آیا قویترین نسخهٔ تسلا سایبرتراک با ۸۴۵ اسب بخار قدرت حریف قویترین نسخهٔ هامر EV با ۱۰۰۰ اسب بخار خواهد شد؟
با عرضهٔ نسخهٔ تولیدی تسلا سایبرتراک به بازار، سرانجام میتوانیم عملکرد این پیکاپ جنجالی را در دنیای واقعی ببینیم. قبلاً دیدیم که پیکاپ تسلا درحالیکه یک پورشه ۹۱۱ را یدک میکشید، در برابر یک ۹۱۱ دیگر پیروز شد. حال اما زمان تماشای یک درگ معمولیتر در برابر رقیب مستقیم سایبرتراک یعنی جیامسی هامر EV رسیده است. مت واتسون از کارواو یکی از معدود ژورنالیستهایی بود که توسط تسلا برای بررسی سایبرتراک دعوت شد و حالا او مسئولیت برگزاری این مسابقهٔ درگ را بر عهده گرفته است.
البته این درگ بجای باند فرودگاه آشنای کارواو، در محل گیگافاکتوری تسلا در تگزاس برگزار شده است. هردو پیکاپ با قویترین نسخهٔ خود پای به این میدان گذاشتهاند و بنابراین هردو از قوای محرکهٔ سه موتوره بهره میبرند. هامر با وزن ۴۱۱۰ کیلوگرم و تسلا با ۳۰۸۴ کیلوگرم، از سنگینترین وسایل نقلیهٔ حال حاضر بازار محسوب میشوند و حتی قویترین موتورهای بنزینی هم نمیتوانند شتاب خیلی سریعی را برایشان فراهم کنند. اینجا است که گشتاور فوری موتورهای الکتریکی وارد عمل میشود که برای تسلا ۹۳۰ نیوتن متر و برای هامر ۱۴۸۵ نیوتن متر است. تسلا همچنین در قدرت هم با ۸۴۵ اسب بخار از رقیب ۱۰۰۰ اسب بخاری ضعیفتر است اما این اختلاف را با وزن سبکتر جبران میکند.
به همین دلیل، هامر در هیچکدام از مسابقات درگ شانسی نداشت و در مسابقات رولینگ هم شکست خورد. حتی نشستن چهار نفر داخل سایبرتراک برای سنگین کردن آنهم کارساز نبود و پیکاپ الکتریکی جنرال موتورز بازهم نتوانست حریف تسلا شود. لازم به ذکر است که سایبرتراک ابتدا از سیستمعامل نسخهٔ دو موتوره استفاده میکرد که حداکثر سرعت را روی ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود میکند اما با یک بهروزرسانی، سقف سرعت کامل ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت نسخهٔ سه موتوره باز شد. سایبرتراک حاضر در این درگ یک پروتوتایپ پیشتولید است اما به گفتهٔ تسلا، نمونهای که به خریداران تحویل داده خواهد شد هم همین پرفورمنس شگفتانگیز را خواهد داشت.
در پایان این رقابت غولهای الکتریکی، هامر نهایتاً موفق شد در یک مسابقه پیروز شود. این پیکاپ علیرغم اینکه بسیار سنگینتر است، توانست از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت زودتر از تسلا متوقف شود. ازآنجاییکه بین این دو پیکاپ بهاندازهٔ یک مزدا MX-5 اختلاف وزن وجود دارد، این نتیجه واقعاً عجیب به نظر میرسد. البته با توجه به اینکه سایبرتراک یک پروتوتایپ است، شاید ترمزهای آن در فرم نهایی نبودهاند.
مقایسه مشخصات فنی
تسلا سایبرتراک | جیامسی هامر EV | |
قوای محرکه | سه موتوره | سه موتوره |
قدرت | ۸۴۵ اسب بخار | ۱۰۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۹۳۰ نیوتن متر | ۱۴۸۵ نیوتن متر |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۳۰۸۴ کیلوگرم | ۴۱۱۰ کیلوگرم |
باطری | ۱۲۳ کیلووات ساعت | ۲۳۰ کیلووات ساعت |
قیمت | ۹۶,۳۹۰ دلار | ۱۰۹,۲۵۰ دلار |
محمد حسین
۱۲ آذر ۱۴۰۲این سایبرتراک افتاد دست مش واتسون حالا از اسب عربی تا ناو ابراهام لینکلن و فضاپیمای شاتل قراره با هر چی رو کره زمین هست درگ بزاره
پیام
۱۲ آذر ۱۴۰۲بعد جالب اینجاست مگاکروز که خیلی وقتها پیش نسلش منقرض شده رو با هامر مقایسه میکنن و میگن هامر چیکار کرده!
