اگر هنوز گزارش مالی سال ۲۰۲۱ تسلا را نخواندهاید جای نگرانی نیست زیرا ما آن را خدمت شما تقدیم میکنیم. به تمامی اطلاعاتی که ماسک در کنفرانس گزارش مالی تسلا منتشر کرده است این خبر را هم باید اضافه کنیم. بر اساس گزارشهای جدید، هزینههای تولید و حاشیه سود عملیاتی این خودروساز آمریکایی به سطح جدیدی رسیده است. تسلا در گزارش سالانه خود گفته است به بالاترین حاشیه سود عملیاتی در سهماهه سوم سال ۲۰۲۱ دست یافته است. این خودروساز اظهار میدارد برای گزارشهای خود از نتایج سهماهه سوم سال پیش استفاده میکند و اطلاعات مربوط به سهماهه پایانی ۲۰۲۱ نیز در حال انتشار هستند.
کارشناسان و منتقدان سالهاست که میگویند تسلا نمیتواند سودده باشد چراکه باتریها بسیار گران هستند، خودروهای الکتریکی از نظر ساختاری سودده نیستند و… اما یکی از فاکتورها و دلایل اصلی در زمینه توسعه خودروهای الکتریکی به هزینههای تولید بالای آنها مربوط میشود. تسلا میگوید خلاقیتها و نوآوریهای فرایند تولید به همراه توسعه کارخانهها و خودروهای هدفمند باعث خواهند شد مشکل تولید گران خودروهای الکتریکی حل شود. همانگونه که میبینید، ظاهراً پیشنهادهای تسلا جواب داده است.
این برند خبرساز همچنین اظهار داشته است هزینه تولید به ازای هر خودرو به حدود ۳۶ هزار دلار در سهماهه سوم ۲۰۲۱ کاهش یافته است. این شاخص شامل تمامی هزینههای مستقیم و غیرمستقیم مرتبط با تولید یک محصول است. البته مواردی همچون هزینههای فروش و بازاریابی در این شاخص حساب نمیشوند هرچند تسلا هم فرایندهای تبلیغاتی مشابه دیگر خودروسازان را ندارد و به همین خاطر ما میدانیم از این بخش هم صرفهجوییهای زیادی دارد. این برند الکتریکی میافزاید:
ما معتقدیم پروژههای کنونی شرکت شامل ریختهگری وسیع، مجموعه باتری ساختاری، سلولهای ۴۶۸۰ و… به ادامه کاهش هزینههای تولید کمک میکنند
با در نظر گرفتن قیمت پایه محصولات کنونی تسلا در آمریکا، رقم ۳۶ هزار دلار برای هزینه تولید تسلا رقمی بسیار احساسبرانگیز است. اگرچه تسلا مدل ۳ پایه که ارزانترین محصول این برند محسوب میشود قیمت آغازین ۴۴۹۹۰ دلاری دارد اما سایر محصولات با قیمت بالاتری عرضه میشوند. در واقع هیچ خودروی جدیدی از تسلا با قیمت زیر ۵۰ هزار دلار عرضه نمیشود. مدل Y قیمت پایه حدود ۶۰ هزار دلار دارد درحالیکه برای مدل S و X باید ۹۵ و ۱۰۵ هزار دلار کنار بگذارید.
با این وجود میدانیم که اکثر فروشهای تسلا به خودروهای مدل ۳ و Y اختصاص دارد و مدل Y رشد فروش قابلتوجهی در سال ۲۰۲۱ داشته است.
AMIR / ARMI
۱۱ بهمن ۱۴۰۰با اضافه شدن باتری های ۴۶۸۰ به محصولات تسلا
قیمت تمام شده برای تسلا هم طبیعتاً کاهش پیدا میکنه
یه زمانی تسلا اصلا از خودرو هاش سودی نمیکرد
و یادمون کاملا تو ضرر بود
حالا با فروش تنها خودرو هم تراز مالی شرکت مثبت شده
ولی من منتظرم اون یکی دو نفر بیان بگن تسلا دلال و داره از بازار رمز ارز ها پول در میاره
و امتیاز آلایندگی اونو به سود رسونده
کیان
۱۱ بهمن ۱۴۰۰ا شما اومدی ؟ نبودی زیر خبرهای منفی تسلا جواب دوستان و بدی
بابا بگو چند درصد سهام تسلا رو داری دیگه
راستی میگم حذف لنت از روی ماشین های تسلا به این کاهش قیمت تمام شده چقدر کمک کرده ؟!
AMIR / ARMI
۱۱ بهمن ۱۴۰۰اها یادم اومد شما بودی میگفتی ماسک با توییت هاش بازار رمز ارز هارو تغییر میده و پول در میاره
برادر دقت کن قاطی ترول ها نشی
ALIREZA
۱۱ بهمن ۱۴۰۰کیان عزیز ایشون در مورد خودرو مورد علاقش صحبت کرده نمیدونم چرا یه عده ناراحت میشن و سریع پاسخ میدن
دوستان ناراحتین به بخش نظرات مطالب مربوط به تسلا مراجعه نکنید
مازیار
۱۱ بهمن ۱۴۰۰دوست عزیز علیرضا
بله حق با شماست و نباید از حرفهای کاربران راجع به خودروهای مورد علاقه شون ناراحت شد حالا بگذریم که چگونگی این حرفها جای بحث بسیار داره و چگونگی ابراز اون ناراحتی هم
اما این که “دوستان ناراحتین به بخش نظرات مطالب مربوط به تسلا مراجعه نکنید” مناسب یه جای عمومی مثل بخش کامنتهای یه سایت نیست و اینجا هم مثل همه جاهای عمومی دیگه ضوابطی داره که اگه رعایت نشه همه چی بهم می ریزه
مراجعه نکردن به نوعی پاک کردن صورت مسئله هست در حالی که اغلب کاربران مایل هستن که راجع به تسلا هم مثل برندهای دیگه بدونن و قطعا شما هم معتقدین که نمیشه این حق رو نادیده گرفت
legatuspropraetore
۱۱ بهمن ۱۴۰۰برادر عزیز شما از سهامداران تسلا هستی یا مالک شرکت تسلا یا خودروشو داری،،! سود دهی یه چیز طبیعه همه شرکتا دارن مثلا بنز یا فورد سودشون رو با تسلا برابر میدونی؟ یا مثلا همه شرکتا سود ندارن فقط تسلا سود میکنه ،بعد از ۱قرن ۱۰۰سال پیشرانه بنزینی و دیزلی یه چیز طبیعه که یه روزی تغیراتی رخ بده ،من از خودرو های الکتریکی خوشم میاد و از تسلا مدلX رو خیلی خوب و عالی میدونم، ولی مشکل اینجا نیست اگر خودرو ها چه سوخت فسیلی چه الکتریکی مسیر خودشون رو برن هرکی دلش بخواد انتخاب کنه که درون سوز میخواد یا الکتریکی خیلی ام خوبه الکتریکی ها میتونن در برخی موارد اضافه بشن که خوبه ،اما کاش اینجوری بود،برخی دوستا که میگین مخالف تسلا هستن خیر اینجوری نیست، خودرو یه سری جذابیت هایی داره که یه سری بهش علاقه پیدا کردن مثلا خودم پای بازی های ریسینگ بزرگ شدم بیان حذفشون کن سیاست زورکی و تخفیف سنگین و مالیات ندادن بیان الکتریکی رو به زور تحمیل کنن بعد یه تعداد مثل شما بیای تعریف و تمجید استعاره مکنیه به کار ببری بعد کسی حرف از واقعیت بزنه شما بگید مخالفه تسلا اگر یکی از این شرکت ها مثل بنز و لامبورگینی و فورد محصولاتشون رو بیان تخفیف سنگین بدن مالیات رو حذف کنن کلاس خودرو هارو بریزن بهم برای تبلیغات سودشون اندازه ۳تا کارخونه تسلا میشه
legatuspropraetore
۱۲ بهمن ۱۴۰۰مشخصه تسلا فن هستن ، همچین مورد هایی زیاد دیدم منطق سرشون نمیشه ،واقعیت براشون تلخه چرت و پرت میگن خوشحال خوشحال حرف میزنن یه چیز کوچیکو گنده میکنن سریع واکنش نشون میدن بهت حمله ور میشن
هاتف
۱۱ بهمن ۱۴۰۰تصور کنید کشورهای آمریکای شمالی و اروپای غربی سالها به تولیدات کارخونه شما سوبسید بدن که قیمت تمام شده محصولاتتون کمتر بشه، و بعد یک دهه با افتخار اعلام کنی که سودده شدی!
AMIR / ARMI
۱۱ بهمن ۱۴۰۰سوبسید ؟؟
کمپانی های که نمیتونن قوانین آلایندگی رو پاس بکنن ملتزم جریمه هستن
و کمپانی هایی که بتونن قوانین آلایندگی رو پاس بکنن و مقداری هم پایین تر از قوانین باشه آلایندگیشون ملتزم تشویق
کمپانی هایی که جریمه میشن جریمه خودشون به کمپانی های که تشویق میشن میپردازن
تازه فقط تسلا هم نیست کمپانی های مثل مزدا و هوندا و پژو هم از قانون فروش امتیاز آلایندگی استفاده میکنن
پیشرفت بشر هم با همین تشویق ها و تنبیه ها حاصل میشه اگه غیر اینه بگید ما هم بدونیم
هاتف
۱۲ بهمن ۱۴۰۰عزیز خرید خودروی الکتریکی تو آمریکا سالهاست که شامل تخفیف هم فدرال و هم استیت میشه. یه چیزی حدود چهارهزار دلار
AMIR / ARMI
۱۱ بهمن ۱۴۰۰در ضمن تسلا در بازار آمریکا بی ام و رو هم پشت سر گذاشته و به پرفروش ترین برند لوکس بازار آمریکا تو سال ۲۰۲۱ تبدیل شده اون رو هم ترجمه کنید
ارین صاحب جمعی
۱۱ بهمن ۱۴۰۰عزیزم الان تو مساله زندگیت این شده که کی بیشتر میفروشه… برای من و تو چه فرقی میکنه کی بیشتر بفروشه پولش میره تو جیب تو سودش میاد برات سهام میدن بهت بعدم امار اومد که بی ام و اول شده نه تو امریکا در تمام دنیا و مرسدس دوم شده و تسلا فقط تو بازار امریکا دوم شده که من دیروز یک امار دیدم که مرسدس دوم شده حتی تو امریکا و از اینجا یک ذره به پدال شک هم دارم
legatuspropraetore
۱۲ بهمن ۱۴۰۰اصلا بحث الکتریکی نیست به نظر من در حد خودشون جذابن ولی مسعله تسلا و ترول هاشه که میخوان واقعیت رو تبدیل به تخیلات فیلما ۳۰ سال پیش بکنن
legatuspropraetore
۱۲ بهمن ۱۴۰۰همین یه تسلا رو پروفایل شماست خودش یه جواب قانع کنندست ، با شما بحث کردن ارزش نداره
جواد
۱۴ بهمن ۱۴۰۰آقا تسلا لوکس نیست درسته فناوری داره و یه انقلابی ایجاد کرده ولی بخدا لوکس نیست لوکس به چیزی میگن که عموم مردم نتونن بخرن
مازیار
۱۱ بهمن ۱۴۰۰پدال جان بالا غیرتا یا اخبار تسلا رو پوشش نده یا فکری بحال ترول های تسلا _ چه حمله کننده چه دفاع کننده _ بکن یا امکان بلوکه کردن کاربرانی توسط کاربران دیگه رو فراهم کن
ما هیچ خودتون خسته نشدین از این کش و قوس مشمئز کننده؟
بله بحث و کل کل تو مباحث فنی و صنعتی اجتناب ناپذیره و تعدد کامنت ها هم از جهاتی مورد توجه هست اما نه اینکه هر مطلبی راجع به تسلا یا کره یا ژاپن باشه با اطمینان ۱۰۰% بشه گفت بحث به بیراهه میره
چقدر بد
مازیار
۱۱ بهمن ۱۴۰۰بخاطر واژه ترول سوتفاهم نشه چند نفر از دوستان موافق و مخالف تسلا هستن که نظراتشون واقعا مفیده خودشون هم میدونن منظورم رو
