تسلا با تحویل ۹۳۶,۱۷۲ دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۱ که ۸۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافته، رکورد جدیدی را ثبت کرده است. آمار منتشر شده توسط این شرکت نشان میدهد که در طول سال ۲۰۲۱، تسلا ۲۴,۳۹۰ دستگاه مدل S و مدل X تولید و ۲۴,۹۶۴ دستگاه تحویل داده است. در همین حال، تولید مدل ۳ و مدل Y هم ۹۰۶,۰۳۲ دستگاه و تعداد تحویل آنها ۹۱۱,۲۰۸ دستگاه بوده است.
سهماههٔ چهارم سال ۲۰۲۱ نیز با ۳۰۵,۸۴۰ دستگاه تولید و ۳۰۸,۶۰۰ دستگاه تحویل، برای تسلا بسیار پربار بوده است زیرا تا پیشازاین، بهترین سهماههٔ تسلا سهماههٔ سوم ۲۰۲۱ با تحویل ۲۴۱,۳۰۰ دستگاهی بود که تحویل سهماههٔ چهارم بسیار از آن بیشتر است. البته مثل اکثر خودروسازان، سال گذشته تسلا هم تحت تأثیر کمبود نیمرساناها قرار گرفت اما به لطف کارخانهٔ شانگهای و با ایجاد تغییرات فنی در مدل ۳ و مدل Y ساخت کالیفرنیا مثل حذف سنسورهای رادار، توانست تولید خود را به میزان قابلتوجهی افزایش داد.
انتظار میرود تولید تسلا در سال ۲۰۲۲ افزایش بیشتری داشته باشد زیرا هردو کارخانهٔ آن در تگزاس و آلمان تولید مدل Y را آغاز کردهاند. همچنین انتظار میرود کارخانهٔ تگزاس هم در سال ۲۰۲۳ تولید انبوه سایبرتراک را آغاز کند. در همین حال، هرچند تسلا هنوز تولید سایبرتراک، رودستر و کشندهٔ سِمی را آغاز نکرده اما هماکنون روی توسعهٔ محصول جدیدی کار میکند که پایینتر از مدل ۳ قرار میگیرد. فعلاً مشخصات این خودرو معلوم نیست اما این شرکت قیمت آنرا حدود ۲۵ هزار دلار اعلام کرده است.
علی
۱۷ دی ۱۴۰۰در سال 2021 همه خودروسازای برقی پیشرفت چشمگیری داشتند
چه از نظر ارزش سهام و چه از نظر ارزش کمپانی و چه از نظر فروش
Kamy
۱۷ دی ۱۴۰۰آفرین به تسلا ، کاری کرده ک برق همه رو گرفته!
رضا
۱۷ دی ۱۴۰۰هنوز تا هدف ۲۰۳۰ که تولید ۲۰ میلیون اتومبیل در ساله خیلی فاصله داره ، به احتمال قوی به اونجا میرسه ، برنامه افزایش هر سال ۵۰ درصد نسبت به قبل داره که تا ۲۰۳۰ که ۸ سال مونده میشه ۲۵ برابر یک میلیون ، یعنی با ۵۰ درصد افزایش تولید از برنامه ۲۰ میلیون جلوتره
( یک بعلاوه ۵۰ درصد به توان ۸ میشه مرکب افزایش تا ۲۰۳۰ )
Aboalfazl demon
۱۷ دی ۱۴۰۰من نمیفهمم دلیل این همه دشمنی با تسلا چیه ؟
تنها شرکتی شده که راه ۱۰۰ ساله رو ۱ شبه رفته
Silent
۱۷ دی ۱۴۰۰یک شبه نرفته بلکه از 2009 در حال سرمایه گذاری روی تکنولوژی الکترومغناطیسی و توسعه مفهوم جدیدی از خودرو بود از سرمایه شخصی (ماسک).
دلیل اینکه حس می کنی در جهت مخالف ایستادن بر می گرده به جریان رسانه ای و بده بستان هایی که توو سال های طولانی بین یکسری از برندهای سنتی و این خبرسازها بوده! یعنی تلاش همه جانبه به تحمیل ذهن مخاطب که خودرو یعنی فلان برند و اگر پوول داری بایستی سبک زندگی شما با ماشینی نشوون داده بشه که ما ساختیم. سبک زندگی زیر سایه کالای تبلیغی
حالا که TESLA کاسه کوزه شوون رو به هم ریخته طبیعی هست!
وقتی یک سنت پول تبلیغ بشوون نمی ده
وقتی برا جلب توجه ماها ماشین هاش رو زیر کاور و دروبین های این رسانه ها نمی چرخونه که خوراک خبری براششون بسازه
وقتی تحویل خودروهاش بصورت حضوری هست و نیازی به آنبکس کردن برا فلان سرمایه دار!!! رو نمی بینه یعنی طرف باس پااااشه بیاد دم نمایندگی مثل مردم عادی! نمونش واتسووونی هست که هنوز توو خواب PLAID هست بر خلاف سایر برندها که زیر سبیل اینا رو چرب می کنن
وقتی سال ها بهت تعریف کردن پرفورمنس می خوای باس 5 برابر مردم عادی پول بدی و PLAID رو رو می کنه که برا همه در دست رس هست طبیعی هست یکسری هر چند اندک هنوووز نتونن از زیر سایه بت ی که برا یکسری برندها طی سال ها براشون ساخته شده بیرون بیان.
و ….
Hamid
۱۷ دی ۱۴۰۰اصلی ترین دلیلش طرفدار هاش هستن …
Hamid
۱۷ دی ۱۴۰۰باطری و تکنولوژی موتورهای الکتریکی آینده صنعت خوردو
Elmiraj
۱۷ دی ۱۴۰۰هدف فروش بیش از یک میلیون دستگاه و افزایش فروش صد در صدی بود ولی محقق نشد…
دلیلش هم عدم تایید نهایی گیگابرلین توسط مقامات آلمانی بود !!!
در پایان سه ماهه اول ۲۰۲۱ قرار بر این شد که مجوز تایید نهایی کارخانه ماه جولای داده بشه که نشد ، جولای تموم شد و قول نهایی به اکتبر موکول شد که بازم خبری نبود ! حال ۷ روز از سال ۲۰۲۲ گذشته ولی هنوز داده نشده !!! میفرمایند که سیستم آبرسانی کارخانه بر طبق قوانین نیست و مشکل داره و …..
اینطور که خبر ها میگن سرعت تولید گیگابرلین سه برابر کارخانە Zwickau فولکس واگن هست و مدیران فولکس واگن طی سه ماه گذشته دو بار سر این موضوع جلسه اضطراری تشکیل دادن….
در طول سال ۲۰۲۲ گیگابرلین به نهایت ظرفیت میرسه و در سال ۲۰۲۳ که بیش از نیم میلیون خودرو را تنها با ۷ هزار کارمند تولید میکنه ، رقابت در خاک اروپا جالب خواهد بود…
میثم
۱۷ دی ۱۴۰۰تسلا با این عملکردش تمام خودروسازها رو انگشت به دهن که چه عرض کنم، انگشت به دماغ کرده.
واقعا دمش گرم
امین
۲۷ دی ۱۴۰۰فروشش به یک میلیون نرسیده، انگشت به دهان چی؟؟
خوب پیشرفت کرده ولی هنوز تا آمار امسال جنرال موتور تویوتا فولکس واگن، و در لوکسها در پس سه تا آلمانی بازار هست.
اینم در نظر بگیرید که تعداد فروش X S خیلی پایینه