تسلا

تسلا روبوتاکسی را برای کارکنان خود راه‌اندازی کرد

تسلا با راه‌اندازی اپلیکیشن روبوتاکسی برای کارکنان خود، گامی بزرگ به سمت تحقق حمل‌ونقل خودران برداشت. این سرویس تاکنون بیش از ۱۵۰۰ سفر و ۲۴ هزار کیلومتر را پشت سر گذاشته است.

تسلا، به‌تازگی قدمی مهم در مسیر عرضه خدمات روبوتاکسی به عموم برداشته است. برخلاف انتظار، این خبر بدون هیاهوی رسانه‌ای از سوی ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، اعلام شده است. تسلا در پستی در ایکس تأیید کرد که سرویس اشتراک سفر خود را برای گروهی از کارکنانش راه‌اندازی کرده است. تسلا اعلام کرده است:

سرویس اشتراک سفر با فناوری رانندگی خودکار تحت نظارت برای گروه اولیه‌ای از کارکنان در شهرهای آستین و منطقه خلیج سان‌فرانسیسکو فعال شده است

این دو شهر برای تسلا اهمیت ویژه‌ای دارند زیرا این شرکت در هر یک از آن‌ها تأسیسات تولیدی و تحقیقاتی دارد. همراه با این اعلامیه، تسلا ویدیویی کوتاه منتشر کرد که نحوه عملکرد این سرویس را نشان می‌دهد. کاربران از طریق یک اپلیکیشن اشتراک سفر می‌توانند با فشردن دکمه‌ای با عنوان «من را سوار کن»، درخواست خودرو کنند. پس از رسیدن خودرو، اعلانی به کاربر ارسال می‌شود و یادآوری می‌کند که کمربند ایمنی خود را ببندد. در حال حاضر، به نظر می‌رسد یک راننده ایمنی انسانی در صندلی راننده حضور دارد تا در طول فاز آزمایشی، نظارت لازم را انجام دهد.

پس از سوار شدن، صفحه‌نمایش سیستم سرگرمی در صندلی عقب اطلاعاتی مانند نام مسافر، آدرس مقصد و زمان تقریبی رسیدن را نشان می‌دهد. مسافر با فشردن دکمه «شروع سفر» در خودرو، سفر را آغاز می‌کند. طبق اعلام تسلا، این سرویس تاکنون بیش از ۱۵۰۰ سفر و ۲۴ هزار کیلومتر رانندگی را با موفقیت انجام داده است. استفاده از نام «روبوتاکسی» نکته مهمی را روشن می‌کند. سایبرکب به خودروی خودران اختصاصی تسلا اشاره دارد درحالی‌که روبوتاکسی سرویسی است که می‌تواند از مدل‌های مختلف تسلا بهره ببرد. این دو احتمالاً از نرم‌افزار و قابلیت‌های مشترکی استفاده خواهند کرد اما روبوتاکسی دامنه وسیع‌تری از خودروهای تسلا را در برمی‌گیرد.

شاید بزرگ‌ترین شگفتی این خبر، نه راه‌اندازی سرویس، بلکه پایبندی تسلا به زمان‌بندی اعلام‌شده باشد. ایلان ماسک سال‌هاست که وعده‌های خوش‌بینانه‌ای درباره فناوری رانندگی خودران سطح پنج (کاملاً خودکار) داده است. بااین‌حال، به نظر می‌رسد وعده او برای عرضه نسخه پولی این سرویس در ژوئن ۲۰۲۵ در حال تحقق است. البته، انتظار می‌رود که عرضه گسترده این سرویس به عموم زمان‌بر باشد و به‌تدریج انجام شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (4441 ديدگاه)

    چقدر نسلا برای کارکنانش احترام قائله یاد بگیریم واقعا . گوشت لب تیغ

    موافقم 3
    مخالفم 1
  2. ارسلان

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (90 ديدگاه)

    خوبه که داره با کارمنداش آزمایشش میکنه….

  3. اذرگون

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا