تسلا با ارائه طرح قیمتگذاری جدید خود اعلام کرد مبلغ اقساط ماهانه لیزینگ دو خودروی پرطرفدار مدل ۳ و مدل Y به ۳۲۹ و ۳۹۹ دلار کاهش مییابد.
همانطور که میدانید تسلا در ماههای اخیر قیمت محصولات خود را کاهش داده و البته نسخه پایه مدل Y را معرفی کرده است. این مدل احتمالاً از مجموعه باتری LFP استفاده میکند. با تغییرات صورت گرفته قیمت تسلا مدل ۳ سال ۲۰۲۳ از ۴۰,۳۸۰ دلار شروع میشود درحالیکه بهای پایه مدل Y به ۴۵,۳۸۰ دلار میرسد. این دو خودرو با یکبار شارژ به ترتیب ۴۳۸ و ۴۱۸ کیلومتر را طی میکنند. جدای از این موارد، خریداران میتوانند اقساط ماهانه کمتری را برای قراردادهای لیزینگی پرداخت کنند.
تسلا پس از کاهش قیمت محصولات خود میزان اقساط ماهانه پرداختهای لیزینگی را نیز کمتر کرده است. هماکنون میتوان تسلا مدل ۳ دیفرانسیل عقب را با پیشپرداخت ۴۵۰۰ دلار و اقساط ماهانه ۳۴۹ دلار به مدت ۳۶ ماه انتخاب کرد. البته محدودیت کارکرد خودرو در هر سال به حدود ۱۶ هزار کیلومتر میرسد. در واقع هزینه لیزینگ خودروی یاد شده برای سه سال به ۱۸,۱۵۴ دلار میرسد. تسلا همچنین در پایان قرارداد ۶۹۵ دلار هزینه خرید و ۳۹۵ دلار هزینه واگذاری را نیز دریافت میکند.
مبلغ اقساط ماهانه تسلا مدل Y کمی بیشتر خواهد بود و به ۳۹۹ دلار در ماه به مدت ۳۶ ماه خواهد رسید. پیشپرداخت این خودرو نیز ۴۵۰۰ دلار و محدودیت کارکردش ۱۶ هزار کیلومتر است. با در نظر گرفتن هزینههای اضافی، هزینه لیزینگ سهساله این خودرو به ۱۹,۹۵۴ دلار میرسد. تسلا علاوه بر کاهش هزینه اقساط ماهانه لیزینگ دو محصول خود تغییراتی را در طرح مشوق مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری اعمال کرده است. این شرکت میگوید تمامی نسخههای مدل ۳ شامل مشوق مالیاتی فدرال است هرچند انتظار میرود مبلغ مشوقها در هفتههای آینده به ۳۷۵۰ دلار کاهش یابد. از آنجایی که تمامی خودروهای برقی صرفنظر از محل تولید خود مشمول مشوقهای ۷۵۰۰ دلاری هستند بنابراین کاهش مبلغ مشوقها تأثیری روی مبالغ اقساط محصولات تسلا نخواهد داشت. ذکر این نکته مهم است که قراردادهای لیزینگی تسلا با یک بند جالب همراه هستند و آن اینکه تسلا به مشتریان اجازه نمیدهد در پایان قرارداد خودرو را خریداری کنند. البته با معرفی نسخه فیس لیفت مدل ۳ هایلند، احتمال دارد مبلغ اقساط ماهانه بازهم کاهش یابد تا فضا برای عرضه جدیدترین نسخه مدل ۳ مهیا شود.
امیر
۲۲ مهر ۱۴۰۲با این روند پیش بره تا چند ماه دیگه پدال مینویسه : تسلا خودرو های مجانی مدل ۳ و y در اختیار مردم قرار میدهد 😂😂 ( البته این سیاست کاهش قیمت تا الان نتیجه بخش هم بوده چون فروش تسلا تو چین و کلا بازار آسیا خیلی بیشتر از سال پیش شده )
NAVID۰۰۹۸
۲۲ مهر ۱۴۰۲آقا
دو دوتا میشه چهارتا
یه قیمت تمام شده محصول داریم ، یه قیمت هم برای فروش !
این تا اینجا .
حالا یا خیلی ساختِ تسلا ارزان تمام میشه که با هر روش فروشی باز هم سود میکنه !!!!!
یا یه چیزِ دیگه پشت قضیه هست که ضرر فروش تسلا در پشت پرده در اصل سودهایِ سیاسی تیلیارد دلاری خوابیده که مربوط میشه به شکستن قیمت نفت با مصرف کمتر که امروز جنگ اقتصادی تورمی در جهان به راه افتاده و جهان را به دو قسمت در قدرت غرب و شرق تبدیل کرده !
پروپاگاندا برای برقیها بیش از عملکرد و حقیقت کارکردشون بوده و اصل قضیه که آلایندگی تامین برق و بازیافت داره را اصلاً پوشش نمیدهند در حالی که برقیها قدمت ۱۰۰ ساله دارند !
امیر
۲۲ مهر ۱۴۰۲در حال حاضر کمترین درآمد اعلام شده توسط دولت فدرال آمریکا برای سال ۲۰۲۳ : ۱۵ دلار در ساعت هست که افراد با این درآمد از دادن خیلی مالیات ها معاف هستند ( از جمله مالیات بر درآمد ) ، اگه به صورت میانگین یک کارگر ۸ ساعت در روز کار کنه میتونه با درآمد فقط ۳/۵ روز اقساط ماهانه یه تسلا مدل y رو بده !! الکتریکی ها کم کم دارن از بنزینی ها هم ارزون تر میشن مخصوصا با این امتیازات و کمک هزینه هایی که دولت ها برای خریدشون میدن ، دیگه میشه به عنوان خودرو های روزمره و شهری هم ازشون استفاده کرد ( متاسفانه ما انگار داریم توی ۲۰۰ سال پیش زندگی میکنیم با این **- )
NAVID۰۰۹۸
۲۲ مهر ۱۴۰۲آقا امیر
تا حدووی درست میفرمایید ، ولی تو خود آمریکاش هم چیزی که متخصصان حوضه خودرو دارند بیان میکنند اینه که برقیها به دلایل گوناگون جا دارند تکامل پیدا کنند و هنوز نمیشه رویشان حساب باز کرد و حالاحالاها بنزینیها پیشتازند !
ماسک و تسلا در جوسازی رسانهای شاهکار قرن هستند و رگ خوابِ مردم جهان را به دست گرفتهاند و به خوبی توانستهاند از این موقعیت مجازی که پیش آمده ، نهایت نفع را ببرند که مثال واضحش درآمدهای وحشتناک میلیاردی از بالا پائین کردن سهام و بیتکوین بوده !
AMANTE
۲۲ مهر ۱۴۰۲همه چی خوب که تا اینکه بخش ( اینکه تسلا به مشتریان اجازه نمیدهد در پایان قرارداد خودرو را خریداری کنند. ) رو خوندم.
مجتبی .
۲۲ مهر ۱۴۰۲بله وقتی سیستم درست باشه قیمتها فقط درازای خدمات وکیفیت بیشتر بالا میره وحتی گاهی رقابت تولید کننده ها باعث کاهش قیمتها میشه ولی در این سیستم هردمبیل هرروز افزایش قیمت وکاهش کیفیت وخدمات داریم.
Bagher
۲۲ مهر ۱۴۰۲البته تورمم جوریه که کاهش قیمت رو تو خوابم نمیبینیم
امیر
۲۲ مهر ۱۴۰۲دوست من هر جایی که فساد و دزدی نباشه پیشرفت هم صورت میگیره میدونی مشکل ایران چیه ؟ اینه که ۹۹ درصد ملت ( یعنی تقریبا همه ) اگه توانشو داشته باشن ، لحظه ای هم به دیگران رحم نمیکنن و برای سود خودشون دست به هر پارتی بازی یا کار های دیگه ای که شما هم میدونید ، میزنند ! برای مثال همین قرعه کشی ایران خودرو و سایپا که تقریبا هر کسی شرکت میکنه هدفش این هست اگه برنده شد بره اون ماشینو با دو یا سه برابر پولی که براش داده بفروشه یا به اصطلاح بکنه تو پاچه بقیه در صورتی که نمیدونه این آشغالی که تحویل گرفته به زور ۳۰ میلیون در مجموع قیمت داشته باشه که یه کسر بزرگی از این ۳۰ میلیون هم بابت پول آلمینیومش هست ! ما به خودمون رحم نمیکنیم بعد توقع داریم مسئولان که دیگه ذره ای پاکی و دلسوزی هم تو وجودشون ندارن ، بیان وضع زندگی ما رو درست کنن ! ایران درون یک بحران فرهنگی و ذهنی ۱۴۰۰ ساله هست که تا خود مردم نخوان درست بشه ، هیچ اتفاقی نمی افته
منصور
۲۲ مهر ۱۴۰۲آمریکایی ها هم تو رحم کردن به هم خیلی بهتر از ما نیستند. تفاوت در این است که در یک ساختار سالم اقتصادی کسب ثروت از راه تلاش و نو آوری امکان پذیر است ولی در یک سیستم فاسد از راه رانت و کلاهبرداری. افراد جامعه مقصر نیستند، سیستم آنها را به سمت فساد رهنمون میکند
مرسدس
۲۲ مهر ۱۴۰۲اونوقت ایرانخودرو و سایپا دوزاری هنوز ناراضی ان که قیمتاشون کمه
amir
۲۲ مهر ۱۴۰۲به تسلا بگی ویران خودرو و وایپا پیش فروش قیمت قطعی میکنن با قیمت روز سکته میکنن
amir
۲۲ مهر ۱۴۰۲ببخشید قیمت قطعیش اشتباه نوشتم
Enzo Ferrari 2008
۲۲ مهر ۱۴۰۲خوبه دیگه همه رو صاحب خودرو میکنن
اما تو بعضی جاها چهار چرخ زیرپای مردم می فروشن