اخیراً رویهای نگرانکننده بین برخی خودروسازان مشاهده شده به گونهای که گفته میشود کیفیت ساخت محصولات آنها به خاطر برنامههای مربوط به کاهش هزینهها پسرفت داشته است. برای مثال بسیاری از افراد متوجه شدهاند نسل هشتم فولکسواگن گلف همان حس کیفیت نسل هفتم را نداشته و از متریال و پلاستیکهای ارزانتر و سختتر در کابین این خودرو استفاده شده است. ما همیشه گلف را به استفاده از متریال لوکستر و باکیفیتتر نسبت به قیمتی که دارد میشناختیم اما حالا نسل هشتم این خودرو در عین اینکه گرانتر شده حس ارزانقیمت بودن را تداعی میکند.
بحث کاهش هزینهها گستردگی زیادی در صنعت خودروی کنونی داشته و بحران کمبود چیپ ها نیز باعث بدتر شدن وضعیت شده است. بسیاری از خودروها بدون وجود تجهیزاتی همچون نمایشگرهای لمسی، پشت آمپرهای دیجیتالی، سیستمهای استارت/استاپ خودکار، ماژولهای مدیریت سوخت فعال و… تولید میشوند. حتی تسلا که در بحث کمبود چیپ ها آسیب چندانی ندیده مدل ۳ و مدل Y را بدون سیستم پشتیبانی کمر سرنشین تولید کرده است.
خب صحبت از تسلا شد و باید گفت یکی از مالکان مدل ۳ مدعی شده کیفیت مدل ۲۰۲۲ این خودرو نسبت به مدل ۲۰۲۱ افت داشته است. او مالک هر دو مدل ۲۰۲۲ و ۲۰۲۱ از تسلا مدل ۳ پرفورمنس و لانگ رنج بوده و مقایسهای بین این دو مدل از نظر فاصله بین پانلها، کیفیت متریال بکار رفته و… انجام داده است. به عنوان بحث جانبی باید گفت او اخیراً تسلا مدل ۳ مدل ۲۰۲۱ لانگ رنج خود را با مبلغ ۵۵ هزار دلار به فروش رسانده و نکته جالب اینکه این خودرو را در مارس ۲۰۲۱ و با قیمت ۴۷ هزار دلار خریداری کرده بود. این امر نشان دهنده وضعیت بازار خودروی آمریکا میباشد.
خب برگردیم به مقایسه این دو خودرو و باید گفت ویدئو با مقایسه کیفیت هر دو خودرو شروع شده و کاملاً واضح است که مدل ۳ سال ۲۰۲۲ از نظر ما را ناامید میکند. فواصل مشهوری بین پانلهای بدنه، سپرها و گلگیرها وجود داشته اما چنین مشکلی در نسخه ۲۰۲۱ مدل ۳ وجود ندارد. در کابین نیز برخی مشکلات وجود داشته که از جمله آنها میتوان به پلاستیک سخت بخش پایینی دربها اشاره کرد. این در حالی است که در مدل ۲۰۲۱ از متریال نرم استفاده شده است. همچنین آفتابگیر راننده به آهنربا نمیچسبد و استراحت گاه دست کنسول مرکزی نیز عملکرد ضعیفتری دارد.
مالک این خودرو با تسلا تماس گرفته و این برند نیز به دنبال رفع مشکلات یاد شده بوده است. در نظر داشته باشید که شاید این مشکلات در تمامی نسخهها وجود نداشته باشد و مختص همین خودرو باشد هرچند که احتمالش کم است.
amiur
۱۷ آذر ۱۴۰۰دوستان کسی از داستان صدای مصنوعی خودرو های برقی خبر نداره؟ اصلا قرار هست اجرا بشه یا نه؟
پدرام
۱۷ آذر ۱۴۰۰نمی دونم ولی یک سری کیت های افتر مارکتی هست میشه نصب کرد روی ماشین مثلا تسلا صدای لامبورگینی بده!! برای کسانی که دوست دارن صدای جذاب داشته باشن
حسین
۱۸ آذر ۱۴۰۰ماستانگ مک ای داره.
Hamid
۱۷ آذر ۱۴۰۰عه
ایران شده
Karl Benz
۱۷ آذر ۱۴۰۰تازه آمریکای جهانخوار تازه میفهمه کمی از درد های ملت سرفراز و غیور ایرانو 🙂
M.Kazem.K
۱۷ آذر ۱۴۰۰از تسلا خیلی بعید هم نبود
Avan
۱۷ آذر ۱۴۰۰واقعا وقتی می گفتن ما در خیلی زمینه ها از دنیا جلوترین باور نمی کردم.الان خوشحالم که می بینم تسلا فولکس از ویران خودرو و سگپا این رو یاد گرفتن
میثم
۱۷ آذر ۱۴۰۰من از طراحی های ساده و مینیمال خیلی خوشم میاد
تسلا هم چه در داخل و چه در خارج همیشه ساده و زیبا بوده.
در مدل 3 و Y که واقعا زیباست بدون هرگونه پیچیدگی و اغراق
فقط از 2 مورد تسلا اصلا خوشم نمیاد
یکی سایبرتراک
یکی هم اینکه تمام کنترلرها رو در مانیتور قرار داده و کنترلرهای فیزیکی نداره
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۱۷ آذر ۱۴۰۰@میثم
آقا جان برای من یه دلیلی بیارید چرا همسنای شما انقد از تسلا خوششون میاد😑
محمد
۱۸ آذر ۱۴۰۰برای اینکه از ماشین های ایرانی بهتره😂😂
Elmiraj
۱۷ آذر ۱۴۰۰مشکل فقط مختص به کمبود چیپ نیست…
این مشکل در کل زنجیره تامین وجود داره که شامل تمامی بخش های ماشین میشه .