آیا نسخهٔ دو موتورهٔ تسلا سایبرتراک با تنها ۶۰۰ اسب بخار قدرت در برابر رم TRX ماموت هنسی با ۱۰۱۲ اسب بخار قدرت شانسی خواهد داشت؟
اگر از دیدن پیروزیهای متوالی تسلا سایبرتراک در مسابقات درگ در برابر رقبای بنزینی خسته شدهاید، جدیدترین ویدئوی درگ هنسی را تماشا کنید. این تیونر آمریکایی رم TRX ماموت که نسخهای بشدت تیونینگ شده است را در برابر سایبرتراک قرار داده است. البته این درگ اصلاً عادلانه نیست زیرا سایبرتراک حاضر در رقابت نه از نسخهٔ پرچمدار سه موتورهٔ سایبربیست بلکه نسخهٔ دو موتوره با ۶۰۰ اسب بخار قدرت است.
قیمت سایبرتراک دو موتوره از ۷۶,۳۹۰ دلار آغاز میشود درحالیکه قیمت پایهٔ رم TRX استاندارد با ۷۰۲ اسب بخار قدرت ۹۶,۵۸۵ دلار است. پکیج ماموت ۱۰۰۰ هنسی هم ۵۶ هزار دلار به این رقم اضافه میکند و قیمت نهایی را به ۱۵۲,۵۸۵ دلار میرساند که دو برابر سایبرتراک دو موتوره است! زیر کاپوت TRX ماموت نسخهٔ تقویتشدهای از پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 هلکت قرار دارد که به لطف سوپرشارژر بزرگتر ۲.۶۵ لیتری هنسی، انژکتورهای بزرگتر و کالیبراسیون ویژه، خروجی آن به ۱۰۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۳۱۵ نیوتن متر گشتاور رسیده است. این رقم حتی از قدرت ۸۴۵ اسب بخاری سایبربیست سه موتوره هم بسیار بیشتر است چه رسد به نسخهٔ دو موتوره با ۶۰۰ اسب بخار قدرت.
به گفتهٔ هنسی، ماموت ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که به میزان قابلتوجهی از شتاب ۴.۱ ثانیهای سایبرتراک دو موتوره سریعتر است اما اگر سایبربیست سه موتوره در اینجا حاضر بود شرایط برعکس میشد زیرا این نسخه برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به تنها ۲.۶ ثانیه زمان نیاز دارد. نسخهٔ دو موتورهٔ سایبرتراک اما در برابر هیولای هنسی حرفی برای گفتن ندارد و در هر سه مسابقهای که در این ویدئو بین آنها برگزار میشود ماموت به پیروزی میرسد. بین این دو پیکاپ اما علاوه بر شتاب، در تجربهٔ شنیداری هم تفاوت بزرگی وجود دارد زیرا غرش رم TRX بسیار جذابتر از صدای سکوت سایبرتراک است.
البته همانطور که گفته شد، این درگ اصلاً عادلانه نیست زیرا سایبرتراک دو موتوره حدود نصف TRX ماموت قدرت و قیمت دارد. به نظر شما آیا هیچ پیکاپ بنزینی در برابر سایبربیست سه موتوره شانسی خواهد داشت؟
مشخصات فنی
تسلا سایبرتراک | رم TRX ماموت | |
پیشرانه | الکتریکی دو موتوره | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۶۰۰ اسب بخار | ۱۰۱۲ اسب بخار |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۹۹۵ کیلوگرم | ۳۱۱۴ کیلوگرم |
قیمت | ۷۶,۳۹۰ دلار | ۱۵۲,۵۸۵ دلار |
ممد ژانگولر
۸ اسفند ۱۴۰۲رم هنسی به پشتوانه یک نازل پمپ بنزین ۴۰۰ لیتری تونست سایبر ترک برقیرو قورت بده. تبریک میگم به هوادارهای سوخت فسیلی که عاشق بالارفتن گرمای کره زمین و تموم شدن سوختای فسیلی هستن .
Undercover
۸ اسفند ۱۴۰۲الان تعریف کردی یا کوبیدی؟ 🧐
ممد ژانگولر
۸ اسفند ۱۴۰۲داداش بودن یا نبودن مسئله اینست.ماشین به این گندگی با این مصرف سوخت بنظرت توجیه علمی اقتصا ی محیط زیستی داره؟
Jeferson
۸ اسفند ۱۴۰۲ممد حتما لیتیوم زاد و ولد میکنه تجدید پذیره خودشم بعد یه عمری تجزیه می شه؟. باوا جمع کنین این شعر و ور هارو حداقل ۳۰ تا مقاله زدن از آسیب ماشین شارژی به محیط زیست یه بار بخون ببین چی نوشته .
