دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا در شکایتی که علیه خودروساز برقی تسلا مطرح کرده است، نامگذاری و توضیحات مربوط به قابلیتهای فناوری خودران اتوپایلوت و قابلیت FSD را تبلیغات نادرست میخواند.
به گزارش carscoops، تسلا دوباره با دردسر جدیدی مواجه شده است و این بار ایالت کالیفرنیا، محل سکونت قبلی این برند در کانون حمله به خودروساز برقی آمریکایی قرار دارد. به طور خاص، تسلا توسط دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا به تبلیغات نادرست در رابطه با ارتقای فناوریهای اتوپایلوت (Autopilot) و رانندگی کاملا خودران (Full Self-Driving) توسط این خودروساز متهم شده است.
تسلا مدتهاست که بر سر نامگذاری اتوپایلوت و FSD با سازمانهای ذیربط بحث و اختلاف دارد. مخالفان میگویند که این نامها جوری به نظر میرسند که وسیله نقلیه نیازی به توجه یا تعامل انسانی ندارد. طرفداران به این واقعیت اشاره میکنند که تسلا از کاربران میخواهد توجه خود را در جاده حفظ کنند و به اندازه کافی هوشیار باشند تا در صورت نیاز در طول استفاده از هر ویژگی، آن را کنترل کنند.
هماکنون، گزارش جدیدی از لس آنجلس تایمز به جزئیات شکایت ارائه شده در ۲۸ ژوئیه میپردازد. در آن، دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا میگوید تسلا «اظهاراتی را بیان یا منتشر کرده که نادرست یا گمراهکننده است و بر اساس حقایق نیست» و به اسامی هر فناوری و همچنین متن موجود در وبسایت تسلا به عنوان مبنای شکایت اشاره میکند.
در متن خاص مورد اشاره در صفحه اتوپایلوت تسلا چنین آمده است:
تنها کاری که باید انجام دهید این است که سوار شوید و به خودروی خود بگویید کجا برود. اگر چیزی نگویید، خودرو شما به تقویم شما نگاه میکند و شما را به عنوان مقصد مورد نظر به آنجا میبرد. تسلای شما مسیر بهینه را پیدا خواهد کرد و در خیابانهای شهری، تقاطعهای پیچیده و بزرگراهها طی مسیر میکند.
واضح است که امروزه هیچ خودرویی از جمله محصولات تسلا، در جادهها اینگونه کار نمیکند.
در این شکایت ممکن است مجوز تسلا برای ساخت و فروش خودرو در کالیفرنیا باطل شود، هرچند که بعید است. سخنگوی دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا به لس آنجلس تایمز گفت:
در صورت موفقیتآمیز بودن این اقدام، از تسلا خواسته میشود برای مصرفکنندگان تبلیغ کند و خریداران تسلا را در مورد قابلیتهای «اتوپایلوت» و «رانندگی کاملا خودران» و همچنین محدودیتهای آنها آموزش دهد.
مازیار
۱۸ مرداد ۱۴۰۱اقدام هایی از این دست، باید زودتر از اینها صورت می گرفت. دستکم از جوامع غربی اینطور انتظار میره.
AMIR / ARMI
۱۸ مرداد ۱۴۰۱تبلیغات برند های دیگه رو دیدید ؟؟
ماشین هایی که داخل موتورشون اسب وجود داره
ماشین هایی که رنگ عوض میکنن
رو سقف تونل باهاشون رانندگی میکنن
احتمالا این تبلیغات دیدید با شعار هایی حرف های جالب دارن و هیچ ارتباطی با محصول برند نداره
مثلاً سایپا مطمئن یا نمونه های خارجی
خواستم بگم تبلیغ اسمش روشه تبلیغه در دنیای واقعی در صورتی که اتوپایلت روشن باشه به مدت مشخصی به فرمان دست نزنید خودرو بهشون هشدار میده
این شکایت ایالت کالیفرنیا به خاطر این بود که تسلا با این ایالت به مشکل خورد و با اختلاف از این ایالت مقرش رو به آستین انتقال داد دارن انتقام میگیرن مثلاً
حسین
۱۸ مرداد ۱۴۰۱تسلا تبلیغات گول زننده کرده و بار اولش هم نیست….
هر شرکتی این کار رو بکنه اشتباهه…
بهش میگن deceptive marketing
مازیار
۱۸ مرداد ۱۴۰۱امیرجان
شاید بشه راجع به این “تبلیغ اسمش روشه” بحث کرد
اما نه در مورد ایمنی جانی
سایپا هم شوخی بود دیگه؟
AMIR / ARMI
۱۸ مرداد ۱۴۰۱چند ساله میگن اتوپایلت عامل تصادف
روی تصادف های زیادی سال ها تحقیق کردن به هیچ اشکال جدی نرسیدن
از طرفی آماری وجود داره که چقدر خودرو های تسلا به سبب این سیستم کمتر تصادف کردن
سایپا شوخی بود صرفا خواستم بگم همیشه کلمات معنی واقعی اون محصول و خدمات رو نمیدن
محمد
۱۸ مرداد ۱۴۰۱به قول آقا شاهین صحبت کردن با سنگ از صحبت با شما راحت تر و منطقی تره ، نمیشه در عمل و به طور غیر مستقیم با کمک بلاگر ها و فن ها این سیستم رو طوری بازاریابی کنی که تمام خوردانه و با آوردن این بند تو قرارداد که باید حواست همیشه جمع باشه و دستات رو فرمون تو مشکلات پیش اومده خودت رو کنار بکشی اون مثال هایی که از تبلیغات آوردی هم اینقدر نسبت به موضوع پرت بود که خودتم ارتباطشان رو نفهمیدی
AMIR / ARMI
۱۸ مرداد ۱۴۰۱منم همین نظر در مورد ایشون و خیلی ها دارم
shahrukh
۱۸ مرداد ۱۴۰۱😂😂😂😂😂
قبل اینکه با ادعای همه چی دونیت گوش فلک رو کر کنی ،لااقل یه سرچ درباره املای همون کلمه که گفتی بزن😆
میگن خیلی وقته دیگه املای فارسی تو راهنمایی و دبیرستان نیست،درسته؟
ارین صاحب جمعی
۱۸ مرداد ۱۴۰۱بالا بری پایین بیای خود امریکایی ها هم چشم دیدن همو ندارن پس از این قوماش دزد انقدر حمایت نکن که هر چی دارن از دزدی علم کشورهای دیگس چجوری میشه آدم از کشوری خوشش بیاد که پایش دزدی خالصه و دوستی خاله خرسس
نوید AJ
۱۹ مرداد ۱۴۰۱در این مورد تا حدودی با شما موافقم. این حجم از پیچیدن به دست و پای تسلا اونم دقیقا از زمانی که رفته به تکزاس، مشکوکه. میشه دید که لابی های رقیب و لابی های سوخت فسیلی، دلشون میخواد تسلا که شده پیشرو در الکتریکی سازی غرب، با کله به زمین بخوره که درس عبرتی بشه برای بقیه ی الکتریکی سازها.
اتفاقا تسلا تنها کمپانی خودروسازیه که به صورت سنتی، دیلرشیپ نداره و به صورت سنتی هم بلیغ نمیکنه.
AMIR / ARMI
۱۸ مرداد ۱۴۰۱کاش یه خبر بد واقعی از تسلا بیاد برخی خوشحال بشن
خدا هیچ بنده ای رو ناامید نکنه
Alan.r
۱۸ مرداد ۱۴۰۱موقع فروش: یک سیستم کاملا خودران هوشمند با توانایی عبور از مکان های سخت و پیچ در پیچ
وقتی که ۱۰۰ نفر رو به فنا دادن: راننده باید حواسش میبود
(هرچند اگر راننده حواسش ۱۰۰ درصد هم جمع باشه ترمز های ناگهانی و آتش گرفتن کار رو یکسره میکنه)
Elmiraj
۱۸ مرداد ۱۴۰۱این سوزش ها از چندین جا نشات میگیرین :
از موضع گیری در مقابل دمکرات ها ، نشان دادن اون روی سیاه توییتر و خروج از کالیفرنیا که بگذریم ، میرسیم به پیروزی AI تسلا بر LiDAR رقبا….!!!!
طبق برسی سالانه NHTSA از تعداد تصادفات سیستم های کمک راننده که نتایج آن دو ماه قبل منتشر شد :
خودران تسلا با در حالی ۲۷۳ تصادف ثبت کرده بود که بنابر آمار GoodcarBadcar تا مارس ۲۰۲۲ ناوگان تسلا عدد عظیم ۱,۳۹۳,۱۲۲ دستگاه بود که احتمال تصادف آن را به زیر ۰/۰۲ درصد خواهد رساند که اختلاف بسیار زیادی کمتر از رقباست…!!!
حال نگاهی به رقبای مبتنی بر لیدار بندازیم :
Waymo گوگل ۶۲ تصادف در ناوگان ۶۰۰ دستگاهی که احتمال تصادف آن بیش از ۱۰ درصد هست !!!
و ثبت ۲۳ تصادف توسط ناوگان ۳۴ هزار دستگاهی سوپر کروز جنرال موتورز که احتمال تصادف ۰/۰۷ درصد هست .
phonix
۱۸ مرداد ۱۴۰۱بله اقای ماسک و شرکت تسلا مثل اینکه از غول های سیلیکون ولی هم تو هوش مصنوعی وارد تر هستن همین چند وقت پیش تسلا رو همکار شرکت های سیلیکون ولی معرفی میکردید الان بهشون تیکه میندازین؟
جهت اطلاع شما غول های سیلیکون ولی حتی قبل از پیداش این شرکت توسط مالکان اولیش در بخش هوش مصنوعی تلاش ها و کار های زیادی کردن
یکیش مثل همکاری با ارتش امریکا برای توسعه سیستم اتوپایلوت پهباد های سری ام کیو
و یا سیستم تشخیص دوست از دشمن
و تمام این سیستم ها الان در ارتش امریکا استفاده میشه
از تسلا خدا نسازید وقتی دربرابر شرکت های اینکاره هیچی نیست
گوگل و ماکروسافت و … کارشون اینه
Elmiraj
۱۸ مرداد ۱۴۰۱اولا که بد نیست بدونی بهترین تیم های مهندسی باتری و هوش مصنوعی ( در زمینه خودران ) جهان سالهاست در اختیار تسلا هستن و هیچ فرقی برای شرکت نداره که مقرش در کالیفرنیا ، تگزاس یا حتی آلاسکا باشه….
دوم اینکه خودران گوگل مبتنی بر حسگر های LiDAR هست و هیچ ربطی به هوش مصنوعی خود گوگل نداره که خارج از زمینه خودران هست…!!!
و بد نیست بدونی که مارس ۲۰۱۸ خودروی خودران اوبر که همانند Waymo گوگل متکی به حسگر های لیدار بود از پس تشخیص یک عابر پیاده در شهر Tempe آریزونا بر نیومد و عامل مرگ یک زن ۴۹ ساله شد….
در این حادثه اپراتور انسانی و شرکت اوبر هر دو عامل حادثه اعلام شدن .
این در حالیه که در تمامی تصادفات مربوط به خوران تسلا در ۸ سال گذشته تماما عامل انسانی مقصر حادثه اعلام شدن….
phonix
۱۸ مرداد ۱۴۰۱جالبه تا الان فکر میکردم سیستمش بر پایه رادار هست الان متوجه شدم با لیزر کار میکنه
ولی باز هم به نظر دلیل نا موفق بودن این کار ها و این سیستم ها عدم استفاده از همه ظرفیت هست
مثلا اگه تسلا در محصولاتش سیستم ترمز استراری و یا سیستم تشخیص ماین روبه رو رو با کیفیت خوب و عالی موجود کنه دیگه شاهد تصادف با درخت و تصادف با موتور نیستیم
خیلی از شرکت ها این تکنولوژِ رو برای ماشین های کاملا معمولی عرضه میکنن
Elmiraj
۱۹ مرداد ۱۴۰۱در سیستم های مبتنی بر LiDAR هم رادار ها وجود دارن هم لیدار….
لیدار و رادار هر دو یک کار انجام میدن منتها تفاوت اینجاست که حسگر های لیدار از اشعه لیزر استفاده میکنن و عملکرد دقیق تری دارن ، اما رادار ها از امواج رادیویی استفاده میکنن و در ازای عملکردی نا دقیق تر از لیدار ، برد بیشتری دارن…
ترمز اضطراری آپشن پایه همه محصولات تسلا هست و همواره وجود داشته منتها در زمان استفاده از سیستم های کمک راننده تسلا تشخیص بر عهده بینایی ماشین های تسلا میشه که به دلیل سو استفاده یه تعداد اندک شاهد این گونه تصادفات هستیم .
بهزاد
۱۸ مرداد ۱۴۰۱قبل از آمار دادن ببین چه میزان خودرو با FSD داره کار میکنه و همینجوری عدد و رقم نساز.
چند ماه پیش عددی که اعلام شد حدود ۱۰۰ هزار دستگاه میشد.
روزانه هزاران خودرو تسلا مشغول تردده با کمک راننده روشن و احتمالا روزانه هزاران بار خطاهای این سیستم توسط راننده جمع و جور میشه و ده ها ویدئو در شرایط واقعی ثبت شده که سیستم اخطار صادر میکنه و راننده به داد خودرو میرسه.
آمار تصادف سایرین در مورد خودران برابر با صفر هست چون هیچ شرکتی ادعای خودران بودن نداشته و هر اتفاقی که افتاده برعهده ی راننده بوده ولی در مورد تسلا به خاطر نوع القا به مشتری و صدها فیلم ساختگی در یوتیوب اوضاع متفاوته.
Elmiraj
۱۸ مرداد ۱۴۰۱((قبل از آمار دادن ببین چه میزان خودرو با FSD داره کار میکنه و همینجوری عدد و رقم نساز.
چند ماه پیش عددی که اعلام شد حدود ۱۰۰ هزار دستگاه میشد))
این ۱,۳۹۳,۱۲۲ دستگاه مجموع تعداد ماشین های تسلای مجهز به Autopilot و FSD در سال گذشته داخل خاک امریکا هست ، نه فقط تعداد یکصد هزار دستگاهی ناوگان FSD …. !!!!
((آمار تصادف سایرین در مورد خودران برابر با صفر هست چون هیچ شرکتی ادعای خودران بودن نداشته و هر اتفاقی که افتاده برعهده ی راننده بوده ولی در مورد تسلا به خاطر نوع القا به مشتری و صدها فیلم ساختگی در یوتیوب اوضاع متفاوته ))
پس حتما تو از NHTSA بهتر از آمار تصادف و تعداد ناوگان شرکت ها خبر داری ….!!
shahrukh
۱۸ مرداد ۱۴۰۱به جرئت میتونم بگم تو ایران، هرامریکایی باز و امریکایی فنی ، که ذره ای علاقه به ماستنگ و چارجر۶۹ دروجودش باشه یا حتی پایین رده هایی مثل بیوک و نوا و کادیلاک رو تجربه کرده باشه یا عاشق چلنجر هلکت باشه ،
ذره ای نمیتونه به تسلای جاروبرقی و مدیر شیادش علاقه داشته باشه
پس این تعدادی ترول به خیال خودشون چند آتیشه که تو پدال خییلی هم کمن ، اینا قطعا در مهرماه و بازشدن مدرسه ها ، دیگه اینجا نخواهندبود! واقعا بد معضلیه که زیر۱۸ساله های متعصب چنین فضایی رو اشغال کردن
AMIR / ARMI
۱۸ مرداد ۱۴۰۱جرعت اینجوری نوشته میشه ولی
shahrukh
۱۸ مرداد ۱۴۰۱😆😆😆😆
رجوع شود به سرچ گوگل:
”در لغتنامه دهخدا کلمه جرأت و جرئت، هر دو در معانی زیر ثبت شده است؛
دلیری، یارا، دل، جگر، جسارت، گستاخی، تهور و زهره
نکته: باید بدانیم که اصلا کلمه جرعت در لغتنامه دهخدا ثبت نشده است.“
AMIR / ARMI
۱۸ مرداد ۱۴۰۱چه ربطی به لغت نامه داشت
نوشتار عمومی کلمه اینجوریه ( جرعت )
در طول زمان خیلی از کلمات عوض شدن برای راحتی استفاده جملات کوتاه تر شدن فعل ها ناقص تر شدن
کلمات همزه دار خیلی وقت از زبان فارسی کنار گذاشته شدن مثلاً کسی دیگه نمینویسه پائیز
همه مینویسن پاییز یا کسی نمینویسه پائین
همه مینویسن پایین
الان از ۱۰ نفر ۸ نفرشون مینویسن جرعت
AMIN (M.A.S)
۱۸ مرداد ۱۴۰۱کلمه همزه دار کنار رفته؟
یعنی شما میخوای بنویسی مسئله مینویسی مسعله ؟
یا امانوئل رو امانوعل مینویسی؟
اقا امیر جسارت نباشه
ولی همه ممکنه اینطور دچار اشتباه لفظی یا املایی بشن
جدا از هراختلافی یا بحثای گذشته خوبه ادم اشتباهشو چه لفظی و املایی چه عملی که انجام داده بپذیره
حتی سر تسلا هم وقتی برند مورد علاقتون یه ضعفی داره اگه واقعا واقعا به خاطر خودش دوسش دارید خب عیب نداره بپذیرید (مقصودمم بحث این مقاله FSD یا اتو پایلوت یا … نیست چون نه ازین چیزا سر درمیارم نه چیزی میدونم)
وقتیم اشتباهیو بپذیری طبیعیه برای حلش تلاش میکنی و شاید جلوی اشتباه دیگرانم بگیری
و اینطوری باعث پیشرفت هم میشی
در ضمن حداقل من فک نمیکنم هرکی که بنویسه جرأت هدفش خوشمزه بازی و کتابی نوشتن باشه!!!
از نظر املایی تا جایی که میدونم جرعت نادرسته جناب امیر آرمی
RezaRs
۱۸ مرداد ۱۴۰۱😂😂😂😂😂😂😂💔💔💔💔 چیزی نمیگم فقط اهت منو نگیره همینطوری خودم وضع بدتره هم تو غلط املایی و غلط تایپی فقط قبل این گیر دادنا سرچ کنید
امین
۱۸ مرداد ۱۴۰۱بد خراب کردی. جرعت!!!!!!؟؟؟؟؟!!!! مگه میشه .
Shahrukh
۱۸ مرداد ۱۴۰۱طرف میگه چه ربطی به لغت نامه داره!! Are you Kidiiiing me???
خب ***، کلی از کلمات فارسی رو شما کم سن و سالها با تلفظ یا نوشتن غلطش رواج دادین!مگه قراره اونام به همون شکلی که شما گفتین ، باقی بمونن؟
دیگه از رده سنی ای که عزیزم رو عجیجم مینوشته ، انتظاری نمیره سر از لغت نامه دهخدا دربیاره!
ali
۱۸ مرداد ۱۴۰۱من جات بودم از سایت لفت میدادم 😂
حداقل یه سرچ میزدی قبلش مهندس
RezaRs
۱۸ مرداد ۱۴۰۱سعی نکن جمعش کنی بوش بدتر بلند شد
Swedish Arrogant Tiger
۱۸ مرداد ۱۴۰۱یه سریا این زیر جوری فشاری شدن که دستور زبان و املا هم یادشون رفته.
اون ماله رو یواش تر هم بکشید چیزی نمیشه.
امیر
۱۸ مرداد ۱۴۰۱😂😂😂
meysam
۱۸ مرداد ۱۴۰۱تیکه داش شاهین هیچوقت فراموشم نمیشه: “”” قانع کردن سنگ … “”” 😂😂😂