عارف
۱۱ بهمن ۱۴۰۰آقا مازیار اینکه بچهای قدیمی و یا دارای اطلاعات فنی ، کمتر در بخش نظرها هستند همین دلیلی هست که شما میفرمایید
مازیار
۱۱ بهمن ۱۴۰۰عارف عزیز قصد نداشتم اینو بگم اما حالا که شما اشاره کردی
چند روز قبل از سر بیکاری تو پدال به عقب رفتم به چهار پنج سال گذشته
چقدر فضا متفاوت بود چقدر احترام متقابل دیده میشد چقدر سطح کیفی کامنتها بالا بود و خلاصه که از مقایسه با وضع فعلی خیلی متعجب شدم
MehdiTurbo
۱۱ بهمن ۱۴۰۰دوست عزیز مشکل از خودمون
یه جا که سانسور نیست میخوای سانسور بشه
نمیگم کار غلطیه یا درستیه ولی دخالت و حذف کردن کامنت به نظرم درست نییت
ما تو فضای مجازی نمیتونیم باهم حرف بزنیم
تو واقعیت دیگه چی
از یه جایی باید متوجهش بشیم پاک کردن صورت مسئله فایده نداره
اون دفاع کننده و خراب کننده باید درکشون بره بالا یعنی واقعا ما اینقدر بیکاریم که برای یه برند …
بعدم از دولت گله داریم
به علایق هم تو فضای مجازی نمیتونیم احترام بزاریم
به نظر من باید اینقدر هم ازار بدند تا یاد بگیرند نه اینگه سکوت باشه هیشکی هیچی نگه
Sina10
۱۱ بهمن ۱۴۰۰دست اورد تسلا فوق العادس البته نسبت به عملکرد چند سال گذشته خودش میگم
یادمون نره تا همین چند وقت پیش ، سود دهیشون اندازه یه درآمد بازیکن فوتبال بود ، و حتی قبل تر از اون ، کاملا ضررده بودن اما ریسکشون جواب داده الان حاشیه سود بهتری دارن
هدف بعدی باید افزایش کیفیت ساخت و یا کاهش مشکلات خط تولید ، گیگافکتوری ها ، مشخص کردن اینده سایبرتراک و رودستر و در نهایت رسوندن سود به اندازه رقبا
باید به فکر نسل اینده مدل S در سال های بعدی هم باشن ، عمر زیادی داره، البته که به این زودیا نباید منتظرش باشیم چون اپدیت های سنگینی داشته
ALIREZA
۱۱ بهمن ۱۴۰۰مازیار جان ممنون بابت نظرتون
(( اما این که “دوستان ناراحتین به بخش نظرات مطالب مربوط به تسلا مراجعه نکنید” مناسب یه جای عمومی مثل بخش کامنتهای یه سایت نیست و اینجا هم مثل همه جاهای عمومی دیگه ضوابطی داره که اگه رعایت نشه همه چی بهم می ریزه
مراجعه نکردن به نوعی پاک کردن صورت مسئله هست در حالی که اغلب کاربران مایل هستن که راجع به تسلا هم مثل برندهای دیگه بدونن و قطعا شما هم معتقدین که نمیشه این حق رو نادیده گرفت ))
منظور من این نبود که دوستان نظر ندن بخدا سایت پدال یا شرکت تسلا مال من نیست ( 😂😂😂😂😂😂 ) اما فنای تسلا گاهی وقتا چیز بدی توی کامنتا نمی گن یا حتی به سایرین توهین نمی کنن اما متاسفانه یه عده خاص همیشه تو قسمت نظرات منتظرن تا حمله ور بشن به این افراد به نظر من بهترین کار اینه یا نظر ندن یا اگه می خوان اینکارو بکنن بدون کوبیدن یا توهین نظرشون رو بیان کنن
که اینکار به نفع همه هست و ماهم بتونیم از نظراتشون استفاده کنیم
من خودم مشکلات تسلا رو قبول دارم اما تسلا خودروسازی نیست که تاریخ طولانی داشته باشه و به مرور زمان انتظار می ره کیفیتش بهبود پیدا کنه مثل سایرین
مازیار
۱۱ بهمن ۱۴۰۰دوست عزیز
اینکه تسلا بیش از حد مورد هجمه قرار میگیره درسته و دلایلش هم تا حد زیادی روشنه
اما مسئله بخش کامنتها مسئله کنش و واکنش هست
شما تابحال دیدی که که راجع به اتومبیلهای فرانسوی بحث و کل کل بی ارزش صورت بگیره؟
نه چون نه کسی حمله شدید میکنه نه کسی دفاع شدید
و وقتی فضای کامنتها مسموم بشه دیگه اهمیتی نداره کی شروع کرده
ALIREZA
۱۱ بهمن ۱۴۰۰چون نه کسی حمله شدید میکنه نه کسی دفاع شدید
و وقتی فضای کامنتها مسموم بشه دیگه اهمیتی نداره کی شروع کرده
پس همون بهتر کامنت ندیم
مازیار
۱۱ بهمن ۱۴۰۰حتما ایراد از من بود که خوب انتقال ندادم می بخشید
Elmiraj
۱۱ بهمن ۱۴۰۰این دستاورد فوقالعاده به لطف روش های نوین طراحی ، تولید و بازاریابی تسلا هست…
حال بد نیست اعداد و ارقام درآمد تسلای تمام الکتریک را با گروه تویوتا که بیشترین میزان فروش را داشته و همه درآمد آن از راه خودروهای درونسوز و هیبرید بوده مقایسه کنیم .
تویوتا :
فروش سال گذشته : ۱۰,۴۹۵,۵۴۸ دستگاه
درآمد خالص : ۲۱.۱ میلیارد دلار
متوسط سود خالص تویوتا از فروش هر یک خودرو : ۲۰۱۰ دلار
تسلا :
فروش سال گذشته : ۹۳۶,۱۷۲
درآمد خالص : ۵.۵۲ میلیارد دلار
متوسط سود خالص تسلا از فروش هر یک خودرو : ۵۸۹۶ دلار…..!!!!
.
.
.
(( اگر بلد باشی خودروهای الکتریکی بسیار سود ده تر از درونسوز خواهند بود ))
بهزاد
۱۱ بهمن ۱۴۰۰میزان سود شرکت پورشه با فروش ۳۰۲ هزار دستگاهی حدود ۵ میلیارد دلار هست و اگر شرکت فراری هم با سود ۱.۷ میلیارد دلاری را با اون تعداد فروش به حساب بیاریم میشه نتیجه گرفت کسب سود به عوامل زیادی بستگی داره.
البته نتایج مالی و سود تسلا از موارد دیگر مثل کسب درآمد از رگولاتوری هنوز منتشر نشده تا ببینیم بدون اون چقدر بوده.
تا زمانی که تقاضا در بخش الکتریکی بیشتر از عرضه باشه دست شرکت ها برای قیمت گذاری بازه اما با اشباح بازار و رقابت شرکت ها و در راس اون تسلا مجبور به ایجاد مشوق هایی مثل انواع تخفیف ها خواهند شد که باعث کاهش حاشیه سود میشوند.
در سال میلادی که گذشت به خاطر کمبود تولید کمتر از تقاضای بازار و قیمت گذاری بیشتر شرکت ها که بالاتر از سال قبل بود اکثر شرکت ها سودآوری خوبی داشتند.
Elmiraj
۱۲ بهمن ۱۴۰۰تا همین یک دهه پیش از نظر ۹۵ درصد کارشناسان این حوزه سوددهی از خودروهای تمام الکتریک یک امر غیر ممکن بحساب میومد…… که امروز داریم این نتایج را میبینیم…
داستان دو برند فراری اسپرت ساز و پورشه لوکس ساز با تسلایی که با هدف « تسریع جهان در رسیدن به انرژی های پایدار » تأسیس شده بسیار متفاوته…
هدف تسلا رساندن خودروی الکتریکی به دست همه اقشاره…
بهزاد
۱۲ بهمن ۱۴۰۰داداش فازت دقیقا چیه هنوز بعد از ده سالی که با اسامی مختلف اینجا حضور داشتی را نتونستم درک کنم.
تسلا و انرژی پایدار؟!
الان ماشین های ساخت تسلا توسط انرژی های پایداری که تسلا ساخته تامین میشه!؟
هیچ تجارتی نمیتونه بدون سود باشه و هر محصولی براساس تقاضایی که داره قیمت گذاری میشه و بدون کسب سود تجارت بی معنیه و این صحبت شما راجب کارشناسان خیالی سندیت نداره یا حداقل اون کارشناس معلوماتش در حد پنجم ابتدایی هست.
یک مثال میزنم در مورد بی اساس و کذب بودن برداشتی که از کسب سود داری؛
استفاده از متریال های گران قیمت مثل فیبر کربن و سرامیک و تیتانیوم و چرم طبیعی و سیستم صوتی رده بالا و رینگ و تایر گران و موتور ۸ سیلندر و… در خودروهای ساخت مزدا یا اشکودا و کیا به غیر زیان دهی و بالا رفتن هزینه عایدی نداره اما همین متریال ها برای فراری و لامبورگینی و پورشه و استون مارتین موجبات کسب درآمد و سود بیشتر هست.
این صحبت های شما در حافظه باقی میمونه و اگر سایرین از تجارت خودروهای برقی سودآوری داشتند میشه نتیجه گرفت تقریبا هیچ چیز از صنعت خودرو و اقتصاد
صنعتی نمیدونستید.
legatuspropraetore
۱۲ بهمن ۱۴۰۰دقیقا درسته فروش پورشه یک سوم تسلا بوده ولی سودش با تسلا برابری میکنه میگن دنیا سود نکرده تسلا سود کرده بحث الکتریکی نیست بحث تسلا و ترول هاشه
احمدعلی
۱۲ بهمن ۱۴۰۰معلومه اصلا گزارش مالی تسلا رو ندیدی چون در هر گزارش مالی سه ماهه درآمد از فروش اعتبار رو مینویسه.اونجا که نوشته:
of which regulatory credits که کلا میشه 1465 میلیون دلار برای سال 2021
legatuspropraetore
۱۲ بهمن ۱۴۰۰کلا هم فروشش تویوتا و هم سودش بیشتر تسلا بوده داری دنبال چی میگردی اصلا چیزی که تو میگی ارزش نداره ،مجبور نیستین کمبود رو جبران کنی
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ بهمن ۱۴۰۰وقتی هزینه تولید اومده پایین چرا قیمتا افزایش پیدا میکنه؟!؟ ۳۶هزار میانگین قیمت پایه سطح پایین ترین مدل ۴۴هزار! از طرفی کمی عجیبه با وجود کمبود جهانی چیپ چجوری هزینه تولید پایین اومده! پایین اومده یا کم شده؟بالاخره نفهمیدیم چی شد…