ایلان ماسک مدیر اجرایی تسلا به خوبی از ضرردهی کارخانههای خود در تگزاس و برلین آگاه است. ماسک اخیراً در خلال گفتوگو با مالکان کلوپ سیلیکون ولی تسلا اظهار داشته است این دو کارخانه در حال سوزاندن میلیاردها دلار سرمایه هستند.
ماسک اظهار میدارد:
کارخانههای برلین و آستین تسلا در حال حاضر کورههای پول سوزی بزرگ هستند. اوکی؟ این واقعاً شبیه یک صدای غرش است، صدای سوزاندن پول در آتش…
ماسک افزوده گیگا فاکتوری تسلا در تگزاس هماکنون فقط تعداد کمی خودرو تولید میکند که دلیلش مشکلات مربوط به افزایش تولید سلولهای باتری ۴۶۸۰ بوده است. او همچنین خاطرنشان ساخته بسیاری از ابزارآلات موردنیاز برای تولید سلولهای باتری ۲۱۷۰ در بندری در چین باقی ماندهاند.
این مدیر ارشد میافزاید:
این موضوع باید سریعاً حل شود اما نیازمند توجه زیادی بوده و تلاشهای زیادی را برای تولید انبوه در کارخانههای ما طلب خواهد کرد
تسلا همانند دیگر خودروسازان با مشکلات زنجیره تأمین در سالهای اخیر دستبهگریبان بوده هرچند مشکلاتش به اندازه برخی برندهای مطرح نیست. البته ماسک میگوید ۲۴ ماه گذشته کاملاً چالشبرانگیز بوده است.
این مرد خبرساز دنیای خودرو میگوید:
دو سال گذشته از نظر اختلالات زنجیره تأمین یک کابوس واقعی بوده و یک چالش از پس چالش دیگری خودش را نشان میدهد. نگرانی مهم ما چگونگی ادامه کار این کارخانهها و جلوگیری از ورشکستگی است. تعطیلی کارخانه ما در شانگهای که به خاطر کرونا بوده مشکل بسیار بسیار بزرگی خواهد بود
تسلا به دنبال کاهش هزینهها بوده و به همین خاطر میخواهد ۱۰ درصد از نیروی کاری خود را در ماههای آتی تعدیل کند. این خودروساز همچنین دستمزد ثابت برخی کارکنان خود را به دستمزد ساعتی تغییر خواهد داد.
Matin2
۶ تیر ۱۴۰۱تو که این همه داری پس از ضرر دهی با من حرف نزن
اینا ضرر بدن جاهای دیگه ۲ برابر سود میدن بهت این همه پول میخوای چیکار؟
AMIR / ARMI
۶ تیر ۱۴۰۱تسلا کمپانی بود که کارخونه فرمونت رو از یه کارخونه کاملا ضرر ده به یه کارخونه ای تبدیل کرد که بیشترین بازدهی رو در بین تمام کارخونه های خاک آمریکا به دست آورد
این که چیزی نیست
فرید
۶ تیر ۱۴۰۱اینا بهونس میخوان گرون کنن
TML BN
۶ تیر ۱۴۰۱آخی ایلان چقدر خوشحال بود داشت میرقصید چشش کردن😂
mahdi-es17
۶ تیر ۱۴۰۱ایران خودرو هم ضررده هست موفقیت در ضرر ده بودنه😂
پدرام
۶ تیر ۱۴۰۱کار رو بسپارید دست آقای رییسی تا براتون درست کنه :)
HamiD
۶ تیر ۱۴۰۱😂😂😂 از لحاظ غذایی خصوصا نهار کارمندا تامین میشن
پویان
۶ تیر ۱۴۰۱از اول پروژه برلین منطقی نبود ولی شانگهای خوب بود تگزاس هم خوب بود
هند هم خوبه ولی شرط مسخره گذاشته که قطعات و… از چین نباید بیاد
meysam
۶ تیر ۱۴۰۱از نظر تو مسخره میاد
وگرنه اینکه بگه می خوام خودم قطعات مصرفی رو تامین کنم هیچ مسخره نیست
هند خودش تولید کننده عمده قطعات است و در آینده نزدیک خواهیم دید چجور موی دماغ چین میشه
البته من فن هند نیستم
پویان
۶ تیر ۱۴۰۱میثم در اینده خیلی چیزها رخ میده.
خود ام جی چین میخواست با مشارکت هندی ها به صورت کلان خودرو برقی تولید کنه
هند مانع توسعه شد
نه هند همه چی رو نمیسازه. اصلا، قابل قیاس با چین نیست فعلا.
مگر اینکه فیلم هندی ببینی
شهاب
۶ تیر ۱۴۰۱ایلان ماسک باید از آموزه های سایپا و ایرانخودرو استفاده کنه
گلاب
۶ تیر ۱۴۰۱اون همه درخت قطع کردن حالا
ضرر ده شده