چسب قطعات بدنهی سایبرتراک از هم جدا میشود و تسلا تحویل این خودرو را متوقف کرده است.
سایبرتراک همچنان با مشکلات جدید دستوپنجه نرم میکند. این بار گزارشهایی از جدا شدن قطعات بدنه به دلیل چسبکاری نامناسب منتشر شده است. این مشکل، نهتنها نگرانیهایی دربارهی کیفیت ساخت این خودرو ایجاد کرده، بلکه ایمنی آن را نیز زیر سؤال برده است.
چرا قطعات سایبرتراک جدا میشوند؟
چندین گزارش نشان میدهد که چسب مورد استفاده در سایبرتراک، وظیفهی خود را بهدرستی انجام نمیدهد. برخی رانندگان ویدئوهایی منتشر کردهاند که نشان میدهد ورق استیل ضدزنگ روی سپر در حال لرزش در باد است. یکی از یوتیوبرها به نام Reid Tomasko مستندی از جدا شدن نوار فلزی بین سقف و ستون درب خودروی خود منتشر کرده است. موردی دیگر از جدا شدن نوار نورپردازی (Lightbar) نصبشده توسط تسلا گزارش شده که حین رانندگی از خودرو جدا شده و به بیرون پرتاب شده است!
هنوز علت دقیق این اتفاق مشخص نیست، اما دو احتمال وجود دارد: یا تسلا از چسب اشتباه استفاده کرده یا چسب مناسب را بهدرستی به کار نبرده است. در هر دو حالت، این مشکل نشاندهندهی ضعف استانداردهای کنترل کیفیت تسلاست.
توقف تحویل سایبرتراک؛ تسلا سکوت کرده است!
در واکنش به این مشکل، تسلا تمامی تحویلهای سایبرتراک را متوقف کرده اما هنوز بهطور رسمی تأیید نکرده که این تصمیم به دلیل ایرادات چسبکاری است. شرکت تنها اعلام کرده که سایبرتراک در وضعیت “containment hold” قرار گرفته است. این اصطلاح معمولاً به معنای توقف موقت برای بررسی کیفی است و نشاندهندهی وجود مشکلی جدی در ساختار خودروست.
همچنین، تسلا بهتازگی هشتمین فراخوان برای سایبرتراک را صادر کرده که شامل بیش از ۴۶ هزار دستگاه تولیدشده بین ۱۳ نوامبر ۲۰۲۳ تا ۲۷ فوریه ۲۰۲۵ میشود. طبق اعلام سازمان ایمنی بزرگراههای آمریکا (NHTSA)، این فراخوان به دلیل جدا شدن قطعهی کانت ریل (Cant Rail) است و برای حل آن، تقویتهای اضافی و چسب مقاومتر در برابر شکنندگی محیطی نیاز خواهد بود. تسلا اعلام کرده که نامههای اطلاعرسانی به مالکان از ۱۹ می ۲۰۲۵ ارسال خواهد شد.
سایبرتراک در سراشیبی سقوط؟
از همان ابتدا، سایبرتراک با انتقادهای زیادی روبهرو بوده است. فروش آن ضعیف بوده و حتی برخی از مالکان از تخریب عمدی خودروهای تسلا در پارکینگها و نمایندگیها خبر دادهاند. با توجه به سابقهی مشکلات کیفی در این خودرو، احتمالاً در آینده نیز ایرادات جدیدی آشکار خواهد شد. بهنظر میرسد که سایبرتراک، به جای آنکه نمادی از نوآوری باشد، به یک بحران روابط عمومی برای تسلا تبدیل شده است!
پرتکرار ترین شماره تاریخچه گوشیت
۵ فروردین ۱۴۰۴٫٫چرا قطعات سایبرتراک جدا میشوند؟٫٫ نتیجه الگو و الحام گرفتن از سایپا و ایران خودرو
۵ فروردین ۱۴۰۴قدیما یه کاربر تسلا داشتیم خبر نی ازش
KAIZEN
۵ فروردین ۱۴۰۴حتی سایپا و ایران خودرو هم قطعات بدنه رو با چسب نمی چسبونن
این دیگه چه افتضاحیه؟
ارزان سازی به چه قیمت؟؟
Mr wrong
۵ فروردین ۱۴۰۴بزرگوار یه تنه داره با سایپا رقابت میکنه
AMANTE
۵ فروردین ۱۴۰۴به نظرم این سبک بازی ایلان ماسک برای جلب توجه به تسلا است. یا اینکه ایلان ماسک کلا تسلا رو بیخیال شده و دنبال پروژه های جاه طلبانه ی خودش رفته.
🥇M🏆bavaria///👑
۵ فروردین ۱۴۰۴الان اگه ب ام و و بنز بود خدا شاهده صاحب ماشینا دادگاهیشون میکردن!!
بعد این تسلای خزعبل و جلف که هر سال یا آدم میکشه یا فراخوان میده یا بدعهدی تو زمان عرضه داره یا مشکلات عدیده کیفی، کسی نیست بهش بگه ایلان ماسک چه….. داری میخوری؟!!
من نمیدونم انگار این لعنتی مهره مار داره یا کسایی پشتش هستن که حمایت میکنن؟!!
javad-bmw
۵ فروردین ۱۴۰۴وقتی یه کاسب وارد صنعت خودرو میشه نتیجه همینه.
چند سال که همه رو مسخره کرد و گفت سایبر تراک رو امسال تحویل مدیم و هِی انداخت عقب ، همین چند تا مقاله قبل تر هم درمورد پیش خرید تسلا رودستر بود که وضعیت مالک مسخره این برند رو نشون میده.
حالا یه سری آدم این بشر رو مُنجی میدونن.
Mhosein
۵ فروردین ۱۴۰۴جدی این دیگ برا ایران خودرو ارابه سازم قفله😐
Mr wrong
۵ فروردین ۱۴۰۴الان یارو میاد میگه نه شما درکی از طراحی خودرو ندارین تاحالا چنتا خودرو طراحی کردین میاین راجع به این نظر میدین:)
datsun
۵ فروردین ۱۴۰۴وقتی با رانت و مالش خودروساز میشی ،کیفیت ساخت تسلا از ابتدا افتضاح بوده سیستم خودران دارای اشکالات زیاد نقص های فنی زیاد که تا سالها هیچ مؤسسه بررسی کیفیت و ایمنی فکر ایراد گرفتن از این خودروساز رو نداشتن ینی جرائت نمیکردن چون مالک این کمپانی مورد حمایت دولت آمریکاست،
Siyavash
۵ فروردین ۱۴۰۴🥴🥴🥴
فقط تنفس طبیعی
۵ فروردین ۱۴۰۴بلاخره یکی بدتر از ما هم پیدا شد
یوسف
۵ فروردین ۱۴۰۴بهترین نظر رو خود ماسک در مورد سایبر تراک داده بود……
…… سایبر تراک… گور تسلا را خواهد کند…..
سینا
۵ فروردین ۱۴۰۴اگر الان یه خودرو ساز چینی چی میگفتیم
صامورایی از قله فوجی
۵ فروردین ۱۴۰۴اگر اروپایی بود، الان امریکن فنا اینجا داشتن رژه میرفتن.
Taha Ayoobi
۵ فروردین ۱۴۰۴شک نکن
پر تکرار ترین شماره تاریخچه گوشیت
۵ فروردین ۱۴۰۴به نکته جالبی اشاره کردی امریکن فن های تشنه به خون
𝐀𝐥𝐢
۵ فروردین ۱۴۰۴موندم طرف دیگه با چه عقلی اینو میخره نه افرودش درست حسابیه نه قیافه داره اینم وضع مونتاژشه
دیا
۵ فروردین ۱۴۰۴عجیبه واقعا. تو امریکا خیلی از سازنده این موارد رو سخت میگیرن.
کوروش
۵ فروردین ۱۴۰۴برای اولین بار به ایران خودرو و سایپا امیدوار شدم، حداقل قطعات ماشین رو با چسب نمیچسبونن، البته امیدوارم یاد نگیرن فردا برن این کارم بکنن!
amirmohammadja79
۵ فروردین ۱۴۰۴تسلا ☕
JaMsHiD-B
۵ فروردین ۱۴۰۴سگ پارس و سمندای قدیمی به این کابینت که با نوار چسب درست شده شرف داره
گاس فرینگ
۵ فروردین ۱۴۰۴سایبراشغال حلبی تف مالی
رقیب نیسان آبی که باتری شو با طناب گره زدن
Ali
۵ فروردین ۱۴۰۴ناخودآگاه یاد پراید و کوییک افتادم
Taha Ayoobi
۵ فروردین ۱۴۰۴یعنی چی
خیلی عجیبه
پر تکرار ترین شماره تاریخچه گوشیت
۵ فروردین ۱۴۰۴دلیل:آمریکایی بودن
محمد حسین اسدالهی
۵ فروردین ۱۴۰۴تسلا کلا کمپانی آشغالیه و محصولاتشم اصلا خوب نیستن، قبل از حمله به من هم برید سرچ کنید تحقیق کنید، فقط تبلیفات باعث شده فروشش زیاد باشه
حسن
۵ فروردین ۱۴۰۴مگه میشه قطعات را چسب به هم وصل کرد واقعا خیلی باید چسب خفنی باشه پیچ و مهره و جوش مگه قحطیه
پر تکرار ترین شماره تاریخچه گوشیت
۵ فروردین ۱۴۰۴این مقاله برای شرکت های داخلی بد آموزی داره
samurai
۵ فروردین ۱۴۰۴ضد گلوله ای که با چسب رازی ساخته بشه کنسله :))))))))))))))))))))
1 درصد فشاری که به تویوتا میارن روی این پلاستیک بازیافتی بیارن از هم میپاشه :)))))))))))))))