مجری یک کانال یوتیوب محبوب با بررسی دقیق ویدئوی منتشرشده از سوی تسلا به این نتیجه رسیده است که سایبرتراک هنگام یدک کشیدن یک پورشه ۹۱۱ نمیتواند در ۴۰۰ متر سریعتر از ۹۱۱ باشد.
زمانی که تسلا نسخهٔ تولیدی سایبرتراک را معرفی کرد، ویدئویی را منتشر کرد که نشان میداد پیکاپ الکتریکی در مسابقهٔ درگ پورشه ۹۱۱ را مغلوب میکند درحالیکه یک ۹۱۱ دیگر را یدک میکشد. این ادعایی که توسط ایلان ماسک مطرح شد اما بحثوجدلهایی را به دنبال داشت و حالا مشخص شده که صحت نداشته است. با بررسی دقیق ویدئوی موردبحث معلوم شده که این ویدئو یک درگ ۴۰۰ متر را نشان نمیدهد بلکه طول مسیر مسابقه نصف این یعنی تنها ۲۰۰ متر بوده است.
«جیسون فنسکه» مجری کانال یوتیوب محبوب Engineering Explained، با شمارش فریمهای فیلم بدون کات تسلا، متوجه شده که سایبرتراک هنگام یدک کشیدن تریلر توانسته ۲۰۰ متر را در ۸.۲۵ ثانیه طی کند. هرچند این عدد چشمگیری برای یک پیکاپ است اما سایبرتراک بسیار کندتر از حالت بدون تریلر عمل کرده است. در آزمایشهای دیگر، این پیکاپ بدون تریلر توانسته ۲۰۰ متر را در تنها ۶.۹۴ ثانیه طی کند که ۱.۳۱ ثانیه سریعتر از هنگام یدک کشیدن تریلر با ۹۱۱ است. اگر در نظر بگیریم که اختلاف تایم سایبرتراک با و بدون تریلر در درگ ۴۰۰ متر هم همین ۱.۳ ثانیه باشد، زمان ۴۰۰ متر پیکاپ تسلا با تریلر به ۱۲.۳ ثانیه میرسد.
هرچند نوع دقیق ۹۱۱ مورداستفاده در ویدئوی تسلا مشخص نیست اما به اعتقاد فنسکه، این خودرو یک کاررا T است. این خودرو نهتنها از گیربکس دستی استفاده میکند بلکه یکی از کندترین نسخههای ۹۱۱ در ۴۰۰ متر محسوب میشود. علاوه بر این، کاررا T سبکترین عضو خانوادهٔ ۹۱۱ محسوب میشود که آن را به گزینهٔ ایدهآلی برای یدک کشیدن تبدیل میکند. این خودرو در آزمایشهای موتورترند و کارانددرایور، ۴۰۰ متر را در ۱۲.۲ ثانیه طی کرده است؛ بنابراین، بر اساس عملکردی که سایبرتراک هنگام یدک کشیدن یک ۹۱۱ در ۲۰۰ متر داشته، کاررا T از آن سریعتر خواهد بود. این در حالی است که فنسکه با استفاده از معادلات ریاضی پیچیدهتر، به این نتیجه میرسد که سایبرتراک هنگام یدک کشیدن یک پورشه ۹۱۱ برای پیمودن ۴۰۰ متر به ۱۲.۸ ثانیه زمان نیاز دارد.
Ali
۲۶ دی ۱۴۰۲من یه مدته اومدم بلاد کفر آمریکا
دیدم اینجا خیلی برقیا و تسلا طرفدار نداره
فقط دارندگان تسلا از تسلا تعریف میکنن
عموم مردم به خاطر قیمت سوخت دنبال هایبریدن نه برقی، اونم تویوتا یا هوندا که بعد استفاده خیلی قیمتش نریزه و راحت فروش بره
اونیم که لاکچری سواره که
لامبو و فراری و مکلارن و اینا سوار میشه
بعدم عکس و ویدیو دیدن کجا
خود ماشینو از نزدیک دیدن کجا
دوستی که میاد لامبو اوروس با تسلا مقایسه میکنه
اصلا از منظومه شمسی بیرونه
صدای ۱۲ سیلندر و ۸ سیلندر که میپیچه توی شهر
پشمای آدم میریزه
من همیشه عشق لامبو بودم
تا اینکه فراری رو از نزدیک دیدم
دیدم نههههه فراری یه چیز دیگست لامصب
همیشه جلوپنجره زیادی بزرگ جدید بی ام و رو دوست نداشتم
تا از نزدیک دیدم که نه خوشگله
PEYMAN
۲۷ دی ۱۴۰۲نظر شما ملاک سنجش نیست آمار رو به رشد محبوبیت خودروهای برقی رو باید معیار بررسی قرار داد
گاس فرینگ
۲۷ دی ۱۴۰۲شما ممکنه یادتون نیاد سال ۹۶ که تیگو ۷ اتاق قدیم تازه وارد بازار شده بود مدیران خودرو یک مراسمی برگزار کرد که توش این ماشین با ماشین های دیگه ای که عمدتا ژاپنی و کره ای بودن درگ میکرد در راس همشونم پرادو (۴سیلندر) بود و تیگو همه رو شکست داد
خلاصه که اینا رو ما ۶ سال پیش پاس کردیم