تسلاقطار

راه‌اندازی قطار برقی تسلا در آلمان برای حمل 4500 مسافر در روز

شرکت تسلا در آلمان از قطار برقی خود برای حمل‌ونقل کارکنان استفاده می‌کند. این قطار برقی Giga Train نام گرفته است.



یکی از بهترین روش‌ها برای حمل افراد از یک نقطه به نقطه دیگر و با هزینه‌های پایین قطار است. تسلا که به دنبال توسعه سرویس‌های حمل‌ونقلی همچون روبو تاکسی است اخیراً شروع به استفاده از یک قطار مسافری و باری برقی کرده است. این قطار از ایستگاه ارکنر در جنوب شرق برلین شروع به حرکت کرده و به کارخانه تسلا در گرونهید می‌رسد. فاصله بین دو ایستگاه یاد شده ۶ کیلومتر است و اگرچه فاصله یاد شده خیلی به چشم نمی‌آید اما این مسیر به خاطر خیابان‌های شلوغ خود شناخته می‌شود.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، قطار برقی تسلا گزینه‌ای دوستدار محیط‌زیست برای کارکنان این خودروساز خواهد بود و به تسلا کمک خواهد کرد تا با اطمینان از تداوم حضور کارکنان در محل کار خود مشکلات زنجیره تأمین کاهش یابد. با ظرفیت حمل ۵۰۰ نفر در هر سفر، این قطار به کاهش تراکم خیابان‌ها نیز کمک کرده و زیرساخت‌های محلی را بهبود می‌بخشد و درعین‌حال هزینه‌های حمل‌ونقل زنجیره تأمین تسلا را کاهش می‌دهد. خودروساز موردبحث تخمین می‌زند با استفاده از قطار برقی خود در هر هفته از تولید ۵۰ تن دی‌اکسید کربن جلوگیری شود.

موفقیت Giga Train تسلا شاید باعث الهام گرفتن شرکت‌های دیگر در همین منطقه شود و در نهایت راه‌حل‌های حمل‌ونقل سبز را در پی داشته باشد. همین مدل بکار گرفته شده توسط تسلا می‌تواند به منظور تقویت زنجیره تأمین و بهبود راندمان آن در مناطق دیگر تکرار شود. تمرکز تسلا روی حمل‌ونقل پایدار باعث رفع چالش‌های لجستیکی شده و درعین‌حال تبلیغی برای فعالیت‌های زیست‌محیطی در صنعت خودرو و فراتر از آن محسوب می‌شود. قطار برقی تسلا از تکنولوژی باتری الکتریک زیمنس موبیلیتی میرو B سود می‌برد، چیزی که برای اولین بار در برلین دیده شده است. مقامات محلی به دنبال از رده خارج کردن قطارهای دیزلی و جایگزینی آن‌ها با انواع برقی و هیدروژنی هستند و شاید موفقیت Giga Train راه را برای فراگیری قطارهای بدون آلایندگی در محیط‌های شهری هموار سازد. چنین محصولاتی می‌توانند تحول قابل‌توجهی در زنجیره تأمین خودروسازان ایجاد کنند و با ادامه معرفی نوآوری‌های تسلا، صنعت حمل‌ونقل با دقت زیادی عملکرد و تأثیر این سرویس جدید را بررسی خواهد کرد.

قطار تسلا با استفاده از قوای محرکه پیشرفته باعث کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای و البته هزینه‌های عملیاتی شده و گزینه لجستیکی پاک‌تر و کم‌هزینه‌تری خواهد بود. با ظرفیت حمل مسافر بالا و خودکارسازی، Giga Train سریع‌تر و مطمئن‌تر عمل کرده و تأثیر مثبتی روی مدیریت کارکنان و زنجیره تأمین دارد. انتظار می‌رود این قطار در هر روز ۴۵۰۰ کارمند تسلا را بر اساس سه شیفت ۸ ساعته جابجا کند. همچنین زمانی که کار ساخت‌وساز در این منطقه تکمیل شد ایستگاه دیگری هم در نظر گرفته خواهد شد. شهروندان جنوب شرق برلین نیز می‌توانند به‌صورت رایگان از این قطار استفاده کنند تا ترافیک شهری کاهش یابد. ترزا اگلر مدیر پروژه تسلا می‌گوید:

ما بسیار خرسندیم که قطار برقی تسلا را اندازی شده چراکه به‌کارگیری این قطار در راستای مأموریت شرکت ما که تسریع حمل‌ونقل با انرژی‌های تجدیدپذیر است خواهد بود.

تسلا از سیاست‌های به‌کارگیری روش‌های پاک حمل‌ونقل حمایت می‌کند و زمانی که با انتقادات درباره قطع درختان نزدیک برلین برای ساخت گیگا فاکتوری مواجه شد برنامه‌ای برای کاشت بیش از ۱ میلیون اصله درخت در سال ۲۰۲۴ را اعلام کرد تا به جایگزینی درخت‌های قطع شده در زمان ساخت کارخانه کمک کرده باشد. نکته دیگر اینکه در بسیاری از نقاط دنیا قطارهای برقی با استفاده از سیم‌های بالای آن‌ها بکار گرفته می‌شوند. اگرچه این قطارها بسیار کارا هستند اما هزینه نصب کابل‌ها بسیار بالاست و برای کاهش هزینه‌ها تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3429 ديدگاه)

    هرچند از تسلا بخاطر طراحی های بیش از حد ساده و فاقد جزئیات دل چرکین هستیم ولی سایر زمینه ها شرکت های ایلان ماسک بسیار درخشان دارن عمل میکنن از لحاظ تکنولوژی جلو هستن واقعا

    موافقم 23
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3620 ديدگاه)

      تسلا قبول دارم کابین ماشیناش خیلی بی روحه ولی ظاهرشون مخصوصا مدل اس خیلی خوشگله.

      موافقم 16
      مخالفم 2
      1. amir

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3429 ديدگاه)

        فقط مدل اس خوشگله بقیه اش تعریفی نداره مثلا مدل ایکس مدل وای مدل سه تسلا سایبرتراک هیچ کدومش طراحیشونو من یکی خوشم نمیاد ولی خب
        مدل اس واقعا خوشگل تره از بقیه اشون

        موافقم 10
        مخالفم 2
        1. ارسلان

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (376 ديدگاه)

          من طراحی مدل ۳ رو دوست دارم!! حتی به نظرم سایبرتراک ام بد نیست ، ولی مشکل با کابینشون دارم!
          ولی صاحبش آدم بی خودیه …آقای حامی آزادی بیان گند زده به آزادی بیان، فقط در مورد خودش صادقه این آزادی!!

          موافقم 2
          مخالفم 6
        2. amirkhanzadeh

          ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (403 ديدگاه)

          منم مثل تو

        3. زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ

          ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (931 ديدگاه)

          فقط مدل سه جدید و مدل اس.بقیه نابودن…

  2. پیام

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2075 ديدگاه)

    تسلا انتهایی نداره. برام خیلی جالبه که بعضیا فکر می کنن که به زودی ورشکست میشه! هر برندی میتونه ورشکست بشه اما در حال حاضر شواهدی برای تسلا نیست و رو به پیشرفته.

    موافقم 15
    مخالفم 12
  3. POUYAN

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    چه خوشمون بیاد چه خوشمون نیاد،دنیا برای پیشرفت به دیوانه هایی مثل ایلان ماسک نیاز جدی داره.

    موافقم 17
    مخالفم 1
  4. Aranmilan

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    تسلا خوب کارشو بلده

    موافقم 10
    مخالفم 1
  5. کوشا

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    اونموقعی که داشتن توی یکی از شلوغ ترین و گرون ترین مناطق اروپا کارخونه تاسیس میکردن چرا به این موارد دقت نکردن؟ اگه این کارخونه توی یه شهر ارزان تر و دارای نیروی کار ارزان تری ساخته می‌شد آیا برای تسلا کم هزینه تر در نمیومد؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 14
    1. BMZ

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (127 ديدگاه)

      اتفاقا برلین اصلا شهر گرون و لاکچری نیست
      فقط چون پایتخت آلمانه شلوغه
      حتی متوسط قیمت خونه در شهر های مونیخ ، هامبورگ، فرانکفورت، اشتوتگارت از برلین گرون تره
      دوستانی که رفتن میدونن که برلین یه شهر بسیار شلوغ ، بسیار کثیف و پر از مهاجر الخصوص آفریقایی و خاورمیانه ای هستش
      عموما شرق آلمان نسبت به غرب و جنوبش کمتر صنعتی تره و نیروی کار و هزینه زندگی هم پایین تری هم داره ، ایلان ماسک تصمیم خیلی عاقلانه ای گرفت که توی برلین کارخونه زد ، چون هم نیروی کار ارزون و فراوانه ، هم رقابت بقیه خودروسازهای آلمانی در اون ایالت کمتره

  6. nima.jdm

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (289 ديدگاه)

    چراغش شبیه لامبورگینی هوراکانه

    موافقم 3
    مخالفم 4
  7. بهزاد

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2522 ديدگاه)

    تکنولوژی باتری الکتریک زیمنس میرو😄
    کلا هدف این شرکت اینه یدونه اسم گیگا روی تکنولوژی های دیگران بزنه بعد فن هاش عشق کنن.

    موافقم 5
    مخالفم 17
  8. سیندرلا

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    امیدوارم یه روزی تو ایران از این مدل قطار ،بجای قطارهای دیزلی استفاده بشه.

  9. سیندرلا

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    ای کاش هر چه زودتر تو ایران از این مدل قطار ،بجای قطارهای دیزلی استفاده بشه.

    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      شرمنده فعلا برق نداریم

      موافقم 11
      1. amir

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3429 ديدگاه)

        فعلا هموطنای جنوبیمون برق ندارن کولرگازیشونو روشن کنن کولرآبی هم که به کار نمیاد
        برق اونا رو بدن اینا پیشکش

  10. Amir

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایستگاه ارکنا Erkner به سمت Tesla Gigafactory in Grünheide (( ارکنا به گرونهایده ))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا