بر اساس مقاله منتشر شده در وبسایت اتوموتیونیوز، تسلا ظاهراً بازار خودروهای لوکس آمریکا در سال ۲۰۲۲ را به دست گرفته است. دادههای منتشر شده نشان میدهند تسلا در ماه ژانویه از بی ام و سبقت گرفته است و بیشترین میزان فروش برای یک برند لوکس در آمریکا را ثبت کرده است.
این موضوع جای تعجبی ندارد زیرا در چند سال گذشته شاهد عملکرد خوب تسلا در امر فروش بودهایم. البته قطعاً بسیاری از کارشناسان در چند سال پیش انتظار چنین چیزی را نداشتند. از نظر برخی کارشناسان، اینکه تسلا بتواند پرفروشترین برند لوکس باشد امری خندهدار به نظر میرسید و حتی برخی از آنها به ورشکستگی این خودروساز آمریکایی در آینده نزدیک اشاره میکردند.
پس از عرضه تسلا مدل ۳ در سال ۲۰۱۷، این شرکت شروع به حضوری جدیتر در کلاس خودروهای لوکس کرد و سرانجام در سال ۲۰۲۱ پرفروشترین برند لوکس آمریکا شد. علیرغم اینکه محصولات تسلا به اندازه رقبا لوکس نیستند اما بازهم در امر فروش موفق ظاهر میشوند. در برخی موارد این خودروها حتی گرانقیمت هم هستند اما دادهها نشان دهنده استقبال خوب مردم از خودروهای تسلاست.
آمار فروش تسلا در ژانویه ۲۰۲۲ حدود ۴۹ درصد بیشتر از بازه زمانی مشابه سال پیش است. از طرف دیگر فروش بی ام و در این ماه نسبت به ژانویه ۲۰۲۱ تنها ۸.۲ درصد بیشتر شده است. تسلا در این یک ماه بیش از ۳۷ هزار دستگاه خودرو به فروش رسانده است درحالیکه فروش بی ام و حدود ۳۰۶۰۰ دستگاه بوده است.
نکته مهم اینکه اکثر خودروسازان به خاطر کمبودهای زنجیره تأمین و دیگر مشکلات پس از همهگیری کرونا با افت فروش مواجه شدهاند و حالا هم حمله روسیه به اوکراین مزید بر علت شده است. البته تسلا حتی قبل از وجود برخی از این مشکلات نیز اکثر رقبای لوکس خود را شکست داده بود.
ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که معمولاً در ماه ژانویه شاهد فروش ضعیفتری هستیم که این امر دلایل مختلفی دارد. اولین ماه از بازههای سهماهه در کل کمترین آمار فروش را دارند و این موضوع به ویژه درباره ماههای اول سال میلادی صدق میکند. با گذشت زمان آمار فروش خودروسازان در طول سال افزایش خواهد یافت.
این موضوع کاملاً برای تسلا صدق میکند زیرا رویه این برند به گونهای است که اکثراً در ماههای پایانی فصلهای گوناگون خودروهای بیشتری را عرضه میکند و آمار فروشش در این ماهها بهطور قابلتوجهی بیشتر میشود.
در نظر داشته باشید که تسلا نیز همانند اکثر رقبای خود با مشکلاتی روبرو بوده است اما تحویل محصولاتش به مشتریان در حال بهبود است. از طرف دیگر تسلا همچنان به دو کارخانهای متکی است که در طول این سالها کار تولید خودروهایش را انجام دادهاند.
به زودی تسلا در کارخانههای جدید خود نیز تولید خودرو را آغاز خواهد کرد و ظاهراً برنامههای گستردهای نیز برای کسبوکار خود در چین دارد.
NAVID۰۰۹۸
۲۰ اسفند ۱۴۰۰هنوز ۶ ماه از سال نگذشته !
البته یه موضوعی که داره تمام معادلات را به نَفع تسلا و سایر برقیها سوق میده ، گرانی روزانه و حتی ساعتی سوخت فسیلی هست که اگر پیج ایرانیهای مقیم آمریکا و اروپا را نگاه کنید میبینید که مردمشان به پمپبنزینها هجوم بردهاند !
جنگ اوکراین باعث شکلگیری نقشههای جدید برای همهی کمپانیها میشود و بخصوص پُرمصرفها که همان شاسی بلندها هستند ، کمرنگ و هیبریدیها و برقیهاپررنگ میشوند !
محمد
۲۰ اسفند ۱۴۰۰تسلا لوکس نیست اینو یه بچه کلاس اول هم میتونه تشخیص بده
کیان
۲۰ اسفند ۱۴۰۰اصلا مهم نیست ک لوکس باشه (پریمیوم یا اکونومی)، بالاخره داره خوب میفروشه، حالا میخوان با لوکسها مقایسش کنن و یا اقتصادیها، در کل مرزهای بین دسته های خودرویی کمرنگتر از قبل شده
در رابطه با جنگ اکراین و نفت و … ، بنظرم همه چیز داره خوب پیش میره، البته اونجوری ک غربیها خواستن داره پیش میره، قیمت نفت و کمبود گندم و … همه چیز 1000 بار از قبل تو سناریو نوشته شده بوده، پوتین خیلی خراب کرد هم برای خودش هم برای مردمش هم برای اکراینیها و سودش دیگران دارن میبرن، کم کم میبرن ولی میبرن
کافر مقدس
۲۰ اسفند ۱۴۰۰بچه هم میدونه Entery level یعنی چی ولی گویا شما نمیخوای بدونی
حتی بچه هم میدونه کامپکت لاکچری سدان یعنی چه . ولی باز نمیخوای بدونی
پس موتور ترند هم حالی ش نبوده که به عنوان کامپکت لوکس تسلا رو انتخاب کرده ؟
https://insideevs.com/news/501957/model3-motortrend-best-compact-sedan/
King Godzilla
۲۰ اسفند ۱۴۰۰شاید به خاطر داشتن یه مانیتور گنده هم باشه
محمد
۲۰ اسفند ۱۴۰۰بازه قیمتی تسلا همرده خوردوهای لوکسه و اتفاقا اگه لوکس نباشه و با قیمت بالا اینجوری بفروشه که برای لوکسسازا خیلی زشتتره.
King Godzilla
۲۰ اسفند ۱۴۰۰فقط بازه قیمتیش نه چیز دیگه
مردیم از خوشی
۲۰ اسفند ۱۴۰۰خوب درسته فقط قیمتش هست
ولی خب بلاخره باید تو یه دسته قرار بگیره دیگه یا اقتصادی تا لوکس یا گرانقیمت های تعداد محدود
ولی امکانش هست تسلا از شرایط روانی استفاده کنه و با لوکس کردن کابین نسل آینده واقعا خودش را به عنوان لوکس ساز جا کنه
مازیار
۲۰ اسفند ۱۴۰۰کاربر محترم KING GODZILLA
بنظر شما اگه فقط بازه قیمت یک اتومبیل در رده اتومبیلهای لوکس باشه و نه چیز دیگه، اونوقت اون اتومبیل به این حد از فروش می رسه؟!!
Taha Malek
۲۰ اسفند ۱۴۰۰اصلا مهم نیست که لوکس نیست
چون دلال ماسک میگه لوکسه
واقعا بی ام و بنز باید برن سر به بیابان بزارن
امین
۲۰ اسفند ۱۴۰۰لوکس بودن او چیزی که باید چرم باشه تو ذهن ما جا افتاده الان اینه که چقدر آپشن داری
محمد
۲۰ اسفند ۱۴۰۰محمد رستمی نژاد فکر کنم تو بیو زده بودی کلاس نهم مدرسه دانشمند اهواز درسته ؟
پویان
۲۰ اسفند ۱۴۰۰نوید اقا چند نکته وجود داره درباره هجوم به تسلا که گفتی
1-قیمت برق در اروپا مخصوصا طبق قیمت گاز محاسبه میشه که، الان قیمت گاز نسبت به نفت وبنزین خیلی بیشتر رفته بالا
2-با این قیمت بالای فلزات و زنجیره تامین اگر ادامه پیدا کنه هزینه تولید خودرو برقی خیلی زیاد میشه. همین ابان معاملات فلز نیکل متوقف شده
مردیم از خوشی
۲۰ اسفند ۱۴۰۰هنوز شرایط انفجار فروش تسلا جور نشده
دوتا چیز نیازه یک کارخانه های بیش تر
دو ، معرفی نسل جدید که ۲۰۲۳ اتفاق میفته و ظاهر مدل سه احتمال زیاد بهتر بشه و مدل ارزان قیمت ۲ هم اضافه بشه
King Godzilla
۲۰ اسفند ۱۴۰۰مدل دو شتابش و راحتیش و قیافه اش چه فرقی با مدل های دیگه داره؟
عکسی چیزی نداری ازش ببنیم؟
مردیم از خوشی
۲۰ اسفند ۱۴۰۰نه ولی احتمال میدم نسل جدید مدل سه ۱۰ درصد بهبود پیدا کنه تو مشخصات ، و مدل دو با ۱۰ درصد مشخصات کم تر از الان نسل سه معرفی بشه و در کل
تفاوت ۲۰ درصد به وجود بیاد بین نسل جدید سه و دو تا ارزش پرداخت ۴۰ هزار دلار برای مدل ۳ حفظ بشه
مازیار
۲۰ اسفند ۱۴۰۰جلوگیری از حرکت تسلا و رسیدن بهش، نه غیرممکن که خیلی مشکله و انکارش فقط ناشی از تعصبه، درست مثل پوشالی خطاب کردن مهندسی آلمان
ارین صاحب جمعی
۲۰ اسفند ۱۴۰۰لامصبا بزارین سال شروع بشه بعد درباره فروش صحبت کنیم حالا تو ژانویه این ۶ هزارتا از اون بیشتر فروخته فوریه این از اون بیشتر فروخته اخه این چجکر استدلالی شما دارین
ارین صاحب جمعی
۲۰ اسفند ۱۴۰۰خداروشکر خودشونم میدونن که چقدر مسخرس فقط یک مشت تعصبی تسلا اینو باور نمیکنن همینکه خودتون میدونید عالیه
Elmiraj
۲۰ اسفند ۱۴۰۰در سال ۲۰۲۱ هم پرفروش ترین برند لوکس امریکا بود و ادامه این روند در سال های اتی هم با قدرت هر چه بیشتر ادامه خواهد داشت…
با سرعتی که تسلا گیگافاکتوری میسازه و استقبالی که از مدل های فعلی و کامپکت ۲۵ هزار دلاری و CyberTruck در آینده خواهد شد ، دیگر رسیدن به تسلا غیر ممکن خواهد بود .
King Godzilla
۲۰ اسفند ۱۴۰۰منظورت از آینده 1000 سال دیگه اس؟
خصوصا برای سایبر تراک
MOHAMMAD.DEMON
۲۰ اسفند ۱۴۰۰دو سال پیش بود گفتم تسلا در مرحله اول برای شرکت های المانی خطر ساز میشه و به طرف اون ها حرکت میکنه
چه ادم هایی که مسخرم نکردن هنوز یادم نرفته
دو سال پیش گفتم رقابت در کلاس هایی مثل سدان سایز متوسط و کوچیک و کراس اوور خیلی اسون تر از اینه که تو کلاس پیکاپ ها وارد بشه تسلا بهم گفتن تعصب نمیزاره درست فکر بکنی و همچنان تسلا به کلاس پیکاپ ها نتونسته وارد بشه
حالا داریم میبینم چه شرکت هایی بیشتر دارن جون میکنن بگن ما هم میتونیم رقیب تسلا باشیم
samurai
۲۰ اسفند ۱۴۰۰یعنی 2 تا تبلتی که میذاره تو کابینش از بقیه شرکتا لوکستره تو کابینش بجز 2 تا تبلت چیز دیگه ای نداره کلا اینا فکر میکنن هر چی بگن بقیه میگن صحیح است درسته گذشت اون دوران :/
آراد
۲۳ اسفند ۱۴۰۰این تبلتی که میگی تا فیخالدون ماشین رو کنترل میکنه. چرا اصرار دارید ماشینیو که حتی از نزدیک ندیدید قضاوت کنید؟!
Jdm باز
۲۰ اسفند ۱۴۰۰اگه این لوکسه
بنز و بی ام و هم حتما برگ چغندرن
با چه معیاری الان تعیین کردن که تسلا لوکس سازه؟؟؟؟؟
Navid_A.J
۲۱ اسفند ۱۴۰۰توی بازار اینجا، کلاس تسلا یه جور دیگس. تنها ماشینی ک تبلیغات رو برنده شده، نمیدونم کی و چجوری اینجور جا افتاده. ولی داشتن بنز و ب ام و به اندازه داشتن تسلا، با کلاس نیس.
ARMAN
۲۰ اسفند ۱۴۰۰قابل تحسینه