ایلان ماسک در طول نشست اخیر خود اعلام کرده است که تسلا امسال هیچ محصول جدیدی به بازار عرضه نخواهد کرد که این یعنی پیکاپ سایبرتراک تا قبل از سال ۲۰۲۳ به بازار نخواهد آمد. این موضوع یک سؤال مهم را مطرح میکند. آیا تسلا در جنگ پیکاپهای الکتریکی شکست خواهد خورد؟ هرچند پاسخ قطعی این سؤال را فقط زمان مشخص خواهد کرد اما احتمال شکست تسلا در این بخش وجود دارد زیرا هماکنون ریویان R1T و جیامسی هامر EV در حال تولید هستند. F150 لایتنینگ هم قرار است از بهار آینده راهی خط تولید شود و فورد تاکنون نزدیک به ۲۰۰ هزار رزرو خرید برای آن دریافت کرده است. تقاضا برای این پیکاپ بسیار زیاد بوده و به همین دلیل فورد قصد دارد ظرفیت تولید آن را دو برابر کرده و به ۱۵۰ هزار دستگاه در سال برساند.
در همین حال، بهتازگی شورلت هم سیلورادو EV را معرفی کرده است. این پیکاپ الکتریکی در بهار سال ۲۰۲۳ تولید میشود و پس از آن جیامسی سییرا EV هم از راه خواهد رسید. هرچند ممکن است این دو پیکاپ بعد از سایبرتراک وارد بازار شوند اما در این رابطه هیچ تضمینی وجود ندارد زیرا ظاهراً حتی خود تسلا هم نمیداند که دقیقاً چه زمانی میتواند تولید انبوه سایبرتراک را آغاز کند. با وجود این عدم اطمینان، خریداران باید تصمیم بگیرند که آیا همچنان منتظر سایبرتراک بمانند یا یکی از پیکاپهای الکتریکی که هماکنون در بازار حضور دارند را انتخاب کنند. هرچند بهاحتمالزیاد طرفداران متعصب تسلا بازهم صبر خواهند کرد اما کسانی که ایلان ماسک را پیشوای خود نمیدانند، احتمالاً سراغ گزینههای دیگر خواهند رفت.
همچنین به نظر میرسد والاستریت هم به این موضوع واکنش نشان داده است زیرا سهام تسلا تا لحظهٔ نگارش این مطلب بیش از ۱۱ درصد سقوط کرده است. هماکنون ارزش هر سهم تسلا بیش از ۱۰۰ دلار کاهش یافته که بدون شک یکی از دلایل مهم این کاهش اخبار اخیر سایبرتراک بوده است؛ بنابراین دوباره همان سؤال ابتدای مطلب را مطرح میکنیم. آیا تسلا جنگ پیکاپهای الکتریکی را خواهد باخت؟ پاسخ شما به این سؤال چیست؟
J.L.A
۱۰ بهمن ۱۴۰۰با اون قیافش ….
TOM KRISTENSEN
۱۰ بهمن ۱۴۰۰نمیدونم تسلا چطور میخواد تو جنگی که توش شرکت نکرده ببازه
Hamid
۱۰ بهمن ۱۴۰۰خیلی سنگین بود
Arman
۱۰ بهمن ۱۴۰۰بنظرم نمیشه از طراحی عالیه هامر و اف ۱۵۰ گذشت و رفت سمت سایبر ترک
🤍Audi rs e_tron gt🤍
۱۰ بهمن ۱۴۰۰سایبرتراک طراحیه جذاب تری از f 150 دارد
تو این مطلب یه خط گفت مشتری های سایبرتراک باید تصمیم بگیرن یا منتظر سایبرتراک بمونن یا یه پیکاپ الکتریکی دیگه انتخاب کنن
انتخاب من قطعا سایبرتراک هست ،بود،خواهد ماند
حتی اگه تا سال ۲۰۳۰ هم اومدنش عقب بیوفته باز طراحیش قدیمی نمیشه تسلا هم که کلا تکنولوژیش ۱۰ سال جلوتر از بقیه برنداس
sina7
۱۰ بهمن ۱۴۰۰چیزی به اسم طراحی نداره که بخواد قدیمی بشه
این که میگی تکنولوژیش ده سال جلوتر از بقیه اس در واقع سن عقلی شماست که ده سال از بقیه عقب تره :)))
Hamid
۱۰ بهمن ۱۴۰۰حرف حق
محمد
۱۰ بهمن ۱۴۰۰((سایبرتراک طراحیه جذاب تری از f 150 دارد)) ، واقعا چی میزنی که همچین چیزی میگی ، شما باید هم تا 2030 برای سایبرتراک صبر کنی چون فقط تو خواب و خیالاتت میتونی این ماشین ها رو ببینی چه برسه به اینکه داشته باشی برای همین برات فرقی نمی کنه 2023 یا 2030 یا 3030 عرضه بشه ولی برای خریدارهای این ماشین ها خیلی فرق می کنه
🤍Audi rs e_tron gt🤍
۱۱ بهمن ۱۴۰۰چرا واقعا می خوام بزودی صاحبش بشم!!
البته تا ۱۰ سال دیگه حتما می شم وقتی اطلاع ندارید بهتره حرف نزنید
کیان
۱۰ بهمن ۱۴۰۰قبلا میشد گفت لنگه کفش در بیابان غنیمت هست در موردش صدق میکرد، اسلان هم کلی پول پیش پیش گرفت و دست مردم و گذاشته تو پوست گردو
ولی وقتی کسایی ک مدتها کارشون پیکاپ و تراک و … بوده میان میسازن واقعا چرا سایبر تراک ؟!
تازه بخری ببینی لنت هم روش نیست دیگه چ شود
ارسلان
۱۰ بهمن ۱۴۰۰نگو این حرفا رو کیان الان المیراژ ببینه ناراحت میشه و برات آمار و ارقام روو میکنه بعد جلوش خجالت زده و سرافکنده میشی 😂
Scuderia Ferrari
۱۰ بهمن ۱۴۰۰عشق میکنم وقتی GMC هامر رو می بینم
برقی هم میشی مثل هامر باش …. زیبا ، با ابهت و قدرتمند
ریویان و فورد هم بعد از هامر قابل تحسین هستن
حسین قاصدی
۱۰ بهمن ۱۴۰۰درستش میشه gmc هامر *Tengzhong* الکتریکی
برو تحقیق کن دلیل کلمه بعد هامر چیه
Scuderia Ferrari
۱۰ بهمن ۱۴۰۰جالب بود ، نمی دونستم
ولی در آخر گفته شد که این معامله شکست خورد
این چینی های سرمایه دار از کوچک ترین فرصت ها ، بیشترین بهره رو میبرن
RKH7787
۱۰ بهمن ۱۴۰۰تو طراحی آره
امیرعباس
۱۰ بهمن ۱۴۰۰آیا تسلا جنگ پیکاپهای برقی را خواهد باخت؟
بله!
امیرعباس
۱۰ بهمن ۱۴۰۰یک سوال داشتم من یک متن ترجمه و ویرایش شده براتون ارسال کردم از کارواو لطفا پاسخ بدید
(JONATHAN (TESLA
۱۰ بهمن ۱۴۰۰جواب سوال کمی نیاز به تأمل
اگه بخوابیم به صورت حرفه ای به قضیه نگاه بکنیم
اف ۱۵۰ الکتریکی سهم بازاری که قرار به خودش اختصاص بده رو از اف ۱۵۰ بنزینی خواهد گرفت
یه جورایی جایگزین بنزینی خودش میشه
همچنین این اتفاق برای شورلت هم میوفته
یعنی در دراز مدت از فروش و تولید نسخه بنزینی کم میشه و به الکتریکی افزوده میشه
و یه نکته دیگه
بازار در حال رشد هستش یعنی اگه برای امسال تقاضای بازار ۱۰۰ هزار دستگاه پیکاپ الکتریکی باشه
سال دیگه افزایش پیدا میکنه به ۱۵۰ هزار دستگاه
پس اصلا قرار نیست خودرو های الکتریکی تا ۱۰ سال آینده با کاهش تقاضا مواجه بشن
جواب من به این سوال خیر هستش
بهزاد
۱۰ بهمن ۱۴۰۰تقاضا برای وانت بارها یک چیزه
تقاضا برای وانت الکتریکی یک چیز دیگه!
اون عینک را بردارید و یکم بدون رنگ و جلو و عقب شدن به بازار خودرو نگاه کنید.
اگر تقاضا برای وانت بار در یکسال از ۳ میلیون رسید به ۳.۲ میلیون اینجا رشدی معادل ۲۰۰ هزارتایی یا ۶/۶ درصدی داشته ولی اگر همان ۳ میلیون ثابت بود و مثلا ۲۰ درصد اونها برقی اینجا نمیگن بازار وانت بارها ۲۰ درصد رشد کرده.
اگر بازار ثابت باشه و سایبرتراک بیاد ۲۵۰ هزارتا بفروشه با قطعیت میشه گفت سهم سایرین را تصاحب کرده نه اینکه موجب رشد فروش وانت بارها شده باشه.
حالا فورد چقدر وانت بنزینی یا الکتریکی میفروشه در نهایت میزان فروش کلی مدنظره و این منطق شما در مورد وانت برقی و الکتریکی مناسب انجمن های تسلاست.
شاید برخی ها زیاد این حرف هارو جدی نگیرن ولی گاهی این صحبت ها یکم فاجعه ست و همینکه میان محاسبه میکنن که تسلا در فلان سال به ۱۰ میلیون فروش و بعد ۲۰ میلیون میرسه در همین کامنت که نوع فروش بنزینی و برقی را قیاس میکنه با این منطق میشه دید.
جالبه به ایلان گفتن الان مهمترین کارتون چیه گفته پروژه ی ربات انسان نما اما بنظرم همین الانم کلی ربات انسان نما ساخته که حرف های سه ماه یک بار ماسک را به مدت ۹۰ شب و روز تکرار میکنند.
AMIR / ARMI
۱۰ بهمن ۱۴۰۰فکر نکنم کسی متوجه شده باشی چی میگی
hssn
۱۰ بهمن ۱۴۰۰بله واسه کسایی مثل شما که منطق بحث و نظر رو گذاشتید کنار و متعصبانه ترین دیدگاه ها رو دارید غیرقابل درکه
بهزاد
۱۰ بهمن ۱۴۰۰امیر آرمی کجاشو متوجه نشدی یا نمیخوای بشی؟
مثلا اینها عالمان سنگر تسلا هستن که میگن فورد برقی میاد سهم فورد بنزینی را تصاحب میکنه و بعد میگه قرار نیست بازار برقی کاهش تقاضا داشته باشه پس سایبرتراک موفقه.
این متن را به مرغ پخته نشون بدی پا میشه زنجیر سه ضرب میزنه.
کلا عالمان شما اونجایی که قدیما طومار مینوشتن راجب فلان انجین ۱۹۶۲ یکم علمی صحبت میکردن و در باقی موارد کپی پیست از چند انجمن.
R@m!n
۱۰ بهمن ۱۴۰۰حرفت کاملا درسته بهزاد جان. بحثه سایبرتراک به کنار و وقتی اومد به بازار راجبش صحبت میشه. F-150 و ریویان و سیلوردارو الکتریکی برای قشر مورد نظر محصولاته بی ارزشی هستن و این هایپ و تبلیغات توسط خود برندا مدیریت میشه تا رویکردشون به مشتری ها تحمیل بشه.
در حال حاضر محصولاته بنزینی در کلاس خودروهای کاری فرسنگ ها بهتر و قابل اعتمادتر هستن. محصولات الکتریکی فعلا در همون قضیه خودروهای شهری تا حدودی کاربردی شدن و فکر می کنم تا زمانی که باتری هایی عرضه نشه که در کنار پیمایش بالا، نگهداری شارژ تحت فشار رو تضمین نکنه به درده همون تبلیغات یا نهایت گذاشتن یه تخته اسکی پشتش و رفتن ساحل می خوره. این موضوع در خودروهای پرفورمنس پیست محور هم صادقه. هنوز راهه دور و درازی مونده تو حوزه الکتریکی سازی….
بهزاد
۱۰ بهمن ۱۴۰۰رامین جان به نکات مهمی اشاره فرمودید و نگاه منطقی به صنعت خودرو دارید.
ما هم بارها گفتیم صنعت خودروی برقی اول راهه و به تکامل و پیشرفت خودش ادامه خواهد داد.
مشکل ما با دوستان طرفدار تسلا همین منطق و نگاهی هست که به این صنعت دارند و رسانه ها جوری برخورد میکنند که انگار با اومدن برقی ها مشکلات زیاد درون سوزها تمام خواهد شد و یک نگاه ساده انگارانه دارند و چون اکثر اینها اصلا از برق خبر ندارند فکر میکنند برق هیچ مشکلی نداره و شرط میبندم الان به ایلان ماسک سه رشته سیم برق بدی بگی فاز و نول و ارت را پیدا کن دچار سرگیجه بشه.
فعلا سالها یا حداقل ۲۰ سال برقی ها به همراه درون سوزها در بازار با هم به کارشون ادامه خواهند داد و این مباحث تا زمان انقراض درون سوزها داغ خواهد بود و به شخصه فکر میکنم برقی ها بر مشکلات رایج فعلی غلبه خواهند کرد.
Hamid
۱۰ بهمن ۱۴۰۰خیلی کامنت های خوبی مینویسد آقا بهزاد …
با دو خط آخر خیلییییییی حال کردم …
سامورایی | 武士
۱۰ بهمن ۱۴۰۰یه سوال خوب دارم
وقتی تولید نشده چطوری میخواد رقابت کنه؟
حتی قرار نیس تولید شه !
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
۱۰ بهمن ۱۴۰۰جایی براش نیست
Joseph
۱۰ بهمن ۱۴۰۰من که مطمئنم نمی بازه چون اول باید پک باتری به اون میزان دلخواه داشته باشی که بتونی رقابت کنی و اون بازار رو بگیری با این وضعیتی که من میبینم ظرفیت تولید باتری برای تسلا چند برابر شرکت های دیگست حالا تا کامل شدن خط باتری خود تسلا و شرکت هایی که قرار داد بسته بین ماشین هاش تقسیم میشه، چون برنامه از قبل بوده ظرفیت تولید دو سال در میون باید دو برابر بشه ، که اینو داره کامل میکنه ، که احتمال موفقیت بسیار بالاست
مرتضی
۱۰ بهمن ۱۴۰۰یه نوسان خوب از افت سهامش بگیره یه توییت دیگه میزنه میگه با قدرت ادامه میدیم و یه دوجین مدل جدیدم داریم😎
مسعود
۱۰ بهمن ۱۴۰۰تا وقتی هامر هست بقیه باید برای جایگاه دوم بجنگن 😂
Elmiraj
۱۰ بهمن ۱۴۰۰Model 3 و Model Y با وجود کلی رقیب که تعدادشون دیگه قابل شمارش نیست و یه روزایی قرار بود قاتل این دو باشن…. در آمریکا ، اروپا و چین با اختلاف بسیار رتبه اول فروش الکتریکی و حتی لوکس بازار را در اختیار دارن…!!!
در دومین سال رونمایی CyberTruck در حالی که این سه رقیب فعلی هم قابل سفارش بودن ، تعداد سفارشات آن از مرز ۱.۳ میلیون دستگاه گذشت…!!
حال اینا میخوان با تسلا رقابت کنند…!؟!؟
.
.
(( در خصوص کاهش سهام اضافه کنم که علاوه بر اینکه در یک ماه گذشته به دلیل شیوع جهانی گونه امیکرون و بالارفتن تنش های اوکراین بازار های بورس جهانی و کریپتو در طلاطم شدیده و تریلیون ها دلار سرمایه از دست رفته ،،، واکنش بازار هم به رویدادهای تسلا در کوتاه مدت همیشه منفی بوده ))
مهدی
۱۱ بهمن ۱۴۰۰اخه من بیام جی ام سی هامر به اون خوشگلی رو ول کنم بعد بچسبم به جعبه دستمال کاغذی چرخ دار و متحرک