تسلاجنرال موتورز

درگ قوی‌ترین وانت‌های برقی جهان، تسلا سایبرتراک در برابر هامر EV

آیا قوی‌ترین نسخهٔ تسلا سایبرتراک با ۸۴۵ اسب بخار قدرت حریف قوی‌ترین نسخهٔ هامر EV با ۱۰۰۰ اسب بخار خواهد شد؟

با عرضهٔ نسخهٔ تولیدی تسلا سایبرتراک به بازار، سرانجام می‌توانیم عملکرد این پیکاپ جنجالی را در دنیای واقعی ببینیم. قبلاً دیدیم که پیکاپ تسلا درحالی‌که یک پورشه ۹۱۱ را یدک می‌کشید، در برابر یک ۹۱۱ دیگر پیروز شد. حال اما زمان تماشای یک درگ معمولی‌تر در برابر رقیب مستقیم سایبرتراک یعنی جی‌ام‌سی هامر EV رسیده است. مت واتسون از کارواو یکی از معدود ژورنالیست‌هایی بود که توسط تسلا برای بررسی سایبرتراک دعوت شد و حالا او مسئولیت برگزاری این مسابقهٔ درگ را بر عهده گرفته است.

البته این درگ بجای باند فرودگاه آشنای کارواو، در محل گیگافاکتوری تسلا در تگزاس برگزار شده است. هردو پیکاپ با قوی‌ترین نسخهٔ خود پای به این میدان گذاشته‌اند و بنابراین هردو از قوای محرکهٔ سه موتوره بهره می‌برند. هامر با وزن ۴۱۱۰ کیلوگرم و تسلا با ۳۰۸۴ کیلوگرم، از سنگین‌ترین وسایل نقلیهٔ حال حاضر بازار محسوب می‌شوند و حتی قوی‌ترین موتورهای بنزینی هم نمی‌توانند شتاب خیلی سریعی را برایشان فراهم کنند. اینجا است که گشتاور فوری موتورهای الکتریکی وارد عمل می‌شود که برای تسلا ۹۳۰ نیوتن متر و برای هامر ۱۴۸۵ نیوتن متر است. تسلا همچنین در قدرت هم با ۸۴۵ اسب بخار از رقیب ۱۰۰۰ اسب بخاری ضعیف‌تر است اما این اختلاف را با وزن سبک‌تر جبران می‌کند.

به همین دلیل، هامر در هیچ‌کدام از مسابقات درگ شانسی نداشت و در مسابقات رولینگ هم شکست خورد. حتی نشستن چهار نفر داخل سایبرتراک برای سنگین کردن آن‌هم کارساز نبود و پیکاپ الکتریکی جنرال موتورز بازهم نتوانست حریف تسلا شود. لازم به ذکر است که سایبرتراک ابتدا از سیستم‌عامل نسخهٔ دو موتوره استفاده می‌کرد که حداکثر سرعت را روی ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود می‌کند اما با یک به‌روزرسانی، سقف سرعت کامل ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت نسخهٔ سه موتوره باز شد. سایبرتراک حاضر در این درگ یک پروتوتایپ پیش‌تولید است اما به گفتهٔ تسلا، نمونه‌ای که به خریداران تحویل داده خواهد شد هم همین پرفورمنس شگفت‌انگیز را خواهد داشت.

در پایان این رقابت غول‌های الکتریکی، هامر نهایتاً موفق شد در یک مسابقه پیروز شود. این پیکاپ علیرغم اینکه بسیار سنگین‌تر است، توانست از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت زودتر از تسلا متوقف شود. ازآنجایی‌که بین این دو پیکاپ به‌اندازهٔ یک مزدا MX-5 اختلاف وزن وجود دارد، این نتیجه واقعاً عجیب به نظر می‌رسد. البته با توجه به اینکه سایبرتراک یک پروتوتایپ است، شاید ترمزهای آن در فرم نهایی نبوده‌اند.

مقایسه مشخصات فنی

 

تسلا سایبرتراک

جی‌ام‌سی هامر EV

قوای محرکه سه موتوره سه موتوره
قدرت ۸۴۵ اسب بخار ۱۰۰۰ اسب بخار
گشتاور ۹۳۰ نیوتن متر ۱۴۸۵ نیوتن متر
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۳۰۸۴ کیلوگرم ۴۱۱۰ کیلوگرم
باطری ۱۲۳ کیلووات ساعت ۲۳۰ کیلووات ساعت
قیمت ۹۶,۳۹۰ دلار ۱۰۹,۲۵۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۴۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. محمد حسین

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    این سایبرتراک افتاد دست مش واتسون حالا از اسب عربی تا ناو ابراهام لینکلن و فضاپیمای شاتل قراره با هر چی رو کره زمین هست درگ بزاره

    موافقم 111
    مخالفم 2
    1. پیام

      ۱۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      بعد جالب اینجاست مگاکروز که خیلی وقت‌ها پیش نسلش منقرض شده رو با هامر مقایسه می‌کنن و میگن هامر چیکار کرده!

      موافقم 7
      مخالفم 30
      1. حسین

        ۱۲ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        جالب تر اینجاست rn22e میخواست غول مرحله آخر الکتریکی ها باشه ولی با اولین استارت سر از کاه و یونجه های حاشیه پیست در آورد

        موافقم 15
        مخالفم 2
    2. Mgh

      ۱۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (60 ديدگاه)

      مش واتسون رو خوب اومدی! 😄

      موافقم 15
    3. Puriya

      ۱۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (567 ديدگاه)

      خدایی شما یه نگاه به طراحی سایبر تراک بندازین
      عقبشو
      بغلشو!!
      لامصب آخه چرا نمی تونی مثل آدم یه ماشین درست کنی
      مهندساشون انگار گفتن بیاین یه چیز طراحی کنیم که هر جور شده جلب توجه کنه!!
      طراحی هامرو آدم نگاه میکنه کیف میکنه حتی با اینکه یه ماشین برقیه ولی ادم از ظاهرش خوشش میاد
      من باشم حتما هامرو انتخاب میکنم

      موافقم 55
      مخالفم 14
      1. mehran

        ۱۴ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (83 ديدگاه)

        منم باهات موافقم

        موافقم 15
        مخالفم 2
    4. HFball

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (210 ديدگاه)

      ای کاش بجای درگ مسابقه طناب کشی برگذار میکردن چیزی که برای یک آفرودر اولیته اونوقت مشخص میشد کی بهتره 😂

  2. Heavy-Duty

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    ای کاش یک تست آفرود هم ازشون میگرفتن.

    موافقم 64
    مخالفم 1
    1. noir

      ۱۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (865 ديدگاه)

      این نسخه های سایبرتراک فقط برای کارمندای تسلاست کلن ۱۰ تا ساخته شده(البته جیزی که شنیدم تو یوتیوب ) مثل اینکه تولید انبوهش از سال بعد شروع میشه
      حالا حالا چنین تستی فکر نکنم بیاد
      تاپ گیر یه ویدیو ۴۰ دیقه ای بررسیشو گذاشته خواستید نگاه بندازین

      موافقم 4
      مخالفم 7
  3. mohammad

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    چی بگم والا!

    موافقم 12
    مخالفم 2
  4. مهرداد

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (101 ديدگاه)

    من منتظر مسابقات آفرودش هستم .ببینم چیکار است .تسلا که ثابت کرده در سرعت عالی ولی افرود هنوز معلوم نیست

    موافقم 16
    مخالفم 3
    1. ممد ژانگولر

      ۱۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (4148 ديدگاه)

      داداش مهرداد اگه دقت کرده باشی تسلا سایبر طراحیش طوریه که خوراک استیکر چسبوندنه . ماشینو میتونی با تمهای مختلف شخصی سازی کنی. من باشم یکی میخرم دوتا آرم مرسدس بنز یکیش جلو یکیشک عقب میچسبونم هویتش چند برابر بشه .

      موافقم 19
      مخالفم 7
      1. حسین

        ۱۳ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (785 ديدگاه)

        اتفاقا یخچال خونه ما پرچسب زیاد داره
        دقیقا هم همین رنگیه
        فکر کنم اگه این ویدیو رو نگاه کنه
        برفکاش بریزه
        اونم خیلی دوست داشت ماشین بشه 🥲

        موافقم 20
        مخالفم 2
  5. MAJking2

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (426 ديدگاه)

    اون تسلا که اصن شبیه ماشین نیست انگار از ماینکرافت اومده

    موافقم 83
    مخالفم 6
  6. فرشاد

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    خالی از هرگونه احساس و مهارتی
    نه لانچی نه قدرت تو دوری نه گیربکسی نه تعویض دنده ای
    بهتر بود Dodge RAMرو میذاشتن جلوش تا توی رولینگ جرش بده
    دوستان من درگیر این مسئله م
    اولا کسی که تو سایبرتراک میشینه یکی تو مایه های المیراژ و کاریر محبوب دلهامونه که گلوله حیف میشه
    دوما
    بدنه ضد گلوله س اما شیشه نه ینی سر ازاده اما از ماتحت به شدت محافظت میشه
    ادقیقا چه متفکری پشت این سازه س

    موافقم 28
    مخالفم 16
  7. cyrus-az

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (107 ديدگاه)

    یجوریه سایبرتراک، هم باحاله هم زشت. آدم نمیدونه واقعا چجوری باید ارتباط بگیره. به لحاظ پرفورمنس که ایراد آنچنانی نمیشه گرفت، ولی از اون برف پاک کن بدقواره هم میشه خیلی خوشمون بیاد هم بخندیم هم بگیم خیلی زشته. کلا یه چیزی ساختن که هیچ کس فکر نمیکرد یه روزی ساخته بشه!

    موافقم 34
    مخالفم 2
    1. Only god

      ۱۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      هیچ کدومشون بدرد نمیخورن،هیچ کدوم!
      وزن هامر که دیگه فاجعس!
      شعاع حرکتی سایبر تراک خیلی کمه،قرار نبود اینطور شه،با حدود ۱۰۰ کی وقتی میتونی رپتور، داج رم trx ور داری،اینا به چه دردت میخورن؟!!!
      کسایی میرن سراغ پیکاب که میخوان بار بزنن،یا آفرودی برن،فاز کسایی رو که میرن سراغ پیکاپ الکتریکی درک نکردم.اون شتاب ۲ الی ۳ ثانیه ای به درد یه پیکاپ فول سایز نمیخوره،پیکاپو میسازن تا مثل خر کار کنه.
      هامر که هیچ،ولی مطمئنم تسلا انقدر مزایا میزاره برای خریداران سایبر تراک تا بکنه تو پاچه خریدارا !!!

      موافقم 16
      مخالفم 3
  8. AMANTE

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    منتظر رقابت سایبرتراک با دو رقیب بنزینی یعنی فورد رپتور R و دوج رام TRX هستم.

    موافقم 15
    مخالفم 2
    1. Jeferson

      ۱۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (164 ديدگاه)

      دقیقا کاش یکی پیدا شه رپتور و این تسلا رو ببره بیرون شهر کوهی بیابونی جایی. عجز تسلا مشخص می شه

      موافقم 18
      مخالفم 6
  9. امیر

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    تو هر شرایطی انتخابم هامر هست و اصلا هم برام نیست این درگ چی شد ! پیکاپی که نتونه از یک شیب ملایم بالا بره تو اصلا بگو شتاب زیر ۲ ثانیه داشته باشه به چه دردی میخوره ! اما از اون طرف هامر از قدیم جزو اساطیر آفرود بوده و تو این نسخه برقی هم واقعا عالی کار کرده اما به قول مدیر عامل فورد اون قهوه جوش ضد گلوله فقط به درد خودنمایی تو خیابان و پارک کردن جلوی درب رستوران ها میخوره

    موافقم 44
    مخالفم 4
  10. سعید

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (107 ديدگاه)

    واقعا سرعت پیشرفت تکنولوژی وحشتناک شده ! شتاب وانت های امروزی با سوپرکار ها فرق چندانی نداره و این در حالیه که با این وانت ها میشه بار زد و کسب درآمد داشت و آخر شب هم که خسته هستی و میخوای برگرد خونه میزنی رو حالت رانندگی خودکار و خودش میرسونتت 🔥

    موافقم 9
    مخالفم 24
    1. Anti Tesla

      ۱۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1237 ديدگاه)

      هیج جای دنیا با وانت ۱۰۰۰۰۰ دلاری گوجه و خیار و پیاز یا اصلاً یخچال بار نمیزنن.

      موافقم 15
      مخالفم 2
  11. ارسلان

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (260 ديدگاه)

    هامر یه پیچش می ارزه به کل هیکل تسلا….

    موافقم 53
    مخالفم 14
  12. سعید

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (107 ديدگاه)

    سایبرتراک واقعا بهش میخوره که زیر ۳ ثانیه صفر تا صد بزنه ولی اون ۲/۶ اعلامی تسلا خیلی دور از ذهن هست چون ۲/۶ یعنی از مکلارن 765lt یا بوگاتی ویرون ساده هم سریع تر هست !

    موافقم 8
    مخالفم 3
  13. parhamiof

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (752 ديدگاه)

    هامر جذاب تر است تسلاس
    ولی عجیب بود برام که هامر یک تن سنگین تره ولی 200 اسب بخار بیشتر داره چرا اینجوری باخت؟

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. حامد

      ۱۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (126 ديدگاه)

      اتفاقا با یک تن سنگین تر بودن خوب عمل کرد
      با یه تن سنگین تر بودن باید حداقل 500 اسب بیشتر میداشت که بزنه حریفو

      موافقم 19
      مخالفم 2
      1. noir

        ۱۲ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (865 ديدگاه)

        تسلا ۲۰ درصد سبک تره نزدیک به ۲۰ درصد هم قدرت کمتری داره نسبت و تناسب 🤷‍♂️
        کلا اینجا میخواین فقط هیت به تسلا اگه سازنده ستیبر تراک و هانر برعکس بود همه داشتین قربون صدقه سایبرتراک میرفتین

        موافقم 7
        مخالفم 1
  14. Reza Waffen SS

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    هیچجوره با سایبرتراک حال نمیکنم

    موافقم 39
    مخالفم 2
  15. blackwing

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    لامصب هامر عجب چیزیه ، از هر زاویه خفنه..

    موافقم 19
    مخالفم 2
  16. Jeferson

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (164 ديدگاه)

    یادش بخیر
    مادربزرگم یه جاروبرقی داشت اونم همین صدارو می داد🗿

    موافقم 29
    مخالفم 3
  17. Elmiraj

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    اگر تسلا کل قدرت ۱۰۲۰ اسب بخار سه موتور را آزاد میکرد چی میشد…!؟!؟
    اگر نسخه چهار موتوره را بفرسته چه بلایی سر اینا میاره…!؟!

    (وقتی از ترکیب موتور های plaid و باتری های ۴۶۸۰ حرف می‌زدیم منظور این غول های راندمان و پرفورمنس بود )

    موافقم 12
    مخالفم 34
  18. Tesla

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    ای سایبرتراک کبیر ازت خواهش میکنم دیگه بیش تر از این فسیلی ها رو نسوزونی چون میترسم همشون دود بشن برن هوا دقیقا مثل همانطوری که تو هامر و ریویان رو دود کردی 🤣🤣🤣⚡️⚡️🇺🇸🇺🇸💪

    موافقم 5
    مخالفم 41
    1. Royal Driver

      ۱۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      یک خودتم فسیل میشی و ازت سوخت فسیلی میگیرن ناراحت نباش و نسوز

      موافقم 29
      مخالفم 2
    2. حسین

      ۱۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      میگم اگه به سرعته
      منم کفش سرعتی امو همراهم میارم
      برنده که شدم
      فقط و فقط فن پیج های ایرانی تسلا
      بیاید برای حمایت 🙂

      موافقم 5
      مخالفم 1
    3. ALI.S

      ۱۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (260 ديدگاه)

      داداش تو دوباره اومدی؟
      داشتم نگران می‌شدم تا این پایین اومدم و بالاخره دیدمت.
      مرد حسابی این هامر با سه موتور الکتریکی تو درگ بود😔🥴

  19. heshmat021

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (411 ديدگاه)

    همینکه با این خطوط تیز ، آیرودینامیک ترین وانت بازاره نشون میده تسلا رو طراحی فکر هم کرده، صرفا برای تفاوت این کارو نکرده

    موافقم 6
    مخالفم 12
  20. Royal Driver

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    یعنی ۱ روز نگذشته از ساخت این سایبرچلاق! توی هر کانال یک فیلم درگ از این کالسکه هست!

    موافقم 19
    مخالفم 8
  21. BMW

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1497 ديدگاه)

    من هم قیافه هامر رو به صد تای تسلا ترجیح میدم🥲😂👍

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. مهدی

      ۱۴ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (140 ديدگاه)

      میدونید چرا ؟ چون آدمها از تغییر خوششون نمیاد … از نظر من قیافه هامر که تو ذوق میزنه ، باید خیلی روش کار میکردن … با این قیمت همون وانت بودنش رو حفظ کرده . یعنی در نهایت یک وانته ، همین !

      موافقم 3
      مخالفم 4
  22. ابوالفضل

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (311 ديدگاه)

    ۱ تن وزن بیشتر خیلی زیاده هاا
    در کل انتخابم هامر ، کاری به نتیجه درگ هم ندارم

  23. همایون

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (780 ديدگاه)

    شک نکنید این ویدیو رو مش واتسون به سفارش تسلا و باب میل اونا درست کرده کلا ایلان ماسک دوره افتاده همه برندهارو تخریب کنه بگه فقط این یابوآهنی که من درست کردم خوبه.حتی اگه سایبرتراک سریعترم باشه هامر واقعا جذابتره فقط دلیل اینکه اینهمه مشتری رو منتظر نگه داشتن و تولیدش رو زیاد نمیکنن رو نمیفهمم

    موافقم 5
    مخالفم 1
  24. حسین

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (785 ديدگاه)

    کابینت خونه ما از این درگ ریس قشنگ تره 😂😂😂

  25. mehran

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (83 ديدگاه)

    اخه این چیه ساختن انگار جوشکار خواسته یه ماشین بسازه خم نتونسته بده 😂، عوضش هامر هم زیباتره و کارایی بیشتری داره

    موافقم 3
    مخالفم 1
  26. kia

    ۱۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان حرف های اکثرتون که درموردضعفای تسلاست واقعا منطقی و خیلیاش حرف دله منه اما اختلاف قیمت ۲۰ هزار دلاری دوتا ماشینم لطفا در نظر بگیرین ۲۰ هزار تا خیییلیه خودش حتی برا افرادی که تو امریکا ثروتمندن

  27. سرباز

    ۱۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدا پدر مادرتو بیامرزع تسلا با این ماشین حقی ک خلق کردی دردو بلات رو سرع خودرو ساز های ایرانی ، کاش با نیسانم یه کل مینداخت

  28. فرزاد افشار

    ۳۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (160 ديدگاه)

    فقط موندم تسلا چی بوده و مفهومش از این طراحی الکی و مسخره چی بوده
    ولیکن هامر عشقه همه جوره طراحیش خوبه باطریشم حدودا دو برابر سایبر تراک قدرت وات داره قیمتشم حدودا یکیه. یکی از دلیلا خوب بودن هامر شرکت مادر جنرال موتورز هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا