یک دستگاه تسلا سایبرتراک که به کارکرد ۱۶ هزار کیلومتر رسیده؛ برخلاف ادعای شرکت سازنده، شعاع حرکتی ۵۰۰ کیلومتر ندارد.
تسلا سایبرتراک همیشه خودرویی دوقطبی بوده و خواهد بود. از روزی که این خودرو بهصورت پروتوتایپ در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد تاکنون، مردم یا از آن متنفر بوده یا آن را دوست داشتهاند. حال اما این پیکاپ الکتریکی به دست خریداران رسیده و میتوانیم صرفنظر از هیاهوهای تبلیغاتی، ببینیم سایبرتراک در دنیای واقعی چگونه است. در همین مدت کوتاه، یکی از نمونههای این خودرو به کارکرد ۱۶ هزار کیلومتری رسیده و مالک تجربیات خود را از رانندگی با پیکاپ الکتریکی تسلا اعلام کرده است. این سایبرتراک یک نمونهٔ چهارچرخ محرک دو موتوره است که هنگام تحویل ۱۱۵ کیلومتر کارکرد داشته و در ۱۵ ژانویه این رقم از مرز ۱۶ هزار کیلومتر گذشته است.
مالک این سایبرتراک با شارژ کامل باطریها توانسته ۴۱۰ کیلومتر را طی کند که ۲۰ درصد از برد اعلامی ۵۱۵ کیلومتری تسلا کمتر است. این آزمایش با سرعت ثابت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت انجام شده درحالیکه دمای بیرون حدود ۷ درجه بالای صفر بوده است. در رانندگیهای معمولی اما این رقم حتی کمتر بوده و به ۳۳۰ کیلومتر رسیده است. رانندهٔ دیگری که پشت فرمان این خودرو نشسته و رانندگی تهاجمی داشته است نیز با ۸۰ درصد شارژ باطری توانسته است تنها ۲۶۵ کیلومتر را طی کند. حدود ۷۰ درصد این رانندگیها در بزرگراه و ۳۰ درصد دیگر در خیابانهای شهری انجام شده است.
میانگین مصرف انرژی سایبرتراک پس از پیمودن ۱۶ هزار کیلومتر، ۳۷۴ وات در هر کیلومتر بوده است. البته هنگام رانندگیهای آرام در محیطهای شهری این رقم به ۱۸۱ وات کاهش پیدا کرده اما رانندگی در بزرگراه مصرف را به ۵۶۰ وات در هر کیلومتر رسانده است. شارژ باطریها نیز در حدود ۶۰ درصد مواقع در خانه صورت گرفته و ۳۰ درصد از سوپرشارژرهای تسلا استفاده شده است. به گفتهٔ رانندگان، شارژ در سوپرشارژرهای V2 بسیار کند بوده و ممکن است شارژ کامل باطریها تا دو ساعت طول بکشد. شارژرهای V3 نیز هرچند بهتر هستند اما پر کردن ۷۰ درصد باطریها هنوز هم بیش از یک ساعت زمان میبرد. شارژرهای جدید V4 اما در زمان آزمایش در دسترس نبودهاند.
برای اینکه عمر باطریها بیشتر شود، هنگام شارژ کردن در خانه، در اکثر مواقع خودرو بهگونهای تنظیم شده تا شارژ را روی ۹۰ درصد متوقف کند. به گفتهٔ مالک، شارژ این باطریها با شارژرهای خانگی تسلا و برق ۳۲ یا ۴۸ آمپر، بین ۸ تا ۱۴ ساعت طول میکشد. در طول این ۱۶ هزار کیلومتر، مشکلاتی مثل سیاه شدن نمایشگر لمسی هنگام پایین بودن سطح شارژ باطری هم دیده شده است. صندوق بار زیر کف اتاق بار سایبرتراک نیز آنطور که ادعا میشود ضدآب نیست.
