تسلا

مانورپذیری بسیار خوب تسلا سایبرتراک؛ شعاع گردش بهتر از مدل Y!

به تازگی ویدئویی از تست نسخه پیش‌تولیدی تسلا سایبرتراک در معابر عمومی آمریکا منتشر شده است. در این ویدئو می‌توانیم چابکی و مانورپذیری جالب سایبرتراک در عبور از تقاطع‌ها و همچنین شعاع گردش کم آن را به لطف استفاده از سیستم فرمان پذیری چهار چرخ مشاهده کنیم.

باور داشته باشید یا نه اما باید گفت تنها چند ماه تا شروع تولید این وانت برقی زمان باقی مانده است. در واقع گفته می‌شود تولید سایبرتراک از تابستان سال جاری میلادی شروع خواهد شد. به همین خاطر رؤیت نسخه‌های پیش‌تولیدی محصول جدید تسلا در معابر عمومی امری تعجب‌برانگیز نخواهد بود مخصوصاً اینکه تیم مهندسی تسلا در کالیفرنیا مستقر است و محصول برقی یاد شده نیز در این ایالت بیشتر به چشم می‌خورد.

چند روز پیش اخباری درباره مشاهده پروتوتایپ سایبرتراک بدون برف‌پاک‌کن بزرگ روی شیشه جلو منتشر شد و حالا نوبت به تماشای یک نسخه پیش‌تولیدی دیگر رسیده است. یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار ویدئویی به عملکرد سیستم چهار چرخ محرک این وانت برقی می‌پردازد و آن‌طور که می‌بینیم، سایبرتراک چابکی عجیبی در عبور از چهارراه‌ها و تقاطع‌های تیز دارد. ما همچنین می‌توانیم پایداری بالای خودرو در گردش به راست سریع را ببینیم که برای وانتی با این ابعاد و وزن سورپرایز کننده خواهد بود. این پروتوتایپ همچنین مانورهای سریعی را با چرخش فرمان به چپ و راست انجام می‌دهد که احتمالاً بخشی از برنامه تست خودروست.

در آخر ویدئو نیز سایبرتراک گردش به راست ۹۰ درجه‌ای را با اعتمادبه‌نفس کامل انجام می‌دهد و تنها لحظه‌ای کوتاه پدال ترمز فشار داده می‌شود. با توجه به آنچه دیده‌ایم باید گفت مانورپذیری وانت تسلا واقعاً احساس‌برانگیز است. اگرچه در ویدئوی موردبحث خبری از گردش U وانت یاد شده نیست اما تصور می‌کنیم شعاع گردش آن برای محصولی با این ابعاد بسیار کم باشد چراکه زاویه فرمان زیادی وجود دارد و چرخ های عقب نیز فرمان می‌پذیرند.

یکی از سهامداران تسلا نیز ویدئو را بازنشر کرده و گفته که سایبرتراک شعاع گردشی مشابه مدل Y خواهد داشت. البته این توئیت نظر ایلان ماسک را به خود جلب کرده و او حتی با ادعایی برجسته‌تر گفته که شعاع گردش وانت جدید تسلا شاید حتی بهتر از مدل Y باشد. باید گفت شعاع گردش تسلا مدل Y حدود ۱۲.۱ متر بوده هرچند این کراس اور برقی فاقد سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب است. توئیت تسلا بسیار شوکه کننده است زیرا تفاوت ابعاد بسیار زیادی بین سایبرتراک و مدل Y وجود دارد. نظر شما دراین‌باره چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. رامین

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (257 ديدگاه)

    چقدر بی روح این ماشین یعنی نمیشد یه طرحی شبیه هامر یا الباقی برقی ها تولید کنه انگار فاطمه ۳ ساله از تهران کشیده البته ببخشید فاطمه جون😄😂

    موافقم 65
    مخالفم 22
    1. یه بنده ی خدا

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      این طراحی امروز نیست
      طراحی ایندس

      موافقم 28
      مخالفم 43
      1. کاوه

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (105 ديدگاه)

        چه اینده ای برادر من؟؟؟رشت همیشه زشته گذشته و حال و اینده نداره.انگار اومدن یه چادر مسافرتی اوردن با المنیوم درست کردن زیرش ۴ تا چرخ انداختن!!!!!!اخه این چیه.واقعا چطور میشه توی کشوری که بازار ازاد داره و انتخاب ات برای خرید خودرو رسما بی نهایته یکی بیاد پول بده اینو بخره؟هر چقدر هم امکانات داشته باشه بازم طراحی داخلی و خارجیش رسما فاجعه است.وقتی مصلا میشه با پول ات ریویا خرید هامر خرید اف ۱۴۰ رپتور خرید دوج رم خرید شورولت خرید حتی حتی حتیکراس اور های خیلی شیک و با امکاناتی مثل محصولات هوندا تویوتا پورشه کیا بنز بی ام و مزدا هیوندای و هزاااار تا برند دیگه خرید یا حتتتتتی اسکالید و گرند واگونیر و لینکلن های لاکچری خرید چرا یکی باید بره اینو بخره.خداشاهده هیچ دلیلی نمیتونه داشته باشه جز متفاوت بودن و جو گیری.عین فرمان یوغ خود تسلا که اول بخاطر متفاوت بودن همهخریدن بعد از یه مدت که دیدن مسخره است و کاربردی نداره خود تسلا فن ها برگشتن سراغ فرمون معمولی.سر فرمان یوغ هم میگفتن فرمان های اینده این شکلی میشن.اخه برای اینکه اینده یه چیزی نسبت به الان تغییر کنه شکل اش باید یه مزیت کاربردی یا ظاهری نسبت به محصول آلان داشته باشه که شکلش عوض بشه نه اینکه چون فقط شبیه فیلمهای علمی تخیلیه مردم بیان استقبال کنن.به نظرم مگه قیمت کذاریش خییییییییلی پایین باشه وگرنه اولش بخاطر شکل متفاوتش یه سری ادمی که میخوان دیده بشن میرن میخرن بعد یه سال که ظاهرش تکراری شد فروشش خیییییلی بیاد پایین و مردم برن سراغ برندهای دیگه

        موافقم 15
        مخالفم 14
      2. کیانوش

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (826 ديدگاه)

        مضخرف ترین کار اینه که هر چرت و پرتی رو با ابن بهانه معرفی کنن که این مال اینده است ارجیف چیه تو اینده هم تناسبات طراحی رعیات میشه نمیان ی مثلث کج و کله رو به عنوان خودرو معرفی کنن حیف اون همه استیل که قراره تو این خودرو حیف بشه این شعاع گردش کم هم چیز جدیدی نیست خیلی از شرکت ها چند ساله محور عقب فرمان پذیر زدن و شعاع گردش رو پایین اوردن ،لان بعضی ها میگن اگه طراحیش بده چرا اینقدر خواهان داره…

        موافقم 5
        مخالفم 2
        1. یه بنده ی خدا

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (1113 ديدگاه)

          ببین اولا توهین نکن به کسی…
          دوما اینکه این یه بحث سلیقه ایه تو میتونی نخری
          سوما اینکه این خودرو از روی فیلمای تخلیلی ساخته شده
          وقطعا برا خیلیا جالبه ومیخوان بخرنش

          موافقم 1
          مخالفم 7
    2. (Ali(chevynova

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      امریکن تسلا باارزش ترین خودروساز جهان هر روز داره پیشرفت میکنه و موقعیتش برای اروپاییهای الکی گرون هر ثانیه دور دست تر میشه

      موافقم 29
      مخالفم 48
      1. محمد

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1485 ديدگاه)

        اینقدر روح اروپاییه لوئیس شورلت سوئیسی آلمانی اصل رو تو گور‌ نلرزون

        موافقم 13
        مخالفم 7
  2. سالار فصل

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    همچنان بدنه پر از امواج :(

    موافقم 12
    مخالفم 31
    1. (Ali(chevynova

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      بجاش ارزش سهامش دوبل بنز و بی ام و هست

      موافقم 23
      مخالفم 35
      1. Reza

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (54 ديدگاه)

        آها، حتماً سودش می‌ره تو جیب شما

        موافقم 15
        مخالفم 6
      2. کیانوش

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (826 ديدگاه)

        ارزش سهام ارزش سهام عزیزم خبر داری هر دهه یک بار بازار سهام امریکا با کله میاد پایین و خیلی از شرکت ها ورشکست میشن همین چند ماه پیش چند درصد اومد پایین سهام تسلا اینکه تو نیویورک ی خرورا دلال سهام کلاهبردارو کلی رسانه مالی زرد وجود داره که با کمک هم ارزش بعضی سهام رو بالا میبرن دلیلی نمیشه که اون شرکت از نظر مهندسی بهتر از سایر شرکت های سایر کشور ها باشه ،اصلا بازار سهام امریکا خیلی خیلی متفاوت از بازار سهام اروپا و ژاپن هستش و معیار های ارزش گذاری سهام تو ابن مناطق فرق داره عزیزم اینکه دهن مدبر عامل ی شرکت تو ژاپن مفت باسه نه تنها باعث افزایش ارزش سهام شرکت ژاپنی نمیشه بلکه میکوبدش زمین اما تو امرکیا برعکسه

        موافقم 1
        مخالفم 4
  3. مهردادکمال

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1984 ديدگاه)

    شبیه مریخ نورد هست

    موافقم 36
    مخالفم 4
  4. Amir mahdi @-1387

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (208 ديدگاه)

    بدنه خیلی خوب شده منو یاد جنگ ستارگان میندازه
    خوشگله!

    موافقم 32
    مخالفم 12
  5. محمد

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    قطعا از نظر فنی یکی از بهترین تراک های برقی بازار میشه و رقابت رو وارد سطح جدیدی اما از هر زاویه ای به قیافش نگاه می‌کنی اصلا نمیشه باهاش ارتباط گرفت خیلی بی روح و سرد و دیجیتالی حس میشه

    موافقم 32
    مخالفم 6
  6. Alan.r

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    خداییش اینو کی طراحی کرده؟ خیلی زشت و بی‌روحه

    موافقم 30
    مخالفم 14
  7. mrb-bap

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (153 ديدگاه)

    پشتش چرا اونطوریه؟😕😕

    موافقم 16
    مخالفم 8
  8. Bmwgg6

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (112 ديدگاه)

    به به
    🔥🔥🔥 از هرچی پیکاپ و افرودر و وانت بوده بنظرم بهتره

    موافقم 13
    مخالفم 11
  9. حمید

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (371 ديدگاه)

    ایران خودرو هم ماشین ثبت نام کنی خداییش بعد ۳ سال دیگه تحویل میدن، سایبرتراک فقط از عکساش رونمایی میشه😁

    موافقم 14
    مخالفم 12
  10. Hamilton1970

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (541 ديدگاه)

    از نظر فنی و مانورپذیری خوبه ولی طراحیش شبیه یه رندر دیجیتالیه
    البته طراحیش یه نکته جالب داره اینکه از هر زاویه‌ای نگاه کنی شبیه بقیه محصولات تسلاست با اینکه این دیجیتالی تر از اونا محسوب میشه باز هم شبیهه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  11. Elmiraj

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    Model y با اختلاف زیادی بهتر از رقبا در تست پایداری و گوزن عمل کرده…..

    حال دیدن عملکرد غیر قابل تصور این غول که ابعادی هم اندازه F150 رپتور داره چقدر میتونه جالب باشه…

    موافقم 2
    مخالفم 2
  12. یوسف

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    با این همه زاویه های تند و تیز چه جوری میخواد تست های ایمنی رو پاس کنه.

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. Mostafa

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (131 ديدگاه)

      قبلاً پاس کرده

  13. Amir

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    خیلی زشته مخصوصاً از پشت طراحی داغونی داره

    موافقم 3
    مخالفم 1
  14. shetab-car

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (230 ديدگاه)

    طراحی اش انگار تو کارگاه چندتا آهن رو به هم جوش دادن برخلاف بقیه تسلاها که طراحی خوبی دارن

    موافقم 3
    مخالفم 2
  15. Elmiraj

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    Model y در کلاس کراس اور کوچک و خصوصاً بین رقبای الکتریکی خود با اختلاف بهترین عملکرد را در تست گوزن و پایداری داره…

    حال تصور کنید که این غول با سایزی برابر با f 150 رپتور بتونه از model y هم بهتر عمل کنه!!!

    1. رامین

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (257 ديدگاه)

      من منکر این همه مزیت نیستم حتی اتولهای آمریکایی رو هم خیلی با ابهت و دوست داشتنی میدونم ولی خدایی این یه جوریه🫣🫣

  16. m4580

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    ملت یه جوری میگن زشته و اینجاش اینجوریه و اونجاش اونجوریه ……..
    انگار قراره بیاد ایران و ملت تو صف وایسن واسش….. شما برید همون لگن های ۲۰ سال پیش رو سوار بشید لازم نکرده درباره ایلان ماسک و تسلاو سایبر تراک اینجوری جبهه بگیرید……
    شما فعلا تو صف سلطان شاتون وایسید ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا