قطعاً ستاره پرفروغ مراسم ویژه تسلا در کارخانه گیگا فاکتوری تگزاس وانت الکتریکی سایبرتراک بوده است. این خودرو حتی در کنار ایلان ماسک در سکو قرار گرفت و دوباره سایبرتراک را به سرخط خبرها بازگرداند. البته این بار مدیر طراحی تسلا از پرتاب هرگونه توپ فلزی به سمت شیشههای این خودرو خودداری کرد. حضار شرکت کننده در این مراسم برخی ویژگیهای بهروز سایبرتراک از جمله دربهایی را شاهد بودند که فاقد دستگیره بود. همچنین شیشه عقب تاشونده، دوربینهای دید کناری نصب شده در قابی پلاستیکی و در اطراف چرخ های جلو به همراه درگاه شارژ روی یکی از گلگیرها جزو دیگر ویژگیهای جدید سایبرتراک است. بازدیدکنندگان همچنین شانس دیدن کابین این وانت را داشتهاند اما پروتوتایپ موردبحث فاقد کابین آماده تولید بوده است. برای مثال فرمان یوک گرفته شده از تسلا مدل S و X فاقد ایربگ و بسیاری از قطعات مدلهای تولیدی نهایی بوده است.
اما یکچیز ویژه از نگاه تیزبین افراد پنهان نمانده است و آنهم فرمان پذیری چرخ های عقب سایبرتراک است. اگرچه ویدئوی منتشر شده از این خودرو کامل نیست اما در آن میتوانیم چرخش چرخ های عقب سایبرتراک در جهت مخالف چرخ های جلو را ببینیم. این ویژگی در مانورهای سرعت پایین به درد خواهد خورد و به کوتاهی شعاع گردش و پارک راحتتر این وانت کمک خواهد کرد. فرمان پذیری چرخ های عقب برای خودرویی که فاصله بین محوری بیشتری از فورد F-150 دارد یک ضرورت به حساب میآید. ما تفاوتهایی را که این سیستم ایجاد میکند در خودروهای بزرگی همچون جی ام سی هامر الکتریکی دیدهایم هرچند هنوز معلوم نیست آیا تسلا یک قدم فراتر خواهد گذاشت و سیستمی مشابه راه رفتن خرچنگی را برای سایبرتراک ارائه خواهد کرد یا خیر. ایلان ماسک اولین بار در سال پیش بود که ویژگی فرمان پذیری چرخ های عقب سایبرتراک را اعلام کرد.
در خلال مراسم افتتاحیه کارخانه جدید تسلا در آستین تگزاس، ماسک تائید کرد تولید سایبرتراک از سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد. این وانت الکتریکی در ابتدا قرار بود از اواخر سال ۲۰۲۱ راهی خط تولید شود اما تولید آن به اواخر سال جاری میلادی موکول شد و حالا امیدواریم دیگر تأخیری در تولید این خودرو رخ ندهد.
GMA
۲۵ فروردین ۱۴۰۱امیدوارم اینبار دیگه واقعی باشه و در دنیای حقیقی قابل رویت باشه
Taha Malek
۲۵ فروردین ۱۴۰۱ادم بدنه رو نگا میکنه یاد کابینت میوفته واقعا مزحکه
AMIR / ARMI
۲۵ فروردین ۱۴۰۱یه سوال کلی هم از شما و از همه
به نظرتون نمیتونستن چیزی شبیه پیکاپ های الان طراحی بکنن
گرد تر معمولی تر اگه میتونستن چرا نکردن کسی اگه جوابی داره خوشحال میشم بگه همه بشنون
احمدرضا
۲۵ فروردین ۱۴۰۱دلیلش خبرسازی بیشتر و البته باید یه طرحی میزدن که به اسمش بخوره ولی بازهم نسبت به هر کانسپت فضایی که دیده بودم زشت تره
AMIR / ARMI
۲۵ فروردین ۱۴۰۱خبرسازی بیشتر رو مخالفم به این کار میگن ساختار شکنی و تمایز
البته کاربرد های خیلی زیادی داره و دلایل مهندسی زیاد که بعد از معرفی و عرضه و تست شدن کاملا اشکار میشه زاین ماشین زاویه های پنهان زیاد مهندسی داره
Ali
۲۵ فروردین ۱۴۰۱دلیلش رو اگه دلایل فنی در نظر بگیریم آلیاژ بدنه اونه که بسیار محکمه و شکل دهی اون بصرفه نیست!
جدای از بحث سلیقه بجاش مزیت های خودش رو داره چون به نوعی ضد گلوله محسوب میشه.
و به ضربه هم مقاومه و نیازی به رنگ بدنه هم نداره چون آلیاژ ضد زنگه و بحث صافکاری و رنگ تقریبا منتفیه.
خوراک همون ماجراجو هاب امریکایی هست که بگیرن بزنن تو در و دیوار باهاش.
ما اینجا مسخره می کنیم خودم هم گزینه های دیگه مثل ریوین r1t رو ترجیح میدم ولی اونجا اونقدر انتخابهای مختلف هست و خریدار هست که اینم یه بخش از همون خریداران رو جذب میکنه.
AMIR / ARMI
۲۵ فروردین ۱۴۰۱جواب منطقی و به نسبت کاملی بود 👌👌
مهراب
۲۶ فروردین ۱۴۰۱و همینطور ایرودینامیک بودن .
چون واسه الکتریکی ها کم بودن مقاومت نسبت به باد خیلی مهمه.
AMANTE
۲۵ فروردین ۱۴۰۱میتونستن بسازن ولی نمیتونستن اونقدر طراحی رو خاص و متمایز انجام بدن و از زبان طراحی حاضر تسلا در یک پیکاب استفاده کنن.
Taha Malek
۲۵ فروردین ۱۴۰۱چون وقتی یماشینی نه کیفیت داره نه کاربرد نه پرفورمنس (غیر از درگ چهارصد متر) باید یکاری کنی فروش بره دیگ چی بهتر از عرضه تراک با طرح کابینت
ممد ژانگولر
۲۵ فروردین ۱۴۰۱این ماشین نیومده دل همرو برده
خداست یجورایی
حسین
۲۵ فروردین ۱۴۰۱موافقم با طراحیش نمیشه کنار اومد
اصلا نمیشه تو خیابون پذیرفتش
AMANTE
۲۵ فروردین ۱۴۰۱دو تا از پرحاشیه ترین ماشین های دنیا، سایبرتراک و مدل رودستر هستن که همیشه قرار بوده بیان ولی نیومدن و مثل اینکه قراره یکی شون بیاد.
اما با این طراحی که داره سازمان های ایمنی آمریکا و اروپا حسابی بهش گیر میدن و آخر مجبور میشه طراحی نرم تری براش انتخاب کنه.
AMIR / ARMI
۲۵ فروردین ۱۴۰۱تسلا پیش فروش رودستر با مدل 2023 با مبلغ 5 هزار دلار واریز اینترنتی و 45 هزار دلار برای مرحله دوم شروع کرده
heshmat021
۲۶ فروردین ۱۴۰۱بعیده دیگه تغییری تو طراحیش بدن
۲ سال دارن خط تولید راه میندازن، دیگه نمیشه به هیچی اش دست زد
AMIR / ARMI
۲۵ فروردین ۱۴۰۱به گزارش JATO Dynamics فروش بسیار قوی تسلا و دیگر برند ها
در 17 کشور اروپایی باعث کاهش 16 درصدی انتشار CO2 نسبت به سال گذشته شده است
به عبارت دیگه باعث کاهش میانگین وزنی آلایندگی از 117گرم به 99 گرم شده
بیشترین خودرو های تاثیر گزار تسلا مدل Y وارداتی از چین و مدل 3 هستند
بهزاد
۲۵ فروردین ۱۴۰۱دوست گرامی سال گذشته در اروپا بیش از ۱.۲ میلیون خودروی برقی فروخته شد که سهم تسلا ۱۶۷ هزار دستگاه بوده که حدود ۱۴ درصد میشه و اگر تاثیر کاهش دی اکسید ملاک باشه مابقی هم در این روند سهیم هستند.
AMIR / ARMI
۲۵ فروردین ۱۴۰۱من خلاصه ای از مطلب رو به فارسی نوشتم
Tesla and other EVs’ strong sales helped drop Europe’s CO2 emissions in 2021
حتی نوشتم تسلا و دیگر برند ها
sam
۲۵ فروردین ۱۴۰۱چقد با اون چیزی ک ماسک تو اون شو مسخره ۳ ساله پیش نشون داد فرق داره
سایزش بشدت کوچیک تره
قرار بود بجای برف پاکن با لیزر شیشه و پاک کنه الان می بینیم مجبور شدن برف باکن ب این بزرگی بزارن 😂
قرار بود آینه نداشته باشه جاش دوربین بزارن
بدنه از جنس موشک و شیشه ضد گلوله 😂
ووو..
احتمالن قیمت و مشخصاتشم قرار نیست چیزی باشه ک گفتن
دزدی و کلاهبرداری فقط بالا رفتن از دیوار مردم نیست ک …
AMIR / ARMI
۲۵ فروردین ۱۴۰۱همون 3 سال پیش هم گفته بودن اندازه نسخه تولیدی چند درصدی کوچیک تر خواهد بود
هیچ وقت نگفته بودن قرار به جای برف پاک کن از لیزر استفاده بکنه و هنوز مشخص نیست نسخه تولیدی از چه مدل برف پاک کنی قرار استفاده بکنه
هنوز بدنه از جنسی هست که معرفی شده
ولی سوال اینه مگه نمیگفتید قرار نیست اصلا تولید بشه و همون تخیل میمونه ؟ چی شد که چنین شدی
Ferrari
۲۵ فروردین ۱۴۰۱اخه این ماشین چه چیز زیبایی در خودش داره؟
من نمیفهمم فورد f150 لایتنینگ مگه چشه که تسلا همچین مزخرفی طراحی کرده؟
چرخهای بیرون زده از بدنه، فرم گلگیرهای افتضاح، و احتمالا فضای کابین عقب خیلی کم و ناراحت کننده
اخه این هم شد طراحی؟
بخدا اگر مدل X رو پیکاپ میکردن بهتر و زیباتر میشد
AMIR / ARMI
۲۵ فروردین ۱۴۰۱زیبایی و خاص بودنش به این که شبیه دیگر خودرو ها نیست
همون جوری که یه فراری به دلیل شبیه نبودن به دیگر خودرو ها جلب توجه میکنه
این یه امتیاز براش یه ویژگی براش
طراحی ساده و مینیمالیسی و کاربردی یکی از ویژگی های زبان طراحی محصولات تسلا و هویتش هست
Philipp
۲۵ فروردین ۱۴۰۱جناب می خوای از تسلا دفاع کنی دفاع کن
ولی بذار خدابیامرز راحت بخوابه
sam
۲۵ فروردین ۱۴۰۱اونایی ک به طراحی جدید BMW X7 گیر میدادن دارن واسه این ماشین به به و چه چه می کنن و میگن ساختار شکن 😂😂
ی لحظه فکر کن سایبرتراک اروپایی بود ببین همونا چی می گفتن درباره طراحی و ساختار شکنیش 😂
حسین
۲۵ فروردین ۱۴۰۱قطعا تا چند سال به سخره میگرفتن اون کارخونه رو
مهردادکمال
