مشکل تمامی این خودروها با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری حل شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Moon

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (176 ديدگاه)

    فورد و جنرال موتورز و فولکس و بی ام و و دایملر می خوان جلوی پیشرفت تسلا رو بگیرند حالا چجوری ؟ با گرفتن مهندس های عقب مونده ی تسلا 😂 این یه واقعیت که هر وقت هر کدوم از این ها خواستن یه ماشین تمام برقی بسازن تسلا رو به خاک و خون کشیدن ولی تسلا اومد چیکار کرد ؟ با مدل درنسوز این ها درگ گذاشت گفت : نگاه کنید من چقدر شاخم چقدر خفنم 😂

    موافقم 18
    مخالفم 38
  2. امین

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (301 ديدگاه)

    من از تسلا خوشم میاد این نظر شخصی من هست چون من از طراحی مدرن خیلی بیشتر خوشم میاد و پدال فقط خبر های حاشیه ای تسلا رو میزاره از خوبی های چیزی زیادی نمی زاره بعد همین ها که میگفتن ماشین برقی بد بود با سوار شدن توش نظرشون عوض شده تو یوتوب پره شما بعد روش نوشته بتا یعنی کامل نیست در حال ساخت اگر مثلاً همین استیو جابز آیفون ۱ همه میگفتن که بده گوشی مدرن و لمسی بده چی میشد ؟ پدال بزار لطفاً

    موافقم 15
    مخالفم 6
  3. زیزیگولو

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (6034 ديدگاه)

    سیستمهای خودران هنوز اول راه خودشون هستن و هنوز خیلی جای پیشرفت دارن و هنوز خیلی مونده تا به شکوفایی و تکامل خودشون برسن ….. مطمئناً تسلا تو این راه از بقیه کمپانیا جلوتره

    موافقم 15
    مخالفم 3
  4. Mercedes-benz

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (91 ديدگاه)

    به جاش بوق بزارن و چراغ هشدار برای عابر پیاده

    موافقم 11
    مخالفم 3
  5. sam

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    مدل 3 چقد تهوع آوره
    یعنی شتاب انقد مهمه ک بعضیا بخاطرش طرفدار این عجوزه شدن ?

    موافقم 24
    مخالفم 20
    1. Taha Malek

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (916 ديدگاه)

      واقعا مدل 3 و مدل y افتضاحا

      موافقم 15
      مخالفم 19
  6. Silent

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (630 ديدگاه)

    موضوع مهمی که کمتر منبعی در موردش شناخت داره در باب برد خودرو های TESLA که دیروز توو پست برد 1200 کیلومتری دیدید می شه با افزایش ظرفیت فیزیکی باطری ها همچین کاری کرد و اوون روزی که ز بال ه چینی با تبلیغ برد 1000 کیلومتری سر کلش پیدا شد که با باطری های 150KWH می شه, گفتم موضوع خارج از منطقی وزن هست و شو برا 4 نفر نه متخصص!
    چرا که همین الان مدل های لانگ رنج میان رده TESLA با باطری های 75KWH که برا 2015 هست به برد 600 km می رسن! پس چرا خود محققین تسلا همچین کاری نکردن و با دو برابر کردن ظرفیت فیزیکی باطری ها برد 1000 تایی رو ثبت کنن؟!

    موضوع بر می گرده به بحث “”نقطه بهینه”” وزن به برد و خروجی به هزینه کرد. که متخصصین TESLA طی یک دهه کار روی ev ها بش رسیدن! و اوون محدود کردن سقف باطری های روی سدان ها در عدد 100KWH هست! موضوعی که در مورد PLAID هم صدق می کنه. البته این عدد برای باطری های نسل فعلی بود.
    ساده تر اینکه هر افزایش بیش از 100KWH در نهایت فاکتورهای زیادی رو درگیر می کنه نظیر:
    نیاز به تقویت سیستم فریم و شاسی بدنه سدان و تعلیق بخاطر وزن
    تاثیر روی داینامیک ماشین (بلایی که eqs رو توو تست گوزن زمین گیر کرد)
    بخشی از ظرفیت باطری صرف وزن خودش شده نه روی برد ماشین
    نیاز به سیستم کولینگ و پمپاژ قوی تر که تحمیل هزینه و فضاگیر
    و…
    علت توسعه باطری های 4680 و توسعه فریم های cyber برا بارگیری باطری های 250kwh به بالا همینه.
    …………..
    باقیش هم خارج از در ک یکسری هست

    موافقم 12
    مخالفم 9
  7. Silent

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (630 ديدگاه)

    اقا شاهین
    کامنت نسبتا طولانی بود در مورد ظرفیت باطری ها نمی دونم چرا نیومد چند بار فرستادم ببین می تونی اپلودش کنی

    موافقم 5
    مخالفم 5
    1. شاهین

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام احتمالا بخاطر حجم بالای کامنت رفته برای بازبینی.
      الان بیرونم رسیدم خونه نگاه میکنم حتما.
      ارادت

  8. ارین صاحب جمعی

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    ناموسا چجوری میتونید توی مدل۳ را لوکس بدونید

    موافقم 4
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا