تسلا سرانجام گیگا فاکتوری برلین را افتتاح کرد. این کارخانه اولین سایت تولیدی تسلا در اروپاست و از بزرگترین سرمایهگذاری در تاریخ خودروسازی چند سال اخیر آلمان سود میبرد. مبلغ این سرمایهگذاری ۵ میلیارد یورو یا حدود ۵.۵ میلیارد دلار است. تسلا برای گرامی داشت این اتفاق مهم یک تور ویدئویی را در کانال یوتیوب خود برگزار کرده است. البته بجای ویدئوهای مرسوم این چنینی تسلا یک تصویربرداری فوقالعاده را انجام داده است و قطعاً این فیلم را میتوان با بهترین فیلمهای هالیوود مقایسه کرد.
ویدئوی سه دقیقهای موردبحث نه تنها شامل گشتوگذار در تأسیسات تولید بزرگ تسلاست بلکه نگاهی نزدیک به فرایند تولید تسلا مدل Y نیز دارد. پهباد بکار رفته در این ویدئو از نزدیک با ماشینها ملاقات میکند، ماشینهایی که مونتاژ کراس اوور الکتریکی این برند را بر عهده دارند. فیلم موردبحث کاملاً سورئال است و میتواند سوال مهمی را ایجاد کند: این ویدئو اصلاً چگونه تولید شده است؟
افتتاح گیگا فاکتوری برلین تسلا با هشت ماه تأخیر همراه شد که دلیل آن بروکراسی و مشکلات زیستمحیطی بود. چراغ سبز افتتاح این کارخانه چهارم مارس امسال صادر شد. رویترز میگوید اولاف شولز صدراعظم آلمان و دیگر مقامات ردهبالای این کشور در زمان افتتاحیه کارخانه تسلا حضور داشتند.
تسلا میخواهد ۱۲ هزار نفر را در کارخانه تولید خودرو و باتری بکار گیرد و بزرگترین کارفرمای منطقه برندنبورگ باشد. این کارخانه در ظرفیت کامل خود توانایی ساخت سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو و تولید ۵۰ گیگاوات ساعت برق را خواهد داشت و از این نظر بهتر از تمامی کارخانههای مشابه در آلمان خواهد بود.
موسسه جی پی مورگان پیشبینی میکند گیگا فاکتوری برلین تسلا حدود ۵۴ هزار دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۲ بسازد و این میزان در سال به ۲۸۰ هزار دستگاه و تا سال ۲۰۲۵ به ۵۰۰ هزار دستگاه برسد.
ارین صاحب جمعی
۱۵ فروردین ۱۴۰۱انقدری که این کارخونه به آلمان کمک میکنه به خود تسلا نمیکنه
ارین صاحب جمعی
۱۵ فروردین ۱۴۰۱اوندفعه هم ۴ تا دلیل اوردم که مهمتریناش بودن ۱. رقابت خودروسازان آلمانی بیشتر میشه ۲. تحصیل کرده های دانشگاه های آلمان میتونن به کارخانه های تسلا برن البته که به گفته ایلان ماسک به دیپلم هم نیاز ندارن ۳. آلمان تنها کشوری به جز چین بود که به ایلان ماسک اجازه این کار بزرگ رو داد ۴. کشورهایی مثل ژاپن و کره جنوبی و حتی خود چین از نزدیکی آلمان و صدراعظم جدیدش با ماسک قطعا آسیب میبینن شرکت های نوآوری آلمانی مثل بوش و کانتیننتال میتونن با تسلا همکاری کنن و از این راه سود بدست بیارن ۵. آلمان با این کار آینده صنعتشو تامین کرد ولی متاسفانه جنگ اوکراین با سیاست های خود امریکا داره به خود امریکا هم ضربه میزنه و به آلمان و تمام کشورهای غربی ولی قطعا کوتاه مدته کشوری که از جنگ جهانی دوم در اومده این براش بچه بازیه
کافر مقدس
۱۵ فروردین ۱۴۰۱کلا هیچ کشوری اندازه آمریکا علم تولید نمیکنه . تمامی علوم در بالاترین سطح خودش میشه دانشگاه های آمریکا تولید علم میشه آمریکا و توزیع ش هم میکنن به اروپا و…. حتی هند
آلمان خیلی دانشجو داره در آمریکا با این حال در برخی علوم صنایع بسیار ضعیف هستنن . مثلا هوا . فضا . مثلا هندی در هوا فضا خوب ن
بعد از توزیع علم . آمریکا توزیع ثروت هم انجام میده. نمونه ش چین که با تریلیون وام آمریکا و ادوات آمریکا و علم شون چین رو میارن بالا وعلا قبل از 2008 کسی از چین چیزی به یاد نداره
اینایی هم که دلشون خوشه چین رتبه اول اقتصادی میشه . خوب بشه . تو کمیت چین میتونه هرکاری کنی ولی تو کیفی کجاست . در تولید علم کجاست . در دموکراسی و حقوق بشر مردم ش کجاست
Amoo HamiD
۱۵ فروردین ۱۴۰۱دموکراسی و حقوق بشر؟
کافر جان این مورد توی آمریکا هم تا حد زیادی صدق نمیکنه …
اگه دموکراسی بود این بایدن نمیومد نمیشدن رئیس جمهور …
Clean energy (صیانت!)
۱۵ فروردین ۱۴۰۱بایدن
یه خرفت ع…وضی پیر
Sh
۱۵ فروردین ۱۴۰۱دقیقا موافقم ،چین صنعتی نداره ک بخاد ب اون تکیه کنه، همه چیزش کپی کاریه، کمیت با کیفیت فرق داره، و اگه ی روز شرکت های خارجی بخان از چین برن مطمنا چین نابود میشه البته اونا هم بخاطر منافع خودشون تو چین هستن چون کارگر ارزون مواد اولیه ارزون
میراحسان
۱۶ فروردین ۱۴۰۱آمریکا تنها کشور فوق صنعتی دنیاست،
در هر کاری برترین متخصصان اون کار مشغول خدمت هستند،
بیش از ۹۰٪ دانش دنیا رو تولید میکنه،
بیش از ۳۸٪ ثروت دنیا رو داره،
۵۰٪ ذخایر طلای دنیا در آمریکا است،
ارزش تکی برخی از کمپانی های اون که کم هم نیستند از کل ذخایر ارزی کشورهای مدعی هم بیشتره،
قدرت نظامی اون برابر مجموع ۱۵ قدرت نظامی بعدی هست،
پاکترین و مستقل ترین سیستم قضایی و شفاف ترین سیستم اقتصادی دنیا و کارآمد ترین سیستم بروکراسی رو داره،
مردم آمریکا در رتبه نخست به سیستم قضایی و سپس ارتش و پلیس بالاترین اعتماد رو دارند،
طوری برنامهریزی کرده اند تمامی دنیا در نهایت محتاج آنها باشد و هر موقع که بخواهند زیر پای چین و ژاپن و کره و اروپا را می کشند و به زمین میزنند،
و …..
چه به این ترتیب با تکیه بر عقل و دانش و آینده نگری و استفاده از متخصصان دلسوز و کارآمد، تبدیل به آقای دنیا شده اند …..
و ما و امثال ما هنوز اندر خم یک کوچه و دنبال خزعبلات هستیم،،،،
AMIR / ARMI
۱۵ فروردین ۱۴۰۱تسلا به محبوب ترین برند خارجی خودرو در المان و اروپا در کل تاریخ تبدیل خواهد شد
جایگاهی که به نظرم من تا الان فورد در اختیار داشت
کی فکرش میکرد تسلایی که روزی تو یه گاراژ بود و فقط تخیل بود در عرض 20 سال پیشرفته ترین کارخونه در کل اروپا رو بسازه
و کمپانی هایی که اسمشون تریلی نمیکشید اینجوری زانو بزنن
Jdm باز
۱۵ فروردین ۱۴۰۱دروغ که نمیگی سید؟
NAVID۰۰۹۸
۱۵ فروردین ۱۴۰۱زانو بزنند !
اثرات فیلم هندی زیاد دیدن اینجا مشخص میشه !
احتماً بقیه تو زیرزمین خونه شما برقیهاشون را میسازند با بدبختی !
Silent
۱۵ فروردین ۱۴۰۱توو زیر زمین هم نمی سازن توو خیالات شون هست!
نمونش Nissan Ariya دو سال پیش از ماکتی رونمایی کردن که هنووز قراره بیاد!
برندی که با مشکلات مدیریتی یک شبه بدون R&D مشخص گفت EV ساختم!
ماکت هایی که راه نمیرن مشخصات ندارن باطری شون موتورشون از کجا؟ با چند ساعت کار؟ خطوط تولیدشون کجاس؟!
زیادن اینجو شرکت هایی که برا اینکه سهام شون یک تکونی تووو مارکت بخوره از پلتفورم بدون مشخصات حرف می زنن. نظیر لوتوس suv
Hamid
۱۵ فروردین ۱۴۰۱لذت بردیم عجب فیلمبرداری
واقعا خیلی کار عظیمیه چنین خط کارآمدی
فکر میکنم اگه ایلان ماسک تو عمرش کار کرده ما چیکار کردیم
افسوس
Moon
۱۵ فروردین ۱۴۰۱چجوری و با چه ملاکی گشت و گذار تو کارخونه تسلا هیجان انگیز میشه ؟ کارخونه فراری یا بوگاتی یا شایدم پورشه حتی کارخونه لوتوس برام جالب تر از این کارخونه جاروبرقی ، حیف اسم کارخونه ی خودروسازی که به اینجا دادن .
.
.
.
.
چرا از دیروز من هر چی کامنت میدم میره واسه تایید سایت مشکل پیدا کرده ؟
Clean energy (صیانت!)
۱۵ فروردین ۱۴۰۱از اول اکانت ساختم تا قبل کامنتای ۱۰۰ میرن واسه تایید
Moon
۱۶ فروردین ۱۴۰۱clean energy ممنون از راهنماییت
کامران
۱۵ فروردین ۱۴۰۱مدیران شرکتهای آلمانی اللخصوص فلکس و بنز چه آتیشی بگیرن با دیدن این فیلم
aminbikar
۱۵ فروردین ۱۴۰۱فقط اونی که درون(پهباد)رو کنترل میکرد 👌اگه میرفت تو پرس هیدرولیک چی ؟🗿
aminbikar
۱۵ فروردین ۱۴۰۱جوشکاری پهباد رو هوا
aminbikar
۱۵ فروردین ۱۴۰۱با این کارخونه دیگه نباید مشکل مونتاژ داشته باشه
کوشا
۱۵ فروردین ۱۴۰۱من یه سوالی برام پیش اومده. اینکه تسلا این کارخونه رو تو پایتخت آلمان ساخته آیا پیامی داشته؟ چون میتونست این کارخونه رو با هزینه ی کمتر تو کشور های اروپای شرقی یا آسیایی بسازه. الآن این کارگر های آلمانی حقوق خیلی زیادی میگیرن و مالیات این کارخونه هم احتمالا خیلی زیاده!
