تسلا مدل ۳ با وجود حضور برادرش، مدل Y، همچنان عنوان پرفروشترین خودروی برقی جهان را در اختیار خود دارد. حال و پس از گذشت ۵ سال از نخستین رونمایی رسمی این خودروی آمریکایی، نشریات و افراد مختلفی نتیجه تست طولانیمدت این خودرو محبوب را منتشر میکنند.
«جاش تیدر»، یک یوتیوبر، که کانالی به نام «بررسیهای شش ماهه» دارد، بیش از ۴ سال مالک یک دستگاه تسلا مدل ۳ بوده است. او در آخرین ویدئوی خود و برای چلب توجه کاربران، نوع جدیدی از بررسی را منتشر کرده که بهجای تمرکز روی تمام بخشها، تنها درباره نکات منفی بحث میکند. تیدر به این دلیل از این روش استفاده کرده است که بیشتر یوتیوبرها به عنوانکردن نکات مثبت این خودرو بسنده کردهاند.
تیدر در این ویدئو ابتدا درباره بهروزرسانیهای نرمافزاری (موسومبه OTA) صحبت میکند. او همانند جمع دیگر کاربران، به این نکته اشاره میکند که برخی از بهروزرسانیهای نرمافزاری بهجای بهبود بخشیدن به وضعیت کنونی سیستم، رابط کاربری را بدتر و پیچیدهتر کردهاند. همچنین همانگونه که مطالب پیشین توضیح دادهایم، در خودروهای تسلا خبری از اندروید اتو و اپل کارپلی نیست. این یوتیوبر در ادامه ادعا میکند که طراحی کاپوت خودرویش با مشکل روبهرو بوده است و در هنگام باران شدید آب بهراحتی به داخل نفوذ میکند.
او در ویدئوی یوتیوبیاش به گستره مسافت قابلپیمایش خودروی برقی خود در زمستان اشاره میکند که بهطرز قابلتوجهی کاهش مییابد. او میگوید که باتری و دیگر اجزای خودرو باید تا حد لازم گرم شوند تا مشکلی برای تجربه رانندگی به وجود نیاید. ترمزگیری سیستم «فانتوم» در حالت استفاده از سیستم خودران اتوپایلوت، از دیگر مشکلات یادشده در این بررسی است. تیدر بهخاطر این مسئله نام خود را از طرح «FSD بتا» خط زده است. در تسلا مدل ۳، خبری از کروزکنترل معمولی نیست؛ بنابراین تنها گزینه دردسترس کروزکنترل ترافیکی است که برخی مواقع کارکردی غیرقابل اطمینان از خود نشان میدهد. او میگوید که حذف رادار حسگرها و جایگزینی آنها با دوربین نیز کار عاقلانه و قابلتوجیهی نبوده است.
تیدر برای جمعبندی بررسی خود از مالکیت ۴ ساله تسلا مدل ۳ میگوید که همچنان تسلایش را دوست دارد حاضر نیست آن را با خودروی دیگری تعویض کند. او اضافه میکند که مدل ۳ خودرویی جالب و کاربردی است، هزینه نگهداری پایین بوده و شبکه شارژ سوپرشارژرهای تسلا بهخوبی خدماترسانی میکنند. او معتقد است که مدل ۳ با وجود مشکلاتی که دارد همچنان خودروی مناسبی برای رفتوآمدهای گوناگون است.
تماشا در آپارات:
AMIR / ARMI
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱(( همچنان تسلایش را دوست دارد حاضر نیست آن را با خودروی دیگری تعویض کند ))
رمز موفقیت تسلا در همینه حتی اگه 20 مدل برقی دیگه قابل انتخاب داشته باشه از برند های سنتی باز هم تسلا رو انتخاب میکنه
این همون کاریه که اپل هم با مشتری های خودش میکنه هیچ مشتری اپلی رو ندیدم که بخواد برای گوشی بعدی خودش از محصولات متنوع برند های اندرویدی انتخاب بکنه
من خودم گوشی اندرویدی استفاده میکنم ولی همیشه به این قضیه باور داشتم هیچ گوشی اندرویدی نمیتونه نیاز های یه کاربر اپلی رو رفع بکنه
این اتفاق برای تسلا هم میوفته
کافر مقدس
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱من موندم چرا ویدئو یک یوتیوبر خبر میشه و ترجمه ! !! !! چرا مثلا ویدئو یک یوتیوبر در مورد فلان ماشین دیگه نداریم چرا یک خبر نداریم از یوتیوبری که مثلا به بی ام و یا نیسان و یا هوندا و… پرداخته باشه!
چرا یکدونه درمورد تایکان که انبوهیی از مشکلات مونتاژ و باطری داره نمیبینم فقط و فقط تسلا ! تسلا کلیک ش خوبه لامصب تسلا و ایلان ماسک خوب کلیک میارن
AMIR / ARMI
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱قطعا همین طور
مطلب پدال به سه بخش تقسیم میشه
اخبار مهم ( درگ ها و مطالب مهم )
اخبار کلیک خور و پر بازدید که برای سئو خوب باشه ( انواع اخبار حاشیه های مربوط به تسلا )
مطالب مورد علاقه نویسنده ها ( هر دو روز یه بار تست شتاب و سرعت انواع بی ام و قدیمی جدید تیون شده فابریک در اتوبان )
واقعا بخوام مطالب سایت یه برسی بکنم جهت و علاقه سایت کامل با مدرک میتونم ثابت بکنم
viper2
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱exactly
دقیقا
کاری به اون دوتا ندارم ولی گزینه سومی رو خوب اومدی . اخه به من چه که بی ام و هدرز دار و ریمپ شده ۲۰ سال پیش المان تو جاده گاز میده؟ الان به من چه؟ دقیقا برای چی این مطالب رو کار میکنید؟ شاهین احمد زاده یا سر دبیر سایت یا هر کس دیگه ای علاقه داره به بی ام و باید ترجمه بشه و حق ماشینای دیگه گرفته بشه . شما میاین یه مشت مقاله بی ربط مثل شتابگیری بی ام و کهنه تو اتوبان رو کار میکنید و اینجوری دیگه نمیتونید وقتتون رو واسه ماشین های جذاب دیگه و اخبار جذاب دیگه بذارید . من نمیگم شتاب گیری دوج رو تو خیابون بذارید . ولی میگمی ویدیو الکی پلکی کار نکنین
mohamadreza83
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱جناب وایپر عزیز
الان دیدم که شما گفتین که توی پیغام خصوصی به من پیام ارسال کردین .
همینجا هم میبینم که ۵ تا عزیز بهم پیام دادن
ولی نمیدونم چه مشکلی توی اکانت پیش اومده که اصلا نمیتونم وارد پیغام خصوصی بشم ؛ تا میزنم روش میپره بیرون .
منظور گفتم که یه موقع سو تفاهم پیش نیاد .
یکم اگه وایستید من چن بار مجدد وارد اکانتم بشم درست میشه .
ارادت
viper2
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱جناب mohammadreza از پیگیری شما ممنونم . اوکیه . مشکلی نداره .
Sina10
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱به قول معروف مشکلی دارین میتونین برین!
البته اینکه شوخی بود
به نظرم اگه کل مطالب سایت روی این سه دسته متمرکز بشه من خیلی راضی میشم
بررسی های مهم
یه سری مطالب تاریخچه و اموزنده
خبر های مهم
فوقش درگ های خیلی مهم هم باشه
ولی اینکه میگین فلانی به بامو علاقه داره پس واسه همین یه بامو تیون شده قدیمی ویدیو اشو میزاره قبول دارم میاد جای مطلب مفید تری رو میگیره من خودم هرچند وقت یه بار میام میگردم بین این حجم مطالب کم اهمیت یه بررسی مفید یا خبر مهم پیدا کنم
ولی اینکه بگیم فلانی چون طرفدار فلان شرکته واسه همین ویدیو اونو گذاشته….
واقعا خندتون نمیگیره!؟
از همه گروه و ملیت ماشینا دیدم که اینجور ویدیو ها گذاشته شده
من مشکلم اینه که ارزش مطالب داره کاهش پیدا میکنه
یعنی چی که بشینیم یه ویدیو شتاب گرفتن تو اتوبان یه ماشینو ببینیم ؟ اصلا به چه دردی میخوره ؟حالا یکی دو تا ، نه اینکه اینقدر زیاد
viper2
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱اقای sina10 خوب منم دارم همینو میگم . بابا اصلا مگه من میگم بررسی بی ام و نذارید؟ . یه تکنولوژی تخصصی بی ام و یا مثلا یه چیزی که کسی ندونه رو بذارید . ولی شتاب گیری تو اتوبان اصلا دوج باشه شورلت باشه بنز باشه فراری باشه پیکان باشه ژیان باشه . بدرد نمیخوره اصلا حالا هر ماشینی .
NAVID۰۰۹۸
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱کاملاً مشخصه باهات موافقن !
فقط یه چیزی ؟!
تا حالا تو زندگیت تسلا را از نزدیک دیدی یا لَمسش کردی که فَنِش شدی یا مثل همیشه رو هوا راه میری ؟!
Aboalfazl demon
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱تیدر برای جمعبندی بررسی خود از مالکیت ۴ ساله تسلا مدل ۳ میگوید که همچنان تسلایش را دوست دارد حاضر نیست آن را با خودروی دیگری تعویض کند. او اضافه میکند که مدل ۳ خودرویی جالب و کاربردی است، هزینه نگهداری پایین بوده و شبکه شارژ سوپرشارژرهای تسلا بهخوبی خدماترسانی میکنند. او معتقد است که مدل ۳ با وجود مشکلاتی که دارد همچنان خودروی مناسبی برای رفتوآمدهای گوناگون است.
این مهمه 👆👆👆👆
M.Kkarimi
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام
دیروز داشتم تو یوتیوب میگشتم داخل کانال cars I have driven با این کامنت برخوردم. شمایین ؟! 😅
https://www.uplooder.net/img/image/61/8d7174790cd40b22f7ec465fb153fcbd/Shot-0163.jpg
Aboalfazl demon
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱بله خودمم 😅
SS
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱به نظرم هزینه نگهداری پایین غیرواقعی هست
بله برای کسی که 4-5 سال ماشینش رو نگه میداره خودروی الکتریکی عملا هیچ هزینه نگهداری نداره
ولی حتی ب ام و که به پراستهلاک بودن معروف هست هم هزینه نگهداری فوق العاده ای در 5 سال اول نداره
……..
شاید اینجا جای خوبی باشه که به این نکته اشاره کنم که روغن در ایران نسبت به تولید داخل بودن بسیار گرون هست و با قیمتی که خودم بهران سوپر رانا میخرم در امریکا میتونید بهترین روغن موبیل وان یا کاسترول رو تهیه کنید در حالی که متوسط حقوق در ایران یک دهم امریکا هست. حتی اگر روغن ماهیانه عوض بشه 40-50 دلار واقعا برای یک صاحب ماشین هیچ هست.
…….
پس عملا در پنج سال اول هیچ ماشینی هزینه نگهداری چندانی نداره (مگر اینکه در نمایندگی سرویس بشه که در امریکا برای گارانتی الزامی نیست)
حالا میرسیم به حدود ده سال کارکرد که زمانی هست که معمولا ماشین دست دوم میشه
خب حالا اگر موتور و گیربکس یک ب ام و همزمان نابود بشه با حدود 10 هزار دلار میشه استوک جایگزین کرد ولی باتری تسلا “حداقل” 14 هزار دلار قیمت داره و احتمالا تعویض موتورهای الکتریکی هم در انتظار هست…
تسلا مدل اس اولین نسل خودروهای الکتریکی تولید انبوه هست و هنوز عمرش به ده سال نرسیده.
شاید این نکته خیلی به نظر نیومده باشه ولی وقتی چند نسل بگذره باید منتظر بود که افت قیمت خودروهای الکتریکی کارکرده هم به دلیل این هزینه پنهان مثل ب ام و ها شدید باشه.
Navid_A.J
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱اینجا به طور کلی همون مسافت رو یک سوم برات هزینه برمیداره نسبت به بنزینی
SS
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱بله درسته ولی اون هزینه نگهداری نیست هزینه سوخت/برق هست که تفاوت داره
Elmiraj
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱((این یوتیوبر در ادامه ادعا میکند که طراحی کاپوت خودرویش با مشکل روبهرو بوده است و در هنگام باران شدید آب بهراحتی به داخل نفوذ میکند.))
این مشکلو خیلی وقته رفع شده و تسلای این دوست مون مونتاژ اکتبر ۲۰۱۷ تا سپتامبر ۲۰۱۸ ( اگر اشتباه نکنم تاریخشو ) بوده که در اون سری ها هنگام باز کردن درب صندوق عقب در زیر باران آب به داخل نفوذ میکرد .