۲۵ فروردین ۱۴۰۱احتمالا تنها وسیله ای که دستش بوده یک گونیا و یک خط کش بوده اخه این چیه
Alan.r
۲۵ فروردین ۱۴۰۱🤢🤢🤢🤢🤮🤮🤮🤮🤮
Elmiraj
۲۵ فروردین ۱۴۰۱شاهد قویترین ، سریعترین ، محکم ترین ، کاربردی ترین و پیشرفته ترین پیکاپ دنیا خواهیم بود……
با بیشترین شعاع پیمایش در بین تمامی پیکاپ های الکتریکی…
ali(chevynova)
۲۵ فروردین ۱۴۰۱تسلا عالی پیش میره
Jdm باز
۲۵ فروردین ۱۴۰۱ردیف دوم کابین خیلی تنگه و بخاطر شیب دار بودن سقف، فضای سر کمی داره احتمالا
هیکاش یکم بیشتر رو طراحیش کار میکردن و احتمالا یه فیس لیفتی چیزی روش انجام بدن تا از این وضعیت در بیاد
اما از این فرمان پذیری چرخ عقب خوشم اومد
Silent
۲۵ فروردین ۱۴۰۱پراید با رینگ اینچ فورغوونی چی کار کرده واقعا! کامنت ها رو توی سایت تخصصی خودرو نگاه بندازی اکثرا چیزی جز نظرات بصری نیست! چون سطح دانش و اطلاعات در همین حد محدود هست. چراغ و سپر و موضوعات سطحی :)) شناخت از دنیای تکنولوژی و ورود به این سطح مطالعه می خواد و دانش کافی. برا همینه مطالب TESLA برا یکسری سنگین و از ادراکش خارج هست. عکس ها رو ورق می زنه صرفا 😂
TESLA رو با هییچ شرکت خودروسازی قیاس نکنید چون تنها فصل مشترکش با هر برندی که می شناسید امکان رانندگی هست. TESLA در اصل شاخه ای از شرکتهای تکنولوژیک بیس هست که اولویتش توسعه مرزهای دانش هست نه ساخت قطعات ریخته گری. نظیر Nvidia و Intel و … شرکت هایی که خریدرهاشون همه ساله در انتظار توسعه بیش از پیش راندمان و سرعت پردازش GPU و CPU های نسل اتی هستن! بازار هدفی که مخاطبش رو نمی شه با تغییر رنگ جعبه و بسته بندی CPU ها تشویق به خرید کرد (کاری که شرکت های خودروسازی همه ساله با نیو فیس و فلان انجام می دن) چیزی که مهه عملکرد و سرعت پردازش bit هست کسی نمی ره برا رنگ متالیک بودن فریم دور جعبه GPU بش پووول بده. TESLA هم همینه فقط کافیه ارزش مارکتیش رو با کابینت سازهایی که دور برت هست قیاس کنی.
چی می فهمی گیگاپرس با چه مکانیزمی صفحات استینلس استیل رو بدون پرداخت رنگ قراره مونتاژ کنه؟!
سیم پیچ موتورهای کربن پوش با بازوهای رباتیک چطور خلق می شن که از پس بکسل تراک بر بیان؟
CYBER هم که داری می بینی روی فرمش مانور می دن در کنار تکنولوژی های زیر اتاقش بدون مهمه وگرنه مثل سری S X حتی شکل سپر رو هم برا PLAID دست نزدن.
حسین
۲۵ فروردین ۱۴۰۱تاثیر گذار بود :/
شاید خیلیا تو این جمع سطح سوادشون راجب خودرو از شما بالاتر باشه پس دلیل نمیشه به خاطر برند مورد علاقت به بقیه توهین کنی
در ضمن تمام این چیزای ک گفتی طراحی
ضعیف این ماشین رو توجیح نمیکنه
احتمال ضعیف هم اگر تولید بشه برای مصارف خاص نه بیشتر
همیشه تغییر و متمایز بودن جواب نمیده
تسلا برای رسیدن به حدی ک میخواد
باید صبور باشه و از اعتماد مردم سو استفاده نکنه
تکنولوژی ب سرعت به دست نمیاد و نیاز به شکیبایی و تلاش داره ن وعده های الکی و زودتر از موعد و اغراق بیش از اندازه برای به دست آوردن سود بیشتر
خلاقیت هاش رو نمیشه نادیده گرفت
ولی متاسفانه تو واقعیت انچه که باید نیس
هیچ تکنولوژی مفیدی به سرعت به دست نمیاد و زحمت میخواد
مثل تمام فناوری هایی که به مرور زمان تو خودرو سازی با تلاش و توسعه رشد کرد
aminbikar
۲۶ فروردین ۱۴۰۱این طراحی رو ما گیمرها و عاشق های تکنولوژی درک میکنیم که همش دنبال چیز های جدید هستیم زیبایی همیشه تو سادگی هست برای همین مثلاً من که عاشق مرسدس بودم با آشنایی با تسلا ازش متنفر برای همین تسلا ۳ !! شد یکی از ماشین های رویا هام
aminbikar
۲۶ فروردین ۱۴۰۱الان شما هرچی که تو حوضه فناوری تو یوتوب ببینید تسلا مدل ۳ رو هم ببینه میگه wow look how beautiful is it
واو. نگاه کن چطور اینقدر زیباست
dian-yoshani
۲۶ فروردین ۱۴۰۱به گیمر بودن و نبودن ربطی نداره ، خودمم گیمر ام (مخصوصا بازی های ریسینگ) اما شخصا به این طراحی علاقه ایی ندارم
بنظرم بیشتر به سلیقه و سن هست ، شاید این زبان طراحی اکثرا نوجوون هارو جذب کنه (نمیگم شما سنتون پایینه)
ولی با این حال بنظرم باید از زبان و سنت طراحی بقیه ماشین های تسلا پیروی میکرد بهتر بود
بقیه خودرو های تسلا طراحی نرمی دارن ، حتی کامیونش
اگه آرم تسلا رو از روش برداری به کسی نشون بدی شاید کسی نفهمه اصلا تسلاعه(مگر اینکه از قبل میدونسته)
مثل این میمونه که یه خانواده ۵ تا بچه داشته باشه یکی سیاه پوسته بقیه سفید پوست ، کسی باور میکنه اون یدونه بچه فرزند همون خانواده بوده؟
dian-yoshani
۲۶ فروردین ۱۴۰۱بنظرم طراحیش از زبان و سنت طراحی بقیه ماشین های تسلا پیروی میکرد بهتر بود
بقیه خودرو های تسلا طراحی نرمی دارن ، حتی کامیونش
اگه آرم تسلا رو از روش برداری به کسی نشون بدی شاید کسی نفهمه اصلا تسلاعه(مگر اینکه از قبل میدونسته)
مثل این میمونه که یه خانواده ۵ تا بچه داشته باشه یکی سیاه پوسته بقیه سفید پوست ، کسی باور میکنه اون یدونه بچه فرزند همون خانواده بوده؟
AK25789
۲۶ فروردین ۱۴۰۱سلام، این تسلا تراک به نظر من باحاله، ولی خب فورد f150 بحثش فرق داره،کلا اینطور خودروها مشتری های خاصی داره یعنی هرکسی نمیخره بخصوص با این طراحی، این طراحی یجورایی نشون از آینده میده که خودروها اینطوری میشن، شما حتما از این فیلمها که درمورد اینده و فضا ساخته شدنو دیدید، این سایبر تراک هم طراحیش همونطوریه، وگرنه تا الان هیچ کمپانی اینطور طراحی نکرده بودچه برسه که بخواد تولید کنه، هرچی به سمت اینده بریم خودروهای برقی بیشتری ساخته میشن و زمانی میشه که خودروهای بنزینی رودباید تو موزه بیینن البته خب عمر ما شاید نرسه، اون زمان از این طراحی ها بیشتر دیده میشه
بر باد رفته ۱
۲۷ فروردین ۱۴۰۱چند خصوصیت اصلی آمریکایی ها رو در نظر گرفته یک خاص دو مقاوم وسه کارآمدو