شارژ خودرویی برقی در زمستان که دما بهطور قابلتوجهی کاهش پیدا میکند مشکلساز خواهد بود و در این نوشتار میخواهیم مشکلات تسلا مدل S در چنین فصلی را بررسی کنیم پس با ما همراه باشید.
عمده مشکلات مربوط به خودروهای برقی در فصل زمستان به مواردی همچون یخزدگی درگاه شارژ، سرعت شارژ پایین و افزایش تعداد دفعات شارژ به خاطر کاهش یافتن شعاع حرکتی آنها مربوط میشود. مالکان همچنین باید شرایط ایده آلی را برای باتری فراهم کنند تا عمل شارژ به خوبی صورت بگیرد و به همین خاطر نیاز به دمای بهینه در فصل زمستان وجود خواهد داشت.
درصورتیکه دمای بهینه مهیا نباشد شاید خودرو در زمان شروع به شارژ پیامی را مبنی بر لزوم گرم کردن باتری نمایش دهد و اگر این اتفاق رخ ندهد سرعت شارژ بسیار پایین خواهد بود؛ و این پیامی است که مالک یک دستگاه تسلا مدل S در زمان شارژ خودروی خود در تعطیلات زمستانی با آن مواجه شده است. موضوع بدتر اینکه شعاع حرکتی باقی مانده در خودرو قبل از شروع شارژ فقط ۳۲ کیلومتر بوده و این امر بر نگرانی مالک میافزاید.
این خودرو در زمان گرم شدن برای شارژ همچنان این پیام را نمایش داده و حتی پس از چند ساعت پس از اتصال به سوپرشارژر نیز پیام موجود بوده و خودرو اصلاً شارژ نشده است. مالک این تسلا مدل S ویدئویی از مشکلات خودروی خود را یک روز قبل از کریسمس منتشر کرده و این ویدئو نیز بسیار پربازدید شده است. ظاهراً انتشار این ویدئو جواب داده و در نهایت تسلا با او تماس گرفته و پیشنهاد انتقال خودرو به نزدیکترین مرکز سرویس به منظور بررسی و یافتن مشکل و همچنین استفاده از یک دستگاه تسلا مدل ۳ تا زمان حل مشکل ارائه شده است. با این تفاسیر مشخص میشود که اظهارات پیشین برخی کارشناسان در خصوص مشکلات شارژ خودروهای برقی در هوای سرد زمستانی صحت دارد و این امر میتواند یکی دیگر از نگرانی خریداران چنین خودروهایی باشد. نظر شما درباره تب تولید خودروهای برقی که سریعاً صنعت خودرو را گرفت چیست؟ آیا این همه عجله برای برقی شدن صنعت خودرو طبیعی است؟
محمد
۱۰ دی ۱۴۰۱به هرحال خوبی و بدی های این تکنولوژی رو باید باهم دید و بهش زمان داد تا به بلوغ برسه ، همین الان هم ماشین برقی برای مصارف شهری و جاهایی که آب و هوای خشنی ندارن بهترین گزینن اکثر این مشکلات تا ۲۰۳۰ که خیلی جاها ماشین احتراقی ممنوع میشن حل میشن
علی
۱۰ دی ۱۴۰۱حالا بیان عاشقان جاروبرقی هی بد بگن از درون سوز ها !!!! راستی از جاروبرقی کره ای ها چه خبر؟ هیوندای کونا را میگم !!! همونی که اون مجله معلوم الحال با هدیه گرفتنش ، عنوان ماشین سال!!! را بهش داد ، لابد اون از تسلا سرتره و اصلا مشکل باطری پیدا نمیکنه!!!!!!!
ممد ژانگولر
۱۰ دی ۱۴۰۱خوب تمام ماشینهای برقی همین مشکلو دارن احتمالا
مگر اینکه زیرش از این شمع وارمرا که تو مهمونی با کلاسا زیر غذا روشن میکنن بذارن گرم بمونه
من تو قطب شمال بودم تو تاریکی چراغ قوه دست بود یهو چراغ قوه شروع کرد به قطع پ وصل شدن بعد یهو که روشن شد ی خرس قطبی دو برابر خرس قهوه ایی دیدم جلومه منم دیدم آخرین لحظه عمرمه چرااغ قوه کیلویی چند محکم پرتش کردم سمت آقا خرسه
یهو دیدم حرف زد گفت آخ شست پام
که دیدم دارم خواب میبینم پا شدم دیدم عشقم به فنا رفته
amir
۱۰ دی ۱۴۰۱زندگی ما شده تسلا!!
Reza Waffen SS
۱۰ دی ۱۴۰۱دقیقا مثل سیستم بدن عمل میکنه همونطور که ورزش تو هوای سرد کالری بیشتری میسوزونه اینم تو هوای سرد مصرفش بیشتر میشه
Avan
۱۰ دی ۱۴۰۱البته قیاس مع الفارغ است.تا اونجایی که من می دانم در مناطق گرمسیری به خاطر جنبش ملکولی بیشتر عمر باتری و شارژ کمتر از مناطق سردسیری است
بهنام
۱۰ دی ۱۴۰۱گیر دادن به تسلا و تویوتا.یعنی بقیه ی برقی ها این مشکلو ندارن ؟
4wheeled
۱۰ دی ۱۴۰۱تویوتا مگه برقی داره؟!
Reza Waffen SS
۱۰ دی ۱۴۰۱چرا نداره BZ4X
حسین
۱۱ دی ۱۴۰۱BZ4X عملا یک پروتوتایپ هست و به خاطر مشخصات ضعیفش اصلا جایی در رقابت نداره. بیشتر شبیه خودروهای برقی ۵ سال پیش هست.
علی
۱۰ دی ۱۴۰۱نه اونایی که هدیه میدن ، مشکلی ندارن!!!!!
علی
۱۰ دی ۱۴۰۱امیر جان اقتصاد و سیاست آمریکایی ها وابستگی زیادی به قدرت رسانه داره وقتی سهام شرکتی که خیلی از تویوتا و فولکس تولیدات و سودآوری کمتری داره در عرض 1 سال 1000% رشد میکنه و تریلیون دلاری میشه با یه خبر جنجالی هم حبابش میترکه و تو دو ماه 400% ریزش میکنه کلا اینه با حاشیه و جنجال درست کردن یه سیاهچاله دلاری برای خودشون میسازن که سرمایه یه عده رو نابود میکنه
phonix
۱۰ دی ۱۴۰۱اتفاقا سود زیادی داره
چون ماشین هایی با امکانات متوسط مثل فولکس و تویوتا رو به قیمت ماشین های رده بالا تر از اکونومی میفروشن و سود خوبی هم درمیارن ازش وگرنه یه پک باتری و… رو بی وای دی هم میزنه ولی چرا هوندا انقدر گرون تره؟ چون سودش زیاده البته تبلیغ خیلی ارزش منده چون با همین تبلیغ ها در بازار رقابتی مثل امریکا این ماشین رو گرون تر به به مردم میفروشن بدون اینکه از حاشیه سودشون کم کنن از نظر اقتصادی واقعا عالی کار کرده
خروج بنز و بعد تویوتا از تسلا واقعا هرکت اشتباهی بود چون هم سود خوب و هم تکنولوزی مناسبی در اخیارشون میذاشت مخصوصا تویوتا که با برقی ها به مشکل خورده بالاخره تا زمان باتری های حالت جامد باید یه طوری داخل این بازار باشه و وقتی میخواد بیاد باید بتونه محصولی لایق اسم تویوتا بیاره
phonix
۱۰ دی ۱۴۰۱چرا هوندا انقدر گرون تره:/
شما هوندا رو با تسلا عوض کنید
( برای اینکه کم نیارم باید عرض کنم هوندا هم برقی هاش مثل هوندا e ارزون نبود و قیمت نسبتا زیادی داشت)
مهردادکمال
۱۰ دی ۱۴۰۱جمع کنین بساط مسخره بازی
جاروبرقی های متحرک
downfall
۱۰ دی ۱۴۰۱مالکان تسلا چقدر لوسن. خوبه جای مالک های هیوندا نیستن که شب بخوابن صبح بیدار بشن ببینن NHTSA گفته ببرین ماشینتون بیرون شهر یه جای امن پارک کنین😂😂
4wheeled
۱۰ دی ۱۴۰۱مگه هونداس یا راو۴ که بیرون شهر پارکش کنن واس اتش سوزی؟ 🤣میگن تویودا زنگ زده سایپا کمک خواستن واس اینکه ببینن چطور چرخ Bz4x (سوژه خودرو سازی تاریخ) رو سر جاش نگه دارن! ۳ ماه شد هنوز نتوستن حلش کنن🤣
اولین خودرو الکتریکیشون = شعاع حرکتی نصف اعلامی، مجهز به سیستم چرخ پران و سرانجام توقف تولید 🤣🔥
phonix
۱۰ دی ۱۴۰۱تویوتا کم بود به هوندا هم میپری ؟
اخه بچه تو از نزدیک اصلا هوندا دیدی؟
4wheeled
۱۰ دی ۱۴۰۱اره خواستی الهام منتظرم بیا تو هم ببین،نیومدی که هرچی بهت گفتم 💔
4wheeled
۱۰ دی ۱۴۰۱کسی که تو چند ماه هزار تا کامنت گذاشته یعنی کل زندگیشو وقف پریدن به کره کرده صبح تا شب 🤣به زندگی واقعی هم برس یکم،شاید جنسیس تو کوچه الهام به واقعیت تبدیل شد
phonix
۱۰ دی ۱۴۰۱داداش گلم شما میتونی و ازادی قبول نکنی …
…
بنده سانتافه ازرا لکسوس nx کیا سراتو هم سوار شدم و رانندگی کردم حقیقتا کار مناسب و پسندیده ای نیست ولی خیلی زشته اوضاع جیبت رو به بقیه ربط بدی چون شما از این پولا نداری دلیل نمیشه بقیه هم نداشته باشن درباره رولزرویس هم حرف زده نمیشه یه ماشین عادی که با درامد یه کارمند رده بالای شرکت خصوصی میشد خرید از nx اون زمان 330 میلیونی تا جنسیس 134 میلیونی میتونی قبول نکنی ضمنا اگر اومده باشی الهام که صدرصد نیومدی تو کوچه دوتا جنسیس مدل 2016 هست یکی 3.8 یکی هم 3.3 که میتونی از رادار تشخیص خطوط نسخه 3.8 رو تشخیص بدی ( اره اش ما اینارو از اسمون فهمیدیم بهمون نازل شده بار ها هم بهت نشون دادم کهاز تو بیشتر از کره ای ها سر در میارم)
والا ما تو همین چند ماه هم ندیدیم شما هیچ وقت نهاون موقع با اکانت کار لاور نه الان با این اکانت و نه با هیچ اکانت دیگه تو بحث به کسه دیگه ای حق بدی همیشه همین طوری بودی نه اون موقع که بزرگترین نهاد تکنولوژی جهان رو گفتی در پایی نه اون موقعه که هیچی از هولدینگ هیوندایی بلد نبودی ولی در هردو مورد یه چیز مشترک بود اینکه شما خودت رو برنده میدونستی و شروع کردی به توهین به بقیه مبارکت باشه الان هم میتونی با چند تا اکانتت بیای لایک و دیسلایک بدی تا فکر کنی خیلی خفنی
…
downfall
۱۰ دی ۱۴۰۱آخی دوس داری هوندا و تویوتا فراخوان آتش سوزی بخورن ولی نمیخورن😂😂😂 ولی هیوندا بیست میلیونی فراخوان میخوره اونم واسه نقص پیشرانه، 😂😂😂😂 بهتره در کارخونه رو تعطیل کن به جاش کباب پزی بزنه😂😂😂
Arman
۱۰ دی ۱۴۰۱اینکه فن ژاپن بخصوص تویوتا بیاد تو مطلب مربوط به بحث الکتریکی کامنت بزاره مثل این میمونه فن تیم ملی آنگولا بیاد تو بحث جام جهانی شرکت کنه و برزیلو مسخره کنه :)
سامورايي
۱۰ دی ۱۴۰۱کامنت گذاشتن فن ژاپن زیر بحث الکتریکی مثل حضور فن تیم ملی آنگولا در بحث قهرمانی جام جهانی و مسخره کردن برزیله!
هشدار.خطر برخورد چرخ
4wheeled
۱۰ دی ۱۴۰۱انگولا رو خوب اومدین 🤣🤣🤣🤣از این به بعد فقط انگولا باید صداش کرد 🤣
downfall
۱۰ دی ۱۴۰۱افغانستان سوپراسپرت ساخت هیوندا نتونست 🤣 از افغانستان پایین تره هیوندا
amirmohammad
۱۰ دی ۱۴۰۱downfall
چقدر یک نفر میتونه نیازمند توجه باشه که بیاد بحث و کل کلی که اصلا ربطی به این خبر نداره رو شروع کنه
کاشکی رو اکانت ها نظارت میشد.معلوم نیست این اکانت چندمه کدومشونه.اگر حرف هایی که میزنین رو قبول دارین خب با اکانت های اصلی بگین چرا شک دارین به خودتون ترس از مسخره شدن دارین؟
این جمله رو گفتی فقط خواستی اونا داستان چرخ تویوتا رو به روت بیارن باز؟الان خوشحالی؟
downfall
۱۰ دی ۱۴۰۱ببین چی نوشتم که مجبور شدی با چهار پنج تا اکانت بیای ریپلای کنی 😂 فشارررر
سامورايي
۱۰ دی ۱۴۰۱گنگ فقط مالکای تویوتا و سایر ژاپنیا،طرف با ماشینش تو حرکته یهو چرخش در میره هم خودش ناک اوت میشه هم رهگذرا یا مثلا تصادف میکنه سالمه ولی ایربگش باز میشه و میکشش !!!!! اینا مالکای واقعی هستن بقیه سوسولن
4wheeled
۱۰ دی ۱۴۰۱“دوست داری هوندا و تویوتا فراخوان آتش سوزی بدن ولی نمیدن”
https://hodhod.ca/%D9%87%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%A7-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7/
پوووووک
https://www.pedal.ir/honda/%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%86-%d9%87%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7-%d8%a2%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a2%d8%aa%d8%b4/
https://www.caranddriver.com/news/a30899088/honda-odyssey-recall-fire-danger/
https://www.firerescue1.com/extrication/articles/toyota-recalls-over-7-million-cars-over-potential-fire-hazard-ZnnaEoo1I8ymhqzL/
https://www.caranddriver.com/news/a35683821/toyota-rav4-battery-fire-risk-investigation/
https://www.pedal.ir/toyota/%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7-%da%a9%d9%85%d8%b1%db%8c-%d8%b1%db%8c%d8%b3%da%a9-%d8%a2%d8%aa%d8%b4-%d8%b3%d9%88%d8%b2%db%8c/
🤣🤣🤣🤣🔥اینم از فراخوان ۴۰ میلیونی هوندا و تویوتا ! گفته بودی فراخوان اتش سوزی نمیدن؟ باز تکرار کن لطفا
downfall
۱۰ دی ۱۴۰۱اینا که همشون به خاطر باطری بودن نه انجین🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 باطری تقصیر شرکت سازنده باتری نه هیوندا که بعد ده سال و بیش از بیست میلیون فراخوان هنوز مشکل انجین برطرف نکرده🤣🤣🤣🤣🤣🤣 برن از چینی ها انجین بخرن بهتره واسشون😂
بیش از 60 درصد خروجی خط تولید هیوندا فراخوان میخوره 🤣🤣 سال هفت میلیون تولید سالی پنج میلیون فراخوان😂
downfall
۱۰ دی ۱۴۰۱برو سرچ کن یه چیز بهتر پیدا کن 🤣 تا سال 2020 صد هزار جنسیس فروخته شده تو آمریکا صد هزار هم فراخوان ریسک آتیش سوزی پیشرانه خورده😂🔥🔥🔥🔥
Hassan
۱۰ دی ۱۴۰۱یکی از عوامل اصلی در شارژ باتری ها . دفع حرارت هست. یعنی اگر حرارت باتری در موقع شارژ دفع نشه خطرناکه. سوالی که پیش میاد . آیا سرما باعث کاهش عمر باتری میشه یا سرعت شارژ و د شارژ رو کم می کنه؟ به نظر می آد راه حل خیلی سختی نداشته باشه. میشه سیستم گرمکن باتری ساخت که وقتی باتری رو به جایگاه شارژ وصل می کنن. اول باتری رو گرم کنه. اما چرا تا به حال انجام نشده جای سوال هست.
SEPEHR
۱۰ دی ۱۴۰۱https://www.google.com/amp/s/www.fox4news.com/news/carmakers-most-recalls-2022-how-to-check-for-recalls.amp
پدال جان آمار فرخوانای ۲۰۲۲ منتشر شده خبر خوبیه برای ترجمه
گروه معظم کیا هیوندای با ۴۶ فرخوان در یکسال (بدون احتساب فراخوان هایی که از زیرش در رفتن) در حال فتح قله های پیشرفت و ترقی میباشد 🏆
4wheeled
۱۰ دی ۱۴۰۱به به عجب بحث قشنگی رو باز کردی با این اکانت جدید
حالا اینو داشته باش
در سال ۲۰۲۱
https://www.carexpert.com.au/car-news/the-most-recalled-car-brands
در سال ۲۰۲۰(با ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار فراخوان خودرو رکورد دار شد تویوتا)
https://www.news18.com/news/auto/vehicle-recalls-top-more-than-13-million-in-first-six-months-of-2020-
toyota-leads-the-chart-2722099.html
اینم بزرگترین فراخوان های تاریخ که تویوتا داره میدرخشه توش با ۶/۷ میلیون فقط تو سال ۲۰۱۵ 🤣
https://www.carvertical.com/blog/top-10-worst-car-recalls-in-the-automotive-industry
downfall
۱۰ دی ۱۴۰۱هیوندا اسطوره دوام😂 با انجین چهار سیلندر 150 اسبی انفجاری 😁 فکرکن چقدر باید بیچاره باشن همینم نتونن بسازن 😂 حداقل همین xu7 از ایران خودرو بگیرن دیگه حداقل آتیش نمی گیره🤣
Hamid3x
۱۰ دی ۱۴۰۱یه بخاری نفتی چراغ علاءالدین چیزی بزارن ماشین گرم شه🤣
بهنام
۱۰ دی ۱۴۰۱اونموقع که ژاپن داشت الکتریکی تولید میکرد ، هیبرید تولید میکرد . کره ایها داشتن به میتسوبیشی التماس میکردندیه قوای محرکه بده بهشون فرغوناشون راه برن .
چهارتا بچه سال که الان پنج ساله چشمشون به یه سانتافه یاتاقان خورده و شرط میبندم همون آشغال رو هم سوار نشدن به ژاپن دارن خیت کیفیتی میدن.
خدایا خودت ظهور کن .
محمد
۱۰ دی ۱۴۰۱بیخود نیست تویوتا همه وقت و هزینه اشو صرف ماشین برقی نمی کنه بالاخره فکر این روزها هم می کرد
حسن
۱۰ دی ۱۴۰۱خودروهای برقی در مناطق با هوای بسیار گرم عملکردشون چه جوریه؟ جاهایی مثل جنوب ایران و …؟
عاشق پدال
۱۱ دی ۱۴۰۱صبح بخیر همگی
به خدا من مسیحی نیستم. اینقدر پیام کریسمس و تبریک که این هفته گرفتم ، موقع نوروز نگرفتم. حتی ادمی که سالی ۲ بار سلام علیک میکنم ، چندشبه پیام تبریک میفرسته.
بعد اینکه چقدر فوکویاماهای خاورمیانه ایی ریخته. خوش باشین با کوبیدن این و اون. شاید صاحاب پراید شدین