یکی از مالکان تسلا سایبرتراک برای اولین بار تست واقعی غوطهوری این وانت برقی در آب را انجام داد.
ایلان ماسک معمولاً قبل از عرضه رسمی محصولات تسلا در بازار ادعاهای برجستهای را مطرح میکند و یکی از همین ادعاها درباره سایبرتراک بوده است. او گفته که سایبرتراک میتواند به مدت کوتاهی در آب شناور شده و به عنوان یک قایق عمل کند. البته این ادعاها هرگز جدی گرفته نشدهاند زیرا در دستورالعمل گارانتی تسلا مطالب دیگری درباره غوطهوری خودرو در آب آمده است.
البته ماسک دوباره روی ادعای خود درباره تواناییهای غوطهوری سایبرتراک پافشاری کرده است. سال پیش بود که این مدیر خبرساز دنیای خودرو اعلام کرد وانت برقی تسلا به حدی در برابر آب مقاوم است که میتواند به عنوان قایق عمل کند. او گفت:
سایبرتراک به حد کافی ضد آب خواهد بود تا به مدت کمی بتواند به عنوان قایق عمل کند بنابراین امکان عبور از رودخانهها و حتی دریاهای کمعمق وجود خواهد داشت
ماسک افزود هدف سایبرتراک توانایی عبور از آبهای بین پایگاه اسپیس ایکس و جزیره ساوت پادر در تگزاس است. فاصله بین این دو بخش به حدود ۳۶۰ متر میرسد. با توجه به گفتههای ماسک میتوان اظهارات او درباره وضعیت غوطهوری سایبرتراک را جدی گرفت چراکه یک حالت ویژه نیز برای وانت یاد شده وجود دارد تا بتواند در آب حرکت کند. تسلا میگوید در این حالت ارتفاع خودرو به حداکثر میرسد و مجموعه باتری تحتفشار قرار میگیرد. با تمامی این تفاسیر یکی از مالکان وانت موردبحث برای اولین بار تست غوطهوری تسلا سایبرتراک در آب را انجام داده است.
اولین نکته به رد کردن بسیار سریع هشدارهای تسلا در زمان فعالسازی حالت آفرود توسط مالک سایبرتراک مربوط میشود. این اولین چیزی است که مالکان باید در زمان ورود سایبرتراک به آب بررسی نمایند. تسلا به وضوح میگوید آسیب دیدن خودرو در زمان آفرود رفتن تحت پوشش گارانتی نیست. از آنجایی که شما از حالت آفرود برای دسترسی به حالت غوطهوری استفاده میکنید بنابراین باید دقت داشته باشید که خبری از گارانتی برای آسیبهای وارده به سایبرتراک وجود نخواهد داشت. در زمان فعالسازی حالت غوطهوری نیز یک هشدار دیگر وجود دارد.
این هشدار میگوید تحتفشار قرار گرفتن باتری حداکثر ۱۰ دقیقه طول میکشد و به مدت ۳۰ دقیقه ادامه دارد. تسلا عبور از آب با عمق بیش از ۷۰ سانتیمتر را توصیه نمیکند و اعلام میکند این کار با ریسک خود مالک صورت میپذیرد؛ اما در تست اول خودرو کار سختی ندارد و ارتفاع آب تنها به حدود ۳۰ سانتیمتر میرسد؛ اما در تستهای بعدی عمق آب بیشتر میشود و راننده نیز بر سرعت خودرو میافزاید که این امر باعث ایجاد موج بزرگی میشود اما سایبرتراک مشکلی در عبور از آن ندارد. البته این تستها بدون آسیب نبودهاند و دو بخش پلاستیکی خودرو آسیب دیدهاند. مشکل بزرگتر به بخش پایینی در پشتی و پوشش فضای بار مربوط میشوند که بنا به گفته مالک پس از تستهای غوطهوری در آب دیگر کار نمیکنند.
مازیار
۵ اسفند ۱۴۰۲((هدف سایبرتراک توانایی عبور از آبهای بین پایگاه اسپیس ایکس و جزیره ساوت پادر در تگزاس است. فاصله بین این دو بخش به حدود ۳۶۰ متر میرسد))
فاصله طولی دو نقطه که قرار هست در آب طی کنه ۳۶۰ متر هست
اونوقت تو مطلب قبلی حرف از عمق آب بود و هرچی گفتم فرقی نداره عمق آب چقدر باشه دوستانی گفتن نه، به تسلا ایراد می گیری؟ تازه دوستان دیگه ای نظریه پردازی کردن که ارتباط عمق آب با جریاناتی که باعث کشش جسم غوطه ور به پائین میشه به زاویه ورود اون جسم به آب با سینوس زاویه خروجش بستگی داره😂
خدایا آخر و عاقبت ما رو در پدال ختم به خیر کن😄
پدال جان اوضاع ارسال کشمشی هست احیانا اگه دو بار شد لطفا حذف اضافه کن ممنون
NAVID۰۰۹۸
۵ اسفند ۱۴۰۲دیروز یه آمار از استقبال فروش برقیها در کانادا دیدم که به شدت داره سقوط میکنه و ارزش برقیها داره کم میشه به چند دلیل که یکیش اینه که باتریها عمر خودشون رو کردن و یواش یواش به سمت تعویض میروند اما با قیمتی به شدت گران که اگر بنزین مصرف میکردند بهصرفهتر میبود و از طرفی گران شدن بیشتر لیتیوم به دلایل گوناگون و بهرهوری پائین برقیها که در عمل اون چیزی نیست که در ابتدا تبلیغش رو میکردن!!!
البته سرنوشت خودروهای برقی در دنیا مثل سرنوشت خودروهای چینی در ایران هست که به استهلاک افتادن و نونی پخته شده آماده برای شرکتهای مافیایی و مردمی که ابتدا با روی خوس خریدن و حالا با اَخم خرجش میکنند!!!
چینیها فقط اونهایی که تنفسطبیعی و دنده دستی بودن در ایران جواب دادن و اگر نه بقیه همه به فنا رفتگانند!!!
پیشاپیش تسلیت بابت غم از دست دادن پول برای مالکان چینیسوار در ایران و برقیسوار در خارج!!!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ اسفند ۱۴۰۲سرمای کانادا، مهمترین دلیل برای نخریدن خودرو برقی توسط کاناداییها است
Silent
۵ اسفند ۱۴۰۲می شه “منبع” آمار قیاسی فروش خودروهای 2023 2024 رو لطف کنید اقای اشتری؟
rita
۵ اسفند ۱۴۰۲به نظزم ادعای بزرگیه سایبر تراک حداکثر از یه رودخونه رد شه بیشتر از اون غیر عقلانی و خطرناکه
LAMBORGHINI
۵ اسفند ۱۴۰۲تسلا 👏👏👏
ارسلان
۵ اسفند ۱۴۰۲دیروز خود تسلا سایبرتراک و انداخته بود وسط برف و یخ…کلا ماشین ها همینند ، خود شرکت تست کنه به عالی ترین شکل کار میکنه، حتی مثل قایق موتوری برات ویراژم میده ، بعضی از افراد دیگه انجام بدند افتضاحه ، چون حدفشون تخریبه ، مردم عادی انجام بدند بازم یه نتیجه دیگه میده!!!
کلا چرت و پرته…
Elmiraj
۵ اسفند ۱۴۰۲مدل های قبلی با اینکه اصلا برای اینکار طراحی نشدن بار ها پیش اومده در مواقعی که سیلاب اومده و معابر دچار آبگرفتگی شدن به راحتی و بدون هیچ مشکلی از آبهایی به عمق یک متر هم عبور کردن ، حالا این یکی اگر از دو متر هم عبور کنه نباید زیاد تعجب کرد .
فقط هند
۵ اسفند ۱۴۰۲ی سوالی
چرا وسط خیابوناشون اینهمه آب هست ؟