کانال Warped Perception به خاطر تغییرات غیرعادی محصولات تسلا به ویژه مدل S شناخته میشود. پس از قرار دادن سه پیشرانه کوچک جت در پشت تسلا مدل S به منظور بهبود شتاب گیری حالا مت میکا مجری این کانال یکی دیگر از مشکلات خودروهای الکتریکی یعنی توقف برای شارژ باتریها را حل کرده است. اما سادهترین راه برای حل این مشکل چیست؟ تجهیز تسلا مدل ۳ به یک ژنراتور فابریک! میکا با انجام این کار سفری طولانی را انجام داده تا راهحل خود را بررسی کند. پیشرانه بکار رفته در این خودرو به عنوان ژنراتور یک واحد تک سیلندر ۴۰۰ سیسی کوچک است که حدود ۱۳ اسب بخار قدرت تولید میکند.
مت میکا برای تست این قوای محرکه سفری ۲۹۰۰ کیلومتری داشته است. او برای یک هفته کامل از این پیشرانه کار کشیده و توانسته بدون حتی یکبار توقف برای شارژ باتریها سفر خود را تکمیل کند. البته کار میکا در این سفر راحت و بدون دردسر نبوده است. پیشرانه یاد شده حتی در زمان پارک خودرو در پارکینگ هتلها نیز مشغول شارژ باتریها بوده و البته صدای زیادی نیز داشته است؛ بنابراین او زمانی که هرگز از قدرت پیشرانه استفاده نمیکرده نیز مشغول شارژ باتری در طول سفر بوده و نیازی به شارژ نداشته است.
به خاطر اینکه پیشرانه انتخابی به عنوان ژنراتور ابعاد نسبتاً کوچکی دارد بنابراین نمیتواند برق کافی برای حفظ سرعتهای بالاتر را بدون خالی کردن باتری تأمین کند. او مکرراً مجبور به توقف شده تا خودرو بتواند شارژ شود و این خود یک مشکل بوده است. او حتی یکبار به خاطر سرعت کمتر از حد مجاز توسط پلیس متوقف شده بود و دلیل آن نیز محدودیت شارژ به همراه میزان شارژ پایین باتری بوده است. در کل باید گفت این یک آزمایش جالب بوده اما مت از عملکرد ژنراتور خوشحال نبوده و میخواهد چیز دیگری را امتحان کند. ظاهراً او به دنبال استفاده از پیشرانهای دیزلی در تسلا مدل S خواهد بود!
NAVID۰۰۹۸
۲۵ مهر ۱۴۰۱آخرش هرکاری کنند باز نیاز به سوختهای فسیلی دارند تا برق تامین کنند 😂
بی حاشیه
۲۵ مهر ۱۴۰۱فکر کن بالای 100kپول ماشین بدی ولی مجبور باشی کولر نگیری تا شارژ تموم نشه و برسی به جایگاه
NAVID۰۰۹۸
۲۵ مهر ۱۴۰۱طرف تو ایران پشت ماشین میلیاردی میشینه تو گرما کولر روشن نمیکنه چون قبلاً پراید پژو سوار میشده فکر میکنه کولر روشن کنه ماشین خراب میشه ، این که دیگه جای خود داره و مجبوره بدونِ کولر روزگار سپری کنه تا به محیطزیست آسیب وارد نکنه😂🤦♂️!
Reza Waffen SS
۲۵ مهر ۱۴۰۱تا حالا دیدی علم پسرفت کنه ؟
miladzm
۲۵ مهر ۱۴۰۱چقدر مدل اس زیباست .
فقط کره ای ها رو کنار خودش میبینه 💪
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ مهر ۱۴۰۱تلاش ایشون شایسته تقدیره
حقیقتا زحمت زیادی کشیده
NAVID۰۰۹۸
۲۵ مهر ۱۴۰۱جناب اشتری
مثبتاندیشیِ شما قابلِ ستایش هست .
اما تلاش ایشان همراه بوده با سوختن سوخت فسیلی برای تامین برق !
مثل این میمونه تسلا سوار بشیم و یک موتور برق تکسیلندر بنزین سوز با باکِ ۲ لیتری هِندِل بزنیم و بگذاریم روی سقف تسلا و مستقیم وصلش کنیم به شارژ ماشین و لذت ببریم از اینکه خودروی برقی سوار شدیم !
خُب این در اصل یعنی یک خودروی هیبرید و نه برقی ؟!
اشتباه میگم ؟
aMiRsHaYaN
۲۵ مهر ۱۴۰۱اگه منظورت رو این ماشینه آره
ولی اگه در اروپا و آمریکا بگی نه پنل های خورشیدی و توربین های بادی و جزر و مدی هستن
اطلاعات مفید
۲۵ مهر ۱۴۰۱جناب سازمان ملل اعلام کرده هنوز 3/4 تولید انرژی دنیا وابسته به سوخت های فسیلی هست!
و فقط 1/4 انرژی پاک در دنیا داره تولید میشه!!
پس شک نکن که بیشتر برقی که اینها تولید میکنند از سوخت های فسیلی هست!!!
reza342
۲۵ مهر ۱۴۰۱پسر خوب برای تولید همین باتری ماشینای برقی کلی هوا آلوده میشه بعد میای چی نظر میدی! :))) قبلش فکر کنید بعد نظر:)
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ مهر ۱۴۰۱چون با سختی زیاد، صرف هزینه و زمان، یک آزمایش علمی انجام داده، به نظر من خیلی انسان بزرگی هست
صادق پور
۲۵ مهر ۱۴۰۱لطفا سطح فکرتون رو بالا ببرید. چند وقت دیگه تموم انرژی ها به برق تبدیل میشه و همه چیز با برق تغذیه میشه. حتی انسانها هم دیگه غذا نمیخورن بلکه با برق شارژ میشن. خصوصا اینکه سوکت شارژ هم براشون تعبیه شده (همونجا که میدونید!)
مشتاقی
۲۵ مهر ۱۴۰۱پیشرفت تسلا دیگه مثل قبل نیست
ایلان ماسک انرژی شو گذاشته روی توییتر
شرکتهای چینی دارن پیشی میگیرند.
بی حاشیه
۲۵ مهر ۱۴۰۱با پا آمریکارو پبش میکشی با دست پس میزنی
خوبه
AMANTE
۲۵ مهر ۱۴۰۱نمیخوام بگم کار اش خوب نبوده ولی این سبک قبلا در بعضی از ماشین ها بوده.
و اینکه بدون شارژ شدن 2900 کیلومتر رو نرفته چون ( طبق متن ) چندبار توقف داشته و سرعت اش هم پایین بوده و با سرعت عادی نرفته.
دانیال
۲۵ مهر ۱۴۰۱راه حل خوبی نبود
باید بیشتر قسمت های بدنه مخصوصا سقفش پنل خورشیدی با راندمان بالا باشه ، جای جلو پنجره ش توربینهای بادی تعبیه کنن که توی مسیر اصطکاک با باد رو به برق تبدیل کنه ، از خود حرکت چهارتا چرخ ها میشه میدان مغناطیسی ساخت و انرژیش رو فرستاد به باطری
البته همه اینا طراحی و ظرافت خاص خودش رو میطلبه و شاید آسون نباشه
Ali_x76
۲۵ مهر ۱۴۰۱عزیز من
درهر سیستم مکانیکی، بازده کمتر از ۱۰۰ درصده.
توربین بادی در جلوپنجره، نیروش رو از مقاومت هوایی که ایجاد میکنه میگیره، یعنی مثلا ۱۰۰ ژول میگیره و ۹۰ ژول شارژ میکنه، پس در نهایت باعث کاهش برد میشه.
برقی هم که از ژنراتور داخل چرخ تامین میشه همینطور (انرژیش از مقاومتی که تولید میکنه تامین میشه)
دانیال
۲۶ مهر ۱۴۰۱🙏ممنونم علی آقا
میکائیل
۲۶ مهر ۱۴۰۱تازه داداش علی شما خیلی خوشبینانه فرمودین.
100 ژول انرژی بگیره تو بهترین حالت پنجاه ژولم بازیافت نمیشه
کوروش
۲۵ مهر ۱۴۰۱سلام علیکم ؛
شرکت تسلا ایالات متحده آمریکا ؛ نهایت تا سال 2026 ورشکسته میشه .
آینده ؛ موضوع خودروهای برقی را مشخص می کنه ….
آینده ؛ اذعان ابرشرکت فولکس واگن آلمان است .
ممد
۲۵ مهر ۱۴۰۱حرفت مثل ی بزرگیه ک میگف آمریکا اگه اقتصاد داشت دلارشو جم کنه ک تو کشورش گرون نشه😂😂😂
داداش تسلاهه تسلا از لوگوش بخون چیه
این شرکت اگ ورشکسته هم بشه ازش جز قشنگ ترینو پیشرفته ترین تو زمان خودش یاد میشهو اگ ورشکسته هم بشه ک نمیشه انقدر علاقه مند ب این شرکت هس ک خوده مردم پول میدن برگرده
من خودم عاشق لوگوشم یعنی خودشم دوس نداشته باشم لوگوشو دوس دارمو حاظرم بخاطر همون لوگوش پرایدم با اون لوگو بده بخرم
سامان اذری
۲۵ مهر ۱۴۰۱والله هیبریدی و پلاگین هیبریدی به نظرم بهترین گذینه هستن
اصلا با ماشین برقی حال نمیکنم