نسخهٔ تولیدی سایبرتراک با ظرفیت یدک کشی ۵ تن و حداکثر برد ۵۵۰ کیلومتر در مدلهای دو و سه موتوره با قیمت ۸۰ و ۱۰۰ هزار دلار به اولین خریداران تحویل داده شد.
۲۱ نوامبر ۲۰۱۹ روزی بود که جهان تسلا سایبرتراک عجیبوغریب را دید. در آن زمان، این یک پیکاپ کانسپت بود که وعدهٔ پرفورمنس بالا، برد زیاد و قیمت پایین را میداد. حال پس از بارها تأخیر، سرانجام نسخهٔ تولیدی سایبرتراک در کارخانهٔ تسلا در تگزاس معرفی شده است اما آیا به وعدههای بزرگی که در سال ۲۰۱۹ داد عمل میکند؟ در ادامه خواهیم فهمید.
قویترین نسخهٔ این پیکاپ که سایبربیست نام دارد، از قوای محرکهٔ سه موتوره با ۸۴۵ اسب بخار قدرت استفاده میکند. کسانی که به چنین قدرتی نیاز ندارند، میتوانند سراغ نسخهٔ دو موتوره با ۶۰۰ اسب بخار بروند. نسخهٔ تک موتورهٔ محرک عقب سایبرتراک اما تا سال ۲۰۲۵ به بازار نخواهد آمد و فعلاً قدرت آن معلوم نیست. ماسک وزن سایبرتراک را ۳۰۸۰ کیلوگرم اعلام کرده است ولی بااینوجود، نسخهٔ سایبربیست ظرف تنها ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و ۴۰۰ متر را در کمتر از ۱۱ ثانیه طی میکند. حداکثر سرعت این نسخه هم ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. نسخهٔ دو موتورهٔ ۶۰۰ اسب بخاری برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۴.۱ ثانیه زمان نیاز خواهد داشت درحالیکه نسخهٔ تک موتوره این کار را در ۶.۵ ثانیه انجام میدهد. حداکثر سرعت این دو نسخه هم ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
شعاع حرکتی سایبرتراک اما کمی با اعدادی که در سال ۲۰۱۹ اعلام شد متفاوت است. بیشترین برد را در حال حاضر نسخهٔ دو موتوره با ۵۵۰ کیلومتر دارد و عجیب اینکه سایبربیست با وجود افزایش قابلتوجه قدرت، با برد ۵۱۵ کیلومتری، اختلاف چندانی با همتای ضعیفتر خود ندارد. برد نسخهٔ تک موتوره هم ۴۰۰ کیلومتر اعلام شده است. این در حالی است که در سال ۲۰۱۹ تسلا حداکثر برد سایبرتراک را بیش از ۸۰۰ کیلومتر اعلام کرده بود. بااینحال، با ۱۵ دقیقه شارژ از طریق سوپرشارژرهای تسلا، ۲۲۰ کیلومتر به برد پیکاپ اضافه خواهد شد.
به گفتهٔ ایلان ماسک، بدنهٔ سایبرتراک ضدگلوله است. وی برای اثبات ادعای خود، در مراسم معرفی سایبرتراک تولیدی، ویدئویی از شلیک به سمت پیکاپ را به نمایش درآورده است. علاوه بر این، ماسک ادعا میکند که اسکلت بیرونی پیکاپ تسلا استحکام پیچشی بیشتری نسبت به مکلارن P1 دارد. ضریب درگ این پیکاپ هم ۰.۳۳۵ cd اعلام شده که تقریباً مشابه سوبارو فارستر است. سایبرتراک میتواند در اتاق بار کامپوزیتی خود با ۱۸۰ سانتیمتر طول و ۱۲۰ سانتیمتر عرض، تا ۱۱۳۵ کیلوگرم بار را حمل کند درحالیکه ظرفیت یدک کشی آن حداکثر ۵ تن اعلام شده است.
قیمت سایبرتراک تک موتورهٔ پایه از ۶۱ هزار دلار آغاز میشود اما همانطور که اشاره شد، این نسخه تا سال ۲۰۲۵ عرضه نخواهد شد. نسخهٔ دو موتوره نیز به میزان قابلتوجهی گرانتر است و قیمت آن از ۸۰ هزار دلار آغاز میشود. قیمت نسخهٔ پرچمدار سایبربیست هم به ۱۰۰ هزار دلار میرسد. این در حالی است که ماسک در سال ۲۰۱۹، قیمت پایهٔ سایبرتراک را ۴۰ هزار دلار و قیمت نسخهٔ سه موتوره را ۷۰ هزار دلار اعلام کرده بود. البته طی چهار سال گذشته با وقایعی مثل شیوع بیماری کرونا، کمبود قطعات و عدم اطمینان اقتصادی، شرایط بسیار تغییر کرده است.
پرایدسوار
۱۰ آذر ۱۴۰۲عالی.تسلا مسیر خودروسازی دنیا رو متحول کرد.دوستانی که موافق هستند دیسلایک بفرمائید.
نشناسی بهتره
۱۰ آذر ۱۴۰۲Good maind:))
داک هادسون
۱۰ آذر ۱۴۰۲زشت ترین و بی روح ترین ماشینِ تاریخ بشر .
تسلا اصلا ربطی به دیگر برندهای خودرو سازی آمریکا نداره ، تسلا توسط یه دلال اداره میشه که چیزی از هنر خودروسازی نمیدونه .
علیرضا
۱۰ آذر ۱۴۰۲ایلان ماسک، استیوجابز جدیده.
یه بیزینس من فوق العاده که برای مردم نیازهای جدید تعریف میکنه بعد خودش اون نیاز رو براورده میکنه.
R
۱۰ آذر ۱۴۰۲مردم نیازشون به اپل چیه؟ فقط خودنمایی
یه حرفایی میزنین ادم شاخ درمیاره
Grant
۱۰ آذر ۱۴۰۲البته خب اپل اومد مسیر تولید گوشی های هوشمند رو تعریف و هموار ساخت
Mercedes
۱۱ آذر ۱۴۰۲نه دیگه بخاطر حوصله سر بر بودن ساعات طولانی در مسیر بالا و پایین شدن با آسانسور
اول کار رو لذت بخش میکنه و به بانوان سرزمینم اجازه عکس گرفتن در آسانسور هارا میدهد
داک هادسون
۱۰ آذر ۱۴۰۲استیو جابز جدید خخخخخ
مازیار
۱۰ آذر ۱۴۰۲اگه استیو جابز جدیده پس به هیچ وجه قابل قبول نیست که این افزایش قیمت و کاهش برد و کلا تفاوت حرف و عمل خارج از توان پیش بینی خودش باشه
پس در کنار هرچی که هست مقادیری شیاد و خالی بند هم هست
اصلا منکر تاثیرگذاری این فرد نیستم اما خوب اون حسابی جداست
خاکی
۱۰ آذر ۱۴۰۲در حدی نیستی به ایلان ماسک حسادت کنی و از واژه دلال براش استفاده کنی
داک هادسون
۱۰ آذر ۱۴۰۲فشار چیه یکم برقص .
Mercedes
۱۱ آذر ۱۴۰۲چی میگی ایرانیا لایق بهترینا هستن و در همه چی صاحب نظرن
ما نفت خدادادی داریم
ایلان ماسک خ.ر کیه
blackwing
۱۰ آذر ۱۴۰۲دوستان تو پیج اینستاگرام من ، Yareelz , میتونید آخرین مدلهای کمپانیهای ماشین سازی جهان رو ببینید ، تمام عکس و فیلم ها رو خودم گرفتم ، دوتا پست آخر فقط سوپرکارها و هایپرکارها هستن ، توی هایلایتها میتونید عکسها و فیلمهای بیشتری رو ببینید.
حدوداً ۳ روز طول کشید تا بتونم به همه این لوکیشنها سر بزنم ولی واقعاً می ارزید 🤤🤌🏼
تو نمایندگی ها هم رفتم ، از تسلا و فورد و جنرال موتورز تا بوگاتی ، فراری ، لامبورگینی… ببینید و حال کنید 👈🏼 Yareelz
OM.01
۱۰ آذر ۱۴۰۲در این پست شما کامنت جالبی گذاشتید
https://www.pedal.ir/ford/ford-66-67-fairlane-427/
(چند روز قبل پشت فرمون مکلارن ۷۲۰اس ، رولز رویس فانتوم نسل هشت ، کادیلاک اسکالید نسل سوم ، لینکلن نویگیتور ، فورد اف۱۵۰ رپتور جدید ، مرسدس میباخ S680 و کوروت C8 نشستم ، باید ادعا کنم واقعاً فراموش کردم یک عمر داشتم ماشین کلاسیک سوار میشدم!)
حرف شما رو تایید میکنم اما برخی ماشین های کلاسیک رستوماد هم هستن که سبب میشن فراموش کنم چه ماشینایی تو دنیا هستش!
https://www.customclassics.net/inventory/349/1956-chevrolet-210-pro-touring
با پیشرفت تکنولوژی امروزه میشه به راحتی خودروهای اواسط دهه 30 تا دهه 70رو حتی کاری کرد که با به پای مدرن ترین خودروی روز هم بیان بلکه حتی جلوهم بزنن تو خیلی از چیزها! البته اینکار بیش از اونچه فکرش رو بکنید هزینه بر هست. مثلا این بل ایر رستوماد قیمتش 235k هست
https://www.customclassics.net/vehicles/383/1955-chevrolet-bel-air-resto-mod
حالا بنتلی کانتیننتال ارزش خرید بیشتری داره یا این خودرو، باید بررسی تخصصی انجام داد🙂😁
blackwing
۱۰ آذر ۱۴۰۲درسته ، من حدوداً از ۲۰ سال قبل که بچه ۱۰ ساله بودم برای اولین بار پشت فرمون یه بیوک الکترا نشستم و تا الان هم دارم سوار میشم ، سالیان زیادی هست که چه با ماشینهای خودم یا حتی بدون ماشین تو انواع همایشها و دورهمیهای کلاسیک شرکت کردم هر مدل ماشین کلاسیک هم شما فکر کنی دیدم از نزدیک ، اما تجربه نشستن پشت فرمون ماشینهای جدید یه چیز دیگهست.
من تو ایران i8 ، سری ۷ ، سری ۶ گرن کوپه ، پانامرا ، گذرموقتها مثل ماستنگ ، چلنجر ، کامارو… سوار شده بودم اما اونا هم در برابر مدلهای آنتیک و جدیدی که تو دوبی بودن هیچی نبود !
البته این فقط نظر شخصی منه
محمد
۱۰ آذر ۱۴۰۲قیمت پایه توی ذوق میزنه ولی خب دیگه بلاخره اومد ، منتظر دیدن تست درایو هاش هستیم
مازیار
۱۰ آذر ۱۴۰۲ماشینی نیست که انتخابش کنم اما برام خیلی جالبه
Alan.r
۱۰ آذر ۱۴۰۲با ۱۰۰k میشه رم TRX ، رپتور ، سیرا دنالی و …… خرید
که همگی از هر نظر از این کابینت بهترن
خاکی
۱۰ آذر ۱۴۰۲وقتی میگی از هر نظر بهترن درواقع داری رو هوا نظر میدی
heshy
۱۰ آذر ۱۴۰۲گرونه، خیلی هم گرونه ، اگر ۴۰-۵۰ عزار دلار بود خیلی رقابت داغ تر میشد
AMANTE
۱۰ آذر ۱۴۰۲بالاخره به طور رسمی معرفی شد، تبریک به طرفداران تسلا و امیدوارم با این ماشین به بقیه حمله نکنید چون بجز ضد گلوله بودن و شتاب زیاد داشتن فرق زیادی با پیکاپ های برقی و بنزینی دیگر برند ها نداره.
blackwing
۱۰ آذر ۱۴۰۲آقای اشتری ممنون که کامنت منو پاک کردین
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ آذر ۱۴۰۲من مسئول کامنت ها نیستم
چون با مخاطبان ارتباط نزدیک دارم، این تفکر اشتباه شکل گرفته
از صبح هیچ کامنتی پاک نشده و احتمالا سیستم ما کامنت شما دریافت نکرده
مجدد ارسال کنین
blackwing
۱۰ آذر ۱۴۰۲بله دیدم ممنون
آخه تعجب کردم من حرف عجیبی نزده بودم.
شما هم میتونید به آدرسی که دادم برید و عکسها و فیلمها رو ببینید ، من تو سفری که به دوبی داشتم تونستم از فرصت استفاده کنم و به بهترین نمایشگاههای دوبی شاید بشه گفت دنیا سر بزنم مثل نمایشگاه خارقالعاده First Motors که پنج دستگاه بوگاتی شیرون ( پور اسپرت ، سوپر اسپرت ، دیوو ) ، مکلارن اسپیدتیل ، P1 GTR , دو دستگاه فورد GT ، چندین دستگاه لافراری ، مرسدس AMG One ، پنج دستگاه 918 ، دو دستگاه لامبورینی سیان ، یک دستگاه لامبورگینی وننو و دنیایی از هایپرکارها و سوپرکارهای خاص دنیا رو موجود داشتن.
آدرس پیج من Yareelz هست.
واقعاً تجربه فوقالعادهای بود. امیدوارم همه بتونن یه روزی این شاهکارهای ساخت دست بشر رو از نزدیک بیینن 🤌🏼✌🏼
Dark Knight
۱۰ آذر ۱۴۰۲پیکاپ با شتاب ۲/۶ ثانیه !! واقعا دنیا جای عجیبی داره میشه 😒
Tesla
۱۰ آذر ۱۴۰۲پرفروش ترین و کاملترین پیکاپ تاریخ 😍😍🇺🇸🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️💪💪
TESLA💯
۱۰ آذر ۱۴۰۲دلم برات تنگ شده بود رفیق قدیمی😟،نبودی یه مدت،در غیاب تو راهت را ادامه خواهم داد…
Tesla is the first💯
The king is back🤙
بهنام
۱۰ آذر ۱۴۰۲کاربر تسلا.
تسلا که همیشه بود منتها شما رفته بودین چوسان قدیم و این فراق حاصل گردید.
Royal Driver
۱۰ آذر ۱۴۰۲کی مردم ما عقل توی سرشون میاد که با دوتا اکانت به هم دیگه رپلای نزنن؟
مهرداد
۱۰ آذر ۱۴۰۲این خودرو خاص و باید دید در تست ها چطور عمل میکنه .ولی این ادبیات کابینت و … بدون اینکه بدون برای ساخت این بدنه یکپارچه چه زحمت کشیدن یکم منزجر کننده است.
همایون
۱۰ آذر ۱۴۰۲دلورین تو دهه هشتاد میلادی با همین جنس بدنه خودرو ساخت اون همه هم زیبا و دلربا از کار دراومد بعد اینهمه سال تسلا اومد از این جنس استفاده کرد ولی نتیجه انقدر مضحک شد حالا تازه کاری نداریم عذابه تمیز کردن بدنه با این جنس جوری که دلورین تو دفترچه راهنماش گفته بود تنها راهی که با دستمال بدون اینکه رد بمونه تمیزش کنید اینه که دستمال رو به بنزین یا الکل اغشته کنید و تازه جالبیش اینه کیفیت متریال بدنه دلورین تو گرید بالاتری از کابینت تسلا هستش و تسلا از ورق ارزون تری استفاده کرده
R@min
۱۰ آذر ۱۴۰۲همین ؟؟؟؟؟؟ چه فرقی با آشغال برقی های فورد و جی ام داره !!! باتری نسل جدید و برد 1000 کیلومتری چی شد پس !!! همش دروغ بود.
Tesla
۱۰ آذر ۱۴۰۲همین که تو درگ ترتیب همه ماسل کار ها و ۹۹ درصد سوپرکار های بنزینی رو میده و در کنار این پرفورمنس جادویی برای استفاده های روزمره و آفرود هم عالیه نشون میده که قرن ها از بقیه جلو تر هست 🤫💪💪💪⚡️⚡️⚡️🇺🇸🇺🇸
new reventon
۱۰ آذر ۱۴۰۲قرار بود 800 کیلومتر حداقل برد داشته باشا با حدود 40 هزار دلار قیمت.
TESLA💯
۱۰ آذر ۱۴۰۲رامین بحس فنی کن🤣🤣🤣🤣
نوشتن دوتا خط که کاری نداره🤣🤣🤣🤣
همه میدونن پرفروش ترین پیکاپ تاریخ قراره سایبرتراک بشه،دونفر جو گرفتشون میگن شبیه قهوه جوشه و اینا فقط میخوان نشون بدن ما ماشین بازیم و دوست نداریم تسلا رو که شاخ به نظر بیان،ولی تسلا قدرتش پایداره،شرکتی که کلا ۶ سال نیست اومده رو مُد ولی همه خفنا رو داره مغلوب خودش میکنه،فقط بلدید بگید تسلا بی کیفیت آشغال🤣🤣🤣
در صورتی که اون جمع پیرمردی ماسل کاراست که کیفیتشون پایینه نه تسلا.دیگه ماسل کارا از رو مد افتادن،تنها مزیتی هم که داشتن داشتن انجین های بزدگ که به زودی با قوانین سرسختانه ی محیط زیست به مشکل بر میخورن اونوقت میخوای چیکار کنید ماسل کاراتونو؟آیا دیگه لذتی دارن؟
Tesla is the first💯🤙
داک هادسون
۱۰ آذر ۱۴۰۲رامین بحس فنی نکن باش 😃 فکرشو نمیکردم میانگین سنی کاربران پدال انقد پایین باشه .
Ferrari
۱۰ آذر ۱۴۰۲چقدر وضعتون خرابه که جواب یه سوال درست رو انقدر افتضاح میدید. پیکاپ ها برای چه هدفی ساخته میشن؟ این ماشین با این وزن و این برد چه کارایی خاصی قراره ارائه بده اونهم با قیمت ۸۰ تا ۱۰۰ هزاردلاری؟؟ از کی تا حالا بدنه ضد گلوله و شتاب ۲٫۶ ثانیه ای برای پیکاپها مهم شده؟؟
شماها مثل اون چند صدهزار مشتری این ماشین جوگیر هستین و برای چیزی هورا میکشید که اصلا قابلیتهای رقبای بنزینیش رو نداره.
سبحان
۱۰ آذر ۱۴۰۲پیکاپ ها برای جابجایی ساخته میشن
و مثل بقیه ماشین ها شتاب خوب برای هر خودرویی مهم هستش
قیمت فقط یک نوع پیکاپ ها از 50 هزار دلار پایین تره
اون هم پیکاپ های کاری هستن
کلا پیکاپ ها ماشین های ارزونی نیستن بر خلاف تصور که فکر میکنید
پیکاپ فقط برای کار که این طور نیست
و میانگین قیمت پیکاپ های بنزینی بیش از 65 هزار دلار و سقف قیمتی 115 هزار دلاری دارن
ضد گلوله بودنش یک مزیت که از جنس بدنه اون هستش بدنه ای که برای محکم و بادوام شدن از این جنس استفاده میکنه
در حد ما نیستی
۱۰ آذر ۱۴۰۲هدف پیکاپ صفر تا صد زیر ۳ ثانیه نیست ولی اگه اینکار و انجام بده دلیل بر این نمیشه که بد باشه بذار وقتی اومد فراری های چند صد هزار دلاری و پاره کرد اونموقع میفهمی تسلا چطوری ماشین سازی دنیا رو تغییر داده ، شما هایی که مدام برقی ها رو هیت میکنین همون کسانی هستین که بابا بزرگشون میگفته فقط رادیو نفتی !
Ferrari
۱۰ آذر ۱۴۰۲داداچ یکم سوادتو بالا ببر بعد بیا نظر بده.
پروفسور امروز دیگه همه میدونن با دوتا موتور الکتریکی و یک پک باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی میشه به صفر تا صد دو ثانیه ای و برد ۵۰۰ کیلومتری رسید. اگر برای امثال تو این چیزا خیلی خفن به نظر میاد از اطلاعات ناچیز شماهاست. اینو بدون ساخت ماشین برقی انقدر سادست که از الان کمپانی های چینی دارن برای رقبای اروپایی شاخ و شانه میکشن نمونهاش هم همین بی وای دی که اصلی ترین رقیب تسلا و الگوی برندهای اروپایی و امریکایی شده. اگر قرار بود ماشینهای درون سوز تولید کنن تا صد سال دیگه هم به غربی ها نمیرسیدن. حالا توام لطفا یا روی حساب و کتاب نظر بده یا کلا نظر نده.
سبحان
۱۰ آذر ۱۴۰۲اگه اسون بقیه هم بسازن
اگه اسون و دو تا موتور برقیه بقیه هم بسازن
چند سال از ساخت پلد میگذره و هنوز اروپایی ها براش رقیبی ندارن
چینی ها هم ندارن
اگه اسون برو از بازار موتور برقی بگیر تو هم بساز
اگه اسون فراری هم یکی بسازه
اگه این چیز ها برای شما خفن بنظر نمیاد به خاطر اینه فکر میکنی در مورد برقی ها همه چیز میدونی
در حالی که حتی نمیدونی یه موتور برقی اگه به چنین دور هایی مثلا 20 هزار دور برسه اونم با چنین قدرتی اندازه یک زلزله 10 ریشتری تکون میخوره و اندازه یک بخاری گرما تولید میکنه
انقدر نمیدونید که فکر میکنید همه میتونن بسازن در حالی که شرکت های بزرگ توش گیر کردن
ولی منی که میدونم چقدر سخته میدونم تسلا کار بسیار سخت و پیجیده ای کرده
اگه چیزی در مورد برقی ها نمیدونید زیر مطالبشون نظر ندید
Ferrari
۱۱ آذر ۱۴۰۲سبحان
دکتر جان اگر فراری نساخته دلیلش واضحه چون نمیخواد مثل تمام محصولات تسلا یه تن لش ۲۵۰۰ کیلوگرمی رو روانه بازار کنه. هزاربار هم گفتن منتظرن فناوری باتریها به اندازه کافی به بلوغ برسه و بعدش تولید کنن و همونطورکه نمیدونید سال ۲۰۲۵ اولید سوپر اسپرت هیبریدی فراری هم روانه بازار میشه برعکس تسلا رودستر که معلوم نیست اصلا کی قراره به دست مشتری برسه.
دوما همونطور که گفتم الان چینی ها برای برندهای صد ساله غربی، به رقیب جدی تبدیل شدن اگر ساحتن موتور الکتریکی انقدر سخته چطور چین این راه رو انقدر سریع رفته؟ روی این همه ماشین هیبریدی موتور الکتریکی نصب کردن کِی و کجا گفتن موتور الکتریکی برای ما چالش بوده؟؟؟؟
اگه مطالعه داشتید متوجه میشدی که چالش اصلی ساخت ماشین برقی هرگز و هرگز و هرگز موتور برقی نبوده بلکه فناوری باتریها، وزن اونها و هزینه تولید بالا بوده و بس.
حالا بازم ادعا کن خیلی میدونی
Elmiraj
۱۰ آذر ۱۴۰۲برد ۱۰۰۰ کیلومتری هیچ وقت وعده سایبرتراک نبوده و از همون اول هم قرار بود ۸۰۰ کیلومتر برد داشته باشه ، چیزی هم اکنون نیز تقریباً در دسترس خواهد بود و در آینده نزدیک گزینه باتری بزرگتر برد نسخه سه موتوره را به ۷۵۲ کیلومتر خواهد رساند…
شتاب ۲.۶ ثانیه که با سوپر اسپورت های ۱.۵ تنی با همین تعداد اسباب بخار برابره…!!!
توان حمل بار ۱۱۳۵ کیلوگرمی !
یدک کشی ۵ تنی !
بدنه ضد ضربه و گلوله !
یک چهارم مایل زیر ۱۱ ثانیه ای….
توان افزایش ارتفاع تا ۴۳ سانتیمتر…!
و از همه برجسته تر اوج وزن ۳۰۸۰ کیلوگرمی آن با وجود بدنه سه میلیمتری فولادی هست که اوج مهندسی الکتریکی رو نشان میده ، چیزی که هرگز به خواب مهندسان فورد و GM و هر پیکاپ ساز دیگری نمیاد .
محمد
۱۰ آذر ۱۴۰۲المیراژ تو کاربری هستی که واقعا مطالعه داری و چندساله میشناسمت تو سایت اما واقعا تعصب کورکورانه و بیخودی داری رو تسلا
این لینک رو نگاه کن :
https://www.pedal.ir/tesla/%D8%AA%D8%B3%D9%84%D8%A7-%D9%85%D8%AF%D9%84-s-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%B1%D8%AF-1-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%DA%A9%DB%8C%D9%84%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1/#:~:text=%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%D8%AA%D8%B3%D9%84%D8%A7%20%D9%85%D8%AF%D9%84%20S%20P85,%D8%B1%D9%88%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85%20%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87%20%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%AF.
حالا به محتوای مقاله کار خاصی ندارم اما آذر ۹۸ دقیقا چهار سال پیش نوشتی که تا سال بعد سمی و رودستر با باتری هایی میان مه ۱٫۶ میلیون کیلومتر عمر میکنن اونم توی سمی ، رودستر و سایبرتراک ، حالا داریم وارد ۲۰۲۴ میشیم و خود این ماشین ها درست حسابی نیومدن تو بازار ، رودستر هم که معلوم نیست کی بیاد ، چه برسه به باتری و الکترو موتور های مادام العمر جنابعالی
Elmiraj
۱۰ آذر ۱۴۰۲بله الکتروموتور های سری Plaid و سلولهای باتری 4680 که در همین سایبرتراک و Semi بکار رفتن همین چیزی هستن که در آذر ۹۸ اشاره کردم…
این سلول های باتری ۱۵ هزار چرخه شارژ و دشارژ را با موفقیت پشت سر گذاشتن و در دنیای واقعی بیشتر از ۱.۶ میلیون کیلومتر دوام میارن که در آینده این عملکرد را خواهیم دید…
رودستر هم به همین سلول باتری و همین سری از الکتروموتور های تسلا مجهز خواهد شد ( که البته فعلا خبری از آن نیست )
R@min
۱۰ آذر ۱۴۰۲انتظار داشتم کامنت نزاری کلا سر این فاجعه ! ظرفیت یدک کشی که از رقبای بنزینی خیلی عقب تره و با آشغالای برقی جی ام و فورد هم فاصله آنچنانی نداره همین یک مورد یعنی باخت یعنی دروغی مثل تمام دروغ های الکتریکی ها. با پلتفرم مثلا مخصوص الکتریک و گیگا پرس و هزار قر و فر همون عملکرد باتری های زیر صندلی فورد و پلتفرم آشغال اولتیوم جی ام داره این شمایی که تو خوابی، طبق معمول هم با یدک بردش نصف میشه مثل بقیه.
اراجیف شتاب هم بگذریم بهتره این بحثو بزاری برای چند تا بچه که چیزی از ماشین نمی دونن.
بحث قیمت گذاری هم همه جوره باخته و صد در صد مثل فورد، ریویان، جی ام و هر آشغال الکتریکی دیگه ای شکست میخوره ! اینارو یادتون هست حتما قبلا راجب همه اینا گفتم، کامنتمم هست زمان معرفی این ها گفتم که شکست می خورن و کمتر از دو سال همشون خوردن زمین و امسالم راجب پتنت احمقانه رم و این همین حرفو می زنم بمونه به یادگار. این دید منطقی به بازار هست نه مثل خیال بافی چند تا خجسته. این کلاس و هزینه هاش برای محصولات کار میره و قیمت 100k برای سوپر دیوتی ها هزینه می کنن !!!! اینو تو مغزتون فرو کنین قشر خریدار پیکاپ جامعه کارگر هست نه چند تا دلقک احمق که از سر تفریح میخرن برن پیست درگ و ویو یوتیوب بگیرن.
قرار بود حداقل 800 کیلومتر برد حداقلی و بیش از 1000 کیلومتر برد ادعایی برسه قراره این دروغو در آینده درست کنه که همه در آینده به بردشون اضافه می کنن بازم باخته بازی رو تازه قرار بود 40k باشه اونم نسخه پایه با 800 کیلومتر برد !!!
فولاد 3 میلیمتری هم مالک ببخشید بلا نسبت شیاف کنه ؟؟؟ جی تی ای هست طرف بره بانک بزنه باهاش دنبال ماشین ضد گلوله بگرده ! می دونی هزینه نگهداری و تعمیر کردن این جنس چند برابر فولاد و آلومینیوم معمول هست فورد و جی ام بلد نبودن اینکارو ؟؟؟ فولاد 60 میلیمتر پیشکش فاصله بین پنل هاشو چفت کنه روز اول سوژه رسانه ها نشه.
قرار بود این ماشین شروع کننده هدف کاهش هزینه و افزایش بهره وری باشه نه یه آشغال بین آشغالای دیگه.
Elmiraj
۱۰ آذر ۱۴۰۲بالاترین ظرفیت یدک کشی سری F150 در حال حاظر ۱.۳ تن بیشتر از سایبرتراک هست که قطعا در نسخه چهار موتوره آینده شکسته خواهد شد… و در حال حاظر هم خیلی بهتر از الکتریکی های رقیب عمل میکنه همین طور که اعداد میگن .
پلتفرم الکتریکی یعنی با بدنه ای که چهار برابر ضخیم تر از رقبا هست و باتری که ۱۳۲ کیلووات ظرفیت داره ماشینی بسازی که هم برد بیشتری داره ، هم بسیار سریعتره و در عین حال هم بیش از یک تُن سبکتره…..!!!
((اراجیف شتاب هم بگذریم بهتره این بحثو بزاری برای چند تا بچه که چیزی از ماشین نمی دونن.))
این شتابی که نمیخوای بحثشو پیش بکشی و میدونی که خیلی برجسته تر از هر خودروسازی هست هم جهت اطلاع شما با وزنی معادل دو خودروی سوپر اسپرت و اسب بخاری در همان محدوده بدست آمده که نشان از مهندسی بسیار پیشرفته سیستم درایو plaid هست که سه سال تمام رو دستش نیومد و هرگز هم کسی نزدیکش نمیشه.
قیمت….!
جهت اطلاع شما بگم وقتی سال گذشته تسلا قیمت اولیه را از پیج سایبرتراک در وبسایتش حذف کرد ، به دنبال آن ایلان ماسک از افزایش قیمت سایبرتراک حرف زد و این اعلام نه تنها چیزی از محبوبیت سایبرتراک کم نکرد ، بلکه تعداد رزرو ها رو هم از ۱.۸ میلیون به بیش از ۲ میلیون رساند…!!!
اگر قرار بود سایبرتراک با این حجم از ساختار شکنی شکست بخوره ، model y با سبک معمولیش سه سال پیش در بین انبوهی از رقبای همین فورد و GM و بقیه شکست میخورد .
در ادامه حرفات اضافه کنم نسخه پایه که برای همون کارگرا ساخته شده تنها ۱۷ درصد از خریداران را شامل شده و اکثریت ۷۳ درصدی نسخه های ۲ و ۳ موتوره را سفارش دادن که فکر نکنم کارگر باشند…!
نوامبر ۲۰۱۹ قرار بود برد ۲۵۰ ( ۴۰۰ کیلومتری ) مایلی برای نسخه پایه باشه که الانم هست و برد ۵۰۰ مایلی ( ۸۰۰ کیلومتری) برای نسخه سه موتوره باشه که بزودی پکیج افزایش دهنده ۱۲۰ مایلی برای نسخه های ۲ و ۳ موتوره عرضه خواهد شد که همان محدوده ادعایی رو پوشش میده…
( برد ۱۰۰۰ کیلومتر هرگز برای سایبرتراک ادعا نشده…!!! )
( برد ۸۰۰ کیلومتری هم برای نسخه پایه…!!!! )
.
.
فولاد ۳ میلیمتر…
فکر کردی تسلا بدون هیچ دلیلی کل خط تولید رو از نو طراحی کرده تا این فولادو بکار بگیره!؟
فک کردی تسلا بلد نبود با همون روش مدل های پیشین طراحیش کنه ؟!؟!
بنظر شما منظور ایلان ماسک از تانک آخرالزمانی چی بوده ؟؟؟
( اگر تونستی جواب سه سوال آخرو بدست بیاری به کل فلسفه سایبرتراک پی میبری )
R@min
۱۰ آذر ۱۴۰۲تکنولوژی که هیچ تاثیری در عملکرد نداشته باشه همش دروغ و تبلیغ هست این قضیه به قدمت تاریخ خودروسازی هست. من رو به اعداد و مقایسه هم نمیارم و حتی بازشم نمی کنم چون همه چیزو رو خودت با جزئیات تو اینترنت دیدی و می دونی پس وقت خودمونو حروم نمی کنم. دو سال دیگه فروش این ماشین می بینیم.
جواب هیچ کدوم از حرفارو هم ندادی همش طفره بود :)
Elmiraj
۱۰ آذر ۱۴۰۲اینکه نتونستی هیچ جوابی برای سه سوال آخر من بیاری ، نشان از اینه که بدون هیچ کسب اطلاعی ، صرفا از روی پست های ناچیز پدال در مورد تسلا تصمیم میگیری و هرگز نخواستی چیزی در موردش بدونی.
R@min
۱۰ آذر ۱۴۰۲حتما همینطوره تانک آخر الزمانی تسلا رو سفارش میدم.
…
Enzo Ferrari 2008
۱۰ آذر ۱۴۰۲ضد گلوله بودنش خوبه بقیش بده
Viper
۱۰ آذر ۱۴۰۲یه زمانی میگفتن وانت درجا اسم رم اس ار تی ۱۰ با موتور وایپر میآوردیم ولی حالا چه آشغالهایی به اسم وانت میان بیرون….
علی
۱۰ آذر ۱۴۰۲دلبندم بزار بیاد برون مگه تا حالا این تسلا رو رانندگی کردی که دهن باز میکنی
Viper
۱۳ آذر ۱۴۰۲وقتی چیزی در رابطه خودرو ، تعریف پیکاپ و عشق ماشینها نمیدونی لطفا نظر الکی نده بچه جون…..
TESLA💯
۱۰ آذر ۱۴۰۲زیبا،پرشتاب،ضد گلوله،پر قدرت،تسلای همیشه قهرمان🤙💯
AMANTE
۱۰ آذر ۱۴۰۲مت واتسون یک ویدیو معرفی و نگاه نزدیک درباره ی تسلا سایبرتراک گذاشته پیشنهاد میکنم ببینید.
Tesla
۱۰ آذر ۱۴۰۲پدال جان درگ سایبرتراک کبیر با ۹۱۱ کاررا 4s که دیروز برگزار شد و در حالی که سایبرتراک کبیر یه ۹۱۱ دیگه رو حمل میکرد ولی با اختلاف پیروز شد خواهشا بذار البته اگه آتش سوزی گسترده اتفاق رخ نمیده 🤣🤣🤣🇺🇸🇺🇸🇺🇸💪💪⚡️⚡️⚡️
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ آذر ۱۴۰۲دوستان دارن می نویسن
فعلا در آپارات آپلود کردیم
https://www.aparat.com/v/FDayc
حسن
۱۰ آذر ۱۴۰۲این کلیپ یکمی ایراد داره! ایا اون یدکش هم قابلیت تحمل این شتاب و سرعت رو داره؟؟؟.
R
۱۰ آذر ۱۴۰۲دیدم اون کلیپو قابل اعتماد نیس یه کلیپ تبلیغاتیه که ماسک درستش کرده برای معرفی این وانت نشون میده.
جوری درست کردن که پورشه ها باهم از خط عبور کنن تازه ۴۰۰ متر توربو اس ۱۰.۱ عه پس قطعا پورشه پیروزه شتاب دقیق این وانتم نگفتن تقریبی گفتن زیر ۱۱
sina
۱۰ آذر ۱۴۰۲گرونه
محمد
۱۰ آذر ۱۴۰۲تقریبا به هیچ کدوم از وعده ها عمل نکرد قیمت مدل پایه قرار بود 40 هزارتا باشه که شد 61 هزار تا وعده برد 800 کیلومتر رو داد بعد 2021 گفتن حالا که تاخیر خورده بهتر از قبل میسازیم و وعده برد 1000 کیلومتری رو دادن که الان شده 500 ، مدل سه موتوره هم قرار بود بالای هزار اسب قدرت داشته باشه که اینم شد 845 !!!!!!! بعد این همه تاخیر و هیاهو انتظار اعداد و ارقام بهتری داشتم ، حداقل اون چیزی که وعده داده بود رو بعد چند سال میساختن به نظرم سه چهار سال تا تکامل سایبر تراک باید صبر کرد بعد خرید واقعا نسبت به تراک های بنزینی و دیزلی در حال حاضر ارزش خرید نداره
ارین صاحب جمعی
۱۰ آذر ۱۴۰۲من چیزی از پیکاپ سر در نمیارم ولی این اصلا شبیه پیکاپ نیست یک جوریه
داک هادسون
۱۰ آذر ۱۴۰۲پیکاب نیست . کابینته چهارتا چرخ انداختن زیرش .
بهزاد
۱۰ آذر ۱۴۰۲با این قیمت آرزوی فروش ۲۵۰ هزارتایی به خاطرات پیوست و برد اون با حمل بار و یدک کشی هم نزدیک نصف میشه.
تو این اوضاع ساخت و فروش پیکاپ برقی ۱۰۰ هزار دلاری نوعی خودکشیه و موضوع مهم نقش بر آب شدن محملات پیشگوی معظم الگیرپاژ هست که بام تا شام میگفت تسلا با شعبده بازی خطوط تولیدش میتونه سایبرتراک ۳ موتوره با قیمت ۴۰ هزار دلار بسازه!
A-Z
۱۰ آذر ۱۴۰۲بهزاد خان میگن میانگین آیکیو مملکت اوضاش خیلی خرابه .
بلخره اینجاها باید خودشو نشون بده با امثال اون گیرپاژ و تسلا فن و …
توقعی نمیره ازشون .
سبحان
۱۰ آذر ۱۴۰۲تسلا مدل y
پرفروش ترین ماشین اروپا هستش اونم با دوبرابر قیمت خودرو هایی که این تعداد فروش دارن
فورد f150 با موتور شش سیلندر چهار چرخ محرک
و دوکابین 57 هزار دلار قیمت داره
سایبرتراک چهل هزار دلاری مدل پایه تک موتوره باید باشه که هم قیمت بقیه تراک های تک دیفرانسیل هستش
پنج سال از 2019 گذشته و قیمت هیچ خودرویی مثل قبل نیست
سبحان
۱۰ آذر ۱۴۰۲فراری قبلاً با یک میلیون دلار لافراری میفروخت
الان با یک میلیون دلار پورسانگوئه فول آپشن نمیشه خرید
Elmiraj
۱۰ آذر ۱۴۰۲اصولاً کسانی که هیچ حرفی برا گفتن ندارن و ادبیات سخن گویی شون نشان میده که زیر فشارن ، تنها راهی که براشون باقی می مونه کذب گویی خواهد بود….
((اون سری هم قرار بود لینک کامنت هایی که من همچین حرفایی توش زده باشم رو برای همه بیاری ))
بیار که همه منتظریم….
بهزاد
۱۰ آذر ۱۴۰۲گاهی اوقات نتیجه ها نیازی به توضیح اضافی نداره و شمایی که به تنهایی بالای ۵ ساله انواع پیشگویی های تخیلی را ارائه کردی هنوز متوجه نشدی.
اون بالا از مشخصات میگی به همراه علامت تعجب و نمیدونی این مشخصات برای پیکاپی هست که قیمتش بالای ۱۰۰ هزار دلاره.
هنوز متوجه نشدی با اومدن مدلهای پلید و شتاب ۲ ثانیه ای و… حتی نتوست فروش فراری و لامبو و کوروت و مدلهای amg و m پاور و… را تحت تاثیر قرار بده.
این محصول به خاطر قیمت و بازار هدفش یک جرقه ی زود گذره و تنها فردی که خبری از بازار نداره و امیدوار هست به معجزه شمایی.
elonlion
۱۰ آذر ۱۴۰۲مرد حسابی چرا مدل اس پلد باید فروش فراری و کوروت تحت تاثیر بگذاره ؟
مگه F150 رپتور زود گذر بوده ؟ کجا سیر میکنی ؟
تسلا جایی که باید تاثیرش رو گذاشه
از برکناری تویودا و هربرت دیس تا خطری که با گیگابرلین المانی ها باگوشت خونشون حس کردن
بهزاد
۱۱ آذر ۱۴۰۲نمیدونم ما حافظه ی خوبی نداریم یا شوت میزنیم یا کاربرانی مثل شما از طرف خدواند برای امتحان بندگان خطا کارش استخدام شدن.
یارو سالها در مجله ماشین نویسنده بود و در آمریکا تست و تحلیل میکرد(کاشانی) و بعد رفت سوار تسلا s شد و گفت دوستش ۳ تا فراری داشته و زمانی که این ماشینو خریده اون فراری هارو فروخته و صبح تا شب اراجیف مجلات و سایتها که به زودی بساط اسپرت سازان با این خودرو برچیده میشه.
فورد رپتور به واسطه ی فروش و سودآوری مدلهای پایه تولید میشه و اگر فردا فورد بیاد همه ی تریم هارو به رپتور تبدیل کنه حتی یک دهم این میزان هم نمیتونه بفروشه و کارش به سقوط منتهی میشه.
نمیدونم چرا اینقدر زود جبهه گیری میکنید و انگار قراره دو سه ماه بعد سایبر ترک شکست بخوره!
دادا این خودرو یک دوره ی حداقل ۸ ساله خواهد داشت منتهی شیب تقاضا و فروشش با چیزی که پیشگوهای معظم میگفتن همخوانی نداره و اگر ساده تر بگم شماها هیچ ذهنیتی از قیمت این محصول ندارید و بازهم مجبوریم کاربران کم اطلاع را به روند جدید فروش و تقاضای پیکاپ در آمریکا ارجاع بدیم که نرخ رشد پیکاپ های ارزانتر صعودی هست و در سالهای آینده این پیکاپ ها جایگزین مدلهای بزرگتر و گرانتر فعلی خواهند شد.
بازار پیکاپ های بزرگ در آینده کوچکتر شده و پیکاپ های متوسط و ارزانتر درصد بیشتری کسب میکنند.
الگیرپاژ هم که میگه بعدها نسخه ۴ موتوره و باتری بزرگتر میاد و موفق میشه و در عجبیم این مقدار بی اطلاعی از کجا ناشی میشه.
گیگا برلین هم تا زمانی مورد حمایت هست که باتری و سایر قطعات از اروپا تامین بشه و با تصمیم کمیسیون تجاری اتحادیه که بزودی اعلام میشه تعرفه خودرو و قطعات ساخت چین افزایش خواهد یافت و شما مقداری صبر کن تا کاهش فروش فصلی تسلا در اروپا را ببینی.
باتری و یکسری از قطعات گیگا برلین از چین وارد میشه و برخلاف قول های قبلی که صحبت از ساخت کارخانه باتری ۲۰ یا ۳۰ گیگاواتی بود هنوز این امر عملی نشده.
Hadi
۱۰ آذر ۱۴۰۲ضد گلوله بودنش جالبه 👌🏼
Silent
۱۰ آذر ۱۴۰۲به اندازه PLAID مهم و تاثیر گذار در صنعت خودرو تا ابد!
تراکی که پلتفورمش از صفر خلق شده برای EV و شبیه هیچ کانسپتی نیست.👽
……………………….
مهم تر از بحث شتاب کاش در مورد نواوری هایی که برای خلق ش توو صنعت خودرو توسط TESLA ورود کرده صحبت می شد!
از بدنه استیل ضد زنگ تا قالب یکپارچه قطعات توسط Giga press که برای ماشینی با تیراژ بسیار بالا بکار گرفته شده. موتورهای محرک CYBER ساختاری نزدیک پلد دارن با توان یدک کشی برای تراک سنگین امریکایی و سیستم تعلیقی که برای چندین تن بار تعریف شده و در عین حال مثل ماشین های اسپورت سر پیچ ها رفتار می کنه.
بزودی معماری پلفورمش توسط sandy munro احتمالا کامل با جزییات teardown بشه!
mehran911
۱۰ آذر ۱۴۰۲درود
از چهار پنج سال پیش هم مشخص بود هر چی همون موقع تو گروه گفتیم همون شد…
چیز خاصی تغییر نکرد، بدتر شد که بهتر نشد…
.
راستی دوستان چه جوری میشه ارزش سهام بابت ی سری چاخان و استفاده از پول پیشفروش و اعتبار و… رو برگردوند؟؟؟
.
بریم تا سه سال دیگه که باز همون که گفتیم بشه…
MOHAMMAD.DEMON
۱۰ آذر ۱۴۰۲اونایی که میسوزن ادم های مشخصی هستن
یه مدت از رسیدن پورشه تایکان به تسلا S میگفتن که نشد
بعد از رسیدن بنز و بی ام و به تسلا میگفتن تسلا اروپارو گرفت
یه سری هاشون ارزوی رسیدن برانکو به رانگلر داشتن
یه سری هاشون حتی بامزه تر بودن میگفتن امریکایی نمیتونن به فرمول یک بیان
خدا کنه سال دیگه بارون زیاد بباره خاموش کنه این اتیشی که گرفته بعضی هارو
سوشیانت
۱۱ آذر ۱۴۰۲یکیش هم همون عکس پروفایلته که باعث سوزششون شده😂