خرابی اینورتر باعث شده است ششمین فراخوان وانت برقی تسلا سایبرتراک در سال جاری میلادی رقم بخورد.
تسلا یکبار دیگر با مشکلات وانت خبرساز سایبرتراک دستبهگریبان شده و سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی آمریکا خبر فراخوان ۲۴۳۱ دستگاه سایبرتراک ۲۰۲۴ را به خاطر نقص احتمالی اینورتر اعلام کرده است. با اینکه شرکتهایی همچون تویوتا، هوندا، فورد، استلانتیس، جنرال موتورز و… نیز امسال چندین فراخوان را اعلام کردهاند اما کمپانیهای یاد شده چندین فراخوان پشت سر هم برای یک خودروی خاص را منتشر نکردهاند. این برای بار ششم است که سایبرتراک در سال ۲۰۲۴ فراخوان میشود و این بار امکان بهروزرسانی از راه دور وجود ندارد زیرا یک قطعه فیزیکی خراب شده است.
اگر اینورتر خودرو از کار بیفتد امکان عدم ارسال قدرت موتورها به چرخها وجود خواهد داشت و بنابراین خودرو شاید در وسط جاده خاموش و متوقف شود که ریسک تصادف را به شدت افزایش میدهد. بر اساس اسناد این فراخوان، وانتهای تحت تأثیر به ترانزیستورهای MOSFET در اینورترهای خود مجهز هستند و شاید این قطعات بدون هشدار قبلی از کار بیفتند. خوشبختانه در لحظه بروز مشکل، نمایشگر سیستم اطلاعات سرگرمی به راننده اطلاعرسانی کرده و از او میخواهد خودرو را در کنار جاده متوقف کند.
تسلا قطعات محصولاتش را خودش تولید کرده و پس از شکایت یکی از مشتریان شروع به بررسی این موضوع نموده است. بررسی این مشکلات در خودروهای گوناگون تسلا تا پایان ماه اکتبر ادامه داشته و در آن زمان الگوی افزایش تعداد خرابیهای اینورترها مشاهده شده است. تاکنون ۵ گزارش مرتبط با این قطعه به دست تسلا رسیده هرچند در هیچیک از آنها موردی از تصادف، جراحت یا فوت سرنشینان وجود نداشته است. آخرین فراخوان سایبرتراک یک ماه پیش و درباره نمایشگر دوربین دندهعقب بود که به مدت ۸ ثانیه پس از انتخاب دندهعقب کار نمیکرد. از دیگر مشکلات وانت موردبحث میتوان به پدال گاز چسبنده، نوشتههای کوچک روی چراغهای هشدار و… اشاره کرد.
شایان ذکر است برندهای دیگر نیز چندین فراخوان را در سال ۲۰۲۴ منتشر کردهاند. برای مثال مزدا برای دو شاسیبلند خود فراخوان صادر کرده و فورد نیز تنها در یک روز چهار فراخوان اعلام نموده است. حتی برندهایی که به خاطر قابلیت اطمینان بالای ساختههای خود شناخته میشوند نیز از فراخوان در امان نیستند و این هفته هوندا ۱.۴ میلیون خودرو را به نمایندگیها فرا خوانده است. تویوتا هم حداقل با دو شکایت قضایی، یکی برای تاکوما و دیگری برای GR86 مواجه است.
همایون
۲۶ آبان ۱۴۰۳جالب اینه بیشتر فایترای یوافسی ازین خریدن فکر کنم زشتی و زمختیش باعث شده یا شاید خاص بودن و ترند شدن از پریرا بگیر تا جان جونزو… البته شایدم تبلیغات تسلا باشه و رایگان باشه مثلا مایک تایسون تو تمام فیلمهای تبلیغاتی تمریناتش برای مبارزه نمایشی امروزش یه رولزرویس اسپکتر زیرپاش بود و باهاش باهاش باشگاه و اینور اونور میرفت
ARMAN سابق
۲۶ آبان ۱۴۰۳خیلی بیخوده
کسی که تو آمریکا وانت میخره برا آفرود و یدک کشی و حمل بار میخره که این تو تمام این موارد به رقبای بنزینیش نزدیکم نمیتونه بشه
heshmat021
۲۶ آبان ۱۴۰۳واقعا اینجور که فکر میکنید نیست
خریدار های سازمانی شاید این هدف هارو داشته باشن ولی افراد خیلی کم یدک کشی میکنن یا بار جابجا میکنن
کافیه آمار هارو نگاه کنید که چند درصد همچین استفاده ای دارن
مازیار
۲۶ آبان ۱۴۰۳دستکم از شتاب که مهمتر هستن
علی روزبهانی
۲۶ آبان ۱۴۰۳اونا آخر هفته ها یا تعطیلات قایق یا کمپرشون رو یدک میکنن از لحاظ قدرت موتور که خیلی قدرت داره چون گشتاور خیلی خیلی زیادی تولید میکنه بیشتر به نظر میرسه از لحاظ بدنه ضعیف باشه
Arshia m3csl
۲۶ آبان ۱۴۰۳ویلی تسلا لوکس و با کیفیته🥺 ویلی عمو ایلان از ائودی و مرسدس بنز بهتره ماشین هاش🥺
hosen
۲۶ آبان ۱۴۰۳نه این چیزا که مهم نیست مهم اینه شتاب ۲ ثانیه ای داره😂
datsun
۲۶ آبان ۱۴۰۳ایلان که فعلان رفته دو دستی چسبیده به ترامپ
B
۲۶ آبان ۱۴۰۳تک تک کامنتای اینجا از روی هیته خب حقم دارن دیگه تقصیره ماسکه که فولکس و پورش و باقی دوستان تر زدن و فقط بفکر تیغ زدنن
البته تقصیر چینی ها هم هست چون با آپشن های بیخود یا ساده ترین آپشن ها مشتری تیغ نمیزنن و دیفالت رو ماشین هست
فلان رنگ ۵ هزارتا بج رو این قسمت ماشین ۵ هزارتا دیگه و …