در اینجا تسلا سایبربیست ۸۴۵ اسب بخاری را با قویترین و گرانترین نسخهٔ رقبای اصلی شامل شورلت سیلورادو EV، فورد F150 لایتنینگ، جیامسی هامر EV، ریویان R1T و رم REV مقایسه کردهایم.
سرانجام نسخهٔ تولیدی تسلا سایبرتراک معرفی شد و حالا میتوانیم مشخصات فنی آن را با رقبا مقایسه کنیم. نسخهٔ پایهٔ دیفرانسیل عقب سایبرتراک در سال ۲۰۲۵ عرضه میشود و در حال حاضر خانوادهٔ این پیکاپ به مدل میانی دو موتوره و نسخهٔ پرچمدار سه موتوره سایبربیست محدود میشود. ما در این مقایسه نسخهٔ سایبربیست را در برابر رقبای اصلی آن در بخش شلوغ پیکاپهای الکتریکی ۱۰۰ هزار دلاری قرار دادهایم که شامل نسخههای بالا ردهٔ شورلت سیلورادو EV، فورد F150 لایتنینگ، جیامسی هامر EV، ریویان R1T و رم REV میشود.
تسلا سایبرتراک سایبربیست
قیمت | ۹۹,۹۰۰ دلار |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۶ ثانیه |
قدرت | ۸۴۵ اسب بخار |
قوای محرکه | سه موتوره |
برد | ۵۱۵ کیلومتر |
ظرفیت بار | ۱۱۳۵ کیلوگرم |
ظرفیت یدک کشی | ۵۰۰۰ کیلوگرم |
میدانیم که مشخصات نسخهٔ تولیدی سایبرتراک بسیار پایینتر از وعدههایی است که در سال ۲۰۱۹ داده شد. بهعنوانمثال، برد نسخهٔ سایبربیست از ۸۰۵ کیلومتر به ۷۱۰ کیلومتر کاهش پیدا کرده است و این رقم هم با سفارش باطریهای اضافی ارائه خواهد شد که فضای بار را کاهش میدهد (برد با باطری استاندارد تنها ۵۱۵ کیلومتر است). علاوه بر این، ظرفیت یدک کشی ۶۳۵۰ کیلوگرمی هم حالا به ۵ تن کاهش یافته است. بااینحال، ظرفیت بار ۱۱۳۵ کیلوگرمی سایبربیست تقریباً دو برابر هامر است و با ۸۴۵ اسب بخار قدرت، ظرف تنها ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. این پرفورمنس در کنار قیمت رقابتی، ظاهر دیوانهوار و ویژگیهای جالبی مثل بدنهٔ ضدگلوله، سایبرتراک را به هیجانانگیزترین اتفاق در دنیای پیکاپها پس از سالها تبدیل کرده است.
فورد F150 لایتنینگ پلاتینوم
قیمت | ۹۱,۹۹۵ دلار |
شتاب صفر تا ۹۶ | زیر ۴ ثانیه |
قدرت | ۵۸۰ اسب بخار |
قوای محرکه | دو موتوره |
برد | ۴۸۰ کیلومتر |
ظرفیت بار | ۸۸۵ کیلوگرم |
ظرفیت یدک کشی | ۳۸۵۵ کیلوگرم |
اصلیترین رقیب سایبرتراک هم به دلیل افزایش شدید هزینهٔ متریال، با رشد قیمت چشمگیری مواجه شده اما همچنان میتوان F150 لایتنینگ پایه را با قیمتی زیر ۵۰ هزار دلار خرید درحالیکه یک نسخهٔ میانی با برد ۵۱۵ کیلومتری هم زیر ۷۰ هزار دلار قیمت دارد. ظاهر معقول لایتنینگ نیز برای برخی از خریداران جذاب خواهد بود و اتاق بار بزرگ و صندوق جلویی که دو برابر سایبرتراک ظرفیت دارد هم از دیگر ویژگیهای آن هستند. بااینحال، F150 در تیپهای بالایی در برابر تسلا حرفی برای گفتن ندارد. قیمت تیپ پرچمدار پلاتینوم پیکاپ الکتریکی فورد ۹۲ هزار دلار است که چندان از سایبربیست ارزانتر نیست اما قدرت بسیار کمتری دارد زیرا از همان قوای محرکهٔ ۵۸۰ اسب بخاری استفاده میکند که در تیپ XLT با ۲۲ هزار دلار قیمت کمتر هم ارائه میشود. تیپ پلاتینوم همچنین ۳۵ کیلومتر برد کمتری نسبت به XLT دارد و از ظرفیت یدک کشی ۴۵۴۰ کیلوگرمی آنهم بیبهره است.
شورلت سیلورادو EV RST
قیمت | ۱۰۵,۰۰۰ دلار |
شتاب صفر تا ۹۶ | زیر ۴.۵ ثانیه |
قدرت | ۷۵۵ اسب بخار |
قوای محرکه | دو موتوره |
برد | ۶۴۵ کیلومتر |
ظرفیت بار | ۵۹۰ کیلوگرم |
ظرفیت یدک کشی | ۴۵۳۵ کیلوگرم |
کسانی که به طراحی بحثبرانگیز سایبربیست علاقهای ندارند میتوانند سراغ شورلت سیلورادو EV در نسخهٔ RST یا پسرعموی آن، جیامسی سییرا EV بروند. این پیکاپ روی پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز ساخته شده و به لطف قابلیت شارژ سریع ۳۵۰ کیلوواتی، با تنها ۱۰ دقیقه شارژ ۱۶۰ کیلومتر به برد آن اضافه میشود. برد کلی RST هم به ۶۴۵ کیلومتر میرسد. به گفتهٔ شورلت، این پیکاپ ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد اما با توجه به قدرت ۷۵۵ اسب بخاری و ادعای شتاب زیر ۴ ثانیهٔ فورد برای لایتنینگ با قدرت بسیار کمتر، این عدد کاملا محافظهکارانه به نظر میرسد. سیلورادو EV همچنین از ویژگی هوشمندانه دیوارهٔ میانی بازشو برخوردار است که امکان حمل بارهای طویل را فراهم میکند. بااینحال، ظرفیت بار ۵۹۰ کیلوگرمی RST بسیار از سایبربیست کمتر است درحالیکه قیمت بسیار گرانی هم دارد.
جیامسی هامر EV 3X
قیمت | ۱۰۴,۶۵۰ دلار |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۰ ثانیه |
قدرت | ۱۰۰۰ اسب بخار |
قوای محرکه | سه موتوره |
برد | ۶۱۵ کیلومتر |
ظرفیت بار | ۵۹۰ کیلوگرم |
ظرفیت یدک کشی | ۳۸۵۵ کیلوگرم |
هامر EV هم روی همان پلتفرم اولتیوم سیلورادو ساخته شده اما در نسخهٔ پرچمدار 3X، بجای دو موتور از سه موتور الکتریکی بهره میبرد که ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند و با وجود وزن بسیار سنگین بیش از ۴ تن، پیکاپ هامر را ظرف تنها ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسانند. هامر همچنین به لطف ویژگی کرابواک میتواند کارهای جالبی مثل حرکت بهصورت مورب انجام دهد. بااینحال، هامر در وظایف یک پیکاپ اصلا توانمند نیست زیرا ظرفیت بار آن تنها ۵۹۰ کیلوگرم است و اتاق بار ۱۵۲ سانتیمتری آنهم از برخی رقبا کوتاهتر است.
ریویان R1T چهار موتوره
قیمت | ۸۷,۰۰۰ دلار |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۰ ثانیه |
قدرت | ۸۳۵ اسب بخار |
قوای محرکه | چهار موتوره |
برد | ۵۳۰ کیلومتر |
ظرفیت بار | ۸۰۰ کیلوگرم |
ظرفیت یدک کشی | ۵۰۰۰ کیلوگرم |
ریویان R1T با طراحی منحصربهفرد قسمت جلو، بدون آنکه مثل سایبرتراک عجیبوغریب باشد، از دیگر پیکاپها متمایز به نظر میرسد اما ویژگی منحصربهفرد این پیکاپ، قوای محرکهٔ چهار موتورهٔ آن است که با فراهم کردن شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۳ ثانیهای، تا پیش از معرفی سایبربیست، R1T را به سریعترین پیکاپ بازار تبدیل کرده بود. هرچند ظرفیت بار این پیکاپ از رقیب تسلایی کمتر است اما ظرفیت یدک کشی یکسانی با سایبرتراک دارد و بالاترین نسخهٔ آن با قیمت ۸۷ هزار دلار، با اختلاف قابلتوجهی ارزانتر است.
رم ۱۵۰۰ REV
قیمت | ۹۵,۰۰۰ دلار |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۴ ثانیه |
قدرت | ۶۵۵ اسب بخار |
قوای محرکه | دو موتوره |
برد | ۸۰۰ کیلومتر |
ظرفیت بار | ۱۲۲۵ کیلوگرم |
ظرفیت یدک کشی | ۶۳۵۰ کیلوگرم |
تمام اعدادی که در جدول بالا ذکر شدهاند تخمینی هستند زیرا هرچند رم ۱۵۰۰ REV ابتدای امسال معرفی شد اما تا پایان سال ۲۰۲۴ راهی بازار نخواهد شد و به همین دلیل مشخصات آن فعلاً دقیق اعلام نشده است. بااینحال، با توجه به این اعداد، REV ارزش انتظار خواهد داشت. فقط به برد، ظرفیت بار و ظرفیت یدک کشی این پیکاپ نگاه کنید که هیچ رقیبی نمیتواند به آنها نزدیک شود. رم فعلاً فقط یک قدرت ۶۵۵ اسب بخاری را برای این پیکاپ الکتریکی اعلام کرده است اما قرار است REV در چند نسخه به بازار عرضه شود.
امین
۱۳ آذر ۱۴۰۲رم فوق العاده هست
ممد ژانگولر
۱۳ آذر ۱۴۰۲تو این لیست بالا اول تسلا سایبر تراک بخاطر سادگی و خاص بودنش و کاور برقی ریلی جا بارش دوم هامر بخاطر گشتاورد و قدرت وحشت ناکش و خرچنگی حرکت کردنش . بقیشون ی چهار لیتری و ی فندک یا نهایتش بره برای بازیافت .
NAVID۰۰۹۸
۱۳ آذر ۱۴۰۲هیچکدوم !!!
با این پولا دو تا پرادو نسل جدید که اومده تو آمریکا در نمونههای لوآپشن میشه خرید !
یا یک عدد LX صفرکیلومتر با اون کیفیت به شدت بالاش و نچرال بودنش !
به آئودی A8 هم فکر کنید ، خوب چیزیه !
یا شایدم ۱۱۶ تا دونه پراید کارکرده بخرم خیرات کنم بین نیازمندان تا شاید جهنمی نباشم و کلید ورود به بهشت را بگیرم ، اونجا میگن تاکسیهاش بوگاتی یا پاگانیه ، راست میگن ؟!
آدم باید آیندهنگر باشه و فکر توشه جمعکردن ، پس نتیجه میگیریم بهترین گزینه خرید ۱۱۶ عدد پراید و دادنش به نیازمندانِ !
میدونید اون ۳میلیارد دلاری که ارز گرفتن واسه چای دِبش از همین اعمال خیر استارتش خورد تا الان که گندش در اومد دیگه 🤣 !
کلاً هرکجا دیدید دارند از کلمات ( خیرات ، نیازمند ، مستضعفین ، فقرا ، خیریه و … ) استفاده میکنند ، بدونید حرف سر یهقرون دوقرون نیست و اون پشتمُشتا به جای ریال از دلار استفاده میکنند در حجمهای عظیم میلیاردی !
بعد دست آخر هم همه از کانادا سر در میارند و 💩زادههاشون هم میشن کارآفرین نمونه در حوضهی مسکن و ساختوساز ، ردخور نداره این موضوع !
جدی جدی چه پولایی تو این کشور به تاراج میره ولی یکی نیست بیاد موشکافی کنه ببینه پشت قضیه چندین نفر به صورت مافیایی دارند شیرابهی درآمد این ملت را میکشند !!!
این مسخرهبازیها که کار یک نفر دو نفر نیست ، این کارها به صورت تیمی در اورگانهای مختلف صورت میگیره و اگر نه که یه جا صداش در میومد نه حالا که سالها از این موضوع گذشته و فکرشو بکنید چه اختلاسهایی که صداش در نیومده یا اگر هم در بیاد دیگه به درد نمیخوره چون جا تره اما بچه نیست 😂🤦♂️!
دیوونه خونست ، دیوونه خونه ، زیاد تعجب نکنید ، فکرشم نکنید ، عمر کوتاست ، ۱۰۰ سال اولش سخته بعدش دیگه راحتیه !
جدی جدی چطوری بعضی آدما میتونند حروم بخورند ، من که تا حالا ندیدم کسی نون حروم بخوره ولی اتفاقی براش نیوفته ، این دنیا قانون خودش را داره که کاری به قانون وضع شده توسط انسانها را نداره و بد کنید بد میبینید ، ردخور نداره !!!
تنر
۱۳ آذر ۱۴۰۲پراید رو احتمالا ۵۰ تومن حساب کردی
پراید ۵۰ تومنی رو باید چال کرد تا از صحنه روزگار محو بشه
Masoud1
۱۳ آذر ۱۴۰۲هرکدومش ….
اصلا ۱۱۶ تا پراید آشغال 😂 که هیچ اشتباه یا لکسوس و تویوتای ژاپن ی باز هم هیچ کدوم اشتباه هرچی دیگه برای این خریداران هیچ آشغال 💩 با این مملکت هیچ کدومش غیر پراید که NAVID۰۰۹۸ گفتی البته همین پرایدش هم که آشغاله و هیچ و اشتباه الان پراید هم برامون کلاس میزاره !!!!!!!! 💩
با این وضع اختلاصی که با سو استفاده از ارز و نصیب شدنشان از این رانتها دیدیم وضع همینه 😱!!!!!!!
اگه هم بگی این چه وضعیه ///// نگی هم با ظالم شریک میشی 😶🌫️؛؛؛؛
وضعمون ظاهرش ۸ گروه ۹ بودنمونِ باطنش خیلی چیزای دیگست که اگه درست بشه از خودرو بگیرید تا زندگی مردم از این رو به اون رو میشه.🙅…..!!!!!!
R@min
۱۳ آذر ۱۴۰۲f150 بنزینی با تقریبا 40 یا 50 هزار دلار قیمت کمتر، با نصف قدرت، وزن کمتر و بدون تاثیرگیری از دما و هیچ عامل دیگه 6350 کیلو یدک کشی داره و بردش هم نصف نمیشه با موتوری که میانگین عمر 500 هزار کیلومتر.
فرق آت و آشغال های برقی با نمونه های بنزینی ! وقتی یه تکنولوژی ناقصی با پروپاگاندای رسانه ای آمریکا و به هزار زور عملیاتی میشه نتیجش میشه این.
مهراد
۱۳ آذر ۱۴۰۲واژه پروپاگاندا ، ریشه پروپاگاندا ، عمل به پروپاگاندا : همه و همه مال اروپاست
و در تاریخ جدید و قرن بیستم هم آلمان نازی زنده نگه دارنده و پرچمدار اونه تا جاییکه هنوز بعد از گذشت هشتاد سال افسانه های چرند تکنولوژی آلمان نازی و کارهای نکردشون نزد مردم عوام گوش فلک رو کر میکنه و کارهای صغیر و کبیر رو به اونا میبندن ( اگر اینقدر گنده بود نمیدونم چرا باخت اصلا )
بعد میاد جلوتر و میرسه دوباره به اروپا ( شوروی ، روسیه و چین ) کوچولو موچولاها مثل ایران هم بماند
تا جاییکه من میدونم آمریکا از لحاظ ثروت و منابع مادی و علمی همیشه اینقدر پر بوده که هیچ گاه نیازی به پروپاگاندا نداشته و نداره
R@min
۱۳ آذر ۱۴۰۲خیلی خیلی خیلی بیشتر مطالعه کن راجب این قضیه و آمریکا ! پروپاگاندا هم فقط تو شاخه علمی نیست.
مهراد
۱۳ آذر ۱۴۰۲من آنچه شرط بلاغ بود با تو گفتم ، خواه پند گیر خواه ملال
آمریکا از لحاظ قدرت رسانه ای صفره و اونجا هر کس نظر خودش رو داره ( به علت تنوع نژاد و فرهنگ و درآمد و … )
R@min
۱۳ آذر ۱۴۰۲” آمریکا از لحاظ قدرت رسانه ای صفره ”
همین حرفت مشخصه هیچی از آمریکا نمی دونی دوست من. ندونستن یه موضوعی اصلا عیب نیست و نیازی به مقاومت هم نداره.
ESP Off
۱۳ آذر ۱۴۰۲دنیای عجیب و جالبیه . این پیکاپا از ماهیت اصلی خودشون فاصله گرفتند و حالا تبدیل به یه کالای لوکس شدند . پیکاپی که هدف از تولیدش این بود که با قیمت های کم ، دوام بالا ، تعمیر آسان ، ظرفیت بار و یدک کشی بالا ، یک دوست بی آزار و همکار خوب برای راننده میشد ، حالا شده مسابقه ای برای صفر تا صد و قدرت های هزار اسبی و وزن های بالای ۳ تن و آپشن های لوکس و قیمت های ۶ رقمی . همین داستان برای ون ها هم اتفاق افتاد ( که سهم خیلی کمتری دارند در مقایسه با پیکاپ ) و شاید حتی دیر یا زود اتوبوس و کامیون ها هم به این بازی کشیده بشن و تبدیل به خونه متحرک لوکس سیار با تعداد تولید انبوه و مناسب عموم مردم بشن . ( البته این یکی جالب تره )
سالار خان فصل
۱۳ آذر ۱۴۰۲1- سیابرتراک
2-ریویان
3-هامر
4-رم
5- سیلورادو
6- نداریم چون برجستگی زیر فورد واقعا زشت و بد قواره هست
Shayan
۱۴ آذر ۱۴۰۲با وجود طراحی عقب سایبرتراک به هیچ چیز دیگه ای نمیشه گفت زشت و زننده
۱۳ آذر ۱۴۰۲تا وقتی اریسان هست چرا این لگنارو بخوایم بخریم 😲
Elmiraj
۱۳ آذر ۱۴۰۲((میدانیم که مشخصات نسخهٔ تولیدی سایبرتراک بسیار پایینتر از وعدههایی است که در سال ۲۰۱۹ داده شد. بهعنوانمثال، برد نسخهٔ سایبربیست از ۸۰۵ کیلومتر به ۷۱۰ کیلومتر کاهش پیدا کرده است ))
اینو باید از سفارش دهندگان سایبرتراک پرسید که به بهانه جا نشدن در گاراژ تسلا را مجبور به کوچک کردن ۵ درصدی سایبرتراک کردن و این کارشون سرانجام باعث کاهش فاصله محوری و کوچک تر شدن پم باتری شد…
.
.
.
در این مقایسه هم معلوم شد که مگر استارتاپ هایی مثل لوسید و ریویان بتونن با تسلا رقبات کنند وگرنه از اصالت دار ها !!! بخاری بلند نمیشه….
محمد
۱۳ آذر ۱۴۰۲همشون فقط به درد شوآف میخورن یه رم با موتور همی یا دیترویت بگیر تا آخر دنیا باهاش برو خم به ابرو نمیاره اینا کاربردشون دقیقا چیه؟ استفاده شهری؟ صنعتی ، خدماتی؟ کار تو مزرعه؟ بعد ۲۰۳۰ که تکنولوژی باتری و موتور برقی پیشرفت میکرد میشه بهشون فکر کرد اما الان واقعا منطق خریدشون رو درک نمیکنم
MAJking2
۱۳ آذر ۱۴۰۲مثلا این تسلا سایبر جوج چه پخی هست که اینطور جداگانه با برند های با اصالت داره جدا جدا مقایسه میشه، خنده داره
∆Delt
۱۳ آذر ۱۴۰۲اگر برقی سازی اول از همه برای حمل و نقل عمومی مخصوصا تاکسیا و اتوبوس ها و بعدش برای موتورا مخصوصا جهان سومیا اعمال میشد خیلی بهتر بود .
بعد از اون میرسید سراغ سدان ها و شاسی بلندا .
پیکاپ و خودروهای تجاری ، آخرین گزینه ی برقی سازی باید میشدن چون به ناچار راندمان پایین تری دارند و باید همیشه وزن های بالا و کار های سنگین تر رو تحمل کنن .
رومانی>چین>فرانسه
۱۳ آذر ۱۴۰۲ظرفیت یدک کشی دیگه چیه مگه قراره باهاش سیمان جابجا کنین
noir
۱۳ آذر ۱۴۰۲چیزی بنام تریلی یا گاری وانت به گوشت نخورده ؟
رومانی>چین>فرانسه
۱۳ آذر ۱۴۰۲ولی ریویان یه چیز دیگس برا من
Amirmohammad
۱۳ آذر ۱۴۰۲۳۷ نفر تا الان گفت سایبرترک! سلیقه ها واقعا داره بی معنی میشه
Taha Malek
۱۳ آذر ۱۴۰۲دنیا عجیبی شده یزمان گشتاور تائین کننده بود برای مقایسه تراک الان شتاب!
محمد
۱۳ آذر ۱۴۰۲واقعن چه طراحی مزخرفی داره شبیه مریخ نورده
OM.01
۱۳ آذر ۱۴۰۲از لحاظ طراحی داخلی و بیرونی و عظمت هامر
از لحاظ تناسب قیمت و محصول خروجی ریویان
از لحاظ کاربردی هیچکدوم!
(هامر پیکاپ برقی قطعا با توجه به زوایای آفرودی که داره بهترین آفرودر پیکاپ هست و به نظر خودم حتی بهترین تو دنیاس. پیشنهاد میکنم ویدئوهای افرودشو ببینید. البته فقط برای ده کیلومتر آفرود سنگین خوبه. بعد باید زد تو شارژ…)
در حال حاضر تکنولوژی برقی سازی اصلا مناسب پیکاپ ها نیست یه 5 سال دیگه فکر کنم زمان مناسبی برای خرید و استفاده از پیکاپ برقی باشه
Alan.r
۱۳ آذر ۱۴۰۲با پول این لگن ها میشه RAM 3500 HD خرید با توانایی بکسل ۱۵ تن و ظرفیت بار ۲.۵ تن و گشتاور ۱۳۰۰ نیوتون متری
(JONATHAN (TESLA
۱۳ آذر ۱۴۰۲خطای لنگر( Anchoring effect)
اثر لنگر انداختن یک خطای شناختی هستش که در اون ذهن در فرایند تصمیم گیری به نخستین اطلاعاتی که بهدست میاره تکیه میکنه و اطلاعات دیگر را در نظر نمیگیرد.
معمولاً ذهن انسان تمایل داره زود به نتیحه قطعی برسه و راحتی پیشه کنه و به دنبال جستجوی بیشتر که خطر سردرگمی و اضطراب داره نروه و روی همان اطلاعات اولیه و معمولاً نامعتبر و مغشوش لنگر اندازی بکنه
این خطا بسیاری اوقات سبب میشه تصمیم های فرد دور از واقعیت و جانبدارانه باشه
Mani
۱۳ آذر ۱۴۰۲هامرو نگاه کنن
بقیه ماشینای لیستو حداقل تو طراحی میبلعه
این و لوسید و تایکان تنها برقیایی هستن که دوستشون دارم