شرکت تسلا در آلمان از قطار برقی خود برای حملونقل کارکنان استفاده میکند. این قطار برقی Giga Train نام گرفته است.
یکی از بهترین روشها برای حمل افراد از یک نقطه به نقطه دیگر و با هزینههای پایین قطار است. تسلا که به دنبال توسعه سرویسهای حملونقلی همچون روبو تاکسی است اخیراً شروع به استفاده از یک قطار مسافری و باری برقی کرده است. این قطار از ایستگاه ارکنر در جنوب شرق برلین شروع به حرکت کرده و به کارخانه تسلا در گرونهید میرسد. فاصله بین دو ایستگاه یاد شده ۶ کیلومتر است و اگرچه فاصله یاد شده خیلی به چشم نمیآید اما این مسیر به خاطر خیابانهای شلوغ خود شناخته میشود.
بر اساس گزارش رسانهها، قطار برقی تسلا گزینهای دوستدار محیطزیست برای کارکنان این خودروساز خواهد بود و به تسلا کمک خواهد کرد تا با اطمینان از تداوم حضور کارکنان در محل کار خود مشکلات زنجیره تأمین کاهش یابد. با ظرفیت حمل ۵۰۰ نفر در هر سفر، این قطار به کاهش تراکم خیابانها نیز کمک کرده و زیرساختهای محلی را بهبود میبخشد و درعینحال هزینههای حملونقل زنجیره تأمین تسلا را کاهش میدهد. خودروساز موردبحث تخمین میزند با استفاده از قطار برقی خود در هر هفته از تولید ۵۰ تن دیاکسید کربن جلوگیری شود.
موفقیت Giga Train تسلا شاید باعث الهام گرفتن شرکتهای دیگر در همین منطقه شود و در نهایت راهحلهای حملونقل سبز را در پی داشته باشد. همین مدل بکار گرفته شده توسط تسلا میتواند به منظور تقویت زنجیره تأمین و بهبود راندمان آن در مناطق دیگر تکرار شود. تمرکز تسلا روی حملونقل پایدار باعث رفع چالشهای لجستیکی شده و درعینحال تبلیغی برای فعالیتهای زیستمحیطی در صنعت خودرو و فراتر از آن محسوب میشود. قطار برقی تسلا از تکنولوژی باتری الکتریک زیمنس موبیلیتی میرو B سود میبرد، چیزی که برای اولین بار در برلین دیده شده است. مقامات محلی به دنبال از رده خارج کردن قطارهای دیزلی و جایگزینی آنها با انواع برقی و هیدروژنی هستند و شاید موفقیت Giga Train راه را برای فراگیری قطارهای بدون آلایندگی در محیطهای شهری هموار سازد. چنین محصولاتی میتوانند تحول قابلتوجهی در زنجیره تأمین خودروسازان ایجاد کنند و با ادامه معرفی نوآوریهای تسلا، صنعت حملونقل با دقت زیادی عملکرد و تأثیر این سرویس جدید را بررسی خواهد کرد.
قطار تسلا با استفاده از قوای محرکه پیشرفته باعث کاهش تولید گازهای گلخانهای و البته هزینههای عملیاتی شده و گزینه لجستیکی پاکتر و کمهزینهتری خواهد بود. با ظرفیت حمل مسافر بالا و خودکارسازی، Giga Train سریعتر و مطمئنتر عمل کرده و تأثیر مثبتی روی مدیریت کارکنان و زنجیره تأمین دارد. انتظار میرود این قطار در هر روز ۴۵۰۰ کارمند تسلا را بر اساس سه شیفت ۸ ساعته جابجا کند. همچنین زمانی که کار ساختوساز در این منطقه تکمیل شد ایستگاه دیگری هم در نظر گرفته خواهد شد. شهروندان جنوب شرق برلین نیز میتوانند بهصورت رایگان از این قطار استفاده کنند تا ترافیک شهری کاهش یابد. ترزا اگلر مدیر پروژه تسلا میگوید:
ما بسیار خرسندیم که قطار برقی تسلا را اندازی شده چراکه بهکارگیری این قطار در راستای مأموریت شرکت ما که تسریع حملونقل با انرژیهای تجدیدپذیر است خواهد بود.
تسلا از سیاستهای بهکارگیری روشهای پاک حملونقل حمایت میکند و زمانی که با انتقادات درباره قطع درختان نزدیک برلین برای ساخت گیگا فاکتوری مواجه شد برنامهای برای کاشت بیش از ۱ میلیون اصله درخت در سال ۲۰۲۴ را اعلام کرد تا به جایگزینی درختهای قطع شده در زمان ساخت کارخانه کمک کرده باشد. نکته دیگر اینکه در بسیاری از نقاط دنیا قطارهای برقی با استفاده از سیمهای بالای آنها بکار گرفته میشوند. اگرچه این قطارها بسیار کارا هستند اما هزینه نصب کابلها بسیار بالاست و برای کاهش هزینهها تمهیداتی در نظر گرفته شده است.
amir
۲۰ شهریور ۱۴۰۳هرچند از تسلا بخاطر طراحی های بیش از حد ساده و فاقد جزئیات دل چرکین هستیم ولی سایر زمینه ها شرکت های ایلان ماسک بسیار درخشان دارن عمل میکنن از لحاظ تکنولوژی جلو هستن واقعا
Taha Ayoobi
۲۰ شهریور ۱۴۰۳تسلا قبول دارم کابین ماشیناش خیلی بی روحه ولی ظاهرشون مخصوصا مدل اس خیلی خوشگله.
amir
۲۰ شهریور ۱۴۰۳فقط مدل اس خوشگله بقیه اش تعریفی نداره مثلا مدل ایکس مدل وای مدل سه تسلا سایبرتراک هیچ کدومش طراحیشونو من یکی خوشم نمیاد ولی خب
مدل اس واقعا خوشگل تره از بقیه اشون
ارسلان
۲۰ شهریور ۱۴۰۳من طراحی مدل ۳ رو دوست دارم!! حتی به نظرم سایبرتراک ام بد نیست ، ولی مشکل با کابینشون دارم!
ولی صاحبش آدم بی خودیه …آقای حامی آزادی بیان گند زده به آزادی بیان، فقط در مورد خودش صادقه این آزادی!!
amirkhanzadeh
۲۱ شهریور ۱۴۰۳منم مثل تو
زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ
۲۱ شهریور ۱۴۰۳فقط مدل سه جدید و مدل اس.بقیه نابودن…
پیام
۲۰ شهریور ۱۴۰۳تسلا انتهایی نداره. برام خیلی جالبه که بعضیا فکر می کنن که به زودی ورشکست میشه! هر برندی میتونه ورشکست بشه اما در حال حاضر شواهدی برای تسلا نیست و رو به پیشرفته.
POUYAN
۲۰ شهریور ۱۴۰۳چه خوشمون بیاد چه خوشمون نیاد،دنیا برای پیشرفت به دیوانه هایی مثل ایلان ماسک نیاز جدی داره.
Aranmilan
۲۰ شهریور ۱۴۰۳تسلا خوب کارشو بلده
کوشا
۲۰ شهریور ۱۴۰۳اونموقعی که داشتن توی یکی از شلوغ ترین و گرون ترین مناطق اروپا کارخونه تاسیس میکردن چرا به این موارد دقت نکردن؟ اگه این کارخونه توی یه شهر ارزان تر و دارای نیروی کار ارزان تری ساخته میشد آیا برای تسلا کم هزینه تر در نمیومد؟؟
BMZ
۲۰ شهریور ۱۴۰۳اتفاقا برلین اصلا شهر گرون و لاکچری نیست
فقط چون پایتخت آلمانه شلوغه
حتی متوسط قیمت خونه در شهر های مونیخ ، هامبورگ، فرانکفورت، اشتوتگارت از برلین گرون تره
دوستانی که رفتن میدونن که برلین یه شهر بسیار شلوغ ، بسیار کثیف و پر از مهاجر الخصوص آفریقایی و خاورمیانه ای هستش
عموما شرق آلمان نسبت به غرب و جنوبش کمتر صنعتی تره و نیروی کار و هزینه زندگی هم پایین تری هم داره ، ایلان ماسک تصمیم خیلی عاقلانه ای گرفت که توی برلین کارخونه زد ، چون هم نیروی کار ارزون و فراوانه ، هم رقابت بقیه خودروسازهای آلمانی در اون ایالت کمتره
nima.jdm
۲۰ شهریور ۱۴۰۳چراغش شبیه لامبورگینی هوراکانه
بهزاد
۲۰ شهریور ۱۴۰۳تکنولوژی باتری الکتریک زیمنس میرو😄
کلا هدف این شرکت اینه یدونه اسم گیگا روی تکنولوژی های دیگران بزنه بعد فن هاش عشق کنن.
سیندرلا
۲۰ شهریور ۱۴۰۳امیدوارم یه روزی تو ایران از این مدل قطار ،بجای قطارهای دیزلی استفاده بشه.
سیندرلا
۲۰ شهریور ۱۴۰۳ای کاش هر چه زودتر تو ایران از این مدل قطار ،بجای قطارهای دیزلی استفاده بشه.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۰ شهریور ۱۴۰۳شرمنده فعلا برق نداریم
amir
۲۰ شهریور ۱۴۰۳فعلا هموطنای جنوبیمون برق ندارن کولرگازیشونو روشن کنن کولرآبی هم که به کار نمیاد
برق اونا رو بدن اینا پیشکش
Amir
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ایستگاه ارکنا Erkner به سمت Tesla Gigafactory in Grünheide (( ارکنا به گرونهایده ))