حسین
۱۲ آذر ۱۴۰۲جالب تر اینجاست rn22e میخواست غول مرحله آخر الکتریکی ها باشه ولی با اولین استارت سر از کاه و یونجه های حاشیه پیست در آورد
Mgh
۱۲ آذر ۱۴۰۲مش واتسون رو خوب اومدی! 😄
Puriya
۱۳ آذر ۱۴۰۲خدایی شما یه نگاه به طراحی سایبر تراک بندازین
عقبشو
بغلشو!!
لامصب آخه چرا نمی تونی مثل آدم یه ماشین درست کنی
مهندساشون انگار گفتن بیاین یه چیز طراحی کنیم که هر جور شده جلب توجه کنه!!
طراحی هامرو آدم نگاه میکنه کیف میکنه حتی با اینکه یه ماشین برقیه ولی ادم از ظاهرش خوشش میاد
من باشم حتما هامرو انتخاب میکنم
mehran
۱۴ آذر ۱۴۰۲منم باهات موافقم
HFball
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ای کاش بجای درگ مسابقه طناب کشی برگذار میکردن چیزی که برای یک آفرودر اولیته اونوقت مشخص میشد کی بهتره 😂
Heavy-Duty
۱۲ آذر ۱۴۰۲ای کاش یک تست آفرود هم ازشون میگرفتن.
noir
۱۲ آذر ۱۴۰۲این نسخه های سایبرتراک فقط برای کارمندای تسلاست کلن ۱۰ تا ساخته شده(البته جیزی که شنیدم تو یوتیوب ) مثل اینکه تولید انبوهش از سال بعد شروع میشه
حالا حالا چنین تستی فکر نکنم بیاد
تاپ گیر یه ویدیو ۴۰ دیقه ای بررسیشو گذاشته خواستید نگاه بندازین
mohammad
۱۲ آذر ۱۴۰۲چی بگم والا!
مهرداد
۱۲ آذر ۱۴۰۲من منتظر مسابقات آفرودش هستم .ببینم چیکار است .تسلا که ثابت کرده در سرعت عالی ولی افرود هنوز معلوم نیست
ممد ژانگولر
۱۲ آذر ۱۴۰۲داداش مهرداد اگه دقت کرده باشی تسلا سایبر طراحیش طوریه که خوراک استیکر چسبوندنه . ماشینو میتونی با تمهای مختلف شخصی سازی کنی. من باشم یکی میخرم دوتا آرم مرسدس بنز یکیش جلو یکیشک عقب میچسبونم هویتش چند برابر بشه .
حسین
۱۳ آذر ۱۴۰۲اتفاقا یخچال خونه ما پرچسب زیاد داره
دقیقا هم همین رنگیه
فکر کنم اگه این ویدیو رو نگاه کنه
برفکاش بریزه
اونم خیلی دوست داشت ماشین بشه 🥲
MAJking2
۱۲ آذر ۱۴۰۲اون تسلا که اصن شبیه ماشین نیست انگار از ماینکرافت اومده
فرشاد
۱۲ آذر ۱۴۰۲خالی از هرگونه احساس و مهارتی
نه لانچی نه قدرت تو دوری نه گیربکسی نه تعویض دنده ای
بهتر بود Dodge RAMرو میذاشتن جلوش تا توی رولینگ جرش بده
دوستان من درگیر این مسئله م
اولا کسی که تو سایبرتراک میشینه یکی تو مایه های المیراژ و کاریر محبوب دلهامونه که گلوله حیف میشه
دوما
بدنه ضد گلوله س اما شیشه نه ینی سر ازاده اما از ماتحت به شدت محافظت میشه
ادقیقا چه متفکری پشت این سازه س
cyrus-az
۱۲ آذر ۱۴۰۲یجوریه سایبرتراک، هم باحاله هم زشت. آدم نمیدونه واقعا چجوری باید ارتباط بگیره. به لحاظ پرفورمنس که ایراد آنچنانی نمیشه گرفت، ولی از اون برف پاک کن بدقواره هم میشه خیلی خوشمون بیاد هم بخندیم هم بگیم خیلی زشته. کلا یه چیزی ساختن که هیچ کس فکر نمیکرد یه روزی ساخته بشه!
Only god
۱۲ آذر ۱۴۰۲هیچ کدومشون بدرد نمیخورن،هیچ کدوم!
وزن هامر که دیگه فاجعس!
شعاع حرکتی سایبر تراک خیلی کمه،قرار نبود اینطور شه،با حدود ۱۰۰ کی وقتی میتونی رپتور، داج رم trx ور داری،اینا به چه دردت میخورن؟!!!
کسایی میرن سراغ پیکاب که میخوان بار بزنن،یا آفرودی برن،فاز کسایی رو که میرن سراغ پیکاپ الکتریکی درک نکردم.اون شتاب ۲ الی ۳ ثانیه ای به درد یه پیکاپ فول سایز نمیخوره،پیکاپو میسازن تا مثل خر کار کنه.
هامر که هیچ،ولی مطمئنم تسلا انقدر مزایا میزاره برای خریداران سایبر تراک تا بکنه تو پاچه خریدارا !!!
AMANTE
۱۲ آذر ۱۴۰۲منتظر رقابت سایبرتراک با دو رقیب بنزینی یعنی فورد رپتور R و دوج رام TRX هستم.
Jeferson
۱۲ آذر ۱۴۰۲دقیقا کاش یکی پیدا شه رپتور و این تسلا رو ببره بیرون شهر کوهی بیابونی جایی. عجز تسلا مشخص می شه
امیر
۱۲ آذر ۱۴۰۲تو هر شرایطی انتخابم هامر هست و اصلا هم برام نیست این درگ چی شد ! پیکاپی که نتونه از یک شیب ملایم بالا بره تو اصلا بگو شتاب زیر ۲ ثانیه داشته باشه به چه دردی میخوره ! اما از اون طرف هامر از قدیم جزو اساطیر آفرود بوده و تو این نسخه برقی هم واقعا عالی کار کرده اما به قول مدیر عامل فورد اون قهوه جوش ضد گلوله فقط به درد خودنمایی تو خیابان و پارک کردن جلوی درب رستوران ها میخوره
سعید
۱۲ آذر ۱۴۰۲واقعا سرعت پیشرفت تکنولوژی وحشتناک شده ! شتاب وانت های امروزی با سوپرکار ها فرق چندانی نداره و این در حالیه که با این وانت ها میشه بار زد و کسب درآمد داشت و آخر شب هم که خسته هستی و میخوای برگرد خونه میزنی رو حالت رانندگی خودکار و خودش میرسونتت 🔥
Anti Tesla
۱۲ آذر ۱۴۰۲هیج جای دنیا با وانت ۱۰۰۰۰۰ دلاری گوجه و خیار و پیاز یا اصلاً یخچال بار نمیزنن.
ارسلان
۱۲ آذر ۱۴۰۲هامر یه پیچش می ارزه به کل هیکل تسلا….
سعید
۱۲ آذر ۱۴۰۲سایبرتراک واقعا بهش میخوره که زیر ۳ ثانیه صفر تا صد بزنه ولی اون ۲/۶ اعلامی تسلا خیلی دور از ذهن هست چون ۲/۶ یعنی از مکلارن 765lt یا بوگاتی ویرون ساده هم سریع تر هست !
parhamiof
۱۲ آذر ۱۴۰۲هامر جذاب تر است تسلاس
ولی عجیب بود برام که هامر یک تن سنگین تره ولی 200 اسب بخار بیشتر داره چرا اینجوری باخت؟
حامد
۱۲ آذر ۱۴۰۲اتفاقا با یک تن سنگین تر بودن خوب عمل کرد
با یه تن سنگین تر بودن باید حداقل 500 اسب بیشتر میداشت که بزنه حریفو
noir
۱۲ آذر ۱۴۰۲تسلا ۲۰ درصد سبک تره نزدیک به ۲۰ درصد هم قدرت کمتری داره نسبت و تناسب 🤷♂️
کلا اینجا میخواین فقط هیت به تسلا اگه سازنده ستیبر تراک و هانر برعکس بود همه داشتین قربون صدقه سایبرتراک میرفتین
Reza Waffen SS
۱۲ آذر ۱۴۰۲هیچجوره با سایبرتراک حال نمیکنم
blackwing
۱۲ آذر ۱۴۰۲لامصب هامر عجب چیزیه ، از هر زاویه خفنه..
Jeferson
۱۲ آذر ۱۴۰۲یادش بخیر
مادربزرگم یه جاروبرقی داشت اونم همین صدارو می داد🗿
Elmiraj
۱۲ آذر ۱۴۰۲اگر تسلا کل قدرت ۱۰۲۰ اسب بخار سه موتور را آزاد میکرد چی میشد…!؟!؟
اگر نسخه چهار موتوره را بفرسته چه بلایی سر اینا میاره…!؟!
(وقتی از ترکیب موتور های plaid و باتری های ۴۶۸۰ حرف میزدیم منظور این غول های راندمان و پرفورمنس بود )
Tesla
۱۲ آذر ۱۴۰۲ای سایبرتراک کبیر ازت خواهش میکنم دیگه بیش تر از این فسیلی ها رو نسوزونی چون میترسم همشون دود بشن برن هوا دقیقا مثل همانطوری که تو هامر و ریویان رو دود کردی 🤣🤣🤣⚡️⚡️🇺🇸🇺🇸💪
Royal Driver
۱۲ آذر ۱۴۰۲یک خودتم فسیل میشی و ازت سوخت فسیلی میگیرن ناراحت نباش و نسوز
حسین
۱۳ آذر ۱۴۰۲میگم اگه به سرعته
منم کفش سرعتی امو همراهم میارم
برنده که شدم
فقط و فقط فن پیج های ایرانی تسلا
بیاید برای حمایت 🙂
ALI.S
۱۶ آذر ۱۴۰۲داداش تو دوباره اومدی؟
داشتم نگران میشدم تا این پایین اومدم و بالاخره دیدمت.
مرد حسابی این هامر با سه موتور الکتریکی تو درگ بود😔🥴
heshmat021
۱۲ آذر ۱۴۰۲همینکه با این خطوط تیز ، آیرودینامیک ترین وانت بازاره نشون میده تسلا رو طراحی فکر هم کرده، صرفا برای تفاوت این کارو نکرده
Royal Driver
۱۲ آذر ۱۴۰۲یعنی ۱ روز نگذشته از ساخت این سایبرچلاق! توی هر کانال یک فیلم درگ از این کالسکه هست!
BMW
۱۲ آذر ۱۴۰۲من هم قیافه هامر رو به صد تای تسلا ترجیح میدم🥲😂👍
مهدی
۱۴ آذر ۱۴۰۲میدونید چرا ؟ چون آدمها از تغییر خوششون نمیاد … از نظر من قیافه هامر که تو ذوق میزنه ، باید خیلی روش کار میکردن … با این قیمت همون وانت بودنش رو حفظ کرده . یعنی در نهایت یک وانته ، همین !
ابوالفضل
۱۲ آذر ۱۴۰۲۱ تن وزن بیشتر خیلی زیاده هاا
در کل انتخابم هامر ، کاری به نتیجه درگ هم ندارم
همایون
۱۳ آذر ۱۴۰۲شک نکنید این ویدیو رو مش واتسون به سفارش تسلا و باب میل اونا درست کرده کلا ایلان ماسک دوره افتاده همه برندهارو تخریب کنه بگه فقط این یابوآهنی که من درست کردم خوبه.حتی اگه سایبرتراک سریعترم باشه هامر واقعا جذابتره فقط دلیل اینکه اینهمه مشتری رو منتظر نگه داشتن و تولیدش رو زیاد نمیکنن رو نمیفهمم
حسین
۱۳ آذر ۱۴۰۲کابینت خونه ما از این درگ ریس قشنگ تره 😂😂😂
mehran
۱۴ آذر ۱۴۰۲اخه این چیه ساختن انگار جوشکار خواسته یه ماشین بسازه خم نتونسته بده 😂، عوضش هامر هم زیباتره و کارایی بیشتری داره
kia
۱۷ آذر ۱۴۰۲دوستان حرف های اکثرتون که درموردضعفای تسلاست واقعا منطقی و خیلیاش حرف دله منه اما اختلاف قیمت ۲۰ هزار دلاری دوتا ماشینم لطفا در نظر بگیرین ۲۰ هزار تا خیییلیه خودش حتی برا افرادی که تو امریکا ثروتمندن
سرباز
۱۹ آذر ۱۴۰۲خدا پدر مادرتو بیامرزع تسلا با این ماشین حقی ک خلق کردی دردو بلات رو سرع خودرو ساز های ایرانی ، کاش با نیسانم یه کل مینداخت
فرزاد افشار
۳۰ دی ۱۴۰۲فقط موندم تسلا چی بوده و مفهومش از این طراحی الکی و مسخره چی بوده
ولیکن هامر عشقه همه جوره طراحیش خوبه باطریشم حدودا دو برابر سایبر تراک قدرت وات داره قیمتشم حدودا یکیه. یکی از دلیلا خوب بودن هامر شرکت مادر جنرال موتورز هست