میراحسان
۱۶ فروردین ۱۴۰۱دقت کنید که این کارخانه تمام رباتیک است و نیاز خاصی به کارگر نداره و تعداد خیلی محدودی کارگر میخواد و چندین برابر اون متخصص حرفه ای و کارآزموده میخواد که در آلمان پیدا میشه و نه در اروپای شرقی،
در ضمن تجهیزات و قطعات خاص مورد نیاز رو شرکتهای آلمانی برند میسازن که هزینه حمل و تحویل کمتری داره،
اطمینان داشته باشید که ایلان ماسک الکی و بدون درنظر گرفتن همه چیز هیچ اقدامی نمی کنه والا ایلان ماسک نبود،،،
سعeد
۱۵ فروردین ۱۴۰۱تسلا اپل در صنعت خودروسازیست پادشاه بی چون و چرا در کل جهان ؛ یسری شرکت مثل بنز و پورشه مثل سامسونگن هی از اپل ( تسلا ) کپی میکنند هی زجه میزنن هی میخوان بگن بهتر از تسلان ولی در عمل اینطور نیست . تویوتا با بقیه ژاپنیا مثل نوکیان اهل پیشرفت نیستن فقط میگن پیف پیف اه اه گوشی تاچ ( ماشین برقی ) فقط گوشی دکمه ای در آخرم مثل نوکیا ورشکست میشن . چینیا صنعت گوشی و ماشین شون یکسانه ماشین اشغال ارزون با مشخصات خوب میدن که در عمل اشغاله
Clean energy (صیانت!)
۱۵ فروردین ۱۴۰۱بنز از تسلا کپی کنه؟
منطقیه
احمدرضا
۱۵ فروردین ۱۴۰۱ای کاش همراه با این اتفاق بزرگ برای تسلا حداقل مدل 3 و y رو فیس لیفت می کردند واقعا طراحیش تکراریه من تقریبا هرروز توی خیابون میبینمش و خیلی سریع تقریبا بعد یکسال دیگه جذابیتی نداشت
Elmiraj
۱۵ فروردین ۱۴۰۱یک و نیم قرن سابقه در تولید خودرو داشته باشی بعد یک خودروساز جوان با کمتر از بیست سال سن ابرکارخانهای در پایتختت بسازه که بازدهیش سه برابر بیشتر از کارخانهای باشه که به نظر خودت خیلی پیشرفته بود و کلی بهش افتخار میکردی ……!!!!!
Silent
۱۵ فروردین ۱۴۰۱مهم ترین ویژگی که توو این کلیپ رسمی TESLA خودنمایی کرد سطح مکانیزه و رباتیک بودن خط تولید GF4 هست.
بخشی از هزینه ها بجای نیروی کار ساده صرف متخصصین و R&D توسعه EV ها در حوزه توسعه موتورها و باطری هایی می شه که خب نتیجش ارزش برند و جایگاهش می شه.
ارقام سال 2021:
VW برای هر 700.000 ماشین 25000 نفر کار می کشه
TESLA برای هر 500.000 ماشین 12000 نفر نیاز داشت
نکته مهم ش گیکافکتورهای تگزاس و برلین برا اساس مهندسی خود شرکت از بنیان ساخته شده نه خرید و توسعه خطوط رها شده شرکت های دیگر مثل کاری که برای فریمنت انجام شد.
بهزاد
۱۶ فروردین ۱۴۰۱این آمار کزایی که بارها گفتید جایی در واقعیت نداره.
نیروی کار تسلا تا آخر سال ۲۰۲۱ به ۹۹ هزار نفر رسیده و سنجش تعداد نیروی کار فقط در خط تولید که قیاس درستی نیست.
meysam
۱۵ فروردین ۱۴۰۱یه جور خیلی ناجوری موی دماغ رقبا شده
البته الان که دیگه شده خار چشم
Porsche 911
۱۶ فروردین ۱۴۰۱میانگین سن کامنت دهنده رو تو این پست بگیری زیر ۱۰ ساله
همه با اکانت اصلی میان زور میزنن تبلیغ کنن اکانت فیک تک و جفت کامنتی هم میفرستن
خداوکیلی اکانت اصلی تون سم هست بیشتر اسیدی اش نکنید..😂