بعدشم خیلی از امریکایی ها تو کارگاه هاشون اونقد تراکهاشونو دستکاری می کنن که هر کدوم به جای ۱۰ تا رم آلایندگی داره ، به این زودی هام آلایندگی نزدیک صفر نمی شه فقط با خداحافظی درون سوزها ماشین بازا ناراحت می شن
net
۸ اسفند ۱۴۰۲صفحه نمایش عمود با حاشیه کم رم trx مدل ۲۰۲۳ و صفحه نمایش عمود با حاشیه کم فورد رنجر مدل ۲۰۲۲ خیلی قشنگه الان زیباترین و بهترین جایگیری صفحه نمایش در ماشین ها همین صفحه نمایش رنجر ۲۰۲۲ و رم trx ۲۰۲۳ هست البته صفحه نمایش رنجر ۲۰۲۲ میشه بگی قشنگتر از رم ۲۰۲۳ هست چون اطرافش دکمه فیزیکی نداره و ۴ طرف صفحه نمایش رم دکمه فیزیکی زیاد داره و شلوغه . ای کاش ماشین های مطرح و لوکس مثل ائودی a8 و ماشین های تسلا و بنز سری اس و بنز gls و بی ام و x7 و سری ۷ و بی ام و سری ۸ و ولوو xc90 و لکسوس ls و lx570 و کادیلاک اسکالید و وانت gmc و رنجرور از صفحه نمایش عمود زیبا با حاشیه کم رنجر ۲۰۲۲ استفاده می کردند
NAVID۰۰۹۸
۸ اسفند ۱۴۰۲در حال حاضر بهترین گزینه سرمایهگذاری روی توسعه هیبریدیها و پلاگین هیبرید هستش و برقیها فقط پیامبازرگانی میان برنامهای بودن که باعث وقفه در این توسعه شدن و اگر نه امروز هیبریدیها خیلی بیشتر باید پیشرفتهتر میبودند !!!
اینکه یه ژنراتور بتونه سارژر باتریها باشه نه دیگه مشکل مسافت بالا وجود دارند و نه نگرانی از افت توان و کشش و نه مصرف سوخت بالا !!!
باز هم میگم ، ایلان ماسک مترسگی هست که باید دید پشت قضیهی او چه قدرتهایی خوابیدهاند که البته فکر نمیکنم هیچگاه آشکار شوند اما تیرشون به سنگ خواهد خورد به دلایل منطقی مختلف !!!
Khashayar
۸ اسفند ۱۴۰۲چیزی توی اون مغزت هست؟
خودرو های برقی هم باعث تموم شدن منابع لیتیوم و سوراندن سوخت های فسیلی برای تولید بیشتر برق هستن. نکنه فکر کردی برق از آسمون میاد.
محسن
۸ اسفند ۱۴۰۲باتری همین دوستدار محیط زیست از جنگل زدایی و تخریب رودخانه ها بوجود اومده.
سوشیانت
۸ اسفند ۱۴۰۲تنها چیزی که برای یه ماشین باز واقعی اهمیت نداره دقیقا همین محیط زیسته البته باید بگم همون برقی ها هم آلایندگی زیادی دارن
۸ اسفند ۱۴۰۲الان برقی که توی سایبرتراک از نیروگاه ها با سوخت های با آلایندگی بیشتر نسبت به بنزین تولید میشه ماشین برقی فعلا اسمش پاکه نه خودش
JDM
۹ اسفند ۱۴۰۲نه داداش تا انسان رو زمین هست زمین همیشه محکوم به نابودیه خودروهای الکتریکی هم یجورایی یهبار مصرف هستن هیچ میدونی لیتیوم چه بلای سر زمین میاره
(همیشه از گیاهخوارا و حامیان محیط زیست بدم اومده)
حسین
۱۰ اسفند ۱۴۰۲داداش میشه بگی باطریها دقیقا اخر سر از کجا در میارن. کامنتات زیر سایبرترتکو کوروت خوندم خیلی هجومی بودی الان میبینم ب اخرین دفاعت رسیدی البت اینو نگی چه بگی
فرشید
۱۱ اسفند ۱۴۰۲دوست عزیز، الکتریسیته برای شارژ باطری های خودروهای الکتریکی بعدا از کجا تامین میشه؟؟؟
۸ اسفند ۱۴۰۲جالبه که حتی سراسر متن گفته شده که این درگ عادلانه نیست :)
کاش یه درگ بهتر و حرفه ای تر انتخاب میکردین
۸ اسفند ۱۴۰۲هیکل TRX یجوریه انگار اون سایبرتراک یه سدان معمولیه که کنار یه پیکاپ پارک شده
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/02/240227-001.jpg
بعد حالا ابعاد خود سایبرتراک رو کنار بقیه ببینید . اینجا کنار یه سوبارو کراس ترک مشکی پارک شده که خودش یه کراس اور کامپکته .
https://www.hummerchat.com/attachments/cybertruck-austin-3-jpeg.4978/
ببین این هیولا دیگه چیه .
Taha Ayoobi
۹ اسفند ۱۴۰۲عاشق رم ام
۸ اسفند ۱۴۰۲رم با اون همه خوشگلی و زیبایی
تسلا 🤢
Mohammad
۸ اسفند ۱۴۰۲اگه ماشینباز باشید معلومه کدومو انتخاب میکنید 😉
Mohammad
۸ اسفند ۱۴۰۲اگه جرعتشو دارن یه تست آفرود هم بگیرن بین تسلا و رم و فورد سری f
اونموقع تسلا باید تو افق محو بشه
Taha Ayoobi
۸ اسفند ۱۴۰۲من ندیدم ویدئو رو ولی فک کنم رم برد
ماشالا
amirboss
۸ اسفند ۱۴۰۲مقایسه اشتباه
خودرو های بنزینی به هیچ عنوان حریف برقی ها نمیشن
JaMsHiD
۸ اسفند ۱۴۰۲متاسفانه الان شده😐💔
مهردادکمال
۹ اسفند ۱۴۰۲خداشاهده یه کتری زرد دارم برای روی اتیش هیزم از این سایبرتراک قشنگتره
American V8
۹ اسفند ۱۴۰۲برقی دوستای عزیزی که دم از نا عادلانه بودن این درگ میزنین
اولا ماشین های برقی همون اول ماکزیمم گشتاور رو تولید میکنن که تاثیر مستقیمی روی شتاب ماشین داره ولی درون سوز ها کمی طول میکشه تا به ماکزیمم گشتاور برسه که خودش تاثیر مستقیمی روی شتاب داره ، دوما با در نظر گرفتن آیرودینامیک و وزن سایبرتراک خب صد درصد توی درگ برتری بیشتری نسبت به سایر پیکاپ های لجند و معروف آمریکایی داره . چیزی که در مقایسه پیکاپ ها مطرحه توانایی آفرود اوناست که تسلا اصلا در در جاده خاکی و پستی بلندی ها حرفی واسه گفتن نداره !
بعدشم بیشتر درگ های برگزاری شده بین برقی ها و درون سوز ها توسط CARWOW و این یارو بریتانیاییه که اسمش یادم نیست برگزار شده که کارش شده به حاشیه بردن ماشین های معروف و مورد علاقه مردم
در مورد بحث آلودگی و اتمام سوخت فسیلی هم که ماشین های برقی هم واسه باتری به لیتیوم نیاز دارن و لیتیوم هم اندازه ای داره ، بعد از اتمام عمر باتری ها هم که دور انداختنشون باعث آلوده شدن خاک میشه و ضرر های خودش رو واسه محیط زیست داره
مشکلات خودرو های برقی در هوای سرد که که دیگه نیاز به گفتن نداره
پس تا الان بیشتر دلایلتون واسه روی آوردن به استفاده از ماشین های برقی رد شده و رد کردن بنزینی های معروف فقط ضررش واسه ما ماشین بازهاس
American V8
۹ اسفند ۱۴۰۲البته منظور من این نیست که این درگ عادلانه بوده ، منظورم اینه که درگ برای بعضی ماشین ها ملاک مناسبی برای مقایسه نیست .
HB
۹ اسفند ۱۴۰۲خب ، به نظرم این قیاس نامعقوله چون قیمت سایبرتراک نصف رم trx ، ودر ضمن نوع سوخت ها هم متفاوته بازم به نظرم سایبرتراک خوب عمل کرد
ابوالفضل
۱۰ اسفند ۱۴۰۲یه بارم شرایط به نفع تسلا نباشه
اگر سایبرتراک سه موتوره رو آورده بودن عادلانه بود ؟؟
رم از همه نظر (آفرود، ظاهر، صدای اگزوز و … ) بهتره
نتیجه درگ هر چیز دیگه ای هم بود انتخاب ماشین باز واقعی تغییر نمیکنه
alirezamt211
۱۱ اسفند ۱۴۰۲کل ویدیو صدای رم بود😂
دقیق 2:57 انگار رم داره بچشو درس میده چجوری مثل اون باشه
علیرضا
۱۲ اسفند ۱۴۰۲یک سری رم با موتورهای دیزل کامینز تقویت شده و قدرتای ۱۵۰۰ اسب بخار به بالا هست که فکر می کنم قادرن دود چرب و سیاهشون رو به خورد راننده سایبر تراک سه موتوره بدن
Matin
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/02/240227-001.jpg اصلا خودتون یه نگاه بکنید