فروش تسلا سایبرتراک در سهماههٔ سوم سال جاری افزایشی بیش از دو برابری داشته است ولی بااینوجود، شواهد نشان از کاهش سفارشها دارند.
فروش تسلا سایبرتراک در سهماههٔ سوم سال جاری بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده و به سومین خودروی الکتریکی پرفروش در بازار آمریکا تبدیل شده است. هرچند این پیکاپ غیرمعمول در آمار فروش هنوز بههیچعنوان نزدیک به مدل Y با فروش ۸۶,۸۰۱ دستگاه در سهماههٔ سوم و مدل ۳ با ۵۸,۴۲۳ دستگاه نشده ولی با فروش ۱۶,۶۹۲ دستگاه، از دیگر پیکاپهای الکتریکی بازار بسیار بیشتر فروخته و حتی فورد موستانگ Mach-E را هم پشت سر گذاشته است. بدین ترتیب، مجموع فروش سایبرتراک از ابتدای امسال تا پایان سهماههٔ سوم به ۲۸,۲۵۰ دستگاه رسیده است.
برای مقایسه، فورد F150 لایتنینگ در سهماههٔ سوم تنها ۷,۱۶۲ دستگاه فروش داشته است. شرایط فروش ریویان R1T با ۳,۸۱۷ دستگاه و شورلت سیلورادو EV با ۱,۹۹۵ دستگاه از این هم بدتر بوده است. پس از سایبرتراک، موستانگ Mach-E با فروش ۱۳,۳۹۲ دستگاه به چهارمین خودروی الکتریکی پرفروش بازار آمریکا تبدیل شده است و در جایگاه پنجم هم هوندا پرولوگ دیده میشود. بهطورکلی، تسلا با فروش ۱۶۶,۹۲۳ دستگاه خودرو در سهماههٔ سوم، ۴۸ درصد از کل فروش ۳۴۶,۳۰۹ دستگاهی خودروهای الکتریکی بازار آمریکا را به خود اختصاص داده است ولی بااینوجود، سهم این شرکت از بازار خودروهای الکتریکی ایالاتمتحده برای اولین بار به زیر ۵۰ درصد رسیده است. پس از تسلا، فورد با ۲۳,۵۰۹ دستگاه و شورلت با ۱۹,۹۳۳ دستگاه، دومین و سومین برندهای پرفروش در بخش خودروهای الکتریکی بودهاند.
هرچند فروش تسلا سایبرتراک در سهماههٔ سوم رشدی بیش از دو برابری داشته ولی به نظر میرسد لیست سفارشات آن کاهش پیدا کرده است زیرا بسیاری از کسانی که قبلاً این پیکاپ را رزرو کرده بودند، بسیار زودتر از زمان مورد انتظار برای تکمیل سفارش خود دعوت شدهاند. به گفتهٔ خریداران، تمام کسانی که سایبرتراک را رزرو کرده بودند، دعوت شدهاند تا سفارش خود را تکمیل کرده و خودرو را ظرف ۶۰ روز تحویل بگیرند. این در حالی است که قبلاً گفته شده بود برای سایبرتراک تا پایان سال ۲۰۲۳ حدود دو میلیون رزرو ثبت شده است. به گفتهٔ رزرو کنندگان سایبرتراک، هماکنون فاصلهٔ بین رزرو تا تحویل این خودرو بسیار کمتر شده است.
خیلی از رزرو کنندگان تعجب کردهاند که تسلا به این زودی از آنها برای تکمیل سفارش دعوت کرده است زیرا خیلی از آنها انتظار داشتند حداقل یک سال برای تحویل خودرو منتظر بمانند. به همین دلیل، پیشبینی شده است که تسلا طی شش تا دوازده ماه آینده، با مشکل کاهش تقاضا برای سایبرتراک مواجه شود. بااینحال، به نظر میرسد یکی از دلایل این کاهش تقاضا، انتظار خریداران برای عرضهٔ سایبرتراک مدل ۲۰۲۵ است که مشمول اعتبار مالیاتی ۷,۵۰۰ دلاری فدرال خواهد بود درحالیکه این پیکاپ هماکنون مشمول هیچگونه اعتبار مالیاتی نیست. علاوه بر این، برخی خریداران هم منتظر عرضهٔ نسخههای ارزانتر این پیکاپ ماندهاند و بنابراین، انتظار میرود نسخهٔ محرک عقب پایهٔ ۶۱ هزار دلاری سایبرتراک زودتر از آنچه گفته شده راهی بازار شود.
مهرداد
۲۵ مهر ۱۴۰۳آقای اشتری خبرش کار کنید جانشین لافراری فردا رونمایی میشه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ مهر ۱۴۰۳یعنی ممکنه رونمایی بشه و ما پوشش ندیم :)
هر وقت معرفی شود ما هستیم.
جرمی کلارکسون
۲۵ مهر ۱۴۰۳پدال بهترین سایت درباره دنیای ماشین❤️💪
مهرداد
۲۵ مهر ۱۴۰۳نه منظورم درست نگفتم .همین خبر رونمایی فراری جدید در ۱۷ اکتبر میگم.
امیدوارم یه شاهکار مهندسی و زیبایی خاص باش
Taha Ayoobi
۲۵ مهر ۱۴۰۳ای جانم،
داره آدرنالین ترشح میشه تو بدنم.
amirkhanzadeh
۲۵ مهر ۱۴۰۳جووون کیه که ادرنالین بخاطر فراری تولید نکنه
Taha Ayoobi
۲۵ مهر ۱۴۰۳من خیلی دوست دارم همه چی skip بشه و بریم سر اصل مطلب…
مازیار
۲۵ مهر ۱۴۰۳به فاصله دو هفته از هایپرکار مکلارن
چه رقابت داغی بشه
جمشید
۲۵ مهر ۱۴۰۳وقتی نمیتونم از نزدیک ببینمش یا حتی برای تست سوارش بشم میخوام صد سال سیاه نیاد 😒
ممد ژانگولر
۲۵ مهر ۱۴۰۳خداوکیلی تسلا خوب میفروشه . ماشیناش خیلی تکنولوژی بالایی داره فقط کیفیت ساختشون در حد چینیاست .دیگه خودتون قضاوت کنید.
Taha Ayoobi
۲۵ مهر ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/tesla-cybertruck-founders-edition-3.jpg
ولی از حق نگذریم اگه این کابین برا یه ماشین بنزینی بود مزخرف ترین کابین دنیا میشد.
ابن کابین فقط برا برقی هاس.
حسام
۲۵ مهر ۱۴۰۳خودرو ساز های الان که برقی تولید میکنن سلیقه و احترام به مشتری کوچکترین ارزشی براشون نداره مثلاً همین داشبورد، صاف و ساده، حداقل یک طرحی یه خم و قوسی با رنگ خاص میساختن آدم که نگاه میکنه کیف کنه اصلا پنل تهویه داره؟😂 اون مانیتور که دیگه وحشتناکه باید براش کادر درست میکردن و کوچکتر میشد.
Taha Ayoobi
۲۵ مهر ۱۴۰۳https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/buick/%25D8%25A8%25DB%258C%25D9%2588%25DA%25A9-%25D8%25A7%25DB%258C%25D8%25B1%25D8%25A7%25D9%2586-%25D8%25B4%25D9%2588%25D8%25B1%25D9%2588%25D9%2584%25D8%25AA-%25DA%25A9%25D8%25A7%25D9%2585%25D8%25A7%25D8%25B1%25D9%2588/&ved=2ahUKEwiu4LzhtZOJAxU4hP0HHQD6ANcQFnoECBgQAQ&usg=AOvVaw3TADT4I6GLI-V06C0nLUO-
یه مقاله زیرخاکی پیدا کردم،
فقط کامنت هاش.
رضامندی
۲۵ مهر ۱۴۰۳اون زمان دلمون شاد بود، اطلاعات و احترام بچه های پدالی اون موقع با الان اصلا قابل مقایسه نیست، آقای شاهین احمدزاده خوب به یاد دارن و همینطور اکثر کاربر هارو میشناختن.
الان آمریکایی باز تو پدال میاد ماشالاه اوشالاه میکنه اون زمان آمریکایی باز میومد از اطلاعات فنی ماشینش میگفت یا راجب ارزش خرید بیوک اسکایلارک، شورولت کاپریس و نوا و بلیزر حرف میزد.
هعی… آدم لذت میبرد کامنتارو میخوند، به دوستان توصیه میکنم مقالات سال های 88 تا 95 پدال مطالعه کنن 👌
Taha Ayoobi
۲۵ مهر ۱۴۰۳کلا جو یک مقدار محافظتی شده.
هرکی از یه چیزی بد میگه بقیه حمله ور میشن.
ولی همون قدیم هم یکی بد میگفته بقیه با لحن آروم صحبت میکردن.
اصن آدم کامنت های اون دورانو میخونه یه حس عجیبی میگیره.
این روزا هم قراره خاطره شه…
محمد
۲۵ مهر ۱۴۰۳بچه سال ها هم نبودند.
البته بلانسبت طاها جان.
رضامندی
۲۶ مهر ۱۴۰۳خاطره های بد امروز برای فردا… شاید در آینده بدتر از الان بشه هرچند، شرایط جامعه هم بی تاثیر نیست و همینجوری رو به فاجعه هست.
البته رنج سنی کاربران پدال نسبت به سال 92 پایین اومده اون موقع زیاد تلگرام و اینستاگرام رو بورس نبود مردم بعد از سرکار در اوقات فراغت دنبال همین مجله های ماشین بودن.
