تسلا مدل ۳ قهرمانی خود در آمار فروش خودروهای الکتریکی اروپا در سال ۲۰۲۱ را تقریباً قطعی کرده است زیرا این سدان آمریکایی در یازده ماه نخست سال ۲۰۲۱ یعنی از ژانویه تا نوامبر در اروپا ۱۱۲,۶۸۷ دستگاه فروش داشته که آنرا بهراحتی و با اختلاف به پرفروشترین خودروی الکتریکی قارهٔ سبز تبدیل میکند. نکته مهم اما اینکه در سپتامبر ۲۰۲۱، مدل ۳ پرفروشترین خودروی اروپا در بین همهٔ مدلها (شامل الکتریکی و درونسوز) لقب گرفت.
این خودرو با پیشی گرفتن از مدلهای درونسوز پرفروشی مثل فولکسواگن گلف و رنو کلیو، به اولین خودرو الکتریکی تبدیل شد که توانست عنوان پرفروشترین خودروی اروپا را از آن خود کند. همچنین با توجه به آمار فروش ژانویه تا نوامبر، تسلا پرفروشترین برند سال ۲۰۲۱ در بخش خودروهای الکتریکی اروپا خواهد بود. هرچند بخش عمدهٔ فروش این شرکت به مدل ۳ اختصاص دارد اما فروش مدل Y هم در حال افزایش است و در سال ۲۰۲۱ از این کراساوور کوچک ۱۸,۰۳۶ دستگاه در اروپا به فروش رسیده است.
فولکسواگن ID.3 هم با فروش ۶۲,۴۶۷ دستگاه در همین مدت، احتمالاً عنوان دومین خودروی الکتریکی پرفروش اروپا را از آن خود خواهد کرد. فروش این هاچبک آلمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۴ درصد افزایش داشته است. فروش رنو زوئی اما با ۲۸ درصد کاهش نسبت به ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۰، در این یازده ماه سال ۲۰۲۱ به ۶۰,۳۶۲ دستگاه رسیده است.
در نوامبر ۲۰۲۱، خودروهای الکتریکیشده شامل هیبریدی، پلاگینهیبریدی و تمام الکتریکی ۲۶ درصد از فروش کل بازار خودروی اروپا را به خود اختصاص دادهاند که ۱۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ و تنها ۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ بیشتر شده است. یکی از دلایل این رشد اندک، ادامه بحران کمبود نیمرساناها است زیرا به خاطر این کمبود، خودروسازان مدلهای درونسوز گرانتر که سود بیشتری دارند را در اولویت تولید قرار دادهاند.
Silent
۱۱ دی ۱۴۰۰با روی کاراومدن گیگابرلین آمارفروش از سپتامبر 2022 اختلافش بیش از اینها هم خواهد بود توو خود اروپاش! (با ظرفیت اسمی تولید 700هزار مدل Y در سال و کم کردن فشار از خطوط موجود)
TESLA در اصل با دو مدل 3 S سدان ها رو احیا کرد! توو روزگاری که برندهای چون لامبو و بنتلی تا احتمالا فراری و … فکر می کردن بازار فروش توو suv زدن هست. :))
مشتاقی
۱۱ دی ۱۴۰۰خوش خوشان تسلا و برقی ها همین چهار پنج سال نهایتا باشه
الان دیگه داره ورق برمیگرده و دنیا دست متاورس میفته
دیگه کسی بابت سکونت در مریخ و چنین چیزایی ارزش قائل نیست
همه در دنیای مجازی متاورس غوطه خواهیم زد
heshmat021
۱۱ دی ۱۴۰۰باز یه اصطلاحی اومد، دیگه همه چی بی عرضش شد
متاورس ها حداقل 8 سال با ما فاصله دارن طبق آمار سرعت رشد تکنولوژی
رضا
۱۱ دی ۱۴۰۰گیگا برلین قرار بود آخر ۲۰۲۱ راه بیافته ولی خبری نشد !!! ً
Silent
۱۱ دی ۱۴۰۰بلی با کارشکنی برندهای داخلی شون به اسم موارد زیست محیطی!!! برا پاکترین برند خودرو روادید صدورش به تاخیر انداختن که هنوز دیزل گیت VWشوون از یادها نرفته.
در هر حال 4 ماهه نخست امسال در مسیر بهره برداری هست و پیش از تابستون 2022 هر دو مجموعه تگزاس برلین افتتاح می شه.
محمدرضا
۱۱ دی ۱۴۰۰مهم اما اینکه در سپتامبر ۲۰۲۱، مدل ۳ پرفروشترین خودروی اروپا در بین همهٔ مدلها (شامل الکتریکی و درونسوز) لقب گرفت.
نکتش اینه که نباید با گلف 20هزار یورویی مقایسه بشه یه خودروی ۵۰هزار یورویی پرفروش ترین خودروی سپتامبر شده.
ali(chevynova)
۱۱ دی ۱۴۰۰زنده باد تسلا
Joseph
۱۱ دی ۱۴۰۰واقعا مدل ۳ عالی طراحی شده، شما یه ماشین با پرفورمنس بالا حتی بهتر از m3 میخری+برترین ماشین از لحاظ ایمنی +خودران +کمک به کاهش آلودگی فضای شهر
با قیمت مناسب
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۱ دی ۱۴۰۰نکته جالب ابنجاست که تسلا مدل3 یه سدان جادار بزرگ پرقدرت و لوکسه.در حالی که رقیباش تو فروش چندتا ماشین پیزوری جمع و جور هستن.در اصل ماشینی مثل eqe رقیب مدل3 هست.
❤Potus45❤
۱۱ دی ۱۴۰۰درود خدا بر یانکی
جالبه لایک به نفع تسلا رو بستن دیگه آخرشه در ضمن دشمنان سرزمین آزاد سرخورده شدن پیداشون نیش الهی شکر🔚
👍🇺🇸LET’S GO BRANDON
ALIREZA
۱۱ دی ۱۴۰۰تسلا رشد فروشش چقدر بوده ؟ کسی اطلاع داره
mohamadreza
۱۱ دی ۱۴۰۰خودم طرفدار تسلام
ولی از زمانی که شنیدم ملت آمریکا از جعبه کبریت روسی با قیمت ۳۰ هزار دلار به طرز بی سابقه ای استقبال کردن دیگ هیچی منو شگفت زده نمیکنه ……
حالا سیاست های خرید مردم اروپا بماند …
Elmiraj
۱۱ دی ۱۴۰۰ولی تنی چند از اساتید سایت فرمودن که خیلی وقته کسی در اروپا تسلا نمیخره و گیگابرلین هم نهایتا چند وقتی کار میکنه و بعداً به تصاحب اروپایی ها درمیاد……..!!!!!!!
بهزاد
۱۱ دی ۱۴۰۰شما دندان به جگر بزار و یک مدتی صبر کن ببین با آمدن شرکت ها اوضاع فروش چگونه خواهد شد.
باتری و الکتروموتور و سایر قطعات مورد نیاز یک خودروی برقی در بقالی سر کوچه پیدا نمیشه که شرکت ها فردا صبح بخرن و تولید کنند.
تامین کننده ها با توجه به بازار و نیاز شرکت ها اقدام به تولید میکنند و این بازار نوظهور در یک شب یا یک سال متحول نمیشه و با برنامه ریزی درست شرکت ها در آینده تولید و فروش محصولات برقی افزایش خواهد یافت.
مشکلات تامین اگر مرتفع بشه که خواهد شد سهم رقبا جلوی چشمان شما نمایان میشه و برای قیاس میزان تولید باتری در اروپا در ۲۰۳۰ به بیش از ۷۰۰ گیگا وات میرسه و میزان واردات هم به اون اضافه میشه.
حالا شما بشینید در رویا تولید ۷۰۰ هزار عددی را تجسم کنید!!!!
یک زمانی GM در اروپا بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو میفروخت الان صفر شده یا فورد ۱.۵ میلیون فروش داشت الان به زیر ۶۰۰ هزار دستگاه رسیده و تسلا با توجه به قیمت و تنوع محصولاتش در اروپا کارش سخته و شانس کمی با ورود رقبا خواهد داشت.
مدل y و 3 تا ابد با همین وضعیت نمیتونن رقابتی باشند و تسلا تا دو یا سه سال دیگه ۴ خودروی سالخورده داره که برای موندن در کورس به سرمایه گزاری چند میلیاردی دلاری برای آپدیت احتیاج خواهد داشت و ضعفی که در شبکه ی گسترده ی فروش به نسبت رقبا داره.
اونموقع حال همو میپرسیم…
امین
۱۲ دی ۱۴۰۰دوست عزیز حرف هات درسته. اگر اوضاع به همین منوال باشه . و تغییری در واقعیت (و نه شعار) عملکرد کمپانی تسلا اتفاق نیوفته . این حقیقت نمایان میشه.
امین
۱۲ دی ۱۴۰۰بازار اروپا و میزان فروشش با توجه به وضعیت کووید که داره سینوسی میشه و تکلیف مردم مشخص نیست که چه پیش میاد ، حداقل از نظر فروش زیاد قابل اتکا نیست.
اصل خریدن خودرو در اروپا برای تفریح و سفر و استفاده برای خانواده است.
وقتی مدارس آنلاین. بخشی از شغل ها کار درخانه. محدودیت رستوران. تعطیلی مجموعه تفریحی . ممنوعیت سفر تفریحی باشه. فروشگاهها بسته باشه. (بجز اقلام خوراکی.) و باز دوباره محدودیت در مهمانی و پارتی بگذارند. مردم نمیدونن چکار باید بکنن. چون نیاز به استفاده از خودرو نسبت به شرایط قبل کووید کم شده . اصلا مشخص نیست محدودیت و قرنطینه به چه صورت هست.
خسته کننده شده.
دولتها در تمام اروپا مستمر و با شیب ملایم دارند سوخت گران میکنند.
البته همه انواع انرژی گران کردند چه استفاده خودرویی چه غیر خودرویی
نتیجه مطلب این که: بازار فعلی ، یک بازار منطقی، سالم نیست. و نمیشه بر اساس آمار فروش پارسال و امسال نتیجه منطقی گرفت . و هدف گذاری در منطقه فروش غرب اروپا برای کمپانی ها سخت شده.