تسلا همیشه در سرخط خبرها قرار دارد و دامنه اخبار درباره این برند از موارد بسیار مثبت تا بسیار بد متغیر است.
اخبار مربوط به رکوردشکنیهای متنوع تسلا مدل S پلاد همهجا به چشم میخورند و درعینحال مشکلات و نقصهای عجیب محصولات این برند نیز توسط مشتریان گزارش میشوند. گاهی اوقات اخبار تسلا حاصل بیانیهها و گزارشهای شوکه کننده و غیرمنتظره ایلان ماسک هستند اما خبری که امروز منتشر شده است بسیار عجیب جلوه میکند.
بنا به گزارش وبسایت درایو، یکی از مشتریان تسلا خودروی مدل ۳ را در ۱۹ دسامبر تحویل گرفته است و نکته جالب اینکه پس از بررسی خودرو فهمیده است این خودرو لنت ترمز ندارد! او یک روز پس از دریافت خودرو با تسلا تماس گرفته است تا این مشکل را گزارش کند. مالک خودرو ویدئویی از تسلا مدل ۳ خود را به تسلا فرستاده است و پاسخ تسلا این است: “ترمزها برای عملکرد مدل ۳ نرمال به نظر میرسد.” مالک به صداهای ترمزهای تسلا مدل ۳ اشاره میکند و در مرحله اول فکر میکند این صداها ناشی از باقی ماندن ذرات مختلف بین لنت و دیسک هستند اما تماس با تسلا هم او را قانع نمیکند و در نهایت تصمیم میگیرد به یک مکانیک مراجعه کند.
تکنسین یاد شده به محض باز کردن چرخ میفهمد خبری از لنت ترمز در عقب نیست و این کالیپر ترمز است که با روتور تماس دارد! واضح است که با وجود چنین مشکلی، کالیپر ترمز و روتور از بین رفتهاند.
خب آیا میتوان توضیحی برای عدم وجود لنتهای ترمز داشت؟ آیا لنت میتواند پس از نصب شدن بیفتد؟ آیا مکانیک اشتباه کرده است؟ نه اینطور نیست. نکته دیگر اینکه خودرو از همان روز اول صدا داشته است.
تیم تسلا بهگونهای با این مساله برخورد کردهاند انگار اولین باری است که با مشکلی در محصولات تسلا مواجه میشوند! حالا پس از حداقل سه بار تأخیر در تأمین قطعات، تسلا قول رفع مشکل خودروی این مالک تا روزهای آینده را داده است. اینکه چگونه تسلا نصب لنت ترمز روی خودرو را فراموش کرده موضوع عجیبی است.
خبر دیگر درباره تسلا به مشکل داغ کردن برخی محصولات این برند مربوط میشود. NHTSA میگوید احتمال وجود نگرانیهای ایمنی درباره مشکلات این خودروساز وجود دارد.
برخی از مالکان محصولات تسلا شکایاتی درباره از کار افتادن پمپهای گرمایی در دماهای پایین ثبت کردهاند. در گزارشها آمده است مشکل گرمایی حتی پس از تعویض حسگرهای معیوب پمپهای گرمایی در مدل ۳ و مدل Y فراخوان شده وجود دارد. NHTSA میگوید از وجود این مشکل آگاه شده است و به دنبال جمعآوری اطلاعات و گفتوگو با تسلا درباره بررسی مشکلات است.
گفته میشود این مشکلات میتواند روی یخزدایی شیشه جلو، عملکرد سیستم تهویه مطبوع و… تأثیر بگذارد.
Elmiraj
۲۷ دی ۱۴۰۰روزگاری که رقبا با دو برابر سبد محصولات بیشتر به نصف فروش تسلا هم نمیرسن ، این فشار ها طبیعی خواهد بود .
چند وقت دیگه اینم مثل مشکل ماشین اون زن چینی حاظر در نمایشگاه شانگهای گندش درمیاد…
NAVID۰۰۹۸
۲۷ دی ۱۴۰۰ای کاش هر کسی میآمد اولین کامنت را در این مقاله میگذاشت ، جز شما که حتی در چنین مسئلهی مهم اما مسخرهای هم متعصبانه نظر و طرفداری میکنید !
فقط ماندم معنی لوکس ، چه حساب میگردد که شما خوشحال هم میشوی از اینکه در دستهی لوکسها راه دادنش !
اگر بر مبنای قیمتگذاری لوکس به حساب میاد ، پس تمام کامیونهای بالای ۵۰ هزار دلاری هم لوکس هستند !
لوکس به چه معناست ؟!
تسلا با انبوهی از مشکلات منتاژی و کیفیت پائین متریال ، مورد خندهی خودروشناسان قرار گرفته و هنوز در عجبیم که لوکس به چه معناست که شما تعصب پرفروشترینش را با لذت بیان میکنید و حتی در بدترین شرایط مثل همین مقاله هم طرفداری میکنید !
بین طرفدار بودن تا متعصب بودن ، همین مقدار فاصله هست ، ببینید !
تسلا اگر در ایران تولید میکرد ، میتوانست با خودروسازان ما رقابت سختی بر سر بیکیفیتی داشته باشد !
مردیم از خوشی
۲۷ دی ۱۴۰۰هی گفتی متعصب متعصب ، خودت هم متعصبی ! جدای از پد.رکش.تگی که با کره ای ها داری !
این نوع مشکلات برا هر برندی هست اما چون این تسلاست و مردم روش حساس هستند بولد میشه اخبار ، جناب دستت به تسلا نرسیده یکبار هم سوار نشدی هی میگی بی کیفیته ؟
در حالی که بهترین سایت های دنیا که برسی کردند از کیفیتش به شدت تعریف کردند
مدرک میخوای ؟ همین سایت برو برسی های تسلا توسط سایت های بزرگ را ببین مشکل اینه امثال شما دنبال حقیقت نیستید دنبال راضی کردن روح خودتون هستند
NAVID۰۰۹۸
۲۷ دی ۱۴۰۰۹مطمئناً به متعصبانه بودن شما نمیرسم و خداروشکر کامنتها ذخیره میشود !
اینکه حقیقت را در مورد کرهایها فاش میکردم در زمانی که هنوز گندش در نیامده بود و فشار دوستانی همچون شما بالا میرفت جای شکی نیست !
اینکه گندِ یاتاقان زدنها و آتشسوزیهای بیمورد و ترمزهای مسخره و … در جهان همگانی شد و شما سکوت کردید خودش جایی برای بحث نمیگذارد !
اما بحث اینجاست که یعنی اینقدر بیسوادانه میگویید چنین مسئلهی بزرگی از شرکتی که در جمع لوکسها حسابش میکنند ، مسئلهی کوچکیست ! و متعصبانه بهانه هم میآورید !
همین شما اگر این اتفاق در مقالهی خودروسازان داخلی بیوفتد ، در کامنتها جشن عروسی میگیرند از دانایی و مَن مَن کردنها !
NAVID۰۰۹۸
۲۷ دی ۱۴۰۰کاربر مردیم از خوشی
شوخی نکن که حتی درک حقیقت از وقایع کرهایها هم بَرایت سخت میگذرد و اینجاست که مشخص میشه کی متعصب هست و کی طرفدار !
فکر کنم پدال باید یه دیگشنری از کلمات را اینجا معنی کند و روزانه تابلو بزند اول هر مقاله !
طرفدار : یعنی کسی که حقایق را بپذیرد و برای بهبود شرایط علایقش تلاش کند !
متعصب : یعنی خود خودِ شما که استاد این هستید حقیقت را انکار یا تحریف کنید چون اون قسمت از مغز گیراییاِتان مشکل دارد !
اینجا داره میگه تسلا لنت را یادش رفته بگذارد یا حتی در مورد کرهایها و داستان یاتاقان زدنهایش و … ، اینقدر سخته قبول مشکلات و اینکه باید یه فکری به حال کیفیت بکنند و نه اینکه تازه چشم به روی آن ببندند !
دقیقاً خریداران تسلا من را یاد دو آتیشههای اپل میاندازند که خودشان را میکشند تا اپل بخرند چون برند اپل جدا از کارایی باعث ارضاء شدن طرفدارانش جلوی آیینه هم میشود که با آن عکس بگیرند و کلاس بگذارند ، هیچ دلیلی هم ندارند جز متعصبانه بودنشان و دلایل پوچ و خندهدار که البته برای خودشان مَحکمهپسنده !
مردیم از خوشی
۲۷ دی ۱۴۰۰با همون کامنت اول زدم با خاک *** کردم دیگه نیاز نیست وقت بزارم کامنت های بی محتوایی که فرستادی جواب بدم
امین
۲۷ دی ۱۴۰۰@مردیم از خوشی
بنده با تجربه عرض میکنم : از لوکس بودن که فاصله بسیار دارند ، هیچ ، کیفیت مونتاژ و متریال هم متاسفانه خوب نیست.
موضوع طراحی سلیقگی هست ولی طراحی داخل خیلی خسته کننده با کمبود ارگونومی و … در جاده کوهستانی برای اینکه بطری های آشامیدنی غلت نخورند مجبور بودیم بین پاها نگه شان داریم. (برای زمان طولانی خیلی آزار دهنده هست)
فضا روی درب و داخل کابین برای نگهداری نداشت.
و هزاران مورد دیگه. از بین ماشینهای الکتریکی که تجربه دارم ، تسلا از همه نچسب تر بود.
ولی طراحی بیرونیش با توجه به سال ارائه خوب ساده مناسب هست. البته فقط اس و ایکس.
وقتشه یه تحول اساسی در طرح و کیفیت داشته باشه.
امین
۲۷ دی ۱۴۰۰از سال گذشته مشکل طراحی فضای داخلی حل کردند . مدلهای جدید در داخل خیلی بهتر شدند.
کیانوش
۲۸ دی ۱۴۰۰اره هرروز تویوتا بنز کارشون اینه که فراخوان بدن واسه لنت ترمز های فراموش شده
حتی ایران خودرو سایپا هم همچین سوتی تداده بوده
حالا تو چرا اینقدر تعصب تسلا رو میکشی
Arman
۲۷ دی ۱۴۰۰۶۰۰۰ هزارتا کامنت ضد کره گذاشتی تهش هرسال با کلی جوایز و افزایش فروش مواجه میشی! الکی فقط خودتو میبری زیر فشار،۶۰۰۰۰۰ تا دیگه هم بزار باز درجا میزنی :))
NAVID۰۰۹۸
۲۸ دی ۱۴۰۰جوایز گرفتنهای کرهایها را بارها شرح دادم که نون و آب نمیشه و در صنعت جایزه به فروش بالا هست و دلاری که نصیب شرکتها میگردد !
در مورد جنسیس و افزایش ۲۰۰٪ با شما موافقم و جنسیس فراتر از انتظارها بوده اما عنوز هم از آخر اول هست و باید دید در سالهای آینده محصولاتش را کم میکند یا به تولیدات اِدامه میدهد !
با تجربه از سواری و مالکیت خودروهای مختلف نظر میدهم و نه از روی هوا !
یه زمانی بنا به دلایلی و بخصوص علاقهی شدید ، خودروهای مختلف وارداتی را تست و بررسی میکردم جدا از مالکیت مدلهای مختلف آسیایی از تمام برندها و مگر اینجا اینستاگرام است که بخواهم مثلاً فالور داشته باشم که خودنمایی کنم و شما نگاهتان به تعداد کامنتهاست !
همین جا رضایتم را به جِدّ اعلام میکنم که تعداد عددیه کامنت من را به شما هدیه کنند تا بدانید اصل موضوع چیز دیگر است و نه این حواشی که شما و برخی دیگر به آن دامن میزنید چه با آگاهی و چه بدونِ آگاهی !
این را هم بگویم که اگر میخواهید از دنیای خودرو بیشتر بدانید و خبرهای مطمئن ، آقای امین آزاد که در گذشته سردبیر هفتهنامهی دنیای خودرو بودند را دنبال کنید و من مدتیست ایشان را پس از سالها که از این مجموعه استفاده میکردم و دلتنگشان بودم پیدا کردم و به جرئت میگویم ایشون از آن کسانیست که به هیچ وجه دروغ و بزرگنمایی نمیکنند و از هیچ شرکتی هم پول نمیگیرند که تبلیغ دروغین بکنند و نه مثل خودروبانک و اسببخار که از خودشان حُقهبازتر و پولدوستتر خودشان هستند و متاسفم برایشان که تا بوی پول میاد شرف خودشان را میفروشند و با بررسیهای آبکی خیانت میکنند به آن کسانی که سواد خودرویی ندارند اما این دوستان سوقشان میدهند به سمت خرید این لگنهای بیهویت و درجه ۳ چینی و … !
Arman
۲۸ دی ۱۴۰۰عزیزم هر طرف دست و پا میزنی میخوری به در بسته! کیفیت برند رو فروش و نظرات مجلات معتبر مشخص میکنن،توی فروش که گروه هیوندا کیا فقط با ۴۰ سال سابقه جزو ۵ تای اول دنیا هست امسال هم اگه اشتباه نکنم سوم یا چهارمین گروه پرفروش سال شدن! تو بحث جوایزی و نظرات کارشناس های مجلات دنیا که اصلا نیازی نیس چیزی بگم چون پدال همیشه میزاره مطالب رو هر سال.این از دو فاکتور اصلی
جنسیس هم اگه اون شوکی که بعد از دیدن ۲۰۰ درصد افزایش فروش بهت اجازه میداد،میتونستی ببینی که اخر نیست و دو رده اومد بالاتر،ولی خب شوک سنگینی بود و اجازه نداد چون داشتی به ورشکستگی فکر میکردی :))
یه چیز دیگه اونم اینه که تو تا صبح میتونی بگی من هزارتا ماشین خارجی رو تست کردم( کنتور نمیندازه) اما باور کن نه کسی باور میکنه نه اهمیتی میده چون همه منتظرن ببینن که مثلا کارشناس های موتور ترند یا تاپ گیر بعد از تست فلان ماشین نظرشون چیه نه اینکه منتظر نظر کسی باشن که تو خیال مونده و خفن ترین حرکتش تغییر لحن کلام به کتابی از کامنت ۵۵۰۰ به بعد هست!
NAVID۰۰۹۸
۲۸ دی ۱۴۰۰کاربر Arman
اونی که کنترل نمیندازه ، حسادت و چشم بستهی شماست !
خوبه که گفتم اینجا اینستاگرام نیست که بخواهیم مثل عقدهایها نمایش اجرا کنیم اما متاسفانه فهم آن برای شما سخته چون بالاتر از ایرانی سوار شدن را برای خودتون رویا میپندارید !
این دیگه ربطی به من نداره و شما باید بتوانید با حقارتتان کنار بیایید و نه از فشار زیاد دیگران را مسخره و کنتر بنداز ببینید !
NAVID۰۰۹۸
۲۷ دی ۱۴۰۰راستی ، یک موضوع دیگر که حتماً آن را هم دروغ میدانید و نِیرنگ دشمنان !
اون تسلا مدل S که منفجرش کردند با مواد منفجره به دلیل هزینهی تعمیر زیادش که از قیمت خود خودرو بالاتر بود و شرکت زیر بار این مسئله نرفت را چه میگویید ؟!
فکر میکنم در دانمارک بود یا اتریش !
میگفت چنان قیمت تعمیراتش بالاست که حتی برخی نمایندگیها خارج از گارانتی هم امکانِ تعمیر کردنش را ندارند !
Arman
۲۷ دی ۱۴۰۰نوید حقیقت راجع به کره ای ها فاش میکردی یا نظرات تخیلی راجع به ماشین هایی میدادی که از نزدیک هم ندیده بودی و عکس نظرات تمام مجلات بود! موتور ترند میومد جنسیس یا تلوراید رو بهترین ماشین سال میکرد مثلا بعد تو از سه قاره اونطرف تر میگفتی بده! نتیجش شد وجهه منفی تو سایت و جدی نگرفتن حرفات! چی رو فاش کردی که فقط خودت درکش کردی چون امسال کره ای ها باز افزایش فروش داشتن! جنسیس هم که سه سال پیش گفتی سال دیگه ورشکست میشه امسال ۲۰۰ درصد افزایش فروش! حالا ورشکستی بماند
کیانوش
۲۸ دی ۱۴۰۰قیمت باطری های تعویصیش بیست و دوهزار دلار بود
حق داشت گفت مااشین رو منفجر کنم ارزون تر در میاد واسم
Elmiraj
۲۷ دی ۱۴۰۰کسانی که نمیدونن لوکس در تعریف هر برند معنا و مفهوم متفاوتی داره….. قطعا نظر یک نفر را که در حال حاضر هیچ دلیل و مدرکی در خصوص ادعاش نداره ملاک قرار میدن….!!!!
.
.
در خصوص رد این ادعا برای ما کافیه که طبق مطالعه موسسه JD power در خصوص کیفیت اولیه ماشین در سه ماهه اول مالکیت ، تسلا با ۲۳۱ مشکل به ازای هر ۱۰۰ ماشین بالاتر از برند آئودی قرار داره .
NAVID۰۰۹۸
۲۷ دی ۱۴۰۰کاربر Elmiraj
لوکس بودن در هر کجایی یک معنی میدهد !
جایی همچون ایران به دنا و تارا میگویند لوکس و به کمری و آزرا میگویند بسیار لوکس و به آلمانیها میگویند اَشرافی !
اگر تعریف لوکس را به شما متعصبان بسپارند ، باور کنید دست خودتان هم نیست که حتی اگر پراید سایپایی را هم شرکت تسلا تولیدش کند با همان مشخصات همیشکی ، شما آن را لوکس میشمارید چون تسلا تولیدش کرده بدونه لنت و زِه بقل در !
ارش
۲۷ دی ۱۴۰۰لوکس یعنی ماشین گران بدون ترمز 😅😅😅😅🤣🤣
سامورایی | 武士
۲۷ دی ۱۴۰۰لنت ترمز های تسلا رو تو بردی؟
خیلی حرکت زشتی بود
سامورایی | 武士
۲۷ دی ۱۴۰۰به قول اقا نوید
لوکس ببرای هر جا تعریف متفاوتی داره
برای تسلا:
1. نداشتن لنت ترمز
2.حالت نابودی خودکار
3.متریال بی کیفیت
4.موتور برقی
برای ایران خودرو:
1.بوق
2.صندلی
3.فرمون
برای رولزرویس:
سیستم ناوبری اتوماتیک
قابلیت برنامه ریزی روزانه برا صاحب خودرو توسط هوش مصنوعی
سرگرمی های سالم و باحال
بدنه ضد گلوله
شامل اینا میشه
در ضمن هر وقت توی کل دنیا تسلا شد پر طرفدار ترین ماشین و هیچ کس باهاش مخالف نبود بیا و اینجا سخنرانی کن در باره تعریف لوکس بودن یک خودرو
الان تسلا کلی مخالف داره ولی شما فقط تعصبی برخورد میکنی
من هم توی اون مقاله عاشق کادیلاک بودم و خیلی تعصبی برخورد کردم ولی بعد فهمیدم اشتباه کردم اینجا شما الان هی براتون دلیل موجه و حساب شده میارن باز شما روی تعصب میمونی
چرا؟
چون وقتی یازده سالت بود اس پلاد بی کیفیت آرمیچری رو توی ماهواره دیدی الان اومدی اینجا داری از اقای ایلان ماسک و تسلا که خودروهایاز نظر من بی کیفیت و نصفه نیمه ای رو میسازه دفاع میکنی!!!
امیدورام پدال این نظرم رو تایید کنه چون واقعن همینه و چیز دیگه ای نیست !!!!!
NAVID۰۰۹۸
۲۸ دی ۱۴۰۰دقیقاً همینطوره .
لوکس در هر نقطه و مکان ، تعریف متفاوتی دارد و این بستگی به بازار هر کشوری دارد .
GT
۲۷ دی ۱۴۰۰المیراژ میگه:
((ادعای رقابت با انحصار تسلا را هم دارند…))
منم در جوابش میگم: زارت🙂
A ... She just reminds Me of love ... A
۲۷ دی ۱۴۰۰آمریکایی فنا واقعا گند زدین.
این همه تعصب یعنی چی ؟!
آقا که از وقتی پروفایل گذاشته خودش رو مدافع حقوق همه چیز میدونه ..
کارش هم شده بگه پدال با آمریکایی مشکل داره من میدونم مثل گالیور هی میگه من میدونم من میدونم من میدونم .
اون یکی شون هم عکس ماشینی که هیچ وقت به تولید نمیرسه رو گذاشته پروفایل و به صورت تخصصی توی پست های تسلا ماست مالی میکنه .
مسخرشو درآوردین.
سامورایی | 武士
۲۷ دی ۱۴۰۰امریکا نیس که ما امریکایی بازا کلا تسلا رو از خودمون نمیدونیم
این کاربر المیرا j نمیدونم چرا هی سنگ اون ایلان ماسک رو به سینه میزنه
داره کلی نظر مکنفی دریافت میکنه که فقط بگه تسلا خوبه
اقا خب خوب نیست میخوای چیکارکنی مثلا
مرتضی
۲۷ دی ۱۴۰۰فشار بخور تسلا فن … نوش جوووون
سامورایی | 武士
۲۷ دی ۱۴۰۰حق خالصی تو
رضا
۲۸ دی ۱۴۰۰مسئول نصب لنت دو دقیقه رفته بوده دستشویی 😀
کیانوش
۲۸ دی ۱۴۰۰اگه مرسدس و بی ام و منظورته هر کدومشون نزدیک دو میلیون خودرو فروختن امسال هرچند به نظر من بنز و بی ام و تسلا رو رقیب خودشون نمی بینن تسلا رقیب ولکس واگون
لوکس ساز نیست
حالا قیمت تسلا 3 زیاد گذاشته دلیل بر لوکس
تسلا امسال نهصد هزار خودرو فروخته
از نصف بنز هم کمتر
پس منظورت چی بود
Scuderia Ferrari
۲۷ دی ۱۴۰۰سایلنت گفته بود تا چند وقت دیگه خبری از لنت ترمز و خیلی از قطعات مکانیکی در تسلا نخواهد بود
datsun
۲۷ دی ۱۴۰۰موتورهای الکتریکی خیلی راحت قابل کنترلن اصلا سیستم ترمز سنتی معنی نداره براشون علت اینکه استفاده میکنن جای سوال داره.
فرامرز
۲۷ دی ۱۴۰۰بستگی به موتور داره. شما با ۶۰ اسب بخار هم میتونی دیر یا زود به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برسی (اگه جاده و آئرودینامیک ماشین اجازه بده). ولی اگه بخوای تو اون سرعت به هر دلیلی ترمز اضطراری بزنی بدون دیسک و لنت کارت تمومه. توجه کنید که بالای ۹۰ درصد ماشینای تو خیابون (تو همه کشورا) زیر ۲۰۰ اسب قدرت دارن و همه پول خرید تسلا پلید ندارن
Philipp
۲۷ دی ۱۴۰۰شاید بتونی در لحظه موتورو متوقف کنی
ولی آیا چرخ ها هم بلافاصله متوقف میشن؟
کیانوش
۲۸ دی ۱۴۰۰اها پس به این دلیله لابد کی گفته موتور الکتریکی ترمز نمیخواد
NAVID۰۰۹۸
۲۷ دی ۱۴۰۰هنوز تکنولوژی ترمزها به آن جایگاهی نرسیده که لنت را یادشان رفته باشد !
datsun
۲۷ دی ۱۴۰۰نوید جان ما خودمون تو هنرستان با چهار تا کنتاکتور هر بلای که بگی سر موتورها می آوردیم با چهار تا مدار ساده رو موتور هر مانوری که دوست داری میتونی انجام بدی
NAVID۰۰۹۸
۲۷ دی ۱۴۰۰کاربر datsun عزیز ، متوجه موضوع نمیشوم !
یعنی خودروهای برقی مثل خودروهای سنگین ترمز موتور دارند ؟!
پس برای چه از لنت استفاده میکنند !
لنت در کنار ترمز موتور ( خفهکُن موتور ) مگر نباید مکمل باشد برای مواقع ضروری !
datsun
۲۷ دی ۱۴۰۰دقیقا موتور الکتریکی رو میشه کمتر از یک ثانیه قفل کرد یا سرعتش رو به راحتی کاهش داد در کسری از ثانیه چپ گرد و راستگرد یا دور رو کنترل کرد خوب ظاهرا برای این استفاده نمیکنن که مشتریان هنوز عادت به این موضع نکردن شما فناوری e پدال نیسان لیف رو مطالعه کنید اصلا نیازی به ترمز در ماشین نیست فقط ترمز رو به این خاطر گذاشته که همه مشتریان به این فناوری عادت ندارن
NAVID۰۰۹۸
۲۷ دی ۱۴۰۰کاربر datsun
حقیقتاً این را نمیدانستم و جالبه برایم .
ای کاش برخی دوستان متعصب به جای عراجیف گفتنها نمایش شعور خانوادگییشان از شما و دیگران یاد میگرفتند که چطور میشود دوستانه نقد و بررسی کرد بدون توهین !!!
ممنون ❤
Philipp
۲۷ دی ۱۴۰۰داتسون جان این دلیل داره
بله درسته میشه بلافاصله جهت نیرو موتور رو عوض کرد
ولی آسیب شدید به دیفرانسیل میزنه
علاوه بر اون ممکنه خود چرخ هم آسیب ببینه یا سیستم انتقال نیرو
شوکیم که به راننده و شاسی وارد میشه هم خطرناک میتونه باشه
محمد امین
۲۷ دی ۱۴۰۰داتسون جان ، وقتی گشتاور جانبی از سمت محیط به شفت موتور الکتریکی وارد نشه ، تمام حرف هایی که شما زدی درسته ، ولی وقتی ماشین داره با سرعت زیاد حرکت میکنه و جرم زیادی هم در حال حرکت هست ، به هیچ شکل ممکن نمیشه خودرو رو با نیروی موتور به شکل ایمن نگه داشت ، و بعدش هم باید کلی انرژی الکتریکی صرف کرد ، و تازه خودرو های ضعیف تر هم اصلا توان انجام این کار رو ندارن
و اینکه هر بار بخوای اینقدر فشار به موتور بیاری باعث داغ شدن و مستهلک شدن موتور میشه
حشمت021
۲۷ دی ۱۴۰۰رانندگی با یک پدل تو اکثر خودرو ها برقی از جمله تسلا هست که دقیقا از همین روش استفاده میکنه
وقتی پدال گاز رو رها کنی دور موتور ها کم میشه و ترمز میکنه، هر چی سرعت کمتر باشه تاثیر این ترمز بیشتره
کیانوش
۲۸ دی ۱۴۰۰اون رانندگی با یک پدال به این معنی نیست که از لنت ترمز استفاده نمیکه
فق به جای اینکه ترمز رو فشار بدی وقتی گاز رو رها کنی ماشین ترمز میگیره
بله موتور الکتریکی رو خیلی راحت میشه کنترل کرد اما صحبت دو نیم تن وزن ماشینه نه یک سی ان سی یا پهپاد
اون وزن رو که نمیشه با موتور نگه داشت
A ... She just reminds Me of love ... A
۲۷ دی ۱۴۰۰عجب تیکه ایی انداختی .😂
Farzad
۲۷ دی ۱۴۰۰تسلا همیشه به صورت ناخودآگاه منو یاد فرغون سازی های داخلی خودمون میندازه .
ارین صاحب جمعی
۲۷ دی ۱۴۰۰این دیگه از کیفیت ساخت افتضاح گذشته داره کم کم میشه سایپا چهارتا صندلی را هم برداره نوکت بندازه بگه یا علی ملت چقدر خرن اینو میخرن
مسعود
۲۷ دی ۱۴۰۰این ایلان ماسک چهارتا ماشین آشغالی ساخته همه اش راه به راه مشکل فنی داره. ماشین هاش با این قیمت و کیفیت ارزش خرید نداره. این دلقک رو خیلی بادش کردند/
سامورایی | 武士
۲۷ دی ۱۴۰۰حق
مسعود
۲۷ دی ۱۴۰۰یه روز عادی برا تسلا
Bilbo
۲۷ دی ۱۴۰۰چقدر آینده نگرانه😍😍😍
Sina10
۲۸ دی ۱۴۰۰یاد اون دوستی افتادم که داشت درباره برتری سیستم گیربکس تسلا نسبت به پورشه تعریف میداد!!!!
همیشه گفتم و بازم میگم
تسلا مدل های بالارده مثل پلاد رو عالی میسازه و با قیمت مناسب ،
ولی از اونطرف مدلای پایه و بلند برد رو هم گرون میسازه ، هم پر ایراد و هم کم کیفیت ، خیلی وقت ها هم توی توانایی فنی که نقطه قوت اصلی تسلاست ، توی این نسخه ها ، با فاصله از رقبا شکست میخوره
این سیاست باعث میشه ضرر روی مدل های بالارده و هزینه کارخونه های جدید جبران بشه
بعدش یه سری از امار ها ، این ماشین بی ترمز رو از ماشینای لوکس حساب میکنن و میگن تسلا از مرسدس بیشتر ماشین میفروشه!! ورود به بازار خودرو های لوکس چند تا مشخصه مهم نیاز داره که تسلا همشون رو بطور کامل بدست نیاورده
این مشکلات تسلا از دو مورد ریشه میگیره
یک عدم تجربه شرکت ، که برخلاف تصور بسیاری در طی یکی دوسال به دست نمیاد ، شرکت های بزرگ ، بار ها و بارها اوضاع وخیم مالی رو تجربه کردن ، ثروت رو تجربه کردن ، عاقبت ساخت ماشین با هزینه تولید کم رو دیدن ، با هزینه بیش از حد زیاد رو دیدن ، فروش اپشن های ناقص رو دیدن ، تسلا هم شاید تا چندین سال اینده را کسب تجربه اینا رو بهتر بفهمه ، چه بسیار ماشینایی داشتیم که رویا های بزرگی داشتن و هیچی نشدن و چه بسیار ماشینایی که موفق شدن با قرار دادن اهداف طیبعی و نه غیرواقعی( مثل ماشین با موتور جت که ماجراشو میدونین) یکی از دلایل موفقیت فروش در مدل سه همین اهداف و رویا های حقیقیشه، یعنی ساخت یه سدان پرفروش
حرف من این نیست که تمام خیالات و برنامه های عجیب شکست میخورن ، نه مثلا پلاد الان با شکست هایپرماشینا تو درگ به این هدف رسیده ولی این روش همیشه جواب نمیده
دلیل دوم سیاست های شرکته که درباره اش توضیح دادم ، بالاخره ساخت سدان با شتاب ۱.۹ ثانیه ای هزینه ی زیادی می خواد ، این هزینه هم با روش های بچگانه تامین کردن ، مشکلات عجیب کیفیتی و خبرسازی خود شخص ماسک و سپس تعویق پروژه های خیالی برای افزایش ارزش سهامه
یا افزایش سرعت تولید برای رسیدن به تقاضا که تهش میشه کاهش کیفیت
فکر میکنم زمانی که تسلا از این مشکلات رهایی پیدا کنه که بودجه مالی تامین و تجربه کافی رو داشته باشه و همچنین توانایی مدیریت تقاضا
M.Kkarimi
۲۸ دی ۱۴۰۰👌
Silent
۲۷ دی ۱۴۰۰😂🤡
میثم
۲۷ دی ۱۴۰۰اگه ثابت بشه که حقیقت داره که واقعا باید یه بازرسی کیفی اساسی از تسلا انجام بدن و ازش تعهد بگیرن که دیگه همچین موردی پیش نیاد
Ferrari
۲۷ دی ۱۴۰۰بعضی از دوستان دارن یقه جر میدن که مشتری دروغ میگه تسلا رو دارن میکوبن. اخه من به شماها چی بگم؟ تمام این برندهای خودروسازی پوست مشتری رو میکنن تا بهش ماشین بدن هر کاری هم که به نفع مشتری انجام میدن برای بازاریابی و تبلیغ و فروش بهتر هستش مثل بره ای که طرف گرگ رو میگیره ، چرا طرف خودروساز رو میگیرید؟ خنده داره واقعا
A ... She just reminds Me of love ... A
۲۷ دی ۱۴۰۰وقتی تعصب باشه چنین میشه .
وقتی خداوند تو یک کشور باشه چنین میشه.
مردیم از خوشی
۲۷ دی ۱۴۰۰دقیقا کدوم کامنت گفته که دروغه ؟!
حرف اینه ، که این نوع مشکلات برا همه خودرو ساز ها هست ولی یه عده تا یه خبر اینطوری میاد جشن و پایکوبی را شروع میکنند
آریامنش
۲۷ دی ۱۴۰۰تا حالا یادم نمیاد تویوتا از بین ده ها میلیون خودرو که هر سال میسازه حتی یک مشکل در این حد داشته باشه که کلا لنت ترمز نذارن ، شما فقط ویدیو های کنترل کیفی خودروهای تویوتا رو نگاه کن چندین فیلتر و صافی دارن تا خودرو به کیفیت مطلوب آنها دست پیدا کند،چه برسد به تسلا که هنوز تو وصل کردن لنت ترمز مشکل دارن ، و گویا اصلا کنترل کیفی ندارن که چنین اشتباه ناشیانه رخ میده ، اگر راننده خودرو را روی سیستم خودران می گذاشت و سیستم ترمز می گرفت و ترمز وجود نداشت و منجر به مرگ راننده می شد آنگاه هم سیستم خودران مقصر دانسته می شد و هم کل تسلا .
مردیم از خوشی
۲۷ دی ۱۴۰۰مطمئن باش داشته حتی اگه الان هم سرچ کنی میتونی به یه مسائلی برسی
Ferrari
۲۸ دی ۱۴۰۰کامنت کاربر المیراژ رو ببین خیلی جالبه زیر همون کامنت شما ۲۰ تا کامنت گذاشتی بعد میپرسی کی گفته؟
دوست عزیز برای هر خودروسازی پیش میاد ولی برای تسلا دیگه عادی شده.
کیفیت پایین، فراخوان ها ، تاخیر در عرضه مدلهای جدید. اینها مشکلاتی هستش که تسلا باهاش دست و پنجه نرم میکنه مثل اینکه هیچ نظمی در این برند وجود نداره. این موارد باعث میشه مشتری که میخواد تسلا بخره یه بازنگری در انتخابش داشته باشه.
سامورایی | 武士
۲۷ دی ۱۴۰۰و در این قسمت شاهد ری …… استارت کردن کامپیوتر های تسلا هستیم
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲۷ دی ۱۴۰۰خبرررررر خبررررر
با دقت بخونید حرف به حرف
چند برند آمریکایی ایرانی شدند!
تمام شد!
۲۰۲۳ نیز کاخ سفید حسینیه خواهد شد!
گریه کن ترا.مپ! فشار بخور!
آریامنش
۲۷ دی ۱۴۰۰تسلا سابقه بسیاری در این موارد دارد ، متاسفانه ما تو دنیایی زندگی می کنیم که تسلای بنجل ساز ارزش سهامش از تویوتا با دهه ها قدمت و محصولات سراسر کیفیت و استهلاک پایین ، پیشی می گیرد . واقعا دوره زمونه داره عوض میشه مردم دیگه یه خودرو واسه اینکه به کار های شخصیشون برسن ، کم مصرف باشه ، کم هزینه باشه ، مالیات کمتری بدن ،بیمه کمتر جیبشونو خالی کنه و قطعات ماشین عمری و بادوام باشند و… یه خودرو رو خریداری نمی کنند ، الان خریداران دنبال ماشین های ترند شده تو شبکه های اجتماعی می گردن که به توانند پز خودروی ترند شده خود را در اینستاگرام بدهند ، نمونش تسلا هست که اگر ویدیو های بررسی خودرو توسط مشتریان رو تماشا کنید متوجه میشوید این شرکت دهه ها با تولید یک خودرو با کیفیت نزدیک به همتایان آمریکایی خود فاصله دارد
Hamid
۲۷ دی ۱۴۰۰هر وقت یه عده فهمیدن برای خرید یه ماشین نباید به ارزش سهام شرکتش توجه کرد …
اون موقع میشه حرفی که میزنن رو باور کرد …
لعنتی تو برای خرید ماشین چن بار ارزش سهام رو چک کردی؟!
آها مثلا چون ارزش سهام بی ام و بالاتر از بنزه پس من برم بی ام و بخرم!!!
چه ربطی داره !!!!
مگه خودرو سازی به ارزش سهامشه!
طرف میخواد بره ماشین بخره ، نمیخواد شرکت سازنده ماشین رو بخره که!
یکم فکر کنید خیلی چیز ساده ایه حرفم …
Mahdi
۲۷ دی ۱۴۰۰فکر می کنم تسلا یه بخش ساخته (حاشیه و فراموشی )
حیف یه زمان عاشق تسلا بودم
الان فقط model s تیونینگ به چشمم میاد
ماشین باز
۲۸ دی ۱۴۰۰خوشم از ماشینهای تسلا نمیاد یه جورین
p1a3r8s8a
۲۸ دی ۱۴۰۰ماشین های تسلا خیلی بی ریختن
مهردادکمال
۲۸ دی ۱۴۰۰مفهوم لوکس چیزی نیست که خود کمپانی به خودش بگه لوکس مقامیه که محصول خودش بدست میاره چیزی که بنز و بی ام و و ایودی و لکسوس و در مراتب بالا بنتلی و رولز رویس بهش رسیدن!!! که جز با دقت و استفاده از بهترین متریال و کمترین خطا بدست اومده مثلا یه محصول رولزرویس در کوچکترین جزییات با دقت کامل محصول رو میسازه این که مثلا یه لنت رو اگر نبندن فکر کنم تمام کارکنانش دست به خودکشی بزنن!!! متاسفانه کم کم بایست تسلا رو لوکس ندونست و صرفا یه محصول تاریخ ساز هستش
Philipp
۲۸ دی ۱۴۰۰میباخ و استون رو جا انداختی
1440
۲۹ دی ۱۴۰۰همونلرسلویز2سالوخوردهایوقتبراساختشمیزارن
بعدانتظارداریلنتترمزوازاینجورچیزارویادشونبره
حسین
۲۸ دی ۱۴۰۰این چه وضعشه
تازه تقاضا هم خیلی برا این برند هست.
بنظر شما برخی از حامیان محیط زیست که از تسلا حمایت میکنند،کار درستی میکنند؟
Nobody
۲۸ دی ۱۴۰۰خیلی از دوستانی که الان متعصبانه دارن حمایت میکنن از تسلا و اینو یه اتفاق عادی میدونن اگه برای خودروساز هایی مثله مرسدس این اتفاق پیش میآمد همه تبر به دست حمله به ریشه شرکت میکردند
تسلا خیلی وقت است که اعتماد مشتریان را از دست داده به خصوص در بحث ایمنی جایی که شوخی بردار نیست این از ترمز و آن هم سیستم خودنابودی که تسلا خیلی ازش دم میزند (تسلا همان سایپایه وطنی فقط با کمی آپشن اضافه تر )
جواد
۲۸ دی ۱۴۰۰فقط به همون رانندگی خودران و برقی بودن مینازه چند وقت دیگر ک آلمانیا ب این تکنولوژی برسن ایلان ماسک باید در کارخونه شو ببنده