با همهٔ اینها، نکات مثبت زیادی هم در مورد سایبرتراک ذکر شده که مهمترین آنها سیستم صوتی فراتر از عالی، سردکن صندلیها، دید رو به بیرون، هندلینگ مناسب، شتاب سریع و سیستم فرمان با سیم هستند. درمجموع، به گفتهٔ مالک، سایبرتراک خودرویی رؤیایی برای رانندگی است اما سرعت شارژ و برد ناامیدکنندهای دارد. در طول این ۱۶ هزار کیلومتر، میانگین بردی که رانندهها تجربه کردهاند ۳۴۰ کیلومتر بوده است. همچنین در خودرو هنوز هم برخی مشکلات تولید دیده شده که باید برطرف شوند.
amir
۳۰ دی ۱۴۰۲تسلا سایبر تراک با این طراحی زشتش تا الان فقط برای تسلا ننگ و سرافکندگی بوده و رسوایی بوده علی رغم تبلیغات و هایپی که براش کردن محصول درخوری نیست الان کاربر المیراژ هم که میخواد برامون کامنت بزاره
NAVID@@98
۳۰ دی ۱۴۰۲طراحی هم بحث بر انگیزه ولی این مورد برای کسی که خواستارشن قابل حله
ولی مشکل اصلی اینه که در سرما هم بردش کم میشد
کلا باتری هایی که برای این خودروهای برقی استفاده میشه هنوز سنگین و ناصرفه و کم کاران باید این مشکلات که علت اصلیش باتری هاست حل بشه.🙅
NAVID۰۰۹۸
۳۰ دی ۱۴۰۲اینم از شاترتراک ، دیگه !؟!
بهزاد
۳۰ دی ۱۴۰۲بار بزنید ببینید بردش چقدره.
این تازه حالت دور دور معمولی بود.
تب فروش و تقاضای اولیه بخوابه شاهد بیشترین تخفیفات ممکنه خواهیم بود!
بنده خدا ایده هاش تمام شده رفته دنبال مسافرکشی بین قاره ای با موشک.
یادمون نره این پیکاپ نیست و تسلا ربات میسازه و سطح توقع در حد ماشین نداشته باشیم و به چشم ربات بهش نگاه کنیم.
ARIAN
۳۰ دی ۱۴۰۲مهم ترین فاکتور یه ماشین الکتریکی، برد اون هست. واقعاً این ماشین لکه ننگ صنعت خودرو سازیه. نه برد خوب داره نه طراحی خوب. نه حتی قدرت آفرود معمولی!!! یک آشغال به تمام معناس. با وجود f150 و دوج رام در بازار کسی که اینو بخره فقط از اون قماشه که میخواد فاز طبیعت دوستی و این خزعبلات رو ورداره و در حالی که یه جفت کفش با چرم تمساح داره بگه: زمین داره گرم میشه ما باید زمینو با ماشین های برقی نجات بدیم. 😂😂😂
Taha Ayoobi
۳۰ دی ۱۴۰۲آخه قیافش یه جوریه انگار دشمن طبیعته😂
مهردادکمال
۳۰ دی ۱۴۰۲دنیای اتوموبیل داره فقط لجبازی میکنه.. حقیقتا ماشین های برقی ایرادات وسیعی دارن.. بجای اینا درونسوزهایی با سوخت تجدید پذیر مثل گاز طبیعی و اتانول یا هیدروژن انتخاب خیلی بهتری هست
شلبی
۳۰ دی ۱۴۰۲چرت و پرتی به اسم سایبر تراک ….