Taha Ayoobi
۲۶ مهر ۱۴۰۳محمد جان کاملا درسته 👌
رضامندی جان واقعا تاثیرات این فضای مجازی خیلی وحشتناکه،
فک کنم اصلا به خاطر سن پایین هایی که هی اضافه شدن قدیمی تر ها رفتن.
خیلیی تک و توک میان تو سایت.
علی منصوری
۲۶ مهر ۱۴۰۳خدا وکیلی کامنتارو خوندم کیف کردم، همشون اطلاعات قوی داشتن، و اینم فقط لازمه تجربه داشتن ماشین و مطالعس، بحثم برمیگرده ب الان متاسفانه غیر از بچه های قدیمی پدال یسری دوستان فقط دوست دارن هیت بدن و کامنت تعصبانه و غیر فنی بزارن
مرسی طاها جان، بموقع و جالب بود این لینکت
Taha Ayoobi
۲۶ مهر ۱۴۰۳قربان شما علی جان🌹
Galant.VR4(JDM)
۲۷ مهر ۱۴۰۳فقط آقا علی نوا
سطح خیلی بالایی دارن توی اطلاعات خودرویی
اون زمان هر چند ماه یبار میومدیم پدال نه کامنت میزاشتیم نه چیزی فقط متن رو همراه با کامنتا میخوندم برای بالا رفتن اطلاعات
Nismo
۲۵ مهر ۱۴۰۳کابینت چرخ دار
سهیل گل آزاد
۲۵ مهر ۱۴۰۳علی بخردی چند ماه پیش تو پیچش یه پستی گذاشته بود تو پارکینگ یه نمایندگی تسلا تو هیوستون تگزاس چرخ میزد پر از سایبرتراک بود قیمتاشم نشون میداد ۱۱۰ هزارتا ۱۲۰ هزارتا این حدودا بود ولی خودش میگفت تا یکی دو سال بعد تو بازار دست دوم همین قیمت تا نصفم میاد و این ماشین افت قیمت شدید پیدا خواهد کرد انصافا اون خیلی از پیش بینی هاش راجب آینده بعضی خودروها درست بوده
رضامندی
۲۵ مهر ۱۴۰۳سهیل جان پیش بینی نیاز نیست فقط تو ایرانه که ماشین رو به چشم سرمایه نگاه میکنن و سال به سال گرانتر میشه، در خارج از کشور خودرو صفر در 3 سال اول افت شدید پیدا میکنه حتی تا 50%.
سهیل گل آزاد
۲۵ مهر ۱۴۰۳درسته که افت قیمت ماشین تو آمریکا خیلی رایج است و هیچ وقت ماشین اونجا به چشم یه کالای سرمایه گذاری نبوده غیر از ماشینای یونیک و خاص ولی اونجا هم افت قیمت ماشینا به میزانهای مختلفه بعضی ماشینا افت قیمتشون کمه بعضیا خیلی زیاد منظور اونم افت قیمت زیاد سایبرتراک در بازار کارکرده در یکی دو سال بعد بود
محمد
۲۶ مهر ۱۴۰۳تنها خودروساز آمریکا که میشه بهش امیدوار بود که در آینده بتونه با غول های تازه نو ظهور چینی مثلBYD رقابت کنه تسلا هست که با این فرمون آینده سیاهی داره.
Galant.VR4(JDM)
۲۷ مهر ۱۴۰۳تنها کسی که فعلا برای مواجه با چین اقدامی کرده از طرف امریکا فورد هستش و خود تسلا با چینی ها همکاری محکمی داره
Aref
۲۶ مهر ۱۴۰۳طراحیش پسند من نیست ولی این ماشین سرتاپا تکنولوژی هستش و جذابیت خاص خودش رو داره.
ضد گلوله بودنش هم باحاله
علی منصوری
۲۶ مهر ۱۴۰۳خوب یا بد، زبان طراحی جدید داره ب این سمت میره، نمیشه بدون تحقیق و مطالعه و داشتن ی تیم متخصص برای سیاست آینده ، تسلا جلو بره، پیش بینی سلیقه مردم و بازار جهانی همشون تو فرایند تولید سایبرتراک دخیل بوده از قبل بازارهای هدف انتخاب کردن و وضعیت سوخت فسیلی و شرایط و سلیقه مردم و هر چیزی ک فکر کنیم در نظر گرفتن، نه در تولید این کلا دکترین اقتصادیشون اینه، اینکه ما دوست نداریم شاید بخاطر نبودن و نداشتن عادت ب این طراحی و زندگی در کشوری ک تکنولوژی و بروز بودن بخاطر خیلی دلایل حرفی برا گفتن نداره باشه، بهرحال این جعبه متحرک از نظر خودم و خیلیا ی طراحی انقلابی و آندمیک از تسلا خطاب میشه
A.R.A.S.H
۲۶ مهر ۱۴۰۳سایبرتراک❌ سطل زباله چرخ دار✅
علی منصوری
۲۶ مهر ۱۴۰۳طراحی سطل زباله هم متنوع و هم قشنگتره والا