تسلا در حال ارائه کیت ترمز کربن سرامیکی برای مدل S پلاد ۲۰۲۲ است. شاید این آپشن راهی برای کاستن از نگرانیهای موجود درباره ضعیف بودن ترمزهای این سوپر سدان الکتریکی باشد.
در وبسایت تسلا آمده است:
کیت ترمز کربن سرامیک تسلا مدل S پلاد برای تجربه نهایی پیست طراحی شده و یک پکیج سختافزار کاملی است که حداکثر قدرت توقف را در زمان رانندگی پرفورمنس به ارمغان میآورد
این کیت شامل روتورهای کربن-سیلیکن کاربید ۴۱۰ میلیمتری در جلو و عقب بوده و از کالیپرهای ۶ پیستونه در جلو و ۴ پیستونه در عقب استفاده شده است. این کیت همچنین با لنتهای ترمز پرفورمنس و روغن ترمز مخصوص دماهای بالا عرضه میشود. اگرچه تسلا مدل S پلاد سلطان بلامنازع مسابقات درگ محسوب میشود اما برخی کارشناسان از این خودرو به خاطر ترمزهای ضعیفی که سریعاً داغ میشوند انتقاد کردهاند. کانال یوتیوب توضیحات مهندسی اخیراً در مطلب مفصلی که پدال نیز آن را منتشر کرده به بحث قدرت توقف و ترمزهای مدل S پلاد اشاره داشته است.
اگرچه ترمزهای این خودرو برای ترددهای روزمره کاملاً کفایت میکنند اما دیسکهای چدنی-آهنی نمیتوانند با تکنولوژی سوپرکارهای مدرن برابری کنند. این یک نکته مهم است زیرا مدل S پلاد قدرت ۱۰۲۰ اسب بخاری داشته و سریعترین خودروی الکتریکی تولیدی تاریخ نوربرگ رینگ میباشد. مشتاقیم بدانیم استفاده از ترمزهای ترمز باعث بهبود زمان ۷ دقیقه و ۳۰.۹۰۹ ثانیهای مدل S پلاد در نوربرگ رینگ خواهند شد یا خیر. شاید این کیت یکی از چندین آپشن پرفورمنس تسلا برای سدان خود باشد و تاکنون نیز تصاویری از حضور مدل S پلاد در پیست با آپشن هایی همچون آئرودینامیک فعال منتشر شده است.
تسلا میگوید این کیت ترمز از اواسط سال ۲۰۲۲ در دسترس خواهد بود اما برای سفارش آن حتماً باید رینگهای ۲۱ اینچی را زیر خودروی خود داشته باشید.
عرفان
۸ آذر ۱۴۰۰عالیه
خوبه که به غیر از نرم افزار (بقول تسلا فنا تکنولوژی سیلیکون ولی) به سخت افزار واقعی خودرو هم دارن اهمیت میدن !!!
Silent
۸ آذر ۱۴۰۰نسل آتی PLAID یک ابر سدان و تکامل یافته ترین ماشینی خواهد بود که تاریخ به خودش دیده! روز رونمایی هم گفتم برنامه فروش 5 ساله روی این پلتفورم بسته شده و باید برا اپگریدهای پیش رو اماده بود.
1 update نرم افزاری و حذف محدودیت 164mph با لاستیک های جدید برا پر کردن 200mph
2 پک track package + به همراه باطری های پربازده 4680 روی پچ جدید که ضمن ارتقا پرفورمنس
برای مدل لانگ رنج برد800 km بدون افزایش وزن!! براحتی در دسترس خواهد بود تا پایان 2022.
Silent
۸ آذر ۱۴۰۰https://shop.tesla.com/product/model-s-plaid-carbon-ceramic-brake-kit
البته صبر کردن برا نسل بعدی بهتر از پرداخت 20 هزارتا هست چون قیمت Plaid بلطف کاهش هزینه باطری های 4680 (حدود 7 هزارتا کمتر از باطری های 100kwh موجود) بخشی از رقم پرداختی رو جبران می کنه.
Ali_x76
۸ آذر ۱۴۰۰اگه رینگ های کربنی (مثل ماستنگ GT500) هم ارائه بدن خیلی بهتر میشه
بهبود شتاب – هندلینگ – برد – ترمز گیری
AMG GT R
۸ آذر ۱۴۰۰بنظرم بهتر بود رو این ترمز هارو روی همه ی S پلاد ها میزاشت رو قیمتش هم می کشید
با این همه شتاب و گشتاور و قدرت باید ترمز های خوبی داشته باشه
SF90 STRADALE
۸ آذر ۱۴۰۰این آپشن از نون شب هم برای تسلا واجب تره
مدل S پلاد توسط راننده خودِ تسلا دوبار در پیست تصادف کرد و به گفته کارشناسان که حرف همه دوستان پدال هم هست این ماشین اصلاً برای پیست طراحی نشده و به درد پیست نمیخوره
حالا نظر چندتا از کارشناسان حوزه خودرو درباره مدل S پلاد
● ترمزهای این ماشین آنقدر قوی نیستند که در برابر شتاب دیوانه کننده اش مقابله کنند
● شتاب این ماشین ، هندلینگ ضعیف و ترمزهای نامطمئن رو به فراموشی می سپارد
● اگر با حل مشکل ترمزها دوباره چنین اتفاقی بیفتد مشکل از سیستم تعلیق و کنترل پایداری این ماشین می باشد
Silent
۸ آذر ۱۴۰۰پرفورمنس این ماشین باعث شده این به اصطلاح کارشناسان!! یادشون بره با سدان 4 در طرف هستن برا جاده نه سوپراسپورت با پلتفورم کربنی برا پیست.
اساسا PLAID نسل جدید موتورهای الکترومغناطیسی TESLA رو رونمایی کرد که تاثیرش رو توو درگ ها دیدیم. هر چند با همین 2 پچ که بالا گفتم نباس هیچ سدانی تووی پیست هم توان یاری باش رو داشته باشه.
AMIN (M.A.S)
۸ آذر ۱۴۰۰زمانی که با حداکثر توان قراره شتاب بگیری باید ترمزی هم داشته باشی که بتونه با خطر کم ماشینو نگه داره
مثلا داج دیمن که یه ماسل کار ارزونه توانایی ترمزگیریش با پورشه 911توربو S که یه سوپرکاره یکسانه چون باید بعد همچون شتاب گیری ای در مواقع اضطراری ماشینو نگه داشت یا جمع کرد
تسلا هم همینطوره و حتی باید ترمزهای قویتر داشته باشه چون وزن بیشتر به معنی انرژی جنبشی بیشتر داره و در صورت برخورد با جایی قدرت تخریبش خیلی بیشتر از فراری یا سایر سوپرکارها هست
ضریب نیرو رو به پایینش هم بسیار کم و ضریب ایرودینامیکیش بسیار بیشتره و یعنی فشار هوا در ترمزگیریش نقش خیلی کمتریو بازی میکنه پس باید نیروی توقفش افزایش پیدا کنه البته تا جایی که باعث لیز خوردنش نشه(از نوع تایرهاش اگاهی ندارم)
حالا در تسلا علاوه بر ضعف ترمز گاها تکان های شدید بدنه هم دیده میشه و کنترل پذیری سخت در زمان کاهش شتاب که حداقل فعلا دلیلشو نمیدونم شاید به سیستم تعلیق مربوط بشه توی ویدیوی تراتل هاوس میشه این موضوعو حس کرد
در ضمن
اگر تسلا یه سدان چهار دره و پیست محور نیست و قابل قیاس با سوپرکارهای به قول شما پلتفرم کربنی نیست خودتون مقایسه نکنید
کسی اینجا تسلارو باSF90و… مقایسه نمیکنه خود شمایی که اول همینکارو میکنی
Sina10
۸ آذر ۱۴۰۰عزیز من یه حرفی بزن کسی بهت نخنده
همه سدانای رقیبش تو پیست وضع بهتری از پلاد دارن
M5 CS که کلا فیبرکربنه
جگوارپروجکت هم همینطور
الفا جولیا GTA هم همینطوره
کادیلاکم که حرف نداره تو این زمینه
چجور وقتی تو درگه میگین سوپراسپرته میره تو پیست یادمون نره سدان چهاردره؟؟؟
یادمون نره همین الان کلی سدان چهار درب دیگه با قدرت نزدیک نصف پلاد هست که توی پیست وضعیت بهتری دارن ازش
این پکیج ترمز تازه بخشی از مشکلاتو حل میکنه
یه سری مشکلات عدم تعادل و وزن حلشون کار اسونی نیست و شایدم حل نشه
هرچقدرم روی باتری و … کار کنه تا وقتی که عدم تعادل و وزن اضافه داره توی پیست به موفقیتی نمیرسه
Silent
۸ آذر ۱۴۰۰Sina10
همین الانش با 2هزارتا کالیبر سرامیک کربن 5 تا 6 ثانیه از m5cs نوربرگ رو سریعتر طی می کنه بدون شک!
حالا بماند تایم گیری توو رقابت پیست چنل Hagerty که سریع تر بود و …
با دیدگاهت در مورد ماسک که نیاز به یاداوری نیست معلومه مشکل از امریکایی بودن TESLA هست.
AMIN (M.A.S)
هدف از PLAID رونمایی از موتورهای کربن پوش TESLA هست که برا درکش هیچ جا بهتر از درگ نیست و دیدیم که چه بلایی سر هر چی سوپر اسپورت هست میاره جایی که اساسا خبری از تعویض دندههای بی سرو ته نیست. این موتورها رو برا اینکه بهتر باش آشنا شید بایستی رفتار سری p100d رو با PLAID قیاس کنید در دورهای بالا دیگه خبری از رسیدن توو رولینگ هم نیست.
بقول یکی از رفقام برا اینکه 400 متر و اندازه کنی فقط کافیه PLAID ببینی 9.2 رو کجا می زنه به این می گن ثبات در پیشرانه!
Sina10
۸ آذر ۱۴۰۰اولا همین الانشم بامو سریعتر از تسلا هست و اینکه تایم رسمی شرکت رو با تایم یه راننده متوسط مقایسه نکن ، اگه بامو خودش تایم بزنه ، تسلا محو میشه
بنز GT63 SE و الفا GTA هنوز به میدون نیومدن ، اونوقت دیگه چی میشه!
AMIN (M.A.S)
۸ آذر ۱۴۰۰Silent
اول اینکه در نوربرگ رینگ تایم اسپورت اتو با M5CS از تایم شرکتی پلاد بیشتر هست و با توجه به سوابق اسپرت اتو میشه حدس زد که یه چی تو مایه های ده ثانیه پلاد از CSکند تر هست و اینو قبلا توضیح داده بودم که چرا توی ویلو اسپرینگ تسلا سریعتر بود و حس میکنم یادتونم هست
درباره اثر گیربکسم یه چند باری بحث کردیم که ظاهرا بازم شما به نتیجه نرسیدی که بازم میگی بی سر و ته و عیب نداره بی خیال کلا
شما بالا اومدی از سدان بودن و سوپر اسپرت پیست محور نبودن پلاد صحبت میکنی مقاله هم داره درباره ترمز و کنترل پذیری تسلا صحبت میکنه عرایض منم درباره ترمز و کنترل پذیری پلاد و اینکه چرا ترمز قویتر نیاز داره هست اصلا چه ربطی به موتور پوشش کربنی تسلا و ثبات شتاب و… داره که شما میفرمایید؟؟
البته حالا که بحثش شد میشه توضیح بدید اصلا به طور کلی موتور های الکتریکی چجوری کار میکنن که حالا این موتور جدید تسلا که البته اونطوری که میدونم یاتاقانش پوشش کربنی داره چیز خیلی عجیبیه ؟
چیزی که من فهمیدم با داشتن همچین یاتاقانایی میتونه به دور خیلی بالاتر صرفا با افت شتاب کمتر روی نمودار برسه
که البته بازم کار کمی نیست ولی توی رفتار شناسی پلاد وP100D تاثیر گشتاور خیلی بیشتر پلاد نسبت به P100D (یه 300واحدی هستش فک کنم) و احتمالا بهبود ایرودینامیک هم درنظر بگیرید
Silent
۸ آذر ۱۴۰۰M.A.S
از کامنتات معلومه سطح خوبی از دیتا رو دارین بخاطر همین بهتر هست بجا نوشتن این لینک رو اپلود کنم:
https://www.youtube.com/watch?v=Q2GTJcUKHNk
همون جور که می بینید سیستم تعلیق مدل3 توسط تیم حرفه ای بهبود پیدا کرده + کالیبر ترمز (5 min آخرش کافیه)
پس اگر تیونر بتونه همچین کاری بکنه قطعا در سطح بالاتر خود کمپانی هم توانش رو داره ولی نکته ای که هست هیچ شرکت و تجارتی در وحله اول نمیاد تمامی ویژگی هاش رو روی یک محصول به معنای کامل کلمه پیاده کنه! چرا؟!
چون اساس تجارت بر پایه تولید مستمر (بهبود از نظر مشتری) بنا شده. بطور مثال شرکت سامسونگ 5 سطح گوشی تولید می کنه با ظرفیت دوربین و پردازنده و باطری متفاوت از پرچم دار تا ساده ترین. مگر نمی تونه تمامی ویژگی ها رو توی یک مدل جا کنه؟ چرا ولی طبیعت بازار و جیب مشتری هدف هم شرط هست.
الان هم TESLA اگر قرار بود تمامی ویژگی ها توو یک مدل باشه (بهترین تعلیق بهترین باطری بهترین پرفورمنس و…) پس برا 90% خریدارهای خودرو که خواهان مدل ارزان 3 ,y هستن رفع نیازی نمی شد.(چیزی که سوپراسپورت سازان و لاکجری سازان براشون اهمیتی نداره یعنی تعریف سقف هزینه برا ماشین) منظور اینکه اساس تجارت بر پایه ارتقا در زمان از دید مشتری هست.
وگرنه که TESLA PLAID از همون روز اول می شد در نهایی ترین سطح باشه ولی دیگه تا چندین سال خبری از سورپرایز برا مشتری نبود! بد نیست بگم TESLA در اصل ماسک! جز معدود کمپانی هایی هست که پتنت هاش بصورت آزاد در نت هست چرا؟!
چون خیالش از سطح تکنولوژی هایی که رونمایی کرده از ساختار موتور تا باطری هاش راحته و قطعا سطح قدم های آتی ش قدری بلند هست (سر وقت تو یک کامنت چنتاش رو می گم) که خیالش از پتنت های موجودش رااحت باشه.
احتمالا اون چیزی که شما مد نظر دارید Tesla Roadster خواهد داشت ولی فاکتورهای مورد بحث سایت برا 90% مصرف کنندها بی اهمیت هست و مدل2 25 هزار تایی براشوون خیلی مهم تر تا ماشین 250 هزارتایی.
Behrouz. anzali
۹ آذر ۱۴۰۰کمپانیهای دیگه بیکار نمیشینن که این سدانم به زیر میکشن مثل تایکان توربو اس که قبل پلاد مدل اس تسلا رو شکست داد .اونا هم دارن کار میکنن رو این موضوع زیاد مانور تسلا رو نده …ولی بازم میگم برای یه سدان معقول نیست این قدرت و پرفورمنس
Wolfsßurg
۸ آذر ۱۴۰۰با این شتاب اگه نداشت مایه تعجب میبود
واقعا از کارای تسلا سر در نمیارم
یه جا میگه سوپر اسپرت زدیم در شکل سدان چهاردر یکی طرفدارا میگن اشتباه نکنید با یه سدان طرفیم!
ما موندیم این چیه
هر چند اصلا از این شتاب زیاد خوشم نمیاد و درک نمیکنم چرا انقدر باید سریع باشه
مثلا میشه باز شتاب M5CS ۳ ثانیه یا ۲.۸ رو هضم کرد ولی ۲ ثانیه و اینا واقعا به چه دردی میخورن برای سدان؟
منظورم همه ماشینا نیست مثلا پورشه ۹۱۱ توربو اس شتاب ۲.۲ که زد عالیه واسش یا فراری SF90 که ۲ زد واسه کلاسشون خوبه ولی سدان نهایت باید ۳ تا ۴ ثانیه شتاب داشته باشه بقیش به هیچ دردی نمیخوره
در ضمن اینقدر از تسلا تعریف میکنین تسلا اون پک باتری هارو که نمیسازه و اینکه این قدرت و شتاب رو مدیون گشتاور آنی الکتروموتور هاش هست نه چیز دیگه ای موقعی شتاب اینجوری جذابیت پیدا میکنه که از یه انجین درونسوز این قدرت و شتاب بیرون کشده بشه نه موتور الکتریکی که تو ذاتش سریع بودن و گشتاور آنی هست!
Joseph
۸ آذر ۱۴۰۰نمیدونم چرا انقدر ناراحت میشین هر موقع تسلا یک چیزی رونمایی میکنه ، ما هم میدونیم موتور برقی گشتاور آنی بالا داره ولی چرا اون برند مورد علاقه شما نتونسته همچین چیزی بزنه ؟ در مورد باتری سازنده مهم نیست ، طراحی باتری مهمه که پتنت باتری ماله تسلاست، چون تغییرات تو کاتد و متریال و سایز باتری و روش تولید مال تسلاست و اون شرکت باتری فقط روشی که تسلا گفته رو انجام میده
Behrouz. anzali
۹ آذر ۱۴۰۰قبلا که پوز تسلا رو به خاک مالید تایکان توربو اس !!بازم در راه هستن نگران نباش اونم بیکار نمیشینه .
ماشین درست کردن رو یاد تسلا میده
mos
۸ آذر ۱۴۰۰قیمت این ترمز ها ۲۰ هزار دلار هست نه ۲ هزار دلار لطفا اصلاح کنید.
(((Tesla unveils $20,000 Carbon Ceramic Brake Kit for Model S Plaid)))
R@m!n
۸ آذر ۱۴۰۰خیلی گرونه این پکیج ترمز نهایت 15k تموم میشه.
محمد امین
۸ آذر ۱۴۰۰دقیقا
ادم باید احمق باشه که ۲۰ هزار دلار پول ترمز بده که با این ماشین بره پیست و تایم بزنه….با پول خود ماشین حدود ۱۵۰ هزار دلار قیمتش میشه … خب یه 911 gt3 آدم میخره و توی پیستی مثل نوربرگ تایم زیر ۷ ثبت میکنه … با این ماشین حتی خدا هم نمیتونه تایم زیر ۷ بزنه توی نوربرگ
این ماشین برای درگ ساخته شده و ترمز های فعلی اش کافیه .…
R@m!n
۸ آذر ۱۴۰۰شلبی gt500
کوروت Z06
کامارو ZL1 1LE
نمونه های اروپایی رو هم نگفتم. با این پول چه جواهراتی که نمیشه خرید.
1123
۸ آذر ۱۴۰۰بعد با همون GT3 میتونی بری سرکار؟
پ.ن: قیمت GT3 از 161 هزار دلار شروع میشه و تا 220 هزار دلار هم میرسه که توی بازار تا 300 هزار دلار هم قیمت گذاری میشه
پ.ن: همین پورشه ترمز های کربن سرامیکی رو با قیمت بسیار کمتر ارائه میده(900 دلار برای تایکان توربو اس و 9000 دلار برای 911 GT3)
Elmiraj
۸ آذر ۱۴۰۰هزینه track package که شامل ترمز های کربن سرامیکی ، اسپویلر فعال ، دیفیوزر و اسپلیتر فیبرکربن و لاستیک های مخصوص پیست خواهد بود ، احتمالا به ۵۰ هزار دلار خواهد رسید…
وقتی بدون این آپشن ها و محدود کننده سرعت در چندین پیست مشهور رکورددار سدان ها هست…
با این پکیج نتایج جالب خواهد بود…