تسلا

آتش سوزی ناگهانی تسلا مدل اس در آمریکا باز هم خبرساز شد

یک دستگاه خودروی برقی تسلا مدل اس که با سرعت بزرگراهی حرکت می‌کرد، به طور غیرمنتظره آتش گرفت و با اقدام سازمان آتش‌نشانی ساکرامنتو و مصرف حدود ۶،۰۰۰ گالن آب، آتش‌سوزی باتری آن مهار شد.

به گزارش insideevs، یک دستگاه خودروی برقی تسلا مدل اس در حالی که با سرعت بزرگراهی در کالیفرنیا در حال حرکت بود، به طور غیرمنتظره آتش گرفت. خوشبختانه در این آتش‌سوزی به کسی آسیب نرسید، اما خاموش کردن آن حتی برای خدمه‌ی آموزش‌دیده دشوار بود.

در حالی که آتش‌سوزی خودروهای برقی در مقایسه با آتش‌سوزی خودروهای بنزین‌سوز بسیار کم است، اما به دلایل خوبی توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. آتش‌سوزی‌های خودروی برقی در دمای بسیار بالایی رخ می‌دهند و اغلب به سرعت به شعله‌های بزرگ تبدیل می‌شوند و گاهی اوقات خودروها را در شعله‌های آتش فرو می‌برند.

در همین حال، خاموش کردن آتش دشوار است و می‌تواند بارها و بارها دوباره شعله‌ور شود. حتی مواردی وجود داشته است که به نظر می‌رسد خودروهای برقی چند روز پس از تصادف دوباره شعله‌ور شوند، در حالی که خودروها در انبار زباله یا محل تحقیقات پارک شده‌اند.

آتش‌سوزی خودروهای بنزینی هر روز اتفاق می‌افتد، بنابراین لزوماً در رادار پوشش رسانه‌ها نیستند. با این حال، تعداد خودروهای بنزینی در جاده‌ها بسیار بیشتر از خودروهای برقی است؛ بنابراین هنوز خیلی زود است که بدانیم اگر تعداد وسایل نقلیه برقی و بنزینی با هم برابر باشد، آتش‌سوزی‌های خودروهای برقی و آتش‌سوزی خودروهای بنزینی با چه نسبتی رخ می‌دهد.

تسلا مدل اس خودروی برقی / tesla model s ev آتش

می‌توان استدلال کرد که بنزین نسبت به باتری‌های لیتیوم یونی در خودروهای برقی و همین‌طور لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و غیره بسیار فرارتر بوده و فوراً قابل اشتعال است. گفته می‌شود باتری‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند که می‌تواند مشکلات منحصربفردی ایجاد کند و نیاز به آموزش ویژه‌ی آتش‌نشانان برای مقابله با آن دارد.

به هر حال، سازمان آتش‌نشانی ساکرامنتو در توییتی اعلام کرد که برای خاموش کردن آتش تسلا مدل اس حدود ۶،۰۰۰ گالن آب مصرف شده است. آتش‌نشانان مجبور شدند خودروی برقی را بالا ببرند تا حداکثر آب ممکن برای خنثی کردن باتری داشته باشند، زیرا با پیشروی کار به شعله‌ور شدن مجدد ادامه می‌داد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی ساکرامنتو در این زمینه گفت:

محفظه باتری خودرو در حالی که با سرعت آزادراهی در حال حرکت بود به طور خود به خود آتش گرفت. آتش با حدود ۶،۰۰۰ گالن آب خاموش شد، زیرا سلول‌های باتری به احتراق ادامه دادند. خوشبختانه هیچ آسیبی گزارش نشده است.

طبق گزارش اتوبلاگ، تسلا استفاده از «مقدار زیادی آب برای خنک کردن باتری» را توصیه می‌کند. چند نفر به توییت‌های سخنگوی آتش‌نشانی پاسخ دادند و در ادامه پرسیدند که آیا روش دیگری باید یا می‌توانست برای خاموش کردن سریع‌تر آتش خودروی برقی بدون استفاده از آب زیاد استفاده شود یا خیر. با این حال، یکی از مسئولان تسلا ادعا می‌کند:

برای خاموش کردن و خنک کردن کامل آتش باتری، بین ۳،۰۰۰ تا ۸،۰۰۰ گالن (۱۱،۳۵۶ تا ۳۰،۲۸۳ لیتر) آب می‌تواند مصرف شود تا به طور کامل آتش باتری را خاموش و خنک کند. برای دسترسی مستقیم بیشتر به باتری، خودرو را کج کنید.

تسلا مدل اس خودروی برقی / tesla model s ev آتش سوزی

همانطور که می‌بینید، آتش‌نشانان آموزش‌دیده دقیقاً همان‌طور که تسلا پیشنهاد می‌کند کار را پیش بردند و در نهایت موفق شدند.

با این حال، با افزایش روزافزون خودروهای الکتریکی در جاده‌ها، ضروری است که تیم‌های اولیه واکنش‌دهنده آموزش‌های ویژه‌ای ببینند تا از بهترین نتایج در صورت آتش‌سوزی باتری اطمینان حاصل کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ابوالقاسم اسلامی

هنرآموز مکانیک خودرو ، مترجم و نویسنده

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (5344 ديدگاه)

    شوکه کننده بود انتظارشو نداشتم، به نظرم هنوز پیشرفت خودرو های برقی به حالت اشباع نرسیده

    موافقم 48
    مخالفم 6
    1. phonix

      ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1877 ديدگاه)

      خیلی نباید شایع باشه چون خیلی ماشین های برقی تسلا در سراسر جهان در حال کار هستن و تعداد محدودی به مشکل خوردن باید برسی بشه
      حتی ممکنه مثل محصولات بی ام وه مشکل از طرف باتری ساز باشه

      موافقم 18
      مخالفم 12
      1. بیقراق

        ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (52 ديدگاه)

        آها

        موافقم 2
        مخالفم 16
      2. بیقراق

        ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (52 ديدگاه)

        تسلا مساوی با آقای ادعا. چی شد پس؟ تسلا فلان است و بهمان! برای لاپوشونی گنده بازی های ایلان ماسک از بی ام و مایع نذار لطفاً

        موافقم 24
        مخالفم 13
        1. phonix

          ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1877 ديدگاه)

          از BMW مایه میزارم ( درستش مایه هست نه مایع ) شما وکیلشی؟
          خود اون بدبخت برسی کرد گفت مشکل از طرف قطعه سازه و برطرفش کرد (LG)
          اینکه اخبار مربوط به تسلا خیلی بولد میشه خیلی در اینکه شما خبرش رو زیاد شنیدی تاثیر داره ولی اگر انقدر که شما میگی چطور این شرکت خریدارن برند های مطرح جهان رو جذب کرده ؟
          اونم به عنوان یک شرکت تازه تاسیس و با بازار و فناوری های جدیدی که در برابر موتور های احتراق داخلی ناشناسه
          شما اگر چشمات رو باز میکردی و الکی به بقیه نمیپریدی متوجه میشدی که من قبلا هم به شعار ها و دروغ های تسلا اشاره کردم
          الان هم میتونی بری تو خیابون بابت اتی گرفتن یه ماشین تو اونور دنیا که معلوم نیست ازش چطور استفاده شده شیرینی بدی

          موافقم 15
          مخالفم 9
        2. بیقراق

          ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (52 ديدگاه)

          همون طور که شما وکیل وصی تسلا هستی منم میتونم وکیل وصی هر کسی باشم و این موضوع به خودم مرتبط هست. تو بحث قبلی گفتی مرسدس بنز هنوز نتونسته مثل تسلا پیشرفت کنه و… و بعد برای دفاع از تسلا از بی ام و خرج میکنید. خب شما که خودروسازهای دیگه رو تو بحث برقی سازی قبول نداری چرا ازشون اسم میبری؟ مغلطه و سفسطه کردن دیگه قدیمی شده دوست من.

          موافقم 7
          مخالفم 5
        3. phonix

          ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1877 ديدگاه)

          مغلطه و سفسطه کردن دیگه قدیمی شده دوست من.
          شما فکر کن این تو بحث باخت بده :)
          اره داداش من از تسلا برای تبلیغش تو ایران پول میگیرم
          دوبار هم نزدیک بود رییس بنز رو ترور کنم که متاسفانه باندمون لو رفت

          موافقم 6
          مخالفم 7
    2. RENAULT5

      ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1082 ديدگاه)

      قبلا از این دست خبرها از تسلا زیاد دیدیم

      موافقم 16
      مخالفم 4
  2. AMANTE

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1907 ديدگاه)

    باتری لیتیوم یون اگه داغ بشه ممکنه آتیش بگیره یا منفجر بشه.
    درواقع اگه یک باتری لیتیوم یون ( حداقل برای موبایل ) رو سوراخ کنی اول دود میکنه و بعد آتیش میگیره و هر چیزی که قابل اشتعال هست رو مشتعل میکنه.
    بهترین کار خفه کردن اش هست حالا با پارچه ای که هوا ازش عبور نمیکنه یا فوم و….

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. مهران

      ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (601 ديدگاه)

      خفه کردن اونقدر فایده نداره.فقط جلوی حریق بقیه ی قسمتارو میگیره ولی باتری همچنان میسوزه

      موافقم 16
      مخالفم 1
  3. قاسم

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (221 ديدگاه)

    شرکتهایی که کارمند و کارگر ژاپنی استخدام میکنن عاقبتشون میشه این

    موافقم 20
    مخالفم 44
    1. ❤BMW❤

      ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1245 ديدگاه)

      آدم آدمه ،
      چه ربطی داره؟

      موافقم 23
      مخالفم 10
      1. قاسم

        ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (221 ديدگاه)

        ربطش رو نوید و کیان میدونن😂

        موافقم 13
        مخالفم 8
  4. mahdi-es17

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (547 ديدگاه)

    به احتمال زیاد مشکل از برق کشی ماشین بودش نه باتری هاش

    موافقم 12
    مخالفم 6
  5. JDM سابق

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (786 ديدگاه)

    اینجور مواقع نباید زنگ بزنی آتیش نشانی
    باید یه لودر بیاری یه پاکت خاک بریزه روش تو ۵ دقیقه خاموشش کنه البته اگر لودر نزدیکت باشه!

    موافقم 15
    مخالفم 3
  6. ❤BMW❤

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1245 ديدگاه)

    ۶۰۰۰
    گالن آب؟؟!
    خیلیه

    موافقم 13
    مخالفم 1
  7. Alan.r

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1132 ديدگاه)

    اینم از تکنولوژی غیر قابل رقابت تسلا
    ماشاالله امریکن کارز
    😂😂😂

    موافقم 14
    مخالفم 2
  8. payfast

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (798 ديدگاه)

    بنظرم میزاشتن میسوخت بهتر بود تا این همه گالن اب مصرف بشه :|

    موافقم 13
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا