از بین هیوندای آیونیک ۵ N و نسخهٔ فیسلیفت تسلا مدل ۳ پرفورمنس کدامیک در درگ ۴۰۰ متر سریعتر خواهد بود؟ مت واتسون به این سؤال پاسخ میدهد.
هیوندای آیونیک ۵ N با ۶۵۰ اسب بخار قدرت، ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور و قیمت ۶۷,۴۹۵ دلار، از تسلا مدل ۳ پرفورمنس جدید قویتر و گرانتر است اما از سوی دیگر، با وزن ۲۲۳۵ کیلوگرم، خودروی سنگینتری است و آیرودینامیک ضعیفتری هم دارد. در سمت دیگر، موتورهای الکتریکی تسلا در نسخهٔ اروپایی مدل ۳ پرفورمنس تنها ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند که به میزان قابلتوجه ۱۹۰ اسب بخار از رقیب کرهای کمتر است. بااینحال، تسلا با وزن ۱۸۳۹ کیلوگرم، نزدیک به ۴۰۰ کیلوگرم از آیونیک سبکتر است که اختلاف بسیار زیادی محسوب میشود.
بین این دو خودرو سه مسابقهٔ درگ از حالت سکون برگزار میشود که در هر سه اختلاف خودروها بسیار کم است اما در درگ سوم، دو خودرو تقریباً همزمان از خط پایان رد میشوند و هردو زمان ۱۱.۳ ثانیه را به ثبت میرسانند که عملکرد چشمگیری برای سدان ضعیفتر و ارزانتر تسلا محسوب میشود. سپس نوبت به مسابقات رولینگ میرسد که از سرعتهای ۵۰ و ۸۰ کیلومتر بر ساعت آغاز میشود. در رولینگ اول، هیوندای پیروز میشود اما در مسابقهٔ دوم، مت واتسون از حالت تعویض دندهٔ دستی آیونیک استفاده میکند که همین کار باعث باخت کراساوور الکتریکی کرهایها میشود.
به همین دلیل، وقتی در رولینگ سوم آیونیک دوباره در حالت خودکار قرار میگیرد، سریعتر از رقیب آمریکایی عمل میکند. چالش نهایی هم مثل همیشه آزمایش ترمز از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است که با برتری مدل ۳ به پایان میرسد. بهطورکلی، هرچند آیونیک ۵ N خودروی بسیار قابلتوجهی از هیوندای محسوب میشود اما به نظر میرسد برای رقابت با تسلا با قدرت و قیمت برابر هنوز راه زیادی در پیش دارد.
مقایسهٔ مشخصات فنی
هیوندای آیونیک ۵ N | تسلا مدل ۳ پرفورمنس | |
پیشرانه | الکتریکی دو موتوره | الکتریکی دو موتوره |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار | ۴۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۷۰ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۲۳۵ کیلوگرم | ۱۸۳۹ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۶۷,۴۷۵ دلار | ۵۴,۶۳۰ دلار |
car lover
۱۹ مرداد ۱۴۰۳دوتا اسطوره در کنار هم اسفالت و چمن🤩
M.j.r
۲۵ مرداد ۱۴۰۳چقدر حق گفتی🤣🤣🤣
Elmiraj
۱۹ مرداد ۱۴۰۳کاش نسخه های غیر آمریکایی تسلا هم اندازه نسخه های آمریکایی قدرت داشتن…
برای model 3 بین دو نسخه ۵۰ اسب بخار اختلاف وجود داره و نسخه آمریکایی آن جدیدا روی آسفالت معمولی شتاب ۲.۹ و ۴۰۰ متر ۱۰.۹۲ ثانیه ثبت کرده که با این قیمت ۵۵ هزار دلاریش بسیار چشمگیره
GMA
۱۹ مرداد ۱۴۰۳چرا قدرت کمتری دارن نسخه های غیر آمریکایی؟
امیر دهقان
۱۹ مرداد ۱۴۰۳قدرت مدل ۳ پرفورمنس در نمونههای تولید چین با تولید آمریکا متفاوت است. نمونههای تولید چین از باطری LG با توان کمتر ۴۱۵ کیلووات استفاده میکنند درحالیکه نمونههای تولید آمریکا به باطریهای پاناسونیک ۴۳۵ کیلوواتی مجهز هستند زیرا تسلا میخواهد در بازار آمریکا از اعتبار مالیاتی بهرهمند شود و بدین منظور باید از باطریهای تولید داخل استفاده کند. به همین دلیل، درحالیکه نمونههای تولید چین در اروپا، آسیا و حتی کانادا عرضه میشوند، نمونههای تولید آمریکا فقط در ایالاتمتحده به فروش میرسند. به خاطر این تفاوت باطری، تسلا قدرت مدل ۳ تولید چین را روی ۴۶۰ اسب بخار محدود کرده است درحالیکه نمونههای تولید آمریکا ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارند.
amirkhanzadeh
۴ شهریور ۱۴۰۳نمی تونم کلا با تسلا حس بگیرم
سهیل
۱۹ مرداد ۱۴۰۳هر اسب بخار برای هیوندایی باید ۳.۴۴ کیلو رو بکشه و ۴ کیلو برای تسلا که نتیجه مساوی نشوندهنده برتری پرفورمنس و طراحی آیرودینامیک برای تسلاست.
کیان
۱۹ مرداد ۱۴۰۳مت واتسون فکر کنم بار خودش و هفت پشتش و با این تبلیغات مضخرف بست !!!
B
۱۹ مرداد ۱۴۰۳بخدا این منطقی ترین درگی بود که از آیونیک دیدم بقیه درگا وضعشون خیلی خراب بود فقط اونی که رولس رویس و مایباخو با آیونیک درگ انداخته بود 😐
اولش فکر میکردم درگای آیونیک بخاطر هایپ زیادشه اما وقتی دیدم با همه چی درگ انداخت نظرم عوض شد
ایموبلایزر
۱۹ مرداد ۱۴۰۳از تسلا 3 با دویست اسب ضعیف تر شکست خورد😂
فاجعه مهندسی از سرزمین بادها💨💨 😂
datsun
۱۹ مرداد ۱۴۰۳استاد موپالمو رو یادته تو جومونگ صنعت کره تو همون شخصیت تعریف شد تلاش زیادی برا ساخت سلاح فولادی کرد ولی نتونست تا اینکه فرمول و موادش رو از کشور رقیب به سرقت بردن،
ایموبلایزر
۱۹ مرداد ۱۴۰۳اول مزه مزه کن بعد تناول کن که سیفون نکشن بهت
hosen
۱۹ مرداد ۱۴۰۳دیگه حالمونو بهم زدن با این آیونیک 5
تمومش کنید این تبلیغات مضحک رو فقط با خر مش قربون درگ نزاشته.
حسین
۱۹ مرداد ۱۴۰۳مجبورن دوست عزیز. با همین تبلیغات هم 28 درصد فروش برقی هاشون کم شده، مجبورن.
amir
۱۹ مرداد ۱۴۰۳خر مش قربون رو از خودم یاد گرفتیا شیطون🤣🤣🤣
hosen
۱۹ مرداد ۱۴۰۳آره امیر😂😂
ALI.A.NLANSR
۱۹ مرداد ۱۴۰۳واقعا درگ با خودروی برقی مسخرس هرقدرم شتابش قوی باشه بازم v8 صدای خودشو داره
حالا بیا سیستم صوتی ببند که صدای v8 بده
! i M α η δ υ α R
۱۹ مرداد ۱۴۰۳تسلا که دشمن خونی اش منم ، بماند …
آیونیک هم در کل ذباله ای بیش نیست ، اینم بماند …
اما یک مورد نظر من رو در شتاب گیری آیونیک جلب کرد و تا حدی نگران هم شدم …
اون هم صدای ( هر چند مصنوعی ) اما زیبای شتاب گرفتن آیونیک و اون حس اسپورتی که بعضی جاها با دیدن دور شمار موتور بهت میده و شاید حتی یادت می رفت این یه ماشین برقی هست …
انصافا در قیاس با تسلا مسلا ها ، صداش و حس و حالش و شتاب گرفتنش ، لذت بخش بود …
برای من تنها نکته مثبتی که توی آیونیک دیدم و جا داره به خاطرش به مربا فن ها تبریک بگم همینه …
ابوالفضل
۱۹ مرداد ۱۴۰۳درگ برقی کلا دیدن نداره
ولی آیونیک هم فک نکنه شاهکار کرده
این تازه مدل ۳ بود با ۲۰۰ اسب قدرت کمتر
وقتی تسلا و لوسید باشن آیونیک باید بشینه یه گوشه درگ اونا رو ببینه
علی ولی زاده
۲۰ مرداد ۱۴۰۳چجوری ۴۰۰ کیلو اختلاف وزن دارن اینا؟
علیرضا
۲۰ مرداد ۱۴۰۳سلام میخواستم بپرسم مدل y تسلا هم مثل مدل ۳ تفاوت تولید چین و آمریکا وجود دارد متشکرم