تسلا در حال کار روی یک خودروی الکتریکی جمعوجور با قیمت پیشبینیشده تنها ۲۵ هزار دلار است. گفته میشود این خودرو، مدل ۲ نام میگیرد هرچند برخی شایعات هم نام مدل Q را ممکن میدانند.
رندری که مشاهده میکنید توسط kolesa تهیه شده و شاید با ساختارشکنی که از ایلان ماسک سراغ داریم، با خودروی نهایی از زمین تا آسمان تفاوت داشته باشد. طراح این رندر، تصورات خود از یک تسلای کوچکتر را در قالب یک هاچبک تخممرغی با شباهت به مدل ۳ به تصویر کشیده است. خط سقف، قوسی شکل بوده و دستگیرهها به سبک تسلا هستند. در پشت از چراغهای Y شکل در زیر شیشه عقب زاویهدار استفاده شده که فرمی اسپرت تر ایجاد میکند.
در مجموع، طراحی kolesa از تسلا مدل ۲ حتی با استانداردهای مینی مالیستی تسلا، بسیار محافظهکارانه به نظر میرسد. اطلاعات زیادی از این خودرو در دست نیست و گفته میشود ایلان ماسک میخواهد تا سال ۲۰۲۳ آن را وارد بازار کند. بعلاوه او میخواهد این موضوع را بررسی کند که این خودرو نیاز به فرمان و پدال دارد یا خیر که البته با توجه به وضعیت فعلی فناوری خودران، این موضوع بسیار خوشبینانه به نظر میرسد.
قیمت پایین این خودرو که برخی در مورد آن تشکیک کرده بودند نیز امکانپذیر است به شرطی که تسلا از باتریهای نسل بعدی که از فرایندهای تولید سادهتری استفاده میکنند، بهره ببرد. ظاهراً این روند میتواند هزینههای تولید باتری را تا نصف کاهش دهد.
حتی شایعهای وجود دارد که تسلا مدل ۲ در حال توسعه در کشور چین است و تا اواخر امسال، تولید نمونههای آزمایشی آن آغاز خواهد شد.
akrh78
۲۸ شهریور ۱۴۰۰عمر دست خداس حاجی خودران بهانس
فرمون پدال رو حذف کن میدونی خودش چقد صرفه جویی میشه؟ دلاری که به ایلان رواست به مردم حرام است
ممد ژانگولر
۲۸ شهریور ۱۴۰۰از جلو نگاه میکنی چهره خشن شورلت کوروتو توش پیدا میکنی
ولی از عقب وابیلاست
(JONATHAN (TESLA
۲۸ شهریور ۱۴۰۰قبلاً گفته شده که این خودرو model 2 نام نمیگیره
و همچنین گفته شده شاید بدون فرمان عرضه بشه
از نظر طراحی هم تقریبا کسی فکر نمیکنه این خودرو به model 3 شبیه باشه
با باتری های ۴۶۸۰ و تکنولوژی مگاکست تسلا
کاملا میشه امیدوار بود این خودرو قیمت پایه ۲۵ هزار دلاری داشته باشه
اتفاقی که در کلاس سدان های میان سایز افتاد با مدل ۳
در کلاس کوچک تر خواهد افتاد
تسلا با مدل ۳ به سوددهی متداول رسید
و با مدل کوچک تر و پرفروش تر ثبات کامل پیدا میکنه
مک وال
۲۸ شهریور ۱۴۰۰حداقل 10 سال دیگه مونده تا فن آوری خودران بتونه کاملا امن و مطمئن روی خودروهای تولید انبوه نصب بشه.
زودتر ازین موعد یعنی استفاده از افراد به عنوان موش آزمایشگاهی و قربانی کردن جان افراد.
البته تو دنیای الان که شاهد مرگ و میر بالا بدلیل کرونا هستیم، شاید مرگ چند نفر بخاطر فن آوری خودران چندان حساسیت برانگیز نباشه!
(JONATHAN (TESLA
۲۸ شهریور ۱۴۰۰حذف فرمان به معنی کنترل نشدن خودرو به دست راننده نیست
احتمالا شاهد نوع جدیدی از کنترلر به جای فرمان و پدال باشیم
نوعی کنترلر که با سیستم خودران هماهنگ تر باشه
Silent
۲۸ شهریور ۱۴۰۰حذف فرمان به معنی مطلق کلمه موضوع چالشی هست و مفهوم رانندگی رو زیر سوال می بره برای خودروی شخصی!
تمرکز به توسعه باطری ها و بازتعریف میدان مغناطیسی ساختار موتور برای دورهای بالا اولویت بهتری هست.
و طراحی مقبول مدل 2 چون احتمال زیاد در صورت تولید تیراژ چند ده میلیونی خواهد داشت.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۸ شهریور ۱۴۰۰یادمه تو یکی از ماشینای کلاسیک یا کانسپت های کلاسیک بجای فرمون یه چیزی مثل دسته بازیو گذاشته بود
ahmad
۲۸ شهریور ۱۴۰۰فقط میتونم بگم مسیری که خودروسازی جهان در پیش گرفته اصلا از نظر من و شاید برخی از علاقه مندان به خودرو هیجان انگیز و زیبا نیست و امیدی هم ندارم که بتونه زندگی انسان ها و کره زمین رو نجات بده یا تغییر بزرگی ایجاد کنه
Reza Waffen SS
۲۸ شهریور ۱۴۰۰خوشم اومد ازش
Silent
۲۸ شهریور ۱۴۰۰مدل 2 با باطری های 4680 (کاهش 50% هزینه تولید و ارتقا برد نسبت به ظرفیت شارژ وزنی) و سیستم قالب گیری یک پارچه جهانی ترین خودرو بلحاظ فروش خواهد شد به احتمال بسیار زیاد.
بلطف قیمت 25 هزارتایی و اعتبار برند TESLA. از طرفی تاریخ تولیدش پس از راه اندازی 2 گیگافتوری هست و این یعنی توان اسمی تولید در تیراژ جهانی.
Silent
۲۸ شهریور ۱۴۰۰765lt Mac درگش رو به عنوان سوپراسپورت دنیای قدیم با PLAID برا درگ تایمز رو با آنالیز قیمت و وزن و گشتار بزارید
Achtung
۲۸ شهریور ۱۴۰۰قیمتش خیلی بالاست. احتمالن کیفیتش از مدل ۳ هم پایینتر باشه. احتمالن فاجعست
datsun
۲۸ شهریور ۱۴۰۰با میکرا مو نمیزنه
Ali_x76
۲۸ شهریور ۱۴۰۰اگه بخوایم برد ماشین برقی رو بیشتر کنیم، باید باطری بزرگتری بذاریم که وزن بیشتری داره، در نتیجه مصرف برق بالاتر میره.
از طرفی موتور قویتری برای حرکت نرمال نیاز داریم.
در کل برای ماشین های برقی شهری مرسوم، یه موتور ۱۵۰-۲۰۰ اسبی برقی به علاوه باطری که برد ۳۰۰ کیلومتری بده مناسبه، به شرطی که سرعت شارژ بالایی داشته باشه.
hssn
۲۸ شهریور ۱۴۰۰اومدم کامنتا رو میخونم
هرکی مخالف تسلا بوده دیسلایک گرفته
هرکی موافق بوده لایک، به تعداد برابر…
واقعا تسلا فنا آدمای جالبین😂
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۸ شهریور ۱۴۰۰ایشالا پدر خودروسازی جهان که میخواد طبق گفته دوستان در تیراژ چند ده میلیاردی ( خداوکیلی اینا میدونن محدودیت تولید یعنی چی ؟ آخه کدوم شرکتی اولین تیراژش چند ده میلیونه تازه اگر جمعیت زمین بیشتر بود میگفتن چند ده میلیارد ) و بدون فرمون میخواد عرضه شه و جالبیش اینجاست که قراره بدون فرمون باشه ولی سیستم خودرانش کاملا خودران نباشه ، ولی راننده کنترل کامل رو ماشینو داشته باشه ، خو آخه م..ضش چیه که بیاد فرمونو برداره که مردم بهش وابسته شدن بعد یجور دیگه اختیار کنترل کردن رو بهشون بده مثلا میخواد با دسته بازی کنترل کنن ماشینو یا با حرکات دست یا صحبت کردن ؟ همه اینا سخت تر از فرمونه پس ایلان ماسک ( احتمالا ) تا وقتی که ماشیناش بتونن نرن تو درخت اینکارو نمیکنه یا اگرم بکنه فرمونو حذف نمیکنه تا کسی که نمیخواد با صحبت کردن ماشینو هدایت کنه با فرمون اینکارو کنه ، نمیدونم چرا بعضی دوستان دوست دارن جوری صحبت کنن که انگار انیشتینن و هرچی بگن رو ما قبول میکنیم و بعد نکته مهمتر اینکه تسلا نمیاد هاچبک ۲۵ هزار دلاریش رو پیشرفته تر از مدل لوکس ۱۰۰ هزار دلاریش بسازه چون یجور تضاد ناجور اتفاق میفته