مالکان تسلا مدل S سدان ویدیوهای زیادی از حالت «اتوپایلوت» منتشر کردهاند که نشان میدهد این خودرو بدون دخالت دست، حتی میتواند کاملاً از کنترل خارج شود. ولی به نظر میرسد که این سرگرمیها برای طرفداران ایلان ماسک (تا حدودی) رو به پایان باشند.
در توئیت ماه اکتبر «ایلان ماسک» به نسخه ۷.۱ از نرمافزار مدل S اشاره شده بود. اینکه سیستم «اتوپایلوت» بهبود پیدا کرده و کروز کنترل هوشمند رانندگی خودکار در مسیرهای مختلف میتواند با کمک یک دوربین، خطوط جاده یا جدولهای کناری را تشخیص دهد. مطابق اطلاعات تسلا، آخرین نسخه «اتوپایلوت» در هنگام ورود به محدودههای مسکونی و یا هر جادهای که دارای حائل بین مسیر رفت و برگشت نباشد، سرعت خودرو را کم خواهد کرد. میزان تجاوز این سیستم از محدودیتهای سرعت تنها ۵ مایل یا ۸ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. همچنین گفته میشود که عملکرد تنظیم فرمان خودکار نیز در هنگام خروج از بزرگراه، کمتر دچار سردرگمی میشود و خودرو را در خط سمت راست جاده حفظ میکند؛ مگر اینکه «راننده» راهنمای سمت راست را روشن کرده باشد. در این حالت، سرعت خودرو کم میشود و برای خروج از جاده آماده میگردد. در پیچها نیز مدل S به شکلی «مناسب» سرعت خود را کاهش میدهد. هنگامی که فاصله با خودروهای خطوط کناری کم میشود، فرمان به صورت خودکار برای ایجاد فاصله بیشتر تنظیم میشود. در همین حال، سیستمهای هشدار نقطه کور و برخورد از جلو، به منظور کاهش تعداد هشدارهای نادرست، فعالیتشان کمتر شده است. نمایشگر مجموعه ابزارها میتواند وسایل نقلیه مجاور را به صورت کلی نشان دهد و گرافیکهای متفاوتی برای خودروها، موتورسیکلتها و تراکها دارد. تسلا یک ویژگی پارکینگ خودکار نیز اضافه کرده که دیگر خودروسازان لوکس، آن را برای بازار ایالات متحده غیرفعال کردهاند. عملکرد جدید Summon یا «احضار» که با اخطار «از این سیستم تنها در محوطههای خصوصی استفاده کنید» همراه است، میتواند مدل S را بدون قرار گرفتن شخص در پشتفرمان، در یک فضای مستقیم پارک کند. تا زمانی که شما ۱۰ متر با موقعیت پارک فاصله نداشته باشید و در شعاع ۳ متری خودرو بایستید، مدل S با استفاده از یک دکمه سوئیچ به داخل محل پارک حرکت میکند. اگر دکمه باز کردن صندوق جلو را نگه دارید، خودرو به طرف جلو و اگر دکمه باز کردن هاچ عقب را نگه دارید، به طرف عقب و خارجشدن از پارک حرکت خواهد کرد. وقتی چیزی بر سر راه حسگرهای پارکینگ قرار گیرد، گیربکس به حالت «پارک» شیفت میکند. مدل S در ترکیب با سیستم HomeLink، حتی میتواند درب پارکینگ خانه شما را با استفاده از یک دکمه، باز و بسته کند؛ ویژگیای که میتواند برای کسانی که فضای تنگی در پارکینگهای خود دارند، بسیار مفید باشد. البته تسلا از شما میخواهد که ابتدا دوچرخه و سایر وسایل بازی را از پارکینگ خارج کنید؛ چرا که حسگرها نمیتواند اشیای ظریف و با ارتفاعی کمتر از سپر خودرو را تشخیص دهند. همچنین سیستم پارکینگ ۹۰ درجه خودکار نیز در مدل S در دسترس است که البته برای استفاده از آن، حتماً باید راننده در پشتفرمان نشسته باشد.۸ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
امیر مرادی
۲۷ دی ۱۳۹۴هر کجا صداقت، پشتکار، استفاده از استعداد بکار گرفته شد پیشرفت حاصل شد….ولی هر کجا دزدی و دروغ و مال مردم خوردن رواج یافت(تابوت سازان داخلی) چیزی جز بدبختی گیر مردم نیومد
احسان(احسان)
۲۷ دی ۱۳۹۴زمانی مردم به هنری فورد میگفتن نیاز به درشکه ای سریعتر برای جابه جایی دارن نه وسیله ای که جدید استفاده از اون خطرناکه
حالا این صحبت در مورد کسایی هست که با تکنولوژی رانندگی خودکار مخالفن.مگه چند درصد ما از ماشین فقط و فقط برای لذت رانندگی استفاده می کنیم؟!فرض کنید کارتون تموم شده و خیلی خسته اید و حوصله رانندگی ندارید.ترافیک بشدت سنگین هست و سر درد هم دارید.فقط کافیه رانندگی رو بسپارید دست خود ماشین و خودتون بگیرید چرت بزنید یا اهنگ ملایمی بذارید و کتاب بخونید یا فیلم جدید لئونارد دیکاپریو رو بذارید تو اون ترافیک لعنتی و لذت ببرید!در این حالت بدون ناراحتی می رسید خونه.هر وقت هم خواستید برید بیرون از رانندگی لذت ببرید رانندگی خودکار رو خاموش می کنید!به همین سادگی.البته تنها مشکل اینجاست که این سبک زندگی خوب تنها تو مملکت کفار! جواب میده
arash66
۲۷ دی ۱۳۹۴وقتی اطلاع داریم که مسیر انتخابی ما پر ترافیکِ چرا با حمل نقل عمومی تردد نکنیم ؟
هدف اصلی رانندگی خودکار، استفاده در ترافیک نیست.
همون کشور های کفار که می فرمایید ترافیک مشابه ترافیک های ما رو ندارند و اینکه در کشور ما همه به صوره خودخواهانه از وسائل نقلیه شخصی استفاده می کنند.
احمد باقری
۲۷ دی ۱۳۹۴آفرین به تلاشگران صنعت خودرو از جمله تسلا.
amir
۲۷ دی ۱۳۹۴این تکنولوژی چون به انسان حس لذت میده حرام است.
مردم برای آگاهی بیشتر به مراسمی که در فردا شب در مسجد محل برگزار میشود مراجعه کنند….
ارمان
۲۷ دی ۱۳۹۴واقعا اگر مدیر تولیدی بودم و در سایپا و ایرانخودرو کار میکردن این خبر ها منو به شکل عجیبی شرمگین میکرد , البته نمیدونم اگر تو سایپا یا ایرانخودرو مدیر بودم شرم داشتم با نه؟
moein
۲۷ دی ۱۳۹۴همین بهتر که از این دست خودرو ها تو ایران نیاد و گرنه از فردا دیگه رشد جمعیت صعودی می شه نون خشکم گیرمون نمیاد (البته اگه بیاد)
کامران
۲۷ دی ۱۳۹۴حیف نیست به جای دست فرمون مشت من ECU ماشین رانندگی کنه ، واقعآ ؟؟آِیا؟