بر اساس اخبار منتشر شده شرکت پاناسونیک باتریهای جدید تسلا را تأمین خواهد کرد. این امر میتواند قیمت خودروهای تسلا را کاهش دهد.
پاناسونیک اعلام کرد نسخه جدید و بهبود یافته از باتریهای ۲۱۷۰ بکار رفته در تسلا مدل ۳ و مدل Y را در کارخانه نوادا تولید خواهد کرد. بلومبرگ میگوید این باتریهای جدید سال جاری میلادی یا سال آینده در محصولات تسلا بکار خواهند رفت. سلولهای جدید که تراکم انرژی بیشتری دارند میتوانند به کاهش قیمت محصولات تسلا کمک کنند. یکی از مدیران ارشد پاناسونیک در مصاحبه با بلومبرگ اظهار میدارد شرکت ژاپنی موردبحث به دنبال عملی کردن قولهای خود در چهار برابر کردن ظرفیت تولید تا سال مالی ۲۰۳۰ است. پاناسونیک میگوید برای تحقق این امر نیازی به ساخت کارخانههای جدید یا سرمایهگذاری هنگفت در سایتهای تولیدی نخواهد بود. او خاطرنشان میسازد:
ما ظرفیت تولید باتریهای خود و بهرهوری را بهصورت همزمان افزایش خواهیم داد.
پاناسونیک که بزرگترین مشتری آمریکاییاش تسلاست حدود ۱۰ درصد باتری کل خودروهای برقی دنیا را تولید میکند. این شرکت به دنبال شروع تولید نسخه ارتقا یافته از سلولهای باتری استوانهای ۲۱۷۰ است، باتریهایی که در مدل ۳ و مدل Y بکار میروند. این شرکت روی افزایش تراکم انرژی باتری یاد شده کار میکند و بنا به گفته مدیر پاناسونیک، بهبودهای جدید رخ داده میتوانند به کاهش کلی قیمت خودروهای برقی کمک کنند. تراکم انرژی بهتر همچنین به معنی نیاز به سلولهای کمتر در خودروی تولیدی خواهد بود و همین موضوع کاهش قیمت را در پی خواهد داشت.
ژاپنیها هماکنون مشغول ساخت کارخانه جدیدی برای تولید سلولهای ۲۱۷۰ در کانزاس آمریکا هستند. این کارخانه با سرمایهگذاری ۴ میلیارد دلاری ساخته میشود و خروجی اولیه آن ۳۰ گیگاوات ساعت در سال خواهد بود. انتظار میرفت پاناسونیک در سال ۲۰۲۲ باتریهای استوانهای ۴۶۸۰ جدیدتر و بزرگتر را برای نسل بعدی محصولات تسلا تولید کند اما پاناسونیک این پروژه را به تعویق انداخت.
احتمال دارد اخبار مربوط به ساخت سومین کارخانه پاناسونیک در آمریکا به زودی منتشر شود و این شرکت میخواهد تا سال ۲۰۳۰ ظرفیت تولید خود را از ۵۰ گیگاوات ساعت فعلی به ۲۰۰ گیگاوات ساعت برساند. اگرچه محل ساخت این کارخانه جدید مشخص نشده اما احتمالاً تأسیس آن باعث ایجاد شغل برای هزاران نفر خواهد شد. چندی پیش بود که شرکت موردبحث اعلام کرد به توافقی برای خرید متریال آند سیلیکون نانو کامپوزیت از سیلا دست یافته است. سیلا شرکتی است که سال ۲۰۱۱ و توسط یکی از کارمندان اسبق تسلا تأسیس شد. پودر آند سیلیکون این شرکت از ذرات سیلیکون نانو ساختاری در ابعاد میکرومتر تشکیل شده و جایگزین گرافیت در باتریهای لیتیوم یون سنتی محسوب میشود. گفته میشود دستیابی به این ماده نیازی به فرایندهای ساخت جدید ندارد و استفاده از آن در خودروهای برقی باعث ایجاد شعاع حرکتی ۸۰۰ کیلومتری و زمان شارژ ۱۰ دقیقهای خواهد شد. قانون کاهش تورم دولت بایدن که یارانههایی را برای تولید باتری در آمریکا در نظر میگیرد فرصتی ویژه برای شرکتهایی همچون پاناسونیک است تا کارخانههای تولید باتری را در این کشور تأسیس کنند. پاناسونیک انتظار دارد در سال مالی منتهی به مارس ۲۰۲۴ شاهد افزایش ۵۸۷ میلیون دلاری سود عملیاتی خود باشد.
Car love
۲۷ دی ۱۴۰۲پاناسونیک گردن نگرفت ٣چرخ سازا رو ولی ال جی گردن گرفت.چنین کار خیری بی جواب نمیمونه از طرف خدا ❤️
هم رتبه ٢ تامین کنندگان باتری جهانه هم کار خیر میکنه
پیام
۲۷ دی ۱۴۰۲حالا طرفدارای ژاپنی بیان توضیح بدن مگه تسلا اخ و بد نبود؟ 😂😂😂😂
amir
۲۷ دی ۱۴۰۲تسلا خودش اخ و بد نیست طرفداراش چون مثل تو یکی هستن ما بدمون میاد البته از اونجای که از درک مطالب عاجزی عیبی نداره
amir-mr
۲۷ دی ۱۴۰۲چیشد شما که میگفتی ژاپن نمیتونه باتری بسازه😂
قشنگ به روز نکشید ضایع میشین😂 حکایت شما فنای کره دقیقا مثل فنای تسلاست مثل همین،همیشه آبروتون میره ولی از رو نمیرین
اون از سوشیانت اینم از تو قشنگ مثل همین،کلا نه تنها آبرویی براتون باقی نمیمونه بلکه آبروی برندی که فنش هستین رو هم میبرین😂🤦
پیام
۲۷ دی ۱۴۰۲لین همکاری خوبیه چون هر قدمی باعث بشه پوز چینی ها بیشتر زده بشه، خوشحال کننده هست.
H2
۲۷ دی ۱۴۰۲هرچند همه میدونیم میخوای با این کامنت روی یه سری چیزا ماله بکشی ولی در مورد چین باهات هم عقیدهام
Kf
۲۷ دی ۱۴۰۲ارث شما رو خوردن ؟
JaMsHiD
۲۷ دی ۱۴۰۲تا دیروز میگفتی جاپون به سرنوشت نوکیا دچار میشه ! الان اومدی ماسمالی کنی و بری و بعدشم هر کی اومد گفت تو فلان مقاله افتخارات ژاپن پیدات نبود کجا بودی بگی نه من اونجا کامنت گذاشتم؟
میگفتی تجزیه و تحلیل بلد نیستین ! جاپون مثل نوکیا میشه !
فعلا تمام نظرات پربار و تخصصی شما رفت زیر سوال !
تویوتا هم تیر خلاصو بعدا با باتری حالت جامد میزنه تا کل هزار تا کامنتت بره زیر سوال !
تویوتا به سرنوشت هر کی دچار بشه به سرنوشت کره ای ها که با میلیارد ها فراخوان نتونستن بمب های متحرکشون رو خاموش کنن دچار نمیشه😂
Elmiraj
۲۷ دی ۱۴۰۲پاناسونیک این مدلی پیش بره خبری از ۴۶۸۰ نخواهد بود...
مثل اینکه اصلا توانایی ساختشو نداره !
amir
۲۷ دی ۱۴۰۲پیام: نه ببین جاپونی ها عقب موندن بلد نیستن برقی بسازن باید از ال جی و هیوندای فضایی باتری بگیرن عین گداها
الانم با کیلر میخواد برام لینک خبر قرارداد بفرسته
این مسئله که داری مدت ها مسخرش میکنی مسئله مدیریتی تصمیمی هستش و نه ناشی از فقر تکنولوژی خیلی از چیز هایی که تازه الان برند های مورد علاقه پیام دارن بهش فکر میکنن و توسعه میدن مدت ها پیش توسط آللمان آمریکا و ژاپن تست شده چندی پیش هم که دوستان خبرش رو خوندن فروش محصولات شکست خورده فراخوان خورده و سه چرخه و برد دروغین دودوتا ده برابر شد
پیام
۲۷ دی ۱۴۰۲امیر کره از ژاپن تو این قضیه جلوتر هست. به عنوان مثال، دو سال زودتر از تویوتا تحقیقات و سرمایه گذاریش رو در مورد باتری جامد انجام داده! الان هم، هیوندای، کیا و سامسونگ حسابی رو باتری های جامد سرمایه گذاری کردن. ولی اینکه الان یه تعداد لج می کردن ماشین برقی فایده نداره و الان نظرشون داره عوض میشه، نشونه خوبیه.
جومونگ
۲۷ دی ۱۴۰۲باتری حالت جامد مگه اخ نبود ؟
چون سامسونگ و کیا میا دارن کار میکنن روش شد به به ؟ 😂
سرعت عوض کردن حرفات در ثانیه از سرعت نور بیشتره ماشالا 😂
amir
۲۷ دی ۱۴۰۲ماشین های برقی هنوزم مشکلات زیادی دارن و باید پیشرفت کنن
متاسفانه همونطوری که داری مشاهده میکنی و خواهی کرد با پیشرفت سایر برند ها هیوندای به همون جایگاهش یعنی اون گوشه برمیگرده
phonix
۲۷ دی ۱۴۰۲باتری های حالت جامد و الکترولیت ژله اصلا چیز های جدیدی نیستن و تحقیقات در این باره سال ها هست که جریان داره
اون زمانی که تحقیقات در این حوزه در جریان بود کره ای ها داشتن روی بهبود تتا کار میکردن و خبری از این موج عظیمی برقی سازی نبود .
JaMsHiD
۲۷ دی ۱۴۰۲فعلا ژاپن با گذاشتن باتری هاش رو ماشینی که کره مربایی ها بخاطرش دارن از فشار میترکن از کره صد قدم جلو تر افتاده . بی وای دی هم که از تجربیات تویوتا استفاده میکنه😂
کدوم جلو تر؟
تا دیروز باتری حالت جامد عملی نمیشد ولی الان به به و چه چه میزنی براش چون چیوندا و دامدونگ دارن روش کار میکنن؟😏
سالار فصل
۲۷ دی ۱۴۰۲پاناسونیک که بزرگترین مشتری آمریکاییاش تسلاست حدود ۱۰ درصد باتری کل خودروهای برقی دنیا را تولید میکند.
ژاپن دل ها
datsun
۲۷ دی ۱۴۰۲پاناسونیک از ابتدای کار تسلا تا به حال همراه ش بوده
NAVID۰۰۹۸
۲۷ دی ۱۴۰۲این سرمای زمستان آمریکا و کانادا و از کار افتادنِ برقیها گوشه جاده اتوبان خیابانها ثابت کرد برقیها به دردِ بابابرقیها میخوره نه انسانهای عقلدار !!!
اما نکته جالب بابابرقیها فقط تو ایران که کرمان موتور جک برقی برای تاکسی آورده ، حالا نکته جالبش اینجاست که گارانتی ۵ ساله یا ۲۰۰ هزار کیلومتری داره ، ولی نکته جالبتر اینه تاکسی چقدر پیمایش داره که اینا چنین خدماتش میدن !
اون تاکسی چقدر پیمایش میتونه تو ترافیک و بالا پائینهای تهران داشته باشه و چقدر تایمش باید سر شارژش بره !
احتمالاً تاکسی خطی بشن مثلاً از سر تجریش تا آخر ولیعصر یا شریعتی و بالعکس و اگر نه کارایی و مکان شارژ و زمان شارژشون جای بحث و تامل داره !!!
خدا به داد برسه ، آخر این رَه که میرویم / ناکجا آبادست!!!
JaMsHiD
۲۷ دی ۱۴۰۲تو ایران بنز و تویوتا هم جا پراید و پژو مونتاژ میشد به قهقرا میرفت با اون حجم از کیفیت !
چه برسه خودروی برقی از یه شرکت ناکجا آباد
amir
۲۷ دی ۱۴۰۲بحث تکنولوژی باشه یکیش هیدروژنی که الان تحت عنوان به درد نخور هم بعضیا خطابش میکنن دودوتای عقب مونده میرای رو تست کرد و هیوندای فضایی نکسو
میرای رکورد بیشترین پیمایش بدون سوخت گیری و برد های بیشتر از برقی ها هم ثبت کرد و امروزه هم تحت عنوان محصول به درد نخوری که سوختش پردردسره و سخت گیر میاد ۳ هزار تا فروخت در حالی که هیوندای نکسو به یک دهم این اهداف دست پیدا نکرد الان پیام میخواد برام ماژول موبایس هیوندای رو مثال بزنه
فکر میکنی واقعا قبلا تا به حال به فکر هیچ کس دیگه ای این ایده بکر خطور نکرده و تستش نکردن؟ اگر میصرفید مطمئن باش به دنبالش میرفتن
TRD
۲۷ دی ۱۴۰۲«پاناسونیک که بزرگترین مشتری آمریکاییاش تسلاست حدود ۱۰ درصد باتری کل خودروهای برقی دنیا را تولید میکند»
خوشم میاد بی سوادی و توهم یه عده ، به روز نمیکشه که معلوم میشه . تسلا با اون عظمتش که کره فنا و تسلا فنا میپرستنش ، مشتری پاناسونیکه . اون وقت یه عده متوهم میگن ژاپن تو فناوری ضعیفه و ازون جالب تر ادعای دانایی هم میکنن !
یعنی کاملا واضح و آشکار میشه دید چرا وضع مملکت همینه . چارتا امثال اینها میرن مدیران بزرگ مملکت میشن که حتی واقعیت رو نمیدونن و بر اساس توهم های خودشون اداره میکنن مملکت رو .
آخرش هم مملکت ویرانه میشه .
به امید روزی که پدال جایگاه افراد دانای واقعی و بدون ادعا باشه نه بچه ترول .
Jdm& muscle
۲۷ دی ۱۴۰۲میگفتید ژاپن بلد نیست باتری بسازه چی شد؟؟؟
منتظر قانع کردنای الکی تون هستم خخخخ
خاکی
۲۷ دی ۱۴۰۲با توسعه ای که در صنعت باتری داره رخ میده از جمله باتری های حالت جامد احتمال زیاد تا ده سال دیگه خودروهای الکتریک مشکلی در پیمایش و شارژ و دشارژ نخواهند داشت و رقابت اصلی روی کیفیت و خودران بودن خودروها و ارزان بودن هستش که ایلان ماسک هم خوب فهمیده و روی هوش مصنوعی و رباتیک کردن خط تولید برای کاهش هرچه بیشتر هزینه مانور میده
مجتبی .
۲۷ دی ۱۴۰۲حال بعضیا خریدن داره
شهرام
۲۷ دی ۱۴۰۲کم کم شارژ باتری داره مثل تعویض روغن میشه یعنی هر 4000 کیلومتر.
Dark Knight
۲۷ دی ۱۴۰۲هزینه تولید ماشین های برقی از جمله تسلا داره هر روز کمتر از روز قبل میشه و فکر کنم تا سال آینده بشه با ۲۰ هزار دلار هم تسلا صفر کیلومتر خرید ! ولی بدون شک مهم ترین پارامتر در خودرو های الکتریکی که خیلی مهم تر از شتاب زیر ۲ ثانیه یا رانندگی خودکار هست ، شعاع حرکتی این ماشین ها هست که هنوز جا برای پیشرفت زیاد داره مخصوصا وقتی که قراره در آینده شرکت ها فقط ماشین برقی بسازن ! لزوما نیازی هم نیست زود تر برن سمت باتری های حالت جامد چون پورشه همین چند ماه پیش نشون داد که با یکم تغییرات تو همین باتری های لیتیوم یونی هم میشه تا ۱۳۰۰ کیلومتر range بدست آورد یعنی خیلی بیش تر از باتری های تخیلی حالت جامد تویوتا که برای تولیدشون وعده ۲۰۲۸ رو داده 😂 همین الان هم میتونن الکتریکی های بی نقص درست کنن فقط نیاز به یکم نوآوری و هوش بالا مثل ژرمن ها دارن