کلا ویژگیه اصلیه ایلان ماسک رویا پردازیه قوی و تواناییه رد شدن از ساختارهای ذهنیه سنتیه و فارغ از اینکه ایده هاش چقدر کاربردیه یا امکان تجاری سازی داره چون برای خیلی از مردم ساختارشکنانه و جدید به نظر میرسه باعث رشد و سر زبونا افتادنش میشه و بخش زیادی از حباب ثروتش هم بخاطر همینه در واقع از ده تا ایده ای که داره چهارتاش کاربردیه و امکان تجاری سازی داره
نکته دیگه اینکه به نظرم جامعه امریکایی رو به خوبی میشناسه، بخش زیادی از جامعه امریکایی دنبال ساینس فیکشن و قصه های اخر الزمانی و بتمن و اینجور چیزاست که تشنه اینه که این ایده های عجیب غریب رو بهشون بفروشی
فرشاد
۳۰ دی ۱۴۰۲ژاان یه تپه دیگ صاف شد
دفاعیات امیراژ:نهه خیر همش شایعه س میدونی چعرااا؟
دفاعیات سوشیانت:عوضش سولعتش خعلی خوفهه 😍چتابش 2.6هس😍😍وقتی شتابش خیلی بالاس پس عالیهه😍
سوشیانت
۳۰ دی ۱۴۰۲یکی از ویژگی های آلمانی فن های متعصب علاوه بر ریاضیات ضعیف مشکل بیناییشون هست یه نگاه به نکات مثبتی هم که نوشته بنداز در ضمن هی تکرار کن اون شتاب رو چون واقعا دردناکه که یه پیکاپ شتابش از سوپر اسپرت های آلمانی بیشتره😂
parhamiof
۱ بهمن ۱۴۰۲نه طرفدار آلمانیم نه آمریکایی ولی سایبرتراک نمیتونه وظایف معمولی پیکاپ یا حتی ماشین برقی رو انجام بده.
به هوندا e انتقاد وارد بود بردش چرا انقدر کمه.
مگه این چقدر تفاوت داره؟
دو برابر در حالت بدون بار.
هرچی که ایلان ماسک گفته بود در وصف این پیکاپ هم همش الکی بود.
طرفدار آمریکایی هستی حداقل بچسب به جی ام و فورد و کرایسلر به این مایه ننگ نناز.
حسن
۳۰ دی ۱۴۰۲نوشته “ شارژرهای خانگی تسلا و برق ۳۲ یا ۴۸ آمپر، بین ۸ تا ۱۴ ساعت طول میکشد.“
برق خانگی ایران در حالا عادی ۲۵ امپر هست!!! اگر هیچ مصرف کننده ای توی خونه نباشه و فقط ماشینت شارژ بشه!!!! ۱۶ امپر نیاز داره ! ۱۵ ساعت طول میکشه!!! البته برق امریکا ۱۱۰ ولت هست !
شما فکر کن : ۱۶امپر ضربدر ۲۲۰ ولت! در ۱۵ ساعت چند کیلو وات میشه!
نمی صرفه ! ماینر بزاری با درامدش می تونی پورشه پاناروما بخری!!!
new reventon
۳۰ دی ۱۴۰۲هر چی که دوست داشته باشی میتونی امپر از شبکه بکشی. و فقط فشار میاد به شبکه
حسن
۳۰ دی ۱۴۰۲اره! امپر بکش! شرکت های سازنده هم عقلشون کار نمیکنه محدودیت امپر روی تجهیزاتشون اعمال میکنند!!! گراز ها هم پرواز می کنند!!!
new reventon
۳۰ دی ۱۴۰۲الان شارژهای 11 کیلوواتی 50 آمپر برق میکشن که حقیقتا زیاده. فست شارژر های 250 کیلو واتی تسلا شاید باورتون نشه ولی 625 امپر میکشه و میفرسته به on board charger module و اون میده به high power rapid spliter و اون میده به باتری.
new reventon
۳۰ دی ۱۴۰۲دلیل اینکه خودرو های الکتریکی دارن میرن به معماری های چند هزار ولتاژی یکیش اینه که آمپراژ کمتری کشیده میشه و جدا ازون هم تلفات اهمی سیستم کم میشه. تلفات راکتانسی ام کم میشه
رضا
۳۰ دی ۱۴۰۲من موندم وقتی تسلا با اون همه ادعاش با اون استاندارد امریکایی اروپاییش بین سی تا سی و پنج درصد زیر عدد اعلامیش رو تو واقعیت کمتر راه میره؛ این چینی های درپیت وارداتی که رنجشون طبق استاندارد چین چهارصد کیلومتره تو واقعیت چقدر راهه میرن؟ قکر کنم در بهترین حالت حتی پنجاه درصد اعلامیشون هم راه نرن. چه سرطانی بشن واس مالکاشون
بهزاد
۳۰ دی ۱۴۰۲چینی ها که میگن برد مثلا ۵۱۵ کیلومتری با باتری ۵۰ کیلوواتی.
این وضعیت اسفناک زمانی رخ داد که درون سوزها و هیبریدی ها به بلوغ رسیده بودن و متاسفانه خیلی ها در جریان نیستن که چه میزان پول و زمان در این فرآیند نابود شد.
میلیاردها دلار پول خرج یارانه ها شده.
میلیاردها دلار هزینه ساخت ایستگاه های برقی.
میلیاردها دلار هزینه کشف و استخراج معادن مورد نیاز باتری ها.
میلیاردها دلار پول مردم که در استارت آپ خودروهای برقی دود شد یا خواهد شد.
میلیاردها دلار هزینه تحقیق و توسعه صنعت نوپای خودروی برقی.(اختراع دوباره چرخ)
همه ی این پول ها اگر به ساخت نیروگاه های برقی پاک اختصاص داده میشد وضعیت تولید کربن جهانی کاهشی تر بود.
R@min
۳۰ دی ۱۴۰۲این خسارت ها تو کشورهای توسعه یافته هست میزان ضرری که به کشورهای ورشکستهای مثل ایران می زنه بشدت سنگین تره.
بشدت منتظر ورود محصولات چینی برقی به ایران هستم 😄 قرار اتفاقات جالبی ببینیم !!!
Anti BTS
۳۰ دی ۱۴۰۲کاربر پیامک مثل همیشه با تحلیل های کهکشانی بیا توضیح بده .
Absurd Hero
۳۰ دی ۱۴۰۲این برد 265 کیلومتری بازم واقعی نیست؛ چون برد وانت باید با بار سنجیده بشه
کاش یه پورشه هم یدک میکشید ببینیم اون وقت بازم بردش 265 بود یا نه
Absurd Hero
۳۰ دی ۱۴۰۲ضد گلوله باشی ولی ضد آب نه
اینم جالبه
Khashayar
۳۰ دی ۱۴۰۲چیزی که بیشتر مردم نادیده میگیرن اینه که فکر میکنن موتور های برقی و باتری تکنولوژی های جدیدی هستند و تازه به بازار اومدن. اما اگر برین تاریخشو بررسی کنین متوجه میشین که اختراع موتور احتراق داخلی بعد از اینها بوجود اومده یا حداقل نزدیک به هم بودن . منظورم اینه که این تکنولوژی های باتری و موتور الکتریکی هم به بلوغ خودشون رسیدن اینجوی نیست که بگیم اینا اول راهشونه. اگه احتراق داخلی پایانش باشه این جاروبرقی ها هم پایان کارشونه.
کریم
۳۰ دی ۱۴۰۲جدای از بحث ها و موضع گیری های هر دو طرف ماجرا؛ یعنی طرفدارا و مخالف ها، دوران گذار توی صنعت اصولا به همین شکله. ماشین های برقی آینده خودروسازی هستند و این گریزناپذیره اما شرایط حاضر مثل یک آزمایشگاه بزرگه که بازار آزاد اون رو کنترل و هدایت می کنه. (چه دوست داشته باشیم چه نه، و چه از لحاظ اخلاقی! اون رو درست بدونیم یا نه) باید محصول در آزمایشگاهی بزرگ که همون بازار باشه بیاد، تبلیغات بشه، مردم بخرن تا کمپانی های بزرگ بتونن به پشتوانهی سود و درآمد تحقیقات رو گسترش بدن و ایرادات رو برطرف کنن. حالا این وسط آدمای هیجان زده زودتر می خرن و این جاده رو به نوعی برای آینده هموار می کنن. پس این شکل از خودرو و این مدل از بازار همون قدر که اشتباهه همون قدر هم درسته و باعث پیشرفت میشه. حتی همین بحث های موافق و مخالف هم قسمتی از هیجان بازار رو تامین و به پیشبردش کمک می کنه. پس بهتره همون قدر راحت که نظراتمون رو بیان می کنیم به اون چه رخ می ده و قراره پیش بیاد هم توجه کنیم و قبول کنیم که این هم یکی از مراحل رشد صنعت و تکنولوژی هستش.
R@min
۳۰ دی ۱۴۰۲میشه چند تا مثال بزنی از اینکه یه کمپانی یا استارت آپ برای پیشبرد تکنولوژیش جیب مردم خالی کرده ؟؟
Khashayar
۳۰ دی ۱۴۰۲یه زمانی میخواستن از توربین گاز در خودرو ها استفاده بشه و بعضی شرکت ها هم رفتن و ساختن و با تبلیغات زیاد راهی بازار شدند اما در آخر پروژه منحل شد. و هزاران پروژه دیگه مثل هایپرلوپ و … . قرار نیست که هر ایده جدیدی منجر به ساخت و ماندگاری بشه. خودرو هایی الکتریکی دو مشخصه خوب دارن که یکی سادگی و دومی گشتاور آنی است. و معایب هم آلودگی بیشتر ناشی از تولید باتری و بازیافت ان ، مدت شارژ شدن ،وزن بیشتر، آلودگی بیشتر ناشی از تولید برق بیشتر و …. که آینده مشخص میشه ماندگار هستند یا نه!
و همه که نمیخوان مسابقه درگ 400 متر بدن که نیاز خاصی به گشتاور آنی داشته باشند.
جرمی کلارکسون
۳۰ دی ۱۴۰۲کلا ماشین شکست خورده ایه اگه دنبال وانت برقی هستین خب این همه شرکت دیگه وانت برقی زدن خیلی طراحیش بهتره مثل اف ۱۵۰ لایتنینگ و این ضد گلوله بودنش اصن برای مردم عادی نیاز نیست مگه ارتشین
𝐀𝐥𝐢
۳۰ دی ۱۴۰۲نگاش می کنم یا یخچال میفتم خداییش کی اینو میخره؟
Ali
۳۰ دی ۱۴۰۲سرد بشه از عمرشم بگذره
کم کم باید بیست چهاری تو شارژ باشه🤣
میزنی برق میری سر کوچه میای
باز میزنی برق ۱۲ ساعت بعد میری نونوایی
عالیه
برای درگم عالیه
۴۰۰ مترو میره
ته پیست میزنی برق
۱۲ ساعت بعد جداش میکنی میای اول خط
حسین
۱ بهمن ۱۴۰۲الان کابینت با این طرح
متری چند در میاد ؟
قیمت ندارم خیلی وقته
کیانوش
۱ بهمن ۱۴۰۲خودروی مناسب اخرالزمان خخخخ فقط سیصد کیلومتر برد داره تو ی راانندگی خیلی اروم تو اخر الزمان بقیه اش باید پی الاغی چیزی بگردی تو اخرالزمان پون۱د وات تو هر کیلومتر یعنی با سرعت صد کیلومتر تو بزرگراه مصرف سوخت ساعتی پنجاه هزار وات داره بله مرسدس هم تو ی نسخه ازمایشی از خودروش ساعتی نه هزار وات مصرف سوخت داشت و خودرو های معمولی بازار ساعتی حدود بیست کیلو وات
HFball
۴ بهمن ۱۴۰۲بهترین و کم هزینه ترین و کاربردی ترین راه جوش دادن دوتا دسته عقب این ماشینه تا به فرقون تبدیل بشه