یک دستگاه خودروی برقی تسلا مدل اس که با سرعت بزرگراهی حرکت میکرد، به طور غیرمنتظره آتش گرفت و با اقدام سازمان آتشنشانی ساکرامنتو و مصرف حدود ۶،۰۰۰ گالن آب، آتشسوزی باتری آن مهار شد.
به گزارش insideevs، یک دستگاه خودروی برقی تسلا مدل اس در حالی که با سرعت بزرگراهی در کالیفرنیا در حال حرکت بود، به طور غیرمنتظره آتش گرفت. خوشبختانه در این آتشسوزی به کسی آسیب نرسید، اما خاموش کردن آن حتی برای خدمهی آموزشدیده دشوار بود.
در حالی که آتشسوزی خودروهای برقی در مقایسه با آتشسوزی خودروهای بنزینسوز بسیار کم است، اما به دلایل خوبی توجه زیادی را به خود جلب میکند. آتشسوزیهای خودروی برقی در دمای بسیار بالایی رخ میدهند و اغلب به سرعت به شعلههای بزرگ تبدیل میشوند و گاهی اوقات خودروها را در شعلههای آتش فرو میبرند.
در همین حال، خاموش کردن آتش دشوار است و میتواند بارها و بارها دوباره شعلهور شود. حتی مواردی وجود داشته است که به نظر میرسد خودروهای برقی چند روز پس از تصادف دوباره شعلهور شوند، در حالی که خودروها در انبار زباله یا محل تحقیقات پارک شدهاند.
آتشسوزی خودروهای بنزینی هر روز اتفاق میافتد، بنابراین لزوماً در رادار پوشش رسانهها نیستند. با این حال، تعداد خودروهای بنزینی در جادهها بسیار بیشتر از خودروهای برقی است؛ بنابراین هنوز خیلی زود است که بدانیم اگر تعداد وسایل نقلیه برقی و بنزینی با هم برابر باشد، آتشسوزیهای خودروهای برقی و آتشسوزی خودروهای بنزینی با چه نسبتی رخ میدهد.
میتوان استدلال کرد که بنزین نسبت به باتریهای لیتیوم یونی در خودروهای برقی و همینطور لپتاپها، تلفنهای هوشمند، تبلتها و غیره بسیار فرارتر بوده و فوراً قابل اشتعال است. گفته میشود باتریها دارای ویژگیهای خاصی هستند که میتواند مشکلات منحصربفردی ایجاد کند و نیاز به آموزش ویژهی آتشنشانان برای مقابله با آن دارد.
به هر حال، سازمان آتشنشانی ساکرامنتو در توییتی اعلام کرد که برای خاموش کردن آتش تسلا مدل اس حدود ۶،۰۰۰ گالن آب مصرف شده است. آتشنشانان مجبور شدند خودروی برقی را بالا ببرند تا حداکثر آب ممکن برای خنثی کردن باتری داشته باشند، زیرا با پیشروی کار به شعلهور شدن مجدد ادامه میداد.
سخنگوی سازمان آتشنشانی ساکرامنتو در این زمینه گفت:
محفظه باتری خودرو در حالی که با سرعت آزادراهی در حال حرکت بود به طور خود به خود آتش گرفت. آتش با حدود ۶،۰۰۰ گالن آب خاموش شد، زیرا سلولهای باتری به احتراق ادامه دادند. خوشبختانه هیچ آسیبی گزارش نشده است.
طبق گزارش اتوبلاگ، تسلا استفاده از «مقدار زیادی آب برای خنک کردن باتری» را توصیه میکند. چند نفر به توییتهای سخنگوی آتشنشانی پاسخ دادند و در ادامه پرسیدند که آیا روش دیگری باید یا میتوانست برای خاموش کردن سریعتر آتش خودروی برقی بدون استفاده از آب زیاد استفاده شود یا خیر. با این حال، یکی از مسئولان تسلا ادعا میکند:
برای خاموش کردن و خنک کردن کامل آتش باتری، بین ۳،۰۰۰ تا ۸،۰۰۰ گالن (۱۱،۳۵۶ تا ۳۰،۲۸۳ لیتر) آب میتواند مصرف شود تا به طور کامل آتش باتری را خاموش و خنک کند. برای دسترسی مستقیم بیشتر به باتری، خودرو را کج کنید.
همانطور که میبینید، آتشنشانان آموزشدیده دقیقاً همانطور که تسلا پیشنهاد میکند کار را پیش بردند و در نهایت موفق شدند.
با این حال، با افزایش روزافزون خودروهای الکتریکی در جادهها، ضروری است که تیمهای اولیه واکنشدهنده آموزشهای ویژهای ببینند تا از بهترین نتایج در صورت آتشسوزی باتری اطمینان حاصل کنند.
Reza Waffen SS
۱۲ بهمن ۱۴۰۱شوکه کننده بود انتظارشو نداشتم، به نظرم هنوز پیشرفت خودرو های برقی به حالت اشباع نرسیده
phonix
۱۲ بهمن ۱۴۰۱خیلی نباید شایع باشه چون خیلی ماشین های برقی تسلا در سراسر جهان در حال کار هستن و تعداد محدودی به مشکل خوردن باید برسی بشه
حتی ممکنه مثل محصولات بی ام وه مشکل از طرف باتری ساز باشه
بیقراق
۱۲ بهمن ۱۴۰۱آها
بیقراق
۱۲ بهمن ۱۴۰۱تسلا مساوی با آقای ادعا. چی شد پس؟ تسلا فلان است و بهمان! برای لاپوشونی گنده بازی های ایلان ماسک از بی ام و مایع نذار لطفاً
phonix
۱۲ بهمن ۱۴۰۱از BMW مایه میزارم ( درستش مایه هست نه مایع ) شما وکیلشی؟
خود اون بدبخت برسی کرد گفت مشکل از طرف قطعه سازه و برطرفش کرد (LG)
اینکه اخبار مربوط به تسلا خیلی بولد میشه خیلی در اینکه شما خبرش رو زیاد شنیدی تاثیر داره ولی اگر انقدر که شما میگی چطور این شرکت خریدارن برند های مطرح جهان رو جذب کرده ؟
اونم به عنوان یک شرکت تازه تاسیس و با بازار و فناوری های جدیدی که در برابر موتور های احتراق داخلی ناشناسه
شما اگر چشمات رو باز میکردی و الکی به بقیه نمیپریدی متوجه میشدی که من قبلا هم به شعار ها و دروغ های تسلا اشاره کردم
الان هم میتونی بری تو خیابون بابت اتی گرفتن یه ماشین تو اونور دنیا که معلوم نیست ازش چطور استفاده شده شیرینی بدی
بیقراق
۱۲ بهمن ۱۴۰۱همون طور که شما وکیل وصی تسلا هستی منم میتونم وکیل وصی هر کسی باشم و این موضوع به خودم مرتبط هست. تو بحث قبلی گفتی مرسدس بنز هنوز نتونسته مثل تسلا پیشرفت کنه و… و بعد برای دفاع از تسلا از بی ام و خرج میکنید. خب شما که خودروسازهای دیگه رو تو بحث برقی سازی قبول نداری چرا ازشون اسم میبری؟ مغلطه و سفسطه کردن دیگه قدیمی شده دوست من.
phonix
۱۲ بهمن ۱۴۰۱مغلطه و سفسطه کردن دیگه قدیمی شده دوست من.
شما فکر کن این تو بحث باخت بده :)
اره داداش من از تسلا برای تبلیغش تو ایران پول میگیرم
دوبار هم نزدیک بود رییس بنز رو ترور کنم که متاسفانه باندمون لو رفت
RENAULT5
۱۲ بهمن ۱۴۰۱قبلا از این دست خبرها از تسلا زیاد دیدیم
AMANTE
۱۲ بهمن ۱۴۰۱باتری لیتیوم یون اگه داغ بشه ممکنه آتیش بگیره یا منفجر بشه.
درواقع اگه یک باتری لیتیوم یون ( حداقل برای موبایل ) رو سوراخ کنی اول دود میکنه و بعد آتیش میگیره و هر چیزی که قابل اشتعال هست رو مشتعل میکنه.
بهترین کار خفه کردن اش هست حالا با پارچه ای که هوا ازش عبور نمیکنه یا فوم و….
مهران
۱۲ بهمن ۱۴۰۱خفه کردن اونقدر فایده نداره.فقط جلوی حریق بقیه ی قسمتارو میگیره ولی باتری همچنان میسوزه
قاسم
۱۲ بهمن ۱۴۰۱شرکتهایی که کارمند و کارگر ژاپنی استخدام میکنن عاقبتشون میشه این
❤BMW❤
۱۲ بهمن ۱۴۰۱آدم آدمه ،
چه ربطی داره؟
قاسم
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ربطش رو نوید و کیان میدونن😂
mahdi-es17
۱۲ بهمن ۱۴۰۱به احتمال زیاد مشکل از برق کشی ماشین بودش نه باتری هاش
JDM سابق
۱۲ بهمن ۱۴۰۱اینجور مواقع نباید زنگ بزنی آتیش نشانی
باید یه لودر بیاری یه پاکت خاک بریزه روش تو ۵ دقیقه خاموشش کنه البته اگر لودر نزدیکت باشه!
❤BMW❤
۱۲ بهمن ۱۴۰۱۶۰۰۰
گالن آب؟؟!
خیلیه
Alan.r
۱۲ بهمن ۱۴۰۱اینم از تکنولوژی غیر قابل رقابت تسلا
ماشاالله امریکن کارز
😂😂😂
payfast
۱۲ بهمن ۱۴۰۱بنظرم میزاشتن میسوخت بهتر بود تا این همه گالن اب مصرف بشه :|