مدیر بخش روابط سرمایهگذار تسلا با اشاره به کاهش قابلتوجه هزینههای تولید تسلا اظهار داشت تولید خودروهای الکتریکی توسط این برند راحتتر از قبل صورت میپذیرد. مارتین ویچا که در خلال برگزاری کنفرانس تکنولوژی شرکت گلدمن ساکس در سان فرانسیسکو سخن میگفت اظهار داشت هزینه تولید هر خودرو مهمترین پارامتر در تخمین میزان سود و درآمد یک خودروساز خواهد بود. بهطور خاص ویچا اعلام کرده تسلا در سال ۲۰۱۷ هزینه تولید ۸۴ هزار دلاری به ازای هر خودرو داشته درحالیکه این رقم هماکنون به ۳۶ هزار دلار کاهش یافته است.
مدیر تسلا میگوید تقریباً هیچکدام از پارامترهای کاهش هزینههای تولید تسلا به هزینههای باتری ارزانتر مربوط نمیشود بلکه این خودروساز با طراحی بهتر محصولات که فرایند ساخت راحتتری دارند هزینههای خود را کاهش میدهد. به گزارش پدال و به نقل از carscoops، تقریباً نیمی از محصولات کنونی تسلا در کارخانه فرمونت کالیفرنیا تولید میشوند هرچند تأسیسات برلین و شانگهای نیز اثبات کردهاند اهمیت بالایی دارند. مدیر تسلا میافزاید با افزایش میزان تولید در این کارخانهها، برلین و شانگهای قادر خواهند بود هزینههای تولید خودروهای خود را به کمتر از ۳۶ هزار دلار برای هر خودرو برسانند.
بیزینس اینسایدر میگوید صنعت خودروهای الکتریکی درست به سرعت تأمین باتری این خودروها رشد میکند و تغییراتی را در زمینه استخراج مواد خام، طراحی و ساخت سلولهای باتری و مجموعههای آنها به وجود میآورد. بخش اعظم فروش کنونی تسلا به خودروهای مدل ۳ و مدل Y مربوط میشود اما ویچا میداند که تسلا نیازمند تولید خودروهای الکتریکی ارزانتر است به ویژه اگر بخواهد به اهداف روبوتاکسی خود دست یابد این موضوع اهمیت بیشتری خواهد داشت. البته او اظهار داشته تقاضا برای دو محصول یاد شده به حدی بالاست که تسلا عجلهای برای تولید محصولی ارزانقیمت و پایه ندارد.
ویچا میگوید:
تسلا مدل Y اساساً سال آینده به پرفروشترین خودروی تاریخ در تمامی کلاسها تبدیل خواهد شد.
او همچنین درباره سیستم خودران کامل تسلا نیز اظهارنظر کرده و گفته حدود ۱۰۰ هزار نفر در آمریکا در حال استفاده از این سیستم هستند. ویچا خاطرنشان میسازد:
ما عمیقاً معتقدیم جمعآوری انبوه دادهها و هوش مصنوعی تنها راه برای حل مشکل خودران عمومی است. این راهی است که ما درباره آن صحبت میکنیم.
مازیار
۲۶ شهریور ۱۴۰۱پس چرا بطور مرتب افزایش قیمت دارن؟
Amir
۲۶ شهریور ۱۴۰۱وقتی فروش میره خب قیمت رو زیاد میکنن تا سود بزنن به جیب حتی اگه هزینه های تولید کم بشه
صادق پور
۲۶ شهریور ۱۴۰۱الکی نیست که ایلان ماسک میلیاردر اول شده
بس که درصد سودشون بالاست
این به ضرر مردمه
باید صبر کنن تا ماشینای برقی چینی فراگیر بشه تا امثال تسلا مجبور به کاهش قیمت بشن.
NAVID۰۰۹۸
۲۶ شهریور ۱۴۰۱حالا اینی که این یارو میگه ، دروغی بیش نیست ، چرا ؟!
اول که تسلا استاد چرتگویی هست و این بارها و بارها ثابت شده !
دوم که بلوف زدن از پیشینههای این برند بوده و هست !
سوم که تورم جهانی در بخش مواد اولیه و فلزات در خودروهای برقی از بنزینیها هم بیشتر بوده !
چهارم که این یارو حرفی از این نزده که چطور کاهش قیمت داشته !
پنجم که پروپاگاندای سوخت در کشورهای غربیها برای کسی پوشیده نیست که روسیه و ایران را دلخوش به گرانی و تهدید سوخت نکنه !
ششم که این شخص دروغ میگه در غیر اینصورت بازتر صحبت میکرد و نه بسته !
کلاً چرت گفتن واسه تسلا کُنتُر نمیندازه و این هم یکی دیگه از چرتگوییهایشان !
Si
۲۶ شهریور ۱۴۰۱ماسک=انزو فراری حال حاضر
دوستان الان نیاین بگین تو هیچی نمیدونی و اینا
ماشین های سدان و شاسی باید کاملا الکتریکی بشن ولی سوپراسپرت ها نه و تسلا هم داره همین کار رو میکنه و کار بسیار خوبی هست هرچند اگر برید تحقیق کنید الان دنیا بسیار به نفت نیاز داره و ماشین ها مصرف بالایی دارن و زندگی خودمون از ماشین ها مهمتره پس باید ماشین های خانوادگی کاملا برقی بشن
Elmiraj
۲۶ شهریور ۱۴۰۱در عرض ۵ سال ، هزینه تولید هر خودرو را ۲.۳ برابر کاهش داده و از برندی زیانده به پرسود ترین خودروساز حال حاظر تبدیل شده….!!!!
(( مدیران نابغه ))
Si
۲۶ شهریور ۱۴۰۱ایلان ماسک🥇
فرامرز
۲۶ شهریور ۱۴۰۱اون موقع فقط مدل اس و ایکس میفروخته. الان ۹۹ درصد مدل ۳ و وای هستن که قیمتشون یک سوم اون قبلیاست
بهزاد
۲۶ شهریور ۱۴۰۱البته این مقالات ترجمه هست و ایرادی به مترجم عزیز وارد نیست اما کسی که در منبع اینگونه مقایسه کرده حتی به خودش اجازه ی مقداری تفکر نداده چون هزینه های تولیدی در این سال برای تسلا شامل دو مدل x و s بوده که خودروهای گرانتری بودن و مدل ۳ که در اواخر ۲۰۱۷ عرضه شد و مدل y هم در اواخر ۲۰۱۹ و هزینه های باتری به ازای هر کیلووات در ۲۰۱۷ حدودا ۲۵۰ دلار بود و به نسبت سال گذشته تقریبا دو برابر میشد.
اینگونه مقالات توسط کسانی نوشته شده که اساسا صنعت خودرو براشون ۵ ساله ایجاد شده و حتی نمیدونن در سال 2017 تعداد کارمندان تسلا حدود ۳۸ هزار نفر بود و الان شده ۱۰۰ هزار نفر و بسیاری از هزینه ها که بارها شاهد افزایش قیمت بودیم.
تسلا سال گذشته ۵.۵ میلیارد سود خالص داشته که از این میزان ۱.۵ میلیارد مربوط به فروش کردیت آلایندگی بوده و اگر به نسبت تعداد خودرو حساب کنیم تقریبا به ازای هر خودرو حدود ۴۱۰۰ دلار سوددهی داشته و با توجه به قیمت مدل ۳ که حدود ۵۵ هزار دلار و مدل y اگر اشتباه نکنم ۶۰ هزار دلار باشه یا کمی بیشتر هیچ رقمه با عدد ۳۶ هزار دلار جور در نمیاد.
به ازای هر مدل ۳ حدود ۱۹ هزار دلار سود
به ازای هر مدل y بیش از ۲۵ هزار دلار سود
به تعبیری با فروش همین دو مدل سودی بیش از ۲۰ میلیاردی قسمت این شرکت میشه که حقیقتا بیشتر توهم میاد تا واقعیت.
heshmat021
۲۶ شهریور ۱۴۰۱اگر اشتباه نکنم ۳۶ هزار دلار بدون حساب کردن هزینه باطریه
بهزاد
۲۶ شهریور ۱۴۰۱مثل این میمونه که بگیم فلان شرکت هزینه ی موتور درون سوز را حساب نکرده.
این بابا کل هزینه ی ساخت را گفته و از قضا زیاد تو باغ نبوده مثل عزیزان دانشمندی که تا سال گذشته باتری ۴۶۸۰ را نوعی فرمول شیمیایی میدونستن و فروش میلیارد دلاری خودران تسلا به سایرین و کلی توهم دیگه.
Pontiac
۲۶ شهریور ۱۴۰۱از نظر من (جدا از شرکت هایی مثل تسلا) خودروهای برقی نسبت به خودروهای بنزینی بسیار مناسب تر هستند، بخاطر اینکه اولاً سیستم ساده ای را در حرکت خودرو دارند، پس تعمیرات آنان سخت نیست. دلیل دوم: هزینه ی نگهداری خودرو های برقی کمتر از بنزینی است و قیمت آنان هم *می تواند* کمتر باشد. دلیل سوم: بخاطر وجود فضای جای بیشتر در کل خودرو (بخاطر حجم کم موتور یا همان آرمیچر)، می توان انواع سیستم نوین ایمنی در هنگام تصادفات و تزئینات داخلی به خودرو اضافه نمود.
aliakbarkhoei
۲۶ شهریور ۱۴۰۱تعویض باتری گند میزنه به این قیمت کم.