((ترمزگیری سیستم «فانتوم» در حالت استفاده از سیستم خودران اتوپایلوت، از دیگر مشکلات یادشده در این بررسی است.))
این مشکل هم چندی پیش با اپدیت نرم افزاری برطرف شد .
R@m!n
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام
تو خبرها دیدم سایبر قراره با تکنولوژی شارژ 800 ولتی عرضه شه رودستر هم همین معماری رو در پیش می گیره ؟
Elmiraj
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱مدیران تسلا در خصوص اعلام جزئیات رودستر در چهار سال گذشته همواره روندی محافظهکارنه در پیش گرفته و حتی بوده از پاسخگویی به خبرنگاران هم سر باز زنده اند …
چند روز پیش که جلسه اعلام نتایج مالی تسلا با سهامداران برگزار شد . اندرو باگلینو ( معاون مهندسی نیرو و انرژی تسلا ) گفت که این سیستم برای خودروهای ارزانی مانند Model 3 و model Y منطقی نیست چون باید کل زیر ساخت و سیستم شارژ پلتفرم را ارتقا داد
او توضیح داد که سیستم ۸۰۰ ولتی مزایای زیادی دارد اما بیشتر برای خودروهایی منطقی هست که به قدرت بالاتر در هنگام شارژ یا گشتاور بیشتری دارن ،،، بنابراین تسلا این سیستم را در مدل های بزرگ آینده یعنی Cybertruck و semi بکار خواهد برد .
از این صحبت ها و از آن جایی که رودستر همانند cybertruck و semi قدرت و گشتاور زیادی خواهد داشت و پک باتری بزرگ ۲۰۰ کیلوواتی آن میزبان سلول های جدید 4680 خواهد بود و از سوپرشارژر های نسل چهارم هم پشتیبانی خواهد کرد ، میشه نتیجه گرفت که رودستر هم به این سیستم مجهز خواهد شد .
((البته این نتیجه گیری احتمالی هست و باید منتظر اعلام جزئیات بیشتر از جانب تسلا بود….))
R@m!n
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱تشکر 👍👍
meysam
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱خوبی تسلا اینه که برای هر مشکلی دم به دیقه فراخوان نمیده
از راه دور با یه کلیل حل میشه
هزینه های فراخوان رو بالای 90% کاهش میده
aminbikar
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱کلا شانس نداشته بد موقع خریده 😐
sam
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ماله کش ها باز ماله بدست شدن
Khosrow
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱مهم اینه که اینارو نمیگفت الان چنلش رو براش بسته بودن / بدون پیشگیری 😂😂 ..
حیوانم
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱مالک تسلا بودن و ساکن امریکا بودن لیاقت میخواد اقا خلایق هر چه لایق شابد ما هم لیاقتمون همین فرغون های مش ایران خودرو و کل سایپا باشه به حرزه گویی های این افراد هم توجه نکنید یکی از درامد های یوتیوبر ها همین زر زدن های بی خودیه واسه ویو گرفتن به ننه خودشونم رحم نمیکنن چه برسه تسلا{پروردگار فناوری}
Jdm باز
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱به نظرم خیلی مطلب مهمی نبود که بخواد تو پدال کار بشه
مطالبی که در مورد تسلا میزارید کلا خیلی حاشیه ای و زرد هست
میتونید تجربه رانندگی با تسلا مدل۳ رو بزارید نه ویدیوی یه یوتیوبر
حیوانم
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱موافقم پدال کلا موضع داره البته مقصر هم نیستن رفرنسشون فعلا روی تولیدات داخلی هستش و هزینه تجربه میدانی هم ندارند یه جورایی اینجا شده میدون انفلاب جزوه میفروشن اینها هم چهار تا کلیپ و مطلب از سایت های داخلی و خارجی {ترنسلیت} میکنند میخورونند به ملت.
Mustang shelby gt 350
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱من هیچوقت تسلا برند مورد علاقه ام نبوده ولی احترام زیادی براش دارم چون ثابت کرد که ماشینای برقی کارایی بالایی دارن، اما الان که برند های آمریکایی دیگه و رقیبان ژاپنی و آلمانی و انگلیسی پیدا شده کارش سخته و زیبایی و قدرت لازم در برابر خیلی از برقی های جدید رو نداره