ریویان یکی از استارت آپ های تازهنفس و کاربلد دنیای خودروست که با دو محصول R1S و R1T کاملاً غوغا کرده و به تسلا اعلام جنگ کرده است.
در این نوشتار میخواهیم بدانیم ریویان R1S در برابر تسلا مدل X پلد چه حرفهایی برای گفتن خواهد داشت. نشریه ادموندز نگاهی عمیق به طراحی، کابین، فضای بار و سواری جاده و پیست این دو خودروی برقی و سه ردیفه داشته تا ما را با چند و چون تواناییهای هریک از آنها آشنا کند. اگر خریداری به دنبال خرید یک شاسیبلند برقی و سه ردیفه در آمریکا باشد با انتخابهای بسیار محدودی روبرو خواهد شد. واضحترین انتخابها اگر بودجه کافی وجود داشته باشد همین دو خودروی تسلا مدل X و ریویان R1S هستند. قیمت مدل X از حدود ۱۲۷۵۰۰ دلار شروع میشود درحالیکه برای خرید ریویان R1S باید حداقل ۹۲ هزار دلار داشته باشید. این دو خودرو بسیار جادار و توانا هستند هرچند تفاوتهای زیادی نیز دارند. دو خودروی موردبحث در واقع دو بازیگر نقص اصلی در بازار شاسی بلندهای برقی، سه ردیفه و لوکس به شمار میروند.
البته یک جایگزین ارزانتر به نام مرسدس بنز EQB نیز وجود دارد که قیمتش از حدود ۵۵ هزار دلار شروع میشود. البته مرسدس محصولی کامپکت بوده و از نظر فضای بار و کابین در مرتبه بسیار پایینتری نسبت به دو خودروی موردبحث قرار میگیرد. تسلا مدل Y نیز بهصورت هفتنفره عرضه میشود اما صندلیهای ردیف سوم آن فقط مختص کودکان هستند. شاسی بلندهای برقی و سه ردیفه بیشتری در راه هستند که از جمله آنها میتوان مرسدس بنز EQS شاسیبلند را نام برد. این محصول مرسدس بنز رقیب مستقیم تسلا و ریویان خواهد بود. همچنین خودروی وین فست VF 9 نیز در آینده عرضه خواهد شد اما اگر شما میخواهید شاسیبلند خود را در زمان کوتاهی خریداری کنید دو خودروی یاد شده تنها گزینههای کنونی شما خواهند بود.
ادموندز برای مقایسه این دو شاسیبلند برقی، ریویان R1S را در برابر تسلا مدل X پلد قرار داده تا مقایسه مفصلی داشته باشد. مجری این نشریه نگاهی دقیق به کابین، فضای بار و کابین و… داشته و سپس آنها را به جاده برده تا سواری دو خودرو را بررسی کند. البته خبری از مسابقه درگ نبوده است. ما نتیجه ویدئو را لو نمیدهیم اما برخی چیزها از همان ابتدا کاملاً واضح و بدیهی هستند. برای مثال ریویان جعبهای شکل در بحث فضای بار ردیف سوم کاملاً تسلا را شکست میدهد و این موضوع درباره فضای بار نیز صدق میکند. همچنین ریویان R1S با چهار پیشرانه خود در آفرود عملکرد بهتری دارد و همه میدانیم حدود ۵۰ هزار دلار نیز ارزانتر است.
از طرف دیگر تسلا مدل X پلد سریعتر، کاراتر و راحتتر بوده و از نرمافزار بهتری سود میبرد. این خودرو به باور مجری ادموندز در حال حاضر خودروی بهتری بوده اما قیمت بیشتر آن نسبت به ریویان بزرگترین نقطهضعفش به شمار میرود. در نهایت این نشریه میگوید هر دو خودرو احساس ناقصی را منتقل میکنند اما برای فهمیدن دلیل این موضوع بهتر است ویدئوی زیر را تماشا کنید.
ممد ژانگولر
۸ آذر ۱۴۰۱من باشم بین این دوتا
بیخیال میشم میرم سراغ مرسدس بنز EQS ❤️دوست داشتنی
فقط چین
۸ آذر ۱۴۰۱بنده میرم سراغ هونگچی HS9❤️❤️❤️ بزرگ
ممد ژانگولر
۸ آذر ۱۴۰۱ماشالله اهل بزرگاشیا
net
۸ آذر ۱۴۰۱تسلا دو مشکل دارد 1- باید ماشینی تولید کند که برای هر بار شارژ ۱۰۰۰ کیلومتر طی کند و زمان شارژ کردن در ایستگاه شارژ زیر ۵ دقیقه باشد برخی تولیدکنندگان ماشین برقی همین کار رو انجام داده اند و رقیب تسلا شده اند 2- تسلا نیاز به طراحی خوب و بروز دارد در طراحی داخلی و طراحی بیرونی و ماشینهای تسلا طراحی داخلی و بیرونی زیبا و جذابی ندارد
❤BMW❤
۸ آذر ۱۴۰۱از دیس هات معلومه چقدر eqs خوبه
Reza Waffen SS
۸ آذر ۱۴۰۱تسلا مدل X پلاد : لایک
ریویان R1S : دیسلایک
مردیم از خوشی
۸ آذر ۱۴۰۱اون هایی که انگلیسشون خوبه لایک
اونایی که نه دیسلایک بدید
تا انشالله نویسنده های پدال متوجه بشند حداقل ویدئو را با زیر نویس بزارند
ferimia
۸ آذر ۱۴۰۱اتفاقا من مسئول سایت باشم زیرنویس نمیذارم تا به خاطر علاقه به ماشین هم شده، برن زبان یادبگیرن
matin
۸ آذر ۱۴۰۱عجب سیاستی
ژاپن هم از این کارا کرد که الان یکی از پیشرفته ترین های دنیاست
سپهر
۸ آذر ۱۴۰۱وقتی یکی مثل من انگلیسی بلد نیست،چطوری نتیجه مقایسه رو متوجه بشه؟!
بی خیال اسم
۸ آذر ۱۴۰۱ریویان انتخابم
Alan.r
۸ آذر ۱۴۰۱از بین این دوتا انتخابم بدون شک ریویانه ولی در سگمنت SUV های بزرگ الکتریکی انتخابم
SUV EQS هستش
Just toyota
۸ آذر ۱۴۰۱آره خداییش ، عاشق eqs suv هستم لعنتی خیلی با ابهت هست و کیفیت ساخت و آپشن های لوکس معرکه ای داره ، از نظرم کسی که بخواد لوکس سوار بشه باید بره سمت مرسدس ولی کسی که بخواد سر به سر سوپرکار ها و حتی هایپرکار ها مردم بزاره تنها انتخابش فعلا تسلا هست 😂😂🙌🙌🙌
سوشیانت
۸ آذر ۱۴۰۱من جیپ گرند واگنیر رو به eqs suv ترجیح میدم درسته که برقی نیست ولی اگه از لحاظ آپشن بخوایم مقایسه کنیم جیپ بهتره
Elmiraj
۸ آذر ۱۴۰۱بامداد جمعه اعداد و ارقامی را در صنعت کامیون آینده خواهیم شنید که همه بازیگران صد ساله این صنعت را در بحت فرو خواهد برد……
و به قول مارتین دام ( مدیر عامل دایملر تراک ) قوانین فیزیک را زیر پا خواهد گذاشت…
Just toyota
۹ آذر ۱۴۰۱Elmiraj خبری شنیدم که سایبرتراک قراره اواسط ۲۰۲۳ رو خط تولید بره و رودستر افسانه ای هم اواخر همین سال درسته ؟
Just toyota
۸ آذر ۱۴۰۱هر دو عالی هستن ، با اینکه تسلا خیلی سریع تر هست ولی اصلا فکر نکنید که ریویان کند هست میتونه ۴۰۰ متر رو مثل : مرسدس gts یا پورشه ۹۱۱ کررا 4s نسل جدید بره این در حالی که دارای فضای کافی برای حمل ۷ نفر هست و قیمت پایه ۸۸ هزار دلار داره ، ولی خب باز هم انتخابم تسلا هست چون تنها شرکتی که میتونه یه شاسی بلند ۶ نفره با ۴۰۰ متر زیر ۱۰ بسازه ( یعنی مثل پورشه ۹۱۸ یا لافراری هایپرکار ) فقط تسلا کبیر هست 😎🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️💪💪🚀
❤BMW❤
۸ آذر ۱۴۰۱اینا رو ول کن بابا
فقط ix